Napsal: sob 25. lis 2006, 13:40
tak to tak bylo v kazdem pripade a u kazde GK, take zalezi o jake verzi mluvisLukfi píše:Já jsem slyšel že to dost záleží na hře ve který to testuješ...
Diskuze o hardware, software a overclockingu
https://forum.pctuning.cz/
tak to tak bylo v kazdem pripade a u kazde GK, take zalezi o jake verzi mluvisLukfi píše:Já jsem slyšel že to dost záleží na hře ve který to testuješ...
Bohužel nemáš pravdu. Grafickou kartu za 30000 si koupí pár vyvolených a zbytek se bude zajímat o to, co má výrobce v nabídce v cenový relaci kolem pěti, deseti a patnácti tisíc.blekota je boss píše:to sh: to jo, ale zas takovym cipem neprimejes lidi prejit k tobe od konkurence, pac nad par procentama kazdej mavne rukou, ale s cipem-zabiakem bys hodne lidi presvedcil a ziskal bys velkou cast trhu...ikdyz v high endu to neni dulezity, ale aspon pro tu reklamu...(a s tema nakladama na vyvoj...myslim ze by se od nejaky slabsi verze moc nelisily)
no-X píše:1. Třeba proto, že by byl výkonnější než potřebují a až vyjde nějaká G81, tak teprv aktivují vše?
blekota je boss píše:mohl by mi nekdo vysvetlit, jaky negativni dusledky to ma, kdyz jedna firma vyda o dost vykonejsi cip nez konkurence? (pro firmu s vykonejsim cipem)
diky
A proč se GF7600 prodává s 12 pixel pipelines, když hardwarově jich má 16 a hardwarove to tam uz je, proč se R580 prodává s 48 aktivními pixel shader procesory, když jich má 64 a hardwarove to tam uz je. Proč se X1650XT prodává se dvěma aktivními quady a 128bit sběrnicí, když má fyzicky tři a 256bit a hardwarove to tam uz je???...hardwarove to tam uz je
tak to slyšim poprvýno-X píše:A proč se GF7600 prodává s 12 pixel pipelines, když hardwarově jich má 16 a hardwarove to tam uz je
to je jako říct že když z vlaku odpojíš poslední vagón, vlak pak může jet rychlejc nebylo by lepší tam ten čtvrtej vagón vůbec nedávat?no-X píše:Je to kvůli výtěžnosti. Vypnutím jednoho ze čtyř quadů G73 se výrazně zvýší výtěžnost a max. stabilní frekvence.
To by mě taky zajímalo proč u X1950XTX ten zbývající quad neotevřeli. U x1900xtx to mohlo bejt kvuli spotřebě, ptž už byla tak dosti velká. Nebo u o obou kvuli nízké výtěžnosti? Nebo, že ten zbývající quad nepřinášel už moc výkonu navíc vzhledem k spotřebě?no-X píše:proč se R580 prodává s 48 aktivními pixel shader procesory, když jich má 64
A ta extreme verze by mohla víc šlapat na paty 8800GTS, nobo jí předhonit. Cena by se nezvýšila, když tam ten quad je(já vim to každýmu dodje ). Kolik tak procent výkonu přineslo přidání 32 shader jednotek radeonu x1900xtx(Takty se oproti x1800xt zvýšily nepatrně)?Lukfi píše:// =>JamesDean: naposledy to o 64 shaderech v R580 byla domněnka pár expertů z B3Df, proto mě udivilo že to tu no-X překládá jako hotovou věc... bo je fakt divný, že když už na 90nm vyráběli rok a výtěžnost musela bejt lepší než u R520, proč neudělali nějakou extreme verzi R580 která by roznesla na kopytech GX2? To ovšem samozřejmě jen za předpokladu, že tam ten quad navíc vůbec je...
Ne, to je velmi špatné přirovnání. Spíš s to představ tak, že sestavujeme vlak ze čtyř vagónů. Řekněme, že v průměru každý čtvrtý vagón má zaseknuté brzdy, což je závada, která se projeví až když je vlak sestavený a má se rozject. Když budeš dělat vlaky ze čtyř vagónů s tím, že jeden můžeš dodatečně vyřadit, tak budou téměř všechny vlaky funkční, protože v průměru vychází jeden špatný vagón na vlak a toho se zbavíme.Lukfi píše:to je jako říct že když z vlaku odpojíš poslední vagón, vlak pak může jet rychlejc nebylo by lepší tam ten čtvrtej vagón vůbec nedávat?
Souviselo to s patentem, který se objevil krátce před R5xx a podle popisu se už nemůže týkat nových unifikovaných čipů (jediné, čeho se tedy mohl týkat, je generace R5xx). Krom toho už několik let je běžné, že různé části čipů jsou duplicitní pro případ chyby v čipu, takže že ATi na R580 nějakou technologii podobného rázu použila je samozřejmost a že vybrala zrovna tu popsanou už je jen jedna z možných variant. Krom toho ATi v jednom rozhovoru uvedla, že testovala poměr ALU:TMU 1:1, 2:1, 3:1 a 4:1. Čímž se nepřímo potvrzuje, že HW s poměrem 4:1 je, což koresponduje se zmíněným patentem a informacemi o čipech typu R580Lukfi píše:// =>JamesDean: naposledy to o 64 shaderech v R580 byla domněnka pár expertů z B3Df, proto mě udivilo že to tu no-X překládá jako hotovou věc...
1. kde je psáno, že R520 neměla po HW stránce něco podobného?Lukfi píše:bo je fakt divný, že když už na 90nm vyráběli rok a výtěžnost musela bejt lepší než u R520, proč neudělali nějakou extreme verzi R580 která by roznesla na kopytech GX2?
É? Kdo mluví o quadu? Quady má R580 čtyři mluvím o množství pixel shader procesorů v každém. Aktivních je v quadu 12 (4x3), fyzicky jich je s největší pravděpodobností 16 (4x4).Lukfi píše:To ovšem samozřejmě jen za předpokladu, že tam ten quad navíc vůbec je...
To je nesmysl, důvody viz výše.JamesDean píše:A ta extreme verze by mohla víc šlapat na paty 8800GTS, nobo jí předhonit. Cena by se nezvýšila, když tam ten quad je(já vim to každýmu dodje ). Kolik tak procent výkonu přineslo přidání 32 shader jednotek radeonu x1900xtx(Takty se oproti x1800xt zvýšily nepatrně)?
ale neni rozdil mezi vypinanim shader jednotek a tranzistorama spojenyma s sirkou sbernice?no-X píše:A proč se GF7600 prodává s 12 pixel pipelines, když hardwarově jich má 16 a hardwarove to tam uz je, proč se R580 prodává s 48 aktivními pixel shader procesory, když jich má 64 a hardwarove to tam uz je. Proč se X1650XT prodává se dvěma aktivními quady a 128bit sběrnicí, když má fyzicky tři a 256bit a hardwarove to tam uz je???...hardwarove to tam uz je