Stránka 17 z 50

Napsal: pát 24. lis 2006, 23:06
od Coololooser
no-X píše:Samotné pootočení jako takové nic neznamená. Nepamatujete?
Ale prinejmensim v podani ati je to velice netypicke....
Pokud me pamet nesali a pokud nepocitame mobilni varianty, je to poprve co se v desktopove grafice od ati jadro takto pootocene... imho teda...

Napsal: pát 24. lis 2006, 23:07
od Lukfi
cool.user píše:ja nemel na mysli pameti na baleni, ale nejspise nejakou upravu pametoveho radice ci mozna indikace jine nez 256b sbernice... ale kdo vi....
Ale vždyť to s tím nemá nic společného... kontakt s PCB zajišťují piny které jsou mezi PCB a čipem (něco jako socket)
cool.user píše:Mozna ze je ten cip proste jen krehci a toto ma zajistit rovnomernejsi rozlozeni vahy obzvlast ochrana ruzku by mohla s timhle pootocenim byt imho kapanek lepsi....
No to dává větší smysl, ale R600 neni o moc větší než R520, R580, G70 nebo G80...
no-X píše:Nepamatujete?
Já ne :?

Napsal: pát 24. lis 2006, 23:14
od Jája
Já taky nepamatuju, je znám důvod proč to tenkrát bylo taky našikmo?

Nějakej smysl to určitě mít bude, zbůhdarma by to určitě nedělali. Imho by to mohlo být kvůli rozložení pamětí na grafice, nebo kvůli napájení čipu.

Napsal: pát 24. lis 2006, 23:20
od no-X
To byla NV30. Měla 128bit sběrnici. Může to znamenat jednodušší PCB, než při klasickém uspořádání, ale jednoznačně to neznamená nic....

btw. další porce:

a mimochodem - NDA prý končí 20 ledna, tzn. ani ne za dva měsíce...

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Napsal: pát 24. lis 2006, 23:43
od Coololooser
Lukfi píše:Ale vždyť to s tím nemá nic společného... kontakt s PCB zajišťují piny které jsou mezi PCB a čipem (něco jako socket)
Jenze mezi samotnym jadrem a balenim (za baleni, povazuji to co ted tady vidime na fotkach r600) musis mit taky nejaky kontakty a je mozne ze tohle pootoceni ma mozna duvod prave v pamet sbernici, spis vono co o tom, ted uz je vice mene imho jasne ze r600 256b nebude po posledni varce fotek od noxe.... :roll:

Napsal: pát 24. lis 2006, 23:51
od no-X
jj, podle mého hrubého výpočtu má R600 o 90-95% více pinů, než R520/580 (cca 2250 vs. 1180). Takže 256bit sběrnice se už nejeví tak pravděpodobně...

Napsal: sob 25. lis 2006, 07:18
od h4__
no-X píše:jj, podle mého hrubého výpočtu má R600 o 90-95% více pinů, než R520/580 (cca 2250 vs. 1180). Takže 256bit sběrnice se už nejeví tak pravděpodobně...
512 bit? :onfire:

Napsal: sob 25. lis 2006, 07:57
od blekota je boss
cumim na to, nestacim se divit...to je monstrum...najde se snad jeste nekdo, kdo by veril, ze tohle bude na podobny urovni jako G80? myslim, ze ne....

Napsal: sob 25. lis 2006, 08:36
od Lukfi
může a nemusí... podívej se třeba na G70 a R520. R520 měla novější výrobní proces, byla nepatrně menší, a byla tehdy jen o kousek výkonnější (tehdy, ne dneska).

Napsal: sob 25. lis 2006, 08:38
od no-X
Je to tak. Čipy ATi jsou při vydání srovnatelný nebo jen o kousek výkonnější, než konkurence, ale uplyne rok a rozdíl se počítá v desítkách procent...

Napsal: sob 25. lis 2006, 08:44
od Lukfi
...a pravda, láska a ATi opět zvítězily nad lží, nenávistí a nVidií :roll: o výkonu G80 a R600 v budoucích hrách (myslím SM4.0, ne Crysis) nevíme zhola nic a možná G80 to pravidlo změní...

Napsal: sob 25. lis 2006, 08:55
od no-X
takže... G80 má zřejmě kolem 1550 pinů. Pokud to srovnáme s R580 (1150) a s R600 (>2200), tak jsou v podstatě tři možnosti:

1. 512bit paměťové rozhraní (ovšem nikde není psáno, že první verze bude mít povolených plných 512bit)

2. speciální piny pro nějaké specifické napájení (?)

3. nějaká speciální sběrnice pro propojení více čipů na jedné kartě (lepší než současné CF - ???)

Napsal: sob 25. lis 2006, 10:24
od Lukfi
no-X píše:1. 512bit paměťové rozhraní (ovšem nikde není psáno, že první verze bude mít povolených plných 512bit)
Proč by vypínali kus čipu aby ho záměrně zpomalili? Leda že by 8 větších paměťovejch čipů bylo o tolik levnějších než 16 menších, aby se jim to vyplatilo.
no-X píše:2. speciální piny pro nějaké specifické napájení (?)
taky možnost
no-X píše:3. nějaká speciální sběrnice pro propojení více čipů na jedné kartě (lepší než současné CF - ???)
to už ale má i RV570... i kdyby přeházeli vodiče, počet musí zůstat stejnej aby to bylo kompatibilní s můstkama pro RV570/RV560.

Napsal: sob 25. lis 2006, 12:23
od no-X
1. Třeba proto, že by byl výkonnější než potřebují a až vyjde nějaká G81, tak teprv aktivují vše?

3. Myslel jsem to trochu jinak. Např. tak, že by vytahli ring-bus ven z čipu a další čip připojili přímo přes ring bus, což by v případě povedené implementacee mohlo dost zvýšit efektivitu a mohli by produkovat dvoučipové karty s lepším poměrem cena/výkon.

Napsal: sob 25. lis 2006, 13:08
od blekota je boss
mohl by mi nekdo vysvetlit, jaky negativni dusledky to ma, kdyz jedna firma vyda o dost vykonejsi cip nez konkurence? (pro firmu s vykonejsim cipem)
diky

Napsal: sob 25. lis 2006, 13:11
od sh
blekota je boss píše:mohl by mi nekdo vysvetlit, jaky negativni dusledky to ma, kdyz jedna firma vyda o dost vykonejsi cip nez konkurence? (pro firmu s vykonejsim cipem)
diky
treba prodelek, staci vetsi vykon o 10% a kazdej si koupi tvoji kartu, ty usetris za naklady a nemusis tam cpat vykon o 50% vyssi GK i kdyz ji umis udelat, ale radeji pockas a vydelavas co jde na stavajici situaci a cekas na reakci konkurence, takto to je dokola, proc si myslis ze ATI ma jiz funkci betaboard s 2x R600?

Napsal: sob 25. lis 2006, 13:20
od Lukfi
no-X píše:1. Třeba proto, že by byl výkonnější než potřebují a až vyjde nějaká G81, tak teprv aktivují vše?
No, jestli maj v záloze ještě PCB pro lite verzi (jednodušší s 256bit pamětma) a s ním by dokázali nabídnout dobrý poměr cena/výkon s tím že výkon bude stejný nebo o něco lepší než GF8800GTX, potom, proč ne. Podle mě bude R600 na G80 stačit jen tak tak v plný palbě - podíváme-li se do historie, nVidia si vždycky vedla dobře v soudobých/starších hrách.
no-X píše:3. Myslel jsem to trochu jinak. Např. tak, že by vytahli ring-bus ven z čipu a další čip připojili přímo přes ring bus, což by v případě povedené implementacee mohlo dost zvýšit efektivitu a mohli by produkovat dvoučipové karty s lepším poměrem cena/výkon.
No nevim. Sice dvoučipová karta se sdílenou pamětí by byla výborná věc, ale těžko říct jestli by ring-bus snes bejt vedenej přes PCB. Třeba i jo, ale bylo by k tomu potřeba několik vrstev PCB navíc, protože i kdyby to zúžili nebo z toho udělali DDR/quad-pumped sběrnici, pořád je to docela dost spojů.

//
sh píše:treba prodelek, staci vetsi vykon o 10% a kazdej si koupi tvoji kartu, ty usetris za naklady a nemusis tam cpat vykon o 50% vyssi GK i kdyz ji umis udelat, ale radeji pockas a vydelavas co jde na stavajici situaci a cekas na reakci konkurence, takto to je dokola, proc si myslis ze ATI ma jiz funkci betaboard s 2x R600?
Kde všichni berete tu jistotu že čip stejné generace + 3 měsíce může být alespoň teoreticky rychlejší o 50%? :roll: Jestli bude R600 hodně dobrá, tak to bude těch 10%. Já očekávám že bude plus mínus stejně rychlá.

Napsal: sob 25. lis 2006, 13:24
od blekota je boss
to sh: to jo, ale zas takovym cipem neprimejes lidi prejit k tobe od konkurence, pac nad par procentama kazdej mavne rukou, ale s cipem-zabiakem bys hodne lidi presvedcil a ziskal bys velkou cast trhu...ikdyz v high endu to neni dulezity, ale aspon pro tu reklamu...(a s tema nakladama na vyvoj...myslim ze by se od nejaky slabsi verze moc nelisily)

Napsal: sob 25. lis 2006, 13:31
od sh
sh píše:treba prodelek, staci vetsi vykon o 10% a kazdej si koupi tvoji kartu, ty usetris za naklady a nemusis tam cpat vykon o 50% vyssi GK i kdyz ji umis udelat, ale radeji pockas a vydelavas co jde na stavajici situaci a cekas na reakci konkurence, takto to je dokola, proc si myslis ze ATI ma jiz funkci betaboard s 2x R600?
Kde všichni berete tu jistotu že čip stejné generace + 3 měsíce může být alespoň teoreticky rychlejší o 50%? :roll: Jestli bude R600 hodně dobrá, tak to bude těch 10%. Já očekávám že bude plus mínus stejně rychlá.[/quote]

50% byl priklad :roll: neslovickarim

kde beru tu jistotu ?vim ji nic vic .) nebude to samo 50% ale cca 20% :wink:

Napsal: sob 25. lis 2006, 13:36
od Lukfi
Já jsem slyšel že to dost záleží na hře ve který to testuješ...