Stránka 18 z 19

Re: The Last of Us Part I

Napsal: pon 5. úno 2024, 16:33
od GamesPeter
Funguje ten FG dobře, nebo dělá bordel?

Re: The Last of Us Part I

Napsal: pát 9. úno 2024, 17:17
od icebosss
Bordel delal fsr3 pri dldsr, jinak u dlss3 fg to bylo v poho. A fsr3 nema nic jako reflex, takze s nim je vyssi latence.

Re: The Last of Us Part I

Napsal: pát 9. úno 2024, 17:26
od AllowedCry
Pokud monitor/telka podporuje nízkou latenci, je to naprosto v pohodě, každopádně by nemělo real fps ideálně klesat pod 60. 50fps ještě ujde, ale není to ono. Testoval jsem v Avatar a na telce bych to nechal klidně zaple, ale kvalita obrazu jde o stupeň dolů (ultra quality odpovídá quality atd..) každopádně s modem zkušenosti nemám, ale neduhy budou asi stejné.

Re: The Last of Us Part I

Napsal: pon 12. úno 2024, 12:37
od icebosss
Maximalne te to bude stat 120 kc za subscribe na mesic, ale mody ti uz zustanou. I GTA V funguje pekne, s dlss vse pekne vyhlazene a k tomu frame gen.

Re: The Last of Us Part I

Napsal: ned 3. bře 2024, 19:35
od Sobo
Dohrano, Steam ukazuje 17 hodin vcetne Left Behind.

Zacnu technickou casti. Tady jsem byl celkem zklamany, protoze to vzhledem k designu hry (maly koridor se statickym nasvicenim) nevypada moc dobre (hral jsem ve 4K HDR s maximalni grafikou). Treba reflexe jsou klasicky screenspace, coz ma evidentni limitace, ale jako fallback tam jsou jeste cubemapy, ktere maji ale rozliseni asi jako z pacmana - proste kosticky a strasne to bije do oci. Dale nastaviceni, stinovani objektu a jejich "ukotveni" ve svete neni udelane moc dobre - na spouste mistech je videt, ze tam je nejaky omezeny zdroj svetla (treba dve mala okna ve sklepe), ale pritom cela mistnost a vsechno v ni sviti i v mistech, kam by se svetlo uz prakticky nemelo sanci odrazem dostat... Asi jsem ovlivneny tim, ze mam pres 80 hodin v Cyberpunku s path tracingem, kde si clovek uvedomi jak ma svetlo spravne fungovat a jak stupidne je to casto udelane ve vetsine her. Spousta veci proste uplne nerealne sviti, i kdyz by je nemelo nic osvetlovat, zadny primy zdroj svetla tam neni a neprime odrazy by se tam prakticky nedostaly. Textury jsou taky celkem nic moc, kdy i mensi hry jako Ghostrunner 2 vypadaji casto o dost lip a krasne ostre. To je taky dalsi problem, kdy DLSS je tady nejak podivne implementovane a obraz je v pohybu citelne mekci (lehce mazly), coz se v jinych hrach takto nedeje.
V podstate jedina cast hry, ktera vypada na dnesni pomery slusne, jsou cutsceny, kde proste utratili tunu prachu na full performance capture, ale jinak proste nic moc. Navic je to strasne heavy na GPU, kde to proti konzoli bezi relativne o 30-40% hur na jinak ekvivalentim hardwaru - naprosty unikat oproti vsem dalsim "exkluzivkam". Do dneska to nevyresili.

Co se tyce gameplay, tak se hra snazi tlacit stealth jako neco duleziteho pro preziti, ale na standardni obtiznost to v podstate neni dost nutne, protoze jsem vzdycky mel dost munice i soucastek, ze jsem casto ani nevedel co s tim. Akorat clovek musi strilet do hlavy, protoze do tela uz je spotreba munice vzhledem k lootu docela velka. Celkem me zarazily ruzne fakticke nemysly, kdy treba zabiju chlapka s pistoli, aniz by po me vubec vystrelil, tak si k nemu jdu pro naboje, ale ejhle, hra se rozhodla, ze z nej proste nic nepadne - asi chodil s prazdnou pistoli bez naboju nebo co... Alternativne zastrelim capka, co se na me riti s kouskem dreva, ale z nej vypadnou naboje do brokovnice - nedavalo by vetsi smysl ty naboje dat kolegovi, ktery tu brokovnici realne ma? Nebo aplikuji taktiku Sovetu u Stalingradu, kdy jeden ma zbran a druhy naboje do ni??
Hra pouziva jeden typ nepratel, ktery nevidi a orientuje se pouze podle hluku (clicker) - pri pohybu kolem nich musite dokonce prepnout na pomalejsi rezim pohybu, protoze i pri beznem plizeni vas detekuji. No, ale kdyz ho zabiju ze stealthu nozem, tak pri umirani vyda dost hlasity zvuk, ktery dalsi clicker stojici 3m od nej naprosto ignoruje, takze jsou teda extremne citlivi na zvuk, ale asi jenom nekdy, kdyz se to hre zrovna hodi... Nepovazuju se za hnidopicha a u tehle mainstreamovych her se nesnazim nejak usilovne premyslet, ale tohle proste bije do oci a celkem rusi imerzi ze hry. Nechapu, ze to tam nikomu v ND neprislo divne.
Cela hra je v podstate system "aren", kam prijdete, objevi se nepratele, ktere nekdy muzete obejit, casto je musite proste vyvrazdit (vetsinou dovoluje stealth, obcas vas hodi rovnou do akce), potom pokracuje dale v nejake tranzitni / exploracni sekvenci cestou do dalsi areny. Tempo a level design je jinak celkem fajn, nikdy mi to neprislo vylozene nudne, nebo nejak zdlouhave.

Pribeh je ok, ale ten zaver mi proste nesedel.
Spoiler
Cela hra je v podstate o ceste Joela a Ellia, kdy na zacatku to jsou dva cizi lide, kteri k sobe nic neciti a nejradeji by oba byli nekde jinde. Na zacatku pusobi dost odtazite, ale postupem casu a vlivem okolnosti se o neco priblizi. Ja mam problem s tim zasadnim rozhodnutim Joela zachranit Ellie za kazdou cenu a vyvrazdit kvuli tomu hromadu lidi v nemocnici, coz znamena ztratu nadeje na nalezeni vakciny proti infekci, coz je docela big deal. Joel se tak nejspis rozhodl, protoze Ellie svym zpusobem povazoval za neco jako dceru, za kterou ma odpovednost, protoze jeho vlastni dcera Sarah umrela na zacatku hry. Za me to proste nebylo udelane dobre a ten vztah Ellie <-> Joel nebyl vybudovan dostatecne dobre, proste mi to tam nesedelo, ze by se najednou takhle rozhodl, nic moc tomu do te doby nenaznacovalo. Dost mozna to bude tim, ze hrac ve skutecnosti vlastne hraje jen dost malou cast jejich spolecneho casu, protoze hra pouziva masivni casove preskoky v radu mnoha mesicu. Za tu dobu se klidne mohli docela dost sblizit, jenze to bylo v time skipu a hrac nic z toho proste nevidel, takze ten konec pusobi strasne na silu tlaceny, proste mi to nedava moc smysl, ze by se tak rozhodl ciste na zaklade toho, co ja jsem jako hrac odehral.
Celkove bych to hodnotil asi jako 7/10 - rozhodne to neni zadny pruser, ale v dnesni dobe v roce 2024 to na me proste nejak extra dobry dojem neudelalo ani technickym zpracovanim, ani podanim pribehu ci hratelnosti. Chapu, ze v roce 2013 byl takovy storytelling a podani hry do te doby neco nevidaneho, takze ten hype v tom obdobi by me neprekvapoval, ale dneska uz je to jenom slusne udelana a presne servirovana koridorovka, ktera nicim vyjimecnym neoplyva. Kupoval jsem se 40% slevou, a to same bych doporucil potencialnim zajemcum.

Re: The Last of Us Part I

Napsal: ned 3. bře 2024, 20:32
od satanicek666
Pred troma dňami som to dohral na najtazsej obtiažnosti. Len nepriateľov som dal na ťažkých lebo ty velky bossovia sa nedali zničiť. A bola to pecka. Neraz sa mi stalo že som nemal náboje a trebalo rozmýšľať čo dalej?! Pre mna je to barz Fajna hra. Hral som to na full 4k HDR. Akurát dlss to pozadie kus rozmazovalo. Ako hovorim. Bol to zážitok hrat. Teraz som sa vrátil k cp2077 nech dohrajem phantoma.

Re: The Last of Us Part I

Napsal: ned 31. bře 2024, 21:23
od Thellwin
Včera jsem to dohrál, hrál jsem to cca týden, vždycky jsem si denně dal tak hoďku a půl až dvě.

Graficky se mi to hodně líbilo, při vydání to asi nebylo úplně ono, dle reakcí, které tehdy byly, ale dnes už to je asi všechno vylazené a běželo to bez jakýchkoliv problémů a za celou dobu hraní jsem nenarazil na jediný zádrhel technického rázu. Na 7800 X3D + 4070 Ti Super to v QHD na max. s DLAA jelo s UV profilem 2490 MHz @ 0.925 V mezi 80 až 120 FPS v závislosti na lokaci se spotřebou grafiky většinou do 200 W.

Seriál jsem neviděl, ani jsem neměl jakoukoliv zkušenost s celou sérií doteď, takže pro mě byl celý příběh atd. novinkou a musím říct, že po dlouhé době jsem se u hry ani na chvíli nenudil. Dávkování akce s klidnějšími pasážemi bylo udělané vcelku vyváženě, příběh mě bavil a zajímalo mě, jak to bude dál. Konec celkem fajn, doufám, že se časem dočkáme i portace part 2 na PC.

Co se týče hratelnosti, vytknul bych pár věcí. Fakt, že jde víceméně o koridor s rozlehlejšími arénami se hře daří celkem dobře maskovat a pocit, že jde o otevřený svět tak nebyl příliš potlačený. Ale stealth systém, do kterého je hráč tlačený mi přišel takový hodně zjednodušený a ne příliš funkční. Kolikrát by nepřítel musel být retardovaný a nebo slepý, aby mě neviděl. Stejně tak mi občas přišlo, že Ellie, resp. i jiní příležitostní parťáci tam běhají enemákům před očima a ti je nevidí. Taky mě lehce iritovalo, jak tady psal Sobo, že z nepřítele se střelnou zbraní kolikrát nevypadly žádné náboje a naopak padaly z nakažených, kteří žádnou střelnou zbraň neměli :)

Za mě pěkných 9/10, bavil jsem se dobře.

Re: The Last of Us Part I

Napsal: stř 10. dub 2024, 08:57
od _DAVE_
RE: Thellwin - V tom případě si dej pak někdy i dvojku. Ten "wow" dojem bych přirovnal asi možná jako Terminátor1 a Terminátor2.
Prostě je to celé od začátku do konce nabušenější.
Do pár týdnů/měsíců by to měli snad už alespoň oznámit.

Re: The Last of Us Part I

Napsal: stř 10. dub 2024, 09:36
od Thellwin
Pokud to vyjde na PC tak určitě dám, ale konzoli si kvůli jedné hře kupovat nebudu (zatím). Možná že časem až budou děti větší, tak se u nás něco objeví, ale momentálně by pro to jinak nebylo využití.

Re: The Last of Us Part I

Napsal: stř 10. dub 2024, 11:48
od HEAD
Dvojka ma vyjit na PC tenhle rok.

Re: The Last of Us Part I

Napsal: stř 10. dub 2024, 12:15
od _DAVE_
Thellwin - píšu samo o PC verzi, konzolové jsou už dávno venku. Jelikož ty svoje ovečky na PC dále uvolňují, bude i TloU2 a to brzy

Re: The Last of Us Part I

Napsal: stř 10. dub 2024, 16:17
od GamesPeter
Jo, mohli by to už konečně oznámit, snad se letos dočkáme a ke konci roku si to snad zahrajeme, snad i v lepším stavu než jedničku. Rád bych se znovu vypravil do Seattlu.

Re: The Last of Us Part I

Napsal: stř 10. dub 2024, 21:39
od HEAD
Tak jednicka mela problem hlavne na Nvidia kartach s min nez 12GB Vram(tzn v te dobe 99% jejich karet :twisted: ) Ja jsem to dohral hned pri vydani na 6800XT s 16GB Vram ve 4K a bez jedineho problemu.

Re: The Last of Us Part I

Napsal: čtv 11. dub 2024, 14:51
od _DAVE_
GamesPeter - jo vidím to stejně, i když ta věc je opravdový emocionální ždímač, napodruhé už to možná tak intenzivní nebude.

HEAD - Ano, zatímco u zelených panovala ta vzteklá nálada, majitelé Radeonů byli zcela potichu. Už od 1.0.2.0 fungovalo vše.
Osobně jsem zkoušel tu poslední verzi a na 12GB kartě to nešlo v 1080p ani zaboha nad 8GB. (předtím 9.5)
Jakoby někdo v IG přišel na poradu a řekl - "udělejte ten debilní patch tak, ať to nebere přes 8GB za žádného boha, už nebaví to brblání poslouchat"...
No a hra místo toho aby volnou paměť obsadila, streamuje do VRAM jen 8GB (v 1080p) i kdyby měl člověk 128GB VRAM.

Dvojka bude rozhodně lepší, začátek 1 byl fakt zlo a to není důvod pokoušet znovu.

Re: The Last of Us Part I

Napsal: čtv 11. dub 2024, 15:50
od Delarge
HEAD píše: stř 10. dub 2024, 21:39 Tak jednicka mela problem hlavne na Nvidia kartach s min nez 12GB Vram(tzn v te dobe 99% jejich karet :twisted: ) Ja jsem to dohral hned pri vydani na 6800XT s 16GB Vram ve 4K a bez jedineho problemu.
Těch problémů bylo víc a s tou VRAM to byla taky jenom evidentně odfláklá optimalizace, když to po pár patchích zázračně začlo fungovat i na těch nepoužitelných 8GB vram kartách.

Re: The Last of Us Part I

Napsal: čtv 11. dub 2024, 22:33
od _DAVE_
Prostě to nastavili tak, aby se do VRAM lifroval menší objem textur najednou a hodně textur předělali (patche byli místy velmi objemné).
Asi měli čekat ty hordy nassraných Ampéráků s drahými 8GB kartami rovnou.
Více her co žralo přes 8GB časem svou spotřebu raději “zarovnalo” na tuto hodnotu

Re: The Last of Us Part I

Napsal: sob 13. dub 2024, 20:12
od JohnXXL
HEAD píše: stř 10. dub 2024, 11:48 Dvojka ma vyjit na PC tenhle rok.
Sam na to už čekám a těším se moc.. jednička mě bavila mooc :)

Re: The Last of Us Part I

Napsal: úte 9. črc 2024, 06:44
od AllowedCry
Jsem to nedávno rozjel znovu, tentokrát jsem si to dal na telce, ultra FSR Q a poprvé jsem využil i framegen a pecka, funguje to opravdu krásně a zároveň to šetří výkon + eliminuje CPU limit.

Re: The Last of Us Part I

Napsal: pon 6. led 2025, 21:29
od 3tp2
Jsem si říkal že si to dám znovu před vydáním dvojky a ejhle, po spuštění hry ať dám new game nebo jakýkoliv nastavení v menu tak hra spadne. Už jsem vyzkoušel všechny tipy co jsou na netu na různých fórech, včetně čisté instalace Win11 včetně posledního BIOSu a všech aktuálních ovladačů. Bez žádných dalších programů typu afterburner a pod. Jen čistá instalace Win + drivery a hra. Originál na Steamu. Nesetkal se s tím náhodou někdo? Přitom před rokem jsem to na stejné sestavě hrál úplně v klidu

Re: The Last of Us Part I

Napsal: pon 6. led 2025, 22:37
od AllowedCry
A nepadá to při kompilování shaderu? OC jsi předpokládám shodil.