Stránka 165 z 263

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...

Napsal: pon 1. bře 2021, 16:51
od MV
Ache píše:Což ale v té dodě znamelalo luxusní fps... UTčko jsme na LAN hrávali i na nižších fps ( v tomhle případě GeforceFX + asi taky athlon XP, ale nevím jaký)...
https://abload.de/img/s0066gvjfa.jpg :-D

A stejně fragy lítaly. Dnešní optikou samozřejmě nepředstavitelný.
jo kámoš na LANce hrál ještě UT2004 na GF2MX :mrgreen: to už bylo tehdy fakt na pováženou ale taky to s náma hrál, do sestav tehdy chodily mocně přetočené R9550 a taky se to dalo, no. MnohaHz monitory neletěly, většina měla CRT a v nějakým malým rozlišení bylo herzů až až :lol:

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...

Napsal: pon 1. bře 2021, 16:53
od DOC_ZENITH
MV - dalo se, 800x600 16-bit a medium detail s GF2MX v pohodě. Ta hra šla hrát i na voodoo3, sice to už vypadalo nic moc (256x256 texture limit) ale dalo se to rozject hratelně.

Ache - Já žádný swapy neměl, swapy byly jen když jsi měl málo RAM (pro UT2004 máně jak 1GB), to jsi měl upgradovat nebo snížit texture detaily. Swapování to fakt ne.

Hladis - hned jí omez, zbytečně se v některejch hrách připravuješ o výkon.

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...

Napsal: pon 1. bře 2021, 17:25
od Hladis
Kaslu na ni, at se poti :P Stejne UT byla nVidia hra a pochybuju, ze ve hre a enginu, delaneho predevsim pro GF4 a FX, by bylo neco, co by je killnulo.

Tak na jedne nasi lance hral borec na GF2MX Far Cry multak. Samo zivotni zazitek to nebyl, ale slo to. Jinak kdyz jsme u toho, tak jsem vyhrabal stary fotky z lanky 2002 ve Splavech (v lete jsme rezervovali nekolik chatek v kempu, propojili je siti a parilo se 14dni). Takova mala ochutnavka bez fotek lidi:
https://abload.de/img/p8210441okjyo.jpg
https://abload.de/img/p820043032kdt.jpg
https://abload.de/img/p8180353ujjtb.jpg
https://abload.de/img/p8170338ncje3.jpg
https://abload.de/img/p8170331uyjzh.jpg
Tohle uz dnes neni. :) Hral se predevsim Warcraft III, CSko, prvni UTcko, Diablo II....

Jsem si tak i ozivil co jsem vlastne v te dobe mel, schvalne kdo pozna co to je za komponenty:
https://abload.de/img/p8210443yhkch.jpg

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...

Napsal: pon 1. bře 2021, 17:51
od Ache
Hladis píše:... Takova mala ochutnavka bez fotek lidi:
https://abload.de/img/p8210441okjyo.jpg ...
Zase tyhle klasický repráky - ty měl snad u kompa každý (bylo na tom vždy jiný logo, ale vždy to byl stejný shit) :-D To asi jen já byl exot s Creative FPS1000 8) A ty s přehledem kvalitou zvuku přehrály cokoliv co se jinak u PC vyskytovalo (kromě vyšších modelů Creative jako FPS2000).

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...

Napsal: pon 1. bře 2021, 18:04
od Srandista
Ache píše:Zase tyhle klasický repráky - ty měl snad u kompa každý.
Foter ich pouziva dodnes :-D

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...

Napsal: pon 1. bře 2021, 18:30
od havli
Hladis píše: Jsem si tak i ozivil co jsem vlastne v te dobe mel, schvalne kdo pozna co to je za komponenty:
https://abload.de/img/p8210443yhkch.jpg
MSI K7T Turbo, k tomu pravdepodobne nejaky Duron a grafiku bych odhadoval na GeForce3 ??

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...

Napsal: pon 1. bře 2021, 19:10
od Hladis
jj :) Zelena MSI K7T Turbo (KT133A), grafarna Inno3D GF3 TI 200, CPU byl Duron nebo Thunderbird, to ted nevim, mel jsem myslim oba. Zvukovka je PCI 128 s emulaci Ensoniq a SB, tedy ISA uz nebyla potreba. Vcelku dobry stroj na tu dobu.

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...

Napsal: pon 1. bře 2021, 20:14
od MV
Srandista píše:
Ache píše:Zase tyhle klasický repráky - ty měl snad u kompa každý.
Foter ich pouziva dodnes :-D
pozor, tyhle jsou dneska docela "retro ceněný" :wink:

já měl nějaký úplně nejvíc cheap geniusy (to hrálo strašně, ale lepší než předtím bedýnky od walkmana - sice sony - bez zesíku), pak jsem tu na fóru koupil jetý 5.1 Cambridge SoundWorks DTT2200 a na těch jedu do dneška u kompu, když tam jsem a nemám sluchátka. Akorát jsem odebral zadní pár bedýnek, nebylo je kam dát.

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...

Napsal: úte 2. bře 2021, 10:41
od MV
další KT7A https://aukro.cz/zakladni-deska-abit-kt ... 6984665282 samozřejmě abit = recap nutný

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...

Napsal: úte 2. bře 2021, 11:03
od havli
MV píše:pozor, tyhle jsou dneska docela "retro ceněný" :wink:
Stejne nechapu, proc se vsichni muzou utlouct po techhle plastovych jakoze retro kramech, kdyz libovolne regalovky + zesilovac to strci do kapsy. Navic tam je obvykle vicero prepinatelnych vstupu, coz ze vyhoda - da se na to navesit nekolik retro PC.

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...

Napsal: úte 2. bře 2021, 11:16
od DOC_ZENITH
Já jsem teď 2 páry koupil jen tak ze srany (tenhle model jsem nikdy neměl, kupodivu to zvukově nenmi úplnej shit a pro retro Pc ihmo úplně v pohodě, tehdy jsme mívali low-end repráky total passive co prostě honila ISA zvukovka ze svýho zesíku) a pak fotr sehnal ňáký 4.1 early surround repráky z doby ještě před SB-live (měli jsem SB4.1 digital což je defakto SB128PCI ala Ensoniq shitka). Ale ty repro hrály solidně a to jsem používal až cca do 2007/8 než jsem přešel na studiový sluchátka a repro už defakto nepoužíval. Pak chcípnuly a k PC jsem k ukojení dalšího hobby připojoval starý lampový rádia a ty sloužily jako speaker.

Až nedavno jsem sehnal starej Yamaha receiver s mnoha vstupy a decentní repráky a ženu teď všechno přes něj, je to hlavně pro usnadnění propojování ala pořídil jsem i KVM switch a pod, abych furt nehonil kabely. Plus primární a sekundární PC jsou stále propojený optikou.
Hladis píše:Kaslu na ni, at se poti :P Stejne UT byla nVidia hra a pochybuju, ze ve hre a enginu, delaneho predevsim pro GF4 a FX, by bylo neco, co by je killnulo.
Ona se potit nebude, když dostane SM2.0 kód tak se na tebe tak akorát vysere. U Fx je fakt lepší jí omezit na SM1.4 na tvrdo a je to. Neexistuje jediná hra kde by se u ní SM2.0 vyplácelo, nikdy to nestojí za tu ztrátu výkonu. UT2004 sice shadery prakticky až na naprosté vyjímky nepoužívá a říkáš správně dělané pro MXka, ale to je věc návrhu mapy, ne enginu. Sám engine umí i SM3.0 a vznikla na něm horda her s tunou efektů. Pokud map-maker použije povrch s moderními shadery tak tam ihmo budou a může to FX poslat do kolen.

Fx je v SM2.0 shit kvůli dvoum hlavním faktorům. Za prvé má jen 4 pipelines. Sicne 8 TMU ale jsou to dvě TMU na jednu pip, ten starej koncept, už to jí v SM2,.0 omezuje na defakto poloviční výkon oproti R300 a pak SM2.0 vyžaduje 24-bit preciznost ale FX 24-bit neumí, její preciznost je nativně 16-bit, pro SM2.0 musí tedy provádět 32-bit kalkulace na 2 průchody ala další 50% performace hit. Je tedy cca 4x pomalejší v součtu a proto je lepší to komplet vypnout protože DX8 karta je to solidní a hry z té doby až na vyjímky vypadaj i v DX8 dobře.

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...

Napsal: úte 2. bře 2021, 12:56
od MV
jj jediný, kde jsme kdysi valili bulvy byl HL2 a tam přepínání DX8 a DX9 bylo znát, na prosklenných dveřích apod.

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...

Napsal: úte 2. bře 2021, 14:00
od DOC_ZENITH
Ano ale i tam byl rozdíl malej. Ta hra vypadá naprosto v poho i v DX8, furt máš shadery povrchů, vody, bloom a pod. SM2.0 bylo viditelné jen někde. Vizuální humus nastal až v DX7 režimu ala bez shaderů, to samé Halo1 třeba, ta hra byla dělané pro původní Xbox tzn GF3 a s SM2.0 vypadala jninak, ale pouze "jinak" nedá se říci že lépe. Opět až kompet bez shaderů to byl humus. Doom3 SM vůbec nepoužíval jen normal mapy přes specifický OGL instrukce (dokázala to renderovat i GF4MX), snad akorát Far cry kvůli lepší vodě a člověk tam byl u vody často.

Ono paradoxně, SM2.0 moc "necessary" nebylo.V době kdy začalo bejt nutností (TES Oblivion) už to chtělo spíš 3.0. řeknu něco nepopulárního: Dalo se v pohodě přežít s GF4TI až do NV40/G70 a komplet celou SM2.0 generaci přeskočit.

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...

Napsal: úte 2. bře 2021, 14:21
od Hladis
UT pokrocily shadery nepouzivaji (to prislo predevsim s UT 3), ten engine v pocatecnich verzich na zacatku SM2-3 ani nepouzival, zvlaste kdyz to bylo psany nV na telo (nV delala dost aby ji hry sedly). Nijak FX omezovat nehodlam a stejne je to jen na hrani si s ni a ne kmenovy hrani her (zvlaste pozdejsich), na to mam kdyztak jiny karty. Ta karta zustane tak jak je a at se s ti popere jak byla postavena. Pokud chci hrat poradne na AGP platforme, tak na to mam jiny karty a ne FX, kdyz tu mam X800 a x1900 serie i do AGP. FX pouzivam, protoze nemam zadnou dalsi vykonou nV v meziobdobi od FX do Tesly, krome jedny 6600GT a je svym zpusobem zajimava. Lepsi modely 6800 a 7800 moc k mani nejsou, ted jsem sehnal jednu 7900GS.

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...

Napsal: stř 3. bře 2021, 08:03
od MV
DOC_ZENITH píše: Ono paradoxně, SM2.0 moc "necessary" nebylo.V době kdy začalo bejt nutností (TES Oblivion) už to chtělo spíš 3.0. řeknu něco nepopulárního: Dalo se v pohodě přežít s GF4TI až do NV40/G70 a komplet celou SM2.0 generaci přeskočit.
To můžeš aplikovat klidně i dneska, taky než přijde nějaká nevyhnutelná hra s raytracingem, tak si vystačíš s 1080Ti. Nebo šlo klidně posledních 8 let s R9 290, protože konzole.
Nehledě na SM2.0 byla prostě R300 i pekelně rychlá grafika ve všem ostatním, která prostě spráskala GF4Ti rozdílem třídy, to už dneska holt není. Neřeším teď FXko, to bylo jednu chvíli docela výhodné (FX5900SP), ale jak píšeš hlavně na DX8 hry. Tehdy jsem fakt do sestav dával hlavně různé R9600 nebo R9550, naproti tomu nvidia neměla za rozumnou cenu nic (kdyby ty FX karty byly aspoň levnější, ale to taky nebyly).
Nebo notebooky? Si pamatuju jak přišlo první centrino a k tomu mobilní R9600 (případně trochu ojeb MR9700 což byla zase jen nataktovaná 9600), což byla sestava, která se dost blížila běžným kompům ve všem (jasně, krom HDD....), naopak CPU bylo lepší než P4 a dalo se to v pohodě přenášet. Kámoš tehdy vyvalil prachy za takovej notebook a vydrželo mu to dlouho, s 1400x1050 displejem to bylo super i na práci.

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...

Napsal: stř 3. bře 2021, 20:42
od Hladis

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...

Napsal: čtv 4. bře 2021, 22:09
od DOC_ZENITH
MV- Tak jasně, R300 byla parádn í a obvzláště v low-endu. R9550 stál pod 3000 a po OC to byla defakot 9600PRO. Konkurenční Fx byly trash. FX5600 nebyla ani rychlejší jak GF4TI, FX5700 se trochu zvedla ale taky o niče,m a low-endová 5700SE/Le měla obvykle total shit paměti + 9550 byla furt rychlejší a moderních enginech o hodně. Jediná FX karta co se dala koupit a považovat za decentrní upgrade (pokud člověk vypnul SM2.0) byla ihmo 5900XT, protože byla cheap a měla plný NV35 jádro. Tohle taky byla jediná generace kdy ATI prodalo více karet a to i přes dominanci FX5200 v low-end kanclu.

Hladis - Došla mi až dnes a musim poslušně oznámit že funguje. Je i celkově v krásnym stavu. Neni co vytknout. Bios má i aktivní děličky pro FSB166 a na netu kolujou story že to tam lidi s Bartonem fakt dostali (to je pro tenhle chipset OC jak prase). Uvidim, momentálně ale nemam náladu to moc předělávat tzn necham si tento experiment na jindy. Poslední co jsem otestoval je funkčnost SB16 emulace na live a funguje, ale musí se vypnout ACPI, stejně jak u MSI 645 ultra.

Edit: Ještě mi přišla další Asus P2B do zálohy, ta ale pěkná neni. Je to nová revize až k FSB 150 takže to je good ale je hrozně zasviněná, bohužel to neni prach, je to spíš bahno, nejde to zfouknout ani easy setřít, postla mi v AGP, PCI až po dlouhym přemlouvání a hledání úhlu kontaktu a ISA poslední slot. Je to fakt prasečina z fotek to moc poznat nebylo, asi mi nezbyde nic jinýho než jí vzít do sprchy a natvrdo umejt. Nedělám to rád ale tady tro jinak nevidim, kor když je stále funkční a krom toho bordelu dobrá.

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...

Napsal: pát 5. bře 2021, 14:17
od Hladis
Tak to jsi me "nastval" ze funguje, mel jsem ji vzit. :mrgreen:

Jinak ja osadil A64X2 4400+ a docela to vse boostlo pomerne slusne proti A64 3500+. Oba prociky behaji na stejny frekvenci 2200MHz a rozdil je "jen" v tom, ze proti Venice s 512KB ma Toledo 1M cache a je to dvoujadro. Teoreticky velka cast her z ty doby je stale optimalizovana na 1 thread. Taky jsem jeste otestoval par novych karet co mi doslo. No kazdopadne nejaky vysledky:

FEAR v1.08
Max details 1024x768 A64 3500+ CL2.3.2.7 1T
X850XT 7.12o min-22 avg-44 max-107
X1900XT 7.12o min-33 avg-76 max-205
GTX260 177.83 min-44 avg-109 max-279
GTX7900GS 93.71 min-38 avg-72 max-178
GTX9800GT 177.83 min-42 avg-94 max-287

Max details 1024x768 A64X2 4400+ CL2.3.2.7 1T
GTX260 177.83 min-49 avg-114 max-287

DOOM 3 v1.3.1
1024x768 High qality
AXP3200+ FX5900U 67.66 - 53.6fps
AMD64 3500+ X850XT 7.12o - 75.2fps
AMD64 3500+ X1900XT 7.12o - 76.7fps
AMD64 3500+ GTX260 177.83 - 75.2fps
AMD64 3500+ GTX7900GS 93.71 - 85.2fps (starsi driver v kombinaci se starsi kartou ma evidentne lepsi overhead)
AMD64 3500+ GTX9800GT 177.83- 73.9fps
AMD64X2 4400+ GTX260 177.83 - 108.2fps

1280x1024 High quality
AMD64 3500+ X1900XT 7.12o - 76fps
AMD64 3500+ X850XT 7.12o - 66.7fps
AMD64 3500+ GTX260 177.83 - 75.6fps
AMD64 3500+ GTX7900GS 93.71 - 85.1fps
AMD64 3500+ GTX9800GT 177.83- 73.7fps
AMD64X2 4400+ GTX260 177.83 - 108.1fps

1280x1024 High quality 4xAA
AMD64 3500+ X1900XT 7.12o - 70.7fps
AMD64 3500+ X850XT 7.12o - 46.2fps
AMD64 3500+ GTX260 177.83 - 75.7fps
AMD64 3500+ GTX7900GS 93.71 - 73.0fps
AMD64 3500+ GTX9800GT 177.83- 73.2fps
AMD64 3500+ GTX8800GT 177.83- 73.6fps
AMD64X2 4400+ GTX260 177.83 - 108.3fps

1280x1024 High quality 16xAA
AMD64 3500+ GTX260 177.83 - 64.7fps
AMD64 3500+ GTX7900GS 93.71 - 16.7fps
AMD64 3500+ GTX9800GT 177.83- 37.1fps
AMD64 3500+ GTX8800GT 177.83- 39.5fps
AMD64X2 4400+ GTX260 177.83 - 71.7fps

UT2003 1024x768
GTX 260 3500+ Flyby: 302.1 Botmatch: 100.7
GTX 260 4400+ Flyby: 335.1 Botmatch: 109.0
GTX 7900GS 3500+ Flyby: 270.5 Botmatch: 94.2
GTX 8800 3500+ Flyby: 284.9 Botmatch: 96.8
X1900XT Flyby: 278.7 Botmatch: 93.7
X850XT Flyby: 284.2 Botmatch: 94.5 (stejny driver a X850XT je tady rychlejsi nez X1900XT)

3DM00 GTX260 16bit 1024x768
3500+ 21829 marku
4400+ 23174 marku

3DM01 GTX260 1024x768
3500+ 28954 marku
4400+ 33915 marku

3DM03 GTX260
3500+ 35738 marku
4400+ 39318 marku

3DM05 GTX260
3500+ 11273 marku
4400+ 12742 marku

3DM06 GTX260
3500+ 6330 marku
4400+ 8829 marku

Aquamark3 GTX260
3500+ 84515
4400+ 95077

CPU Mark 99
Athlon 64 X2 4400+ 2200MHz - 285 bodu
Athlon 64 3500+ 2200MHz - 266 bodu
Athlon XP 2800+ 2088MHz - 190 bodu
Athlon XP 3200+ 2200MHz - 214 bodu
Pentium 4 3.4GHz Nortwood - 226 bodu
Pentium 4 2.6GHz Nortwood - 172 bodu

FarCry Bench 1280x1024 Max GTX260
3500+ 72.5fps
4400+ 84.7fps

Jde videt, ze single core nee. Ona taky odezva systemu se zda lepsi. No mam tu uz i system s Core2 Quad, tak jsem zvedav o kolik to trhne A64.

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...

Napsal: pát 5. bře 2021, 14:34
od DOC_ZENITH
Záleží nejen na hrách ale i driveru a generaci karet. Ten samej driver bude s 9800GT mí větší overhead než s 7900GTX. Je to stejný i u AMD kde pre HD2000 karty maj mnohem menší overhead ala nevyžadujou k solidní funkci dvoujádro. Dodnes si pamatuju když jsme tehdy v CZC dostali tu první 5870 2GB Eyefinity edition a měl tam běžet HL2 lost coast. Sestava byla ňáká volná K8 co se našla 3400+ S754 a předtim tam byla 1950PRO a jelo to decentně a po upgradu na 5870 to jelo hůře ač GPU idlovalo protože se citelně zvednul CPU overhead. Nemůžeš teda testovat 1vs2 jádra na GTX260 s driverem o 5+ let jinde jak ty procesory. Resp můžeš ale je předem jasné jak to dopadne když i sám driver si generuje více threadů.


Jednojádra končej cca 2007 + XP + odpovídající GPU tzn pre-DX10 GPU. Pak už to chce 2 jádra, ideálně Core2 s jednotnou cache. U AMD bych to skipnul až k Phenomu II. Duální K8 byla cool a drtila Netburst po příchodu Core2 se z ní ale po právu stal low-end konkurent kterýho vykleplo po OC i blbý pentium dualcore co stálo 1800.

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...

Napsal: pát 5. bře 2021, 15:07
od Hladis
To ja vim, ze pozdeji do driveru prisly optimalizace pro vice jader a to udela rozdil a ze se overhed s casem nekde zvetsuje. Vzdyt se to kolikrat resilo a i havli to ma ve svych testech. Kazdopadne nestiham to otestovat vsechno hned, delam to postupne. Tech vysledku mam vic a treba ta 7900GS ma ve FarCry 69,27fps na jednojadru a GTX260 72.2fps. Podobne ATIny. Tedy ten overhead se projevuje jak kde. Jde to znat u Dooma3, ale treba u UT2003 ne, kde ma 7900GS min fps v botmatch. Dual Core to proste boostne dal. Vubec neresim ted Core 2, resim ciste A64 (uz jen kuli tomu ze jsem ho mel a ne kvuli ultimate power pro XP) na overpowered grafice, jaky rozdil to CPU udela. Taky proc bych tam dnes strkal nejakou, placnu, GTX 6800, kdyz tam prdnu novejsi a muzu tam naprat AA a AF na max s prstem v nose, uz nejsme omezeny letopoctem. Svyho casu jsem 939 platformu prenechal otci pri prechodu na Core2 a ten na tom normalne jel jeste s GTX460.

//
Schvalne jsem tam teda doplnil vic karet k UT2003, ktery potrebuje nadupany CPU, aby to slo videt a UT2003 je stara single core hra. Jako ne kazdy moderni driver znamena okamzite vyssi overhead proti starsimu ve vsem. Podstatny vykyv mi zatim udelal jen ten DOOM 3.

///
Jo Ache sorry, k ty tvy mape jsem se jeste nedostal. :)

////
Jdu se modlit aby fungovala https://aukro.cz/sound-blaster-awe32-19 ... re-history