Stránka 164 z 254

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...

Napsal: stř 24. úno 2021, 17:27
od DOC_ZENITH
Vidíš já už jí ani aktivně nesháněl (a bazoš moc neprojíždim, já tyhle místaprojíždim jen když se nudim v práci a zas tolik toho času nebejvá), takže doufejme že bude ok. Asi nepůjde do sestavy ale mohla by povýšit na primární náhradu, kdyby chcípla KT133A v jednom kompu už příště asi půjdu do jinýho chipsetu a do týhle sestavy bych dal asi ESS solo1+ Aureal Vortex2 combo.

Mam totiž dobrýho vortexe i s optikou a naopak tu Solo mam total low-end bez zesíku, nejdou k ní tedy připojit třeba sluchátka napřímo a tak. Tak si řikam že bych je dal za sebe a ten vortex by plnil funkci zesíku pro oboje a na vortex bych nahrál drivery bez legacy supportu, ten by zajišťovala ta ESS. Záleželo by ale hodně na tom jak si to s tim sedne, jestli by jel DOS zvuk i pod win98 (což na VIA jaksi se Solo EE) a pod.

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...

Napsal: stř 24. úno 2021, 17:52
od Srandista
DOCu, mne zvuk na Solo-1 pod W98 na tej 4CoreDual doske ide. Musel som "akurat" downgradnut z VT8237S na VT8237A (cize vymenit SATA2 za VSTA verziu).

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...

Napsal: stř 24. úno 2021, 19:11
od DOC_ZENITH
U mě taky "jede" ale ne tak jak bych chtěl, pod win98 prostě nejde DOS zvuk (resp jen FM část), DOS zvuk funguje pouze pod pure DOS a to pro mě neni preferovanej scénář.

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...

Napsal: stř 24. úno 2021, 19:54
od havli
Trochu jsem neodolal tomu nakupnimu silenstvi tady a taky jsem se placnul pres kapsu :twisted:

Kseft stoleti to nebude, ale mATX deska s podporou 3,3V AGP + silneho CPU neni moc casta, takze proc ne. Tomu tvrzeni o FSB 800 CPU moc neverim, ale to je fuk. Klasika 533 tam pujde a udajne je podporovana i 3,06 HT.
https://aukro.cz/478-znackova-via-p4map ... 5043967341

Zkusim z toho udelat rozmerove maly stroj pro V5 AGP, potazmo i jinou grafiku, pokud by na to prislo. Navrhnu custom case vyrobeny 3d tiskem. Akorat se trochu bojim vytopu P4, takze se pokusim vrhnout do poli neprobadanych... a to undervolt Northwooda. :D

Kdyby se jo darilo, tak Pentium M pres redukci, ale tomu moc sanci nedavam. Tady na stejnem chipsetu (ale jine desce) ct-479 rozchodili... https://www.pcgameshardware.de/3dfx-Voo ... l-1246582/

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...

Napsal: stř 24. úno 2021, 21:46
od MV
no nevím, malej komp na velký voodoo nedává smysl a pokud to nebude voodoo, tak jsou zase lepší a levnější desky :(
Sežeň toho mobilního northwood celerona, ten žral málo a šel dobře taktovat a nějaké problémy s ne-suportem desky jsem neměl (a to bylo na obskurní FIC s ati IGP9100 chipsetem a v laptopu s 645DX desktopovým chipsetem)
https://www.electromyne.de/CPUs---Proce ... -CPUs.html

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...

Napsal: stř 24. úno 2021, 23:01
od havli
Ha, mobilní celer mi ani neprisel na mysl. Je pravda, ze usporny asi je, ale obavam se propadu vykonu kvuli male cache. Precejen P4 NW je o 20% rychlejsi ve hrach nez P4 Willamette na stejnem taktu. Taky je otazka montaze chladice kvuli absenci IHS. Ale budu na to pamatovat jako plan B. :)

Mam castesne navrzenou skrinku univerzalni na mATX / babyAT o rozmerech 26x26x17 cm. Bylo by to tesne, ale V5 by se tam mela vejit. Zase bych to nevidel tak tragicky. Dneska je popularni udavat objem v litrech - vychazi to 11,5 L.

Taky jsem vyrobil ITX bednu umoznujici zapojeni V3/4 PCI, ktera ma rozmery 21x20x13,5 cm (5,7 L).

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...

Napsal: pát 26. úno 2021, 17:41
od Hladis

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...

Napsal: pon 1. bře 2021, 13:17
od Hladis
Hmm, NFS-U2 na Athlonu 64 3500+ se mi zdalo ponekud pomale, ikdyz je to dobova hra. Koukam po reseni a koho nevidim https://www.vogons.org/viewtopic.php?t=46776 Jsem ani netusil, ze ta hra je tak brutalne CPU limitovana a Athhlon 64 ji neda. Jsem zvedavej, zda to trochu nenakopne X2 4400+. Jinak podobny problem s nizkymi fps mam u Unreal 2, tam je to uplne az nesmyslne pomaly, kdy UT2003 a 2004 jedou jak z praku. Taky jsem rychle zjistil, ze hodne agresivnim nastavenim RAM ziskam vic vykonu nez pretaktovanim o 100MHz.

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...

Napsal: pon 1. bře 2021, 13:24
od Ache
Unreal 2, ale běhal ve své době výrazně hůře, než skvěle optimalizované (až na pár map) UT2003/2004. Katastrofa v Unrealu 2 byly hlavně ty vnitřní mise ke konci. Sám sem hrával v 1280x1024 na AMD 2500+ a Radeonu 9600 kolem 60 fps, přitom Unreal 2 neměl problém padat i pod 20 fps. Optimalizace některých úrovní byla otřesná. Něco jako Postal 2, který tomuhle enginu taky dával zabrat. Ve své době nebyl problém i jednociferný fps, když si tam začal dělat bordel. :-D

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...

Napsal: pon 1. bře 2021, 13:38
od Hladis
Ja vim, tam vubec nefungoval occlusion culling, tedy renderovalo se uplne vsechno. Sehnal jsem plne updatovanou SE edici, tak jsem cekal co to udela a tu hru jsem zapnul po XX letech. Jako jsem na lodi hned na zacatku a kdyz se podivam do hlavniho prostoru od mustku, tak mam 40fps a vubec to propada i hned na startu v bazi. To je priserny paskvil, nastaveni detailu a rozliseni s tim nehne. Mam pocit, ze jsem tu hru hral jeste na Athlonu XP a GF4 4200Ti, snad pozdeji R9700. Jede to stale pekne blbe jak si pamatuju i s daleko lepsim HW.

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...

Napsal: pon 1. bře 2021, 13:43
od MV
Ache píše:Unreal 2, ale běhal ve své době výrazně hůře, než skvěle optimalizované (až na pár map) UT2003/2004. Katastrofa v Unrealu 2 byly hlavně ty vnitřní mise ke konci. Sám sem hrával v 1280x1024 na AMD 2500+ a Radeonu 9600 kolem 60 fps, přitom Unreal 2 neměl problém padat i pod 20 fps. Optimalizace některých úrovní byla otřesná. Něco jako Postal 2, který tomuhle enginu taky dával zabrat. Ve své době nebyl problém i jednociferný fps, když si tam začal dělat bordel. :-D
Já unreala2 tehdy hrál a dohrál, ale přiznám se moc si to nepamatuju, ani to na mně nezanechalo nějaký vjemy. V době vydání jsem musel jet na XP @3200+ a R300 ale kdoví, jestli jsem to nehrál až na A64 ....

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...

Napsal: pon 1. bře 2021, 13:53
od Hladis
Ta hra taky nebyla moc dobra, docela nudna a dejove plytka. Zajimavy na tom byl jen ten engine jako nastupce staryho Unrealu, proto to moc nezanechalo stopy v pametech lidi. Ja tu hru tehda bral spis jako "benchmark" nastupujicich enginu a jaky bude potreba upgrade pro budouci hry a technicka stranka ty hry byla hrozna.

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...

Napsal: pon 1. bře 2021, 14:24
od Ache
Nejlíp Unreal 2 Engine prezentovalo samotný UTčko, já sám sem udělal jednu z hezčích a náročnějších map (Crater 2 - pro UT2004), která byla dobře vybalancovaná mezi CPU/GPU limitem (patřila k těm náročnějším, díky vegetaci, a special "ache water - multipass shader").
Jestli si jí nějaký retro nadšenec chce zkusit, tak můžu původní kopii (r2005) co mam stále zazálohovanou znovu uploadnout někam. Tehdy to bylo optimalizovaný tak, aby to můj Radeon 9600 nějak rozumně dával, ale zároveň to vypadalo co nejlépe.

Popravdě by mě zajímalo, jak se to na retrohardwaru dnes hýbe. :oops: takže to uploaduju rovnou: :-D

https://uloz.to/file/xriiw2YZTU6A/dm-ae-crater2-zip :)

Tak to zkuste oldHW nadšenci obenchmarkovat (ano, ta mapa má i fly-by demo! :wink: ).

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...

Napsal: pon 1. bře 2021, 14:53
od DOC_ZENITH
Ache - určitě pak někdy zkusim.

K Unreal2 - Meh, nic moc hra, hrál jsem to až na modernim kompu a jako moc mě to "kulturně neobohatilo".

Unreal Engine 2 se jakmile máte decentní GPU stává těžce CPU bottleneckovanym. Utčka s 1 mapou a vyvíjené schopnym teamem ještě běžely, ale 3rd party hry tam to začínalo dost skřípat. Asi vrchol onoho skřípání byly ty roky kdy jsem hrál Lineage2 (Unreal 2 based MMOčko), kde byly mass PVP situace a castle siege se stovkama lidí a slideshow. Bylo tam pár "triků" který dost zvedly výkon i když na vizuálu se moc nepodepsaly. Třeba water relfection, to bylo třeba vypnout protože hra měla statickej oceán kterej se vždy rendroval pod celou mapou i když nebyl vidět, tzn zrcadlil se tam celej svět = polovina FPS jen na tomhle, další driák při stavu mnoha postav byly stíny, ty byly taky těžce o CPU a jejich vypnutí či blob only znamenalo velkej boost.

Co člověk nechtěl dělat bylo snižování počtu osob či dohlednost protože to zas neviděl včas nepřítele, tam jsem naopak editoval ini abych je viděl ještě dále.

Jako jeden z prvních jsem tehdy šel do Core2 (ještě na AGP s Arock i865PE deskou) protože ten CPU byl nutnej abych dělal tzn radar, nebo MA, prostě když já jsem měl 20fps tak ti s P4kama nebo s K7 měli třeba 5. Takže já jsem jen targetoval nepřátele a oni v takovejchlech situacích jeli jen makra co si vzaly můj tárget a šili to do něj. Jo to byly časy (dodnes stojim za tim že ihmo ty nejlepší časy).

Další boost v týhle hře bylo nasazení ramdisků (pro extrémisty) či SSD (pro masy) protože loadingy byly otřesný a trhaný ale jakmile tam byl ramdisk tak to bylo v rámci sekundy teleport na druhou stranu světa a obrovská výhoda.

Jinak dorazily ty chladiče a upřímně řečeno asi mi bude líto to někde použít. Vše nerozbalenmý, zapečetěný, nádhera za pár korun:

https://i.imgur.com/6aHmG3M.jpg
https://i.imgur.com/N8Jqlq8.jpg
https://i.imgur.com/4JXTtaq.jpg
https://i.imgur.com/gHUabHw.jpg

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...

Napsal: pon 1. bře 2021, 15:00
od Hladis
Ache:
Jsem si ji stahnul a uvidim co jsi to uklohnil. Kazdopadne na R9600 UT2004 asi uplne skvele nejelo, zvlaste pokud jsi k tomu mel nejaky starsi procik. Jsem se ted podival do databaze vysledku UT2003, ktery je min narocny nez UT2004, co jsem ted meril a R9600XT s P4 na 3.4GHz (takovy procik meli tak vyvoleni) ma Flyby 164.1fps a Botmatch 75.2fps, coz znamena propady pod 60fps.

DOC:
Zlaty casy Lineage II :mrgreen: Jo to byla hra, kvuli ktery jsem mel tehda 10k Raptora HDD a mel tak vyhodu nad ostatnima (o SSD se jeste ani nesnilo) a sel po A64 4400+ do Core2 s OC k 4GHz hranici, protoze kazdy fps a sekunda navic se v LII pocitali. Unreal 2 engine je nocni mura, aneb pocitany odrazy a stiny celyho sveta ve vode pod nim jsou gold.

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...

Napsal: pon 1. bře 2021, 15:49
od Ache
Hladis píše: ma Flyby 164.1fps a Botmatch 75.2fps, coz znamena propady pod 60fps.
Což ale v té dodě znamelalo luxusní fps... UTčko jsme na LAN hrávali i na nižších fps ( v tomhle případě GeforceFX + asi taky athlon XP, ale nevím jaký)...
https://abload.de/img/s0066gvjfa.jpg :-D

A stejně fragy lítaly. Dnešní optikou samozřejmě nepředstavitelný.
DOC_ZENITH píše:Ache - určitě pak někdy zkusim.
Jo docela by mě zajímalo, jak se to na různým HW hýbe. Retro sestavy už má kde kdo, tak to můžete zhodnotit, jak sem to kdysi upekl... a jak to je nebo není optimalizovaný. Škoda, že sem tehdy o většinu rozdělaných map přišel, když sem pořídil steam + ten UT balík, a UT2004 ze složky games včetně map vymazal a zapomněl, že nemam vše zálohovaný. :| Defakto se zachovaly jen ty úrovně, který sem vyhrabal ve složce LAN, kde sem to sdílel po FTP (ty hotový, na který už se pak nesahalo). Po takové době bych si i ty nedodělky oprášil rád (nedodělek je i, že třeba byly blbý path-nodes, ne úplně vyladěný nasvícení, ale jinak to fungovalo). :|

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...

Napsal: pon 1. bře 2021, 16:09
od Hladis
avg 27fps....... to muselo byt utrpeni. Jako UT vykyvy fps pomerne slusne vykryva a hra je pomerne plynula, ale prumerny 27 fps je uz hodne spatny. To jakmile dojde k vetsi mele vice botu/lidi a efektum na scene, tak se to propadne do nehratelnosti i na FX5900U a vy jste hrali s prumerem 27fps ? To byla tahova strategie ne ? :mrgreen:

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...

Napsal: pon 1. bře 2021, 16:30
od DOC_ZENITH
Máš tu FX omezenou na SM max 1.4 přes rivatuner? Já jen aby se tam do toho nepletly ňáká SM 2.0 efekty Ache psal že je tam shader a to víme co u FX udělá.

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...

Napsal: pon 1. bře 2021, 16:40
od Ache
Hladis píše:vy jste hrali s prumerem 27fps ? To byla tahova strategie ne ? :mrgreen:
My ne, mě to třeba lítalo o dost lépe... ze stejné LAN mam zachovaný i screeny ze sestavy s Radeonem (CPU taky nějaký athlon)... a ty fpska jsou jinde 60+.
Ale byla to obecně doba, kdy 60 fps byl megaluxus. A to nepočítam ty dlouhý loadingy... dneska se ti UT mapa načte za sekundu na SSDčku, tehdy na PATA HDD to dávalo loading větších map i přes minutu + ještě další minuta swapy. Jo to byly časy. :-D

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...

Napsal: pon 1. bře 2021, 16:49
od Hladis
Ja uz nevim na cem jsem UT2003-2004 presne hral, ale sel jsem tehda uz cestou highendu. Ono se to blbne hodnoti a pamatuje, jelikoz v te dobe nebyly nejake mnohalete pauzy pri vydavani novych uarch, ale bylo to kazdy rok hodne rychly vydavani, takze uz nevim jak presne jsem kupoval a jak dlouho mel GF3 TI200, pak GFti4200 a R9700, tedy jakou hru jsem na cem vlastne hral. Asi jsem v ty dobe nejak prechazel z GF4 na R9700 a procik jsem mel Athlona XP asi na nF2 od Abitu, ale mam v tom vcelku blackout. Znam posloupnost grafickych karet jaky jsem mel, ale posloupnost platforem a casovou osu mam v tomhle deravou.

Kazdopadne ja osobne sel v te dobe po fpskach pro hrani po siti dost a nedelal jsem moc kompromisu.

DOC:
Nemam ji nijak omezenou. Jinak vysledku mam nasbiranych uz pomerne dost, ale pruser je proste v CPU limitacich, ktery vysledky casto vyrovnavaji. Chapu proc dost testeru shani AGP+PCIe Asrock desky s podporou Core 2.

FEAR je takovy super benchmark:
Max details 1024x768 A64 3500+ CL2.3.2.7 1T
X850XT 7.12o min-22 avg-44 max-107
X1900XT 7.12o min-33 avg-76 max-205
GTX260 177.83 min-44 avg-109 max-279

Updatnuty Doom 3 uz moc ne kvuli limitaci:
1024x768 High qality
AXP3200+ FX5900U 67.66 - 53.6fps
AMD64 3500+ X850XT 7.12o - 75.2fps
AMD64 3500+ X1900XT 7.12o - 76.7fps
AMD64 3500+ GTX260 177.83 - 75.2fps

1280x1024 High quality
AMD64 3500+ X1900XT 7.12o - 76fps
AMD64 3500+ X850XT 7.12o - 66.7fps
AMD64 3500+ GTX260 177.83 - 75.6fps

1280x1024 High quality 4xAA
AMD64 3500+ X1900XT 7.12o - 70.7fps
AMD64 3500+ X850XT 7.12o - 46.2fps
AMD64 3500+ GTX260 177.83 - 75.7fps

1280x1024 High quality 16xAA
AMD64 3500+ GTX260 177.83 - 64.7fps