Stránka 17 z 18
Re: The Last of Us Part I
Napsal: pon 26. čer 2023, 12:03
od marek16
_DAVE_ píše: ↑pon 26. čer 2023, 11:50
...nebo nám dojde, že to prostě vlastnost PS5 her.
nic jako "vlastnost ps5 her" neexistuje. Prostě buď ten port vzal v úvahu to, že PC nemá unifikovanou paměť a musí se opatrně řešit přesuny dat mezi RAM a VRAM, nebo se na to někdo vykálel, udělal nutný minimum aby to šlo na PC zkompilovat a běželo, a pak to vypadá jako release verze té hry - jejíž náročnosti ten vizuál fakt neodpovídal.
Jinak o tohle téma (vývoj hry) jsem okrajově zabrousil při bakalářce, a mají na to vliv i takový věci, jako jestli vykreslování víc instancí jedné entity batchujete a pošlete na GPU jako jeden call, nebo stovky individuálních - tohle samo o sobě zdegraduje výkon klidně o řád, a takových pastí je tam hromada.
Asi si to zkusím ještě stáhnout a vyzkoušet poslední patch, přestože už jsem to dohrál - zajímá mě jak se to posunulo.
Re: The Last of Us Part I
Napsal: pon 26. čer 2023, 14:36
od GamesPeter
Celkem na tom zamakali. Kdyby se jim chtělo to pořádně zkontrolovat, jestli to na udávaným min. a doporuč. HW jede, tak by brzy zjistili, že je "něco" špatně. Ty požadavky které hra má, tak prostě neodpovídají technické stránce grafiky, ale kluci a holky z IRON GALAXY nebo kdo jim v tom pomáhal, tak to po těch pár měsících vyladili, že ve 1440p to na MAX alokuje 10GB VRAM a reálně využívá 9GB, takže s textury na HIGH si to zahraje již každý na 8GB GPU v pohodě ve 1080p, možná když poladí jiné nastavení tak i ve 1440p, pokud má 32GB RAM, protože to je fakt nutné. Hra běžně zabírá cca 20GB. Hra mi crashnula jen 1 v Pittsburgu a to možná jen proto, že jsem chvíli opakoval 1 úsek a zrovna to crashlo, když jsem chtěl hodit 2 dýmovnici
Včera jsem to dotáhl do posledního levelu v Salt Lake City, kde mi glithnula cut scéna potápějícího se autobusu. Až na brutální nároky CPU, kdy je i moderní CPU využíván 70-80%, tak je hra relativně už vyladěná a měl by si ji bez problému zahrát každý. Shadery se taky kompilují již menší dobu, u mě to bylo cca 5 min.
Jinak doporučuji pro ty, co to nehráli nebo chtějí hrát podruhý, aby si stáhli tento mód
https://www.nexusmods.com/thelastofuspart1/mods/9, který ve hře, kde je DLSS, tak ho vynutí chovat se jako DLAA. Někdo ho tady již doporučoval. Fakt pecka, TAA docela mazalo v pohybu a DLSS je do této hry implementováno blbě. Zvyšuje FPS leda tak o 10
a v pohybu je to hrozná mazanice. FSR je prostě FSR......
Re: The Last of Us Part I
Napsal: pon 26. čer 2023, 14:40
od _DAVE_
RE: marek16 - Procesor PS5 "připravuje" scénu prokazatelně efektivněji než běžné CPU v PC - a NEBO je TloU mimořádně špatně napsaná hra... ANO.
Jak říkám, jen aby Ratchet taky nebyl "mimořádně špatně napsaná hra"..
Srovnám to s PS4, papírově má ta konzole KATASTROFÁLNĚ pomalý, očesaný procesor na úrovni prvních APU od AMD a TloU2 (vypadající jako TloU na PC) to rozchodí v 1080p na 30fps. Plno dalších PC her má na CPU nesrovnatelně větší nároky než PS4 verze těch samých her. Teoreticky by to ta krabka neměla vůbec zvládnout.
Masivní nástup čistě X360/PS3 her na PC - v roce 2006 (Oblivion/DIRT/TR:Legend next-gen verze atd) znamenal taky skokový nárůst HW nároků. A nějak se to taky strávilo.
Kdyby se jim chtělo to pořádně zkontrolovat, jestli to na udávaným min. a doporuč. HW jede, tak by brzy zjistili, že je "něco" špatně.
Tu tabulku s HW nároky naprosto neomluvitelně podělali, to mě přišlo opravdu jako parodie. Tabulka měla platit pro verzi 1.0.4 / 1.0.5, tam by se daly přivřít obě oči.
Re: The Last of Us Part I
Napsal: pon 26. čer 2023, 14:53
od marek16
Tak jsem to vyzkoušel, cvičně tu vesnici s Billem, a přijde mi, že pohnuli se zaplněním VRAM (z 12 dolů na 9-10), ale s mýma custom settings se výkon nijak výrazně nepohnul. Pořád mám venku/v akci 60-80fps, většina na high, 4k, DLSS balanced, se 4070ti.
Hrát se to dá v pohodě, takže moc nenadávám, ale těším se na nějakou 5070ti/5080, až si to dám doufejme na max 100fps+.
Btw, Frame generation by zrovna téhle hře dost pomohlo.
Dave: PS5 má vlastní lowlevel grafický API s menším overheadem, nepotřebuje řešit nějaký hardware abstraction layers a podobný věci. Vyvíjet na "jeden" HW (já vím, víc revizí atd) je vždycky lepší a bude to mít lepší výkon ve srovnání s obecným PC.
Re: The Last of Us Part I
Napsal: pon 26. čer 2023, 18:46
od _DAVE_
Marek16 - A o tom tady celou dobu hovořím.
A tudíž přenést na PC se 100konfiguracemi engine psaný na míru pro jeden konkrétní systém může být obtížné.
To nějak neomlouvá prvotní stav, vzhledem k tomu jak to vylepšili za pouhý měsíc, je jasné, že předtím se na doslova vysssralli, aneb kvalita odvedené práce přímo úměrná výši platu
Re: The Last of Us Part I
Napsal: úte 18. črc 2023, 22:19
od GamesPeter
Dnes vyšel zase 3GB update. Je vidět, že na tom pořád makají a snaží se to vylepšit. Jestli na tom dělá i Naughty Dog nebo se to snaží dát co nejvíce do pořádku jenom Iron Galaxy, to nevím, ale snaha se cení.
Re: The Last of Us Part I
Napsal: pát 21. črc 2023, 10:35
od dexterav
to ano
otázka je prečo to nebola na začiatku aspoň z polovice také
lebo to nebola ani beta verzia ale hned to čo im vyliezlo z kompilátora
Re: The Last of Us Part I
Napsal: pon 24. črc 2023, 17:30
od _DAVE_
Šetřili peníze za testování.
Po vydání už jim skrz tu crash appku jen chodilo co vlastně opravovat
Re: The Last of Us Part I
Napsal: stř 9. srp 2023, 16:54
od stylar
FSR vypadalo fakt dobře, ale nakonec jsem přepnul zpět na DLSS, protože např. při vlnění vodní hladiny mi to zobrazovalo jen jakoby šum, takže to není úplně dokonalé a i ta stabilita pixelů (shimmering), třeba na plotu v dálce není moc pěkná.
Jinak docela crazy detaily při putování jsem si všimnul v koupelně osobní váhy, která normálně funguje, takže se z ní dá zjistit, že Joel váží 200 lbs (cca 90 kg) včetně gearu.
Re: The Last of Us Part I
Napsal: pát 2. úno 2024, 23:09
od satanicek666
idem hrat TLOU poradte najlepsie graficke nastavenie na moju zostavu v 4K...mam pouzit dlaa ci dlss??? jaku ostrost pouzit???
Re: The Last of Us Part I
Napsal: pát 2. úno 2024, 23:31
od Sasakr
Pokud máš dost FPS, tak DLAA. Pokud málo, použij DLSS.
Re: The Last of Us Part I
Napsal: sob 3. úno 2024, 02:48
od alienGT
Mel jsem to temer vse na high + DLSS kvalita. Na YT mas skvele video, co ktera polozka meni a jaky ma dopad na vykon.
Nastavene klasicky +-85% GPU load pri 120Hz.
navod:
https://youtu.be/E2AmX44gTpY?si=ZQWHC5rJe7x9Ugw2
Re: The Last of Us Part I
Napsal: sob 3. úno 2024, 10:19
od satanicek666
No ja mám všetko na ultra a vyhladzovanie default-bez dlaa a bez dlss a zaostrenie 0. A ide to na 70fps a load gpu aj 100%. S dlaa a dlss vidno duchov ako u cp2077. Ale diiik pozriem video. Pytam sa preto Bo tam toľko nastavovania že pól dňa treba hladat a stelovat
Re: The Last of Us Part I
Napsal: sob 3. úno 2024, 12:08
od AllowedCry
Hlavně ta hra je dnes úplně někde jinde než na začátku (hrál jsem od day 1)
na 8GB vram... Na začátku to sotva šlo na medium, ke konci už 8GB rozjelo krásně high no a teď už to jede jak z praku prakticky na všem.
Re: The Last of Us Part I
Napsal: sob 3. úno 2024, 15:54
od alienGT
satanicek: no 70FPS by mi vypálilo receptory. Já vše nastavují tak, abych měl perma 120FPS, tzn jak jsem psal. 85-90% load pri max refresh OLEDu. 10-15% vykonu nechavam jako rezervu, pro narocnejsi situace. Pod 120 se temer nikdy nedostanu a kdyz tak lehce a toho si ani nevsimnu. To co podporuje reflex, tak samosebou jen 115Hz.
Ultra vs high nepoznas, pokud neporovnavas screenshoty, ale vykonu to usetri pomerne dost.
4K 120FPS anytime, anywhere.
Tohle je moje filozofie hrani.
Re: The Last of Us Part I
Napsal: ned 4. úno 2024, 00:29
od icebosss
jinak Mod na frame gen funguje celkem obstojně, modem lze přdat jak DLSS3 tak FSR3, akorát si člověk od toho týpka musí koupit aspoň 1 předplatné za cca 120kč/měsíc, ale stačí jen jednou, postahovat framegy a nemusítě platit dál, ale potom vám už nepůjdou budoucí updaty které vydá po skončení předplatnýho.
kdyby to někoho zajímalo tak odkaz, má tam další hry jako skyrim, GTA V, který s dlss vypadá dost dobře atd.
https://www.patreon.com/puredark/collections
Re: The Last of Us Part I
Napsal: ned 4. úno 2024, 00:44
od Delarge
icebosss píše: ↑ned 4. úno 2024, 00:29
jinak Mod na frame gen funguje celkem obstojně, modem lze přdat jak DLSS3 tak FSR3, akorát si člověk od toho týpka musí koupit aspoň 1 předplatné za cca 120kč/měsíc,
ale stačí jen jednou, postahovat framegy a nemusítě platit dál, ale potom vám už nepůjdou budoucí updaty které vydá po skončení předplatnýho.
kdyby to někoho zajímalo tak odkaz, má tam další hry jako skyrim, GTA V, který s dlss vypadá dost dobře atd.
https://www.patreon.com/puredark/collections
Proč by nešly další updaty? Subscriber už dávno nejsem a přístup k downloadům na Discordu mám pořád.
Re: The Last of Us Part I
Napsal: ned 4. úno 2024, 01:22
od icebosss
Ma tam vyslovene napsany, ze budouci beta update ti po skonceni predplatneho nepujde.
Ma na tom nejakou drm ochranu.
Muzes pouzivat vsechny mody co vydal pred vyprsenim predplatneho. Ty co vysly potom ne a musis mit nove predplatne.
Re: The Last of Us Part I
Napsal: ned 4. úno 2024, 10:35
od Delarge
Kde to má napsaný? Já jsem tam četl, že autentikace je jednorázová věc a kdokoliv byl někdy subscriber, tak tím projde. A jak jsem už psal, k samotným souborům na Discordu mám přístup pořád, ke všem.
Re: The Last of Us Part I
Napsal: ned 4. úno 2024, 15:56
od icebosss
píše to občas v threadech, když má někdo problém s autentifikací. Je možný, že update ti půjde, ale mod na novou hru pokud již nemáš předplatné ne.