Stránka 18 z 50

Napsal: sob 25. lis 2006, 13:40
od sh
Lukfi píše:Já jsem slyšel že to dost záleží na hře ve který to testuješ...
tak to tak bylo v kazdem pripade a u kazde GK, take zalezi o jake verzi mluvis :wink:

Napsal: sob 25. lis 2006, 14:03
od no-X
blekota je boss píše:to sh: to jo, ale zas takovym cipem neprimejes lidi prejit k tobe od konkurence, pac nad par procentama kazdej mavne rukou, ale s cipem-zabiakem bys hodne lidi presvedcil a ziskal bys velkou cast trhu...ikdyz v high endu to neni dulezity, ale aspon pro tu reklamu...(a s tema nakladama na vyvoj...myslim ze by se od nejaky slabsi verze moc nelisily)
Bohužel nemáš pravdu. Grafickou kartu za 30000 si koupí pár vyvolených a zbytek se bude zajímat o to, co má výrobce v nabídce v cenový relaci kolem pěti, deseti a patnácti tisíc.

Napsal: sob 25. lis 2006, 14:29
od blekota je boss
to jo, ale tak sem to nemyslel...narazel sem na to, jak si poznamenal, ze R600 mozna nebude mit ze zacatku aktivnich vsech 512bit ale jen pulku... proto sem se zeptal proc by ji teda nemohla mit otevrenou a tim bejt o dost rychlejsi nez konkurence a jaky negativa by ji to prineslo...
no-X píše:1. Třeba proto, že by byl výkonnější než potřebují a až vyjde nějaká G81, tak teprv aktivují vše?
blekota je boss píše:mohl by mi nekdo vysvetlit, jaky negativni dusledky to ma, kdyz jedna firma vyda o dost vykonejsi cip nez konkurence? (pro firmu s vykonejsim cipem)
diky

Napsal: sob 25. lis 2006, 14:31
od no-X
Nepsal jsem, že by měla mít aktivní jen půlku.

Napsal: sob 25. lis 2006, 14:36
od blekota je boss
to ne, ale rekni mi proc by se spomalovala...proc nemit vetsi naskok pred konkurenci, kdyz hardwarove to tam uz je

Napsal: sob 25. lis 2006, 20:17
od no-X
...hardwarove to tam uz je
A proč se GF7600 prodává s 12 pixel pipelines, když hardwarově jich má 16 a hardwarove to tam uz je, proč se R580 prodává s 48 aktivními pixel shader procesory, když jich má 64 a hardwarove to tam uz je. Proč se X1650XT prodává se dvěma aktivními quady a 128bit sběrnicí, když má fyzicky tři a 256bit a hardwarove to tam uz je???

Napsal: sob 25. lis 2006, 20:59
od Lukfi
no-X píše:A proč se GF7600 prodává s 12 pixel pipelines, když hardwarově jich má 16 a hardwarove to tam uz je
tak to slyšim poprvý :?

Napsal: sob 25. lis 2006, 21:03
od no-X
Vážně? Podívej do nV sekce, kolik tam bylo dotazů typu "mám GF7600, riva tuner mi ukazuje 1 neaktivní quad, jak ho mám odemknout?". Autor RivaTuneru tvrdí, že tam ten quad skutečně je, ale je deaktivován na úrovni čipu, takže ho nelze SW zapnout.

Napsal: sob 25. lis 2006, 21:10
od Lukfi
Tak to je pro mě novinka... těžko říct proč to tak prodávaj a proč namísto GF7900GS neexistuje nějaká lepší verze s G73. RV560 se dá vysvětlit, to můžou bejt zmetky od RX1950Pro, ale těch 64 shaderů u R580, jsem si myslel že to byla jenom spekulace?

Napsal: sob 25. lis 2006, 21:13
od no-X
Je to kvůli výtěžnosti. Vypnutím jednoho ze čtyř quadů G73 se výrazně zvýší výtěžnost a max. stabilní frekvence.

Napsal: sob 25. lis 2006, 21:17
od Lukfi
no-X píše:Je to kvůli výtěžnosti. Vypnutím jednoho ze čtyř quadů G73 se výrazně zvýší výtěžnost a max. stabilní frekvence.
to je jako říct že když z vlaku odpojíš poslední vagón, vlak pak může jet rychlejc :sly: nebylo by lepší tam ten čtvrtej vagón vůbec nedávat?

// =>JamesDean: naposledy to o 64 shaderech v R580 byla domněnka pár expertů z B3Df, proto mě udivilo že to tu no-X překládá jako hotovou věc... bo je fakt divný, že když už na 90nm vyráběli rok a výtěžnost musela bejt lepší než u R520, proč neudělali nějakou extreme verzi R580 která by roznesla na kopytech GX2? To ovšem samozřejmě jen za předpokladu, že tam ten quad navíc vůbec je...

Napsal: sob 25. lis 2006, 21:18
od JamesDean
no-X píše:proč se R580 prodává s 48 aktivními pixel shader procesory, když jich má 64
To by mě taky zajímalo proč u X1950XTX ten zbývající quad neotevřeli. U x1900xtx to mohlo bejt kvuli spotřebě, ptž už byla tak dosti velká. Nebo u o obou kvuli nízké výtěžnosti? Nebo, že ten zbývající quad nepřinášel už moc výkonu navíc vzhledem k spotřebě?

Napsal: sob 25. lis 2006, 21:34
od JamesDean
Lukfi píše:// =>JamesDean: naposledy to o 64 shaderech v R580 byla domněnka pár expertů z B3Df, proto mě udivilo že to tu no-X překládá jako hotovou věc... bo je fakt divný, že když už na 90nm vyráběli rok a výtěžnost musela bejt lepší než u R520, proč neudělali nějakou extreme verzi R580 která by roznesla na kopytech GX2? To ovšem samozřejmě jen za předpokladu, že tam ten quad navíc vůbec je...
A ta extreme verze by mohla víc šlapat na paty 8800GTS, nobo jí předhonit. Cena by se nezvýšila, když tam ten quad je(já vim to každýmu dodje 8) ). Kolik tak procent výkonu přineslo přidání 32 shader jednotek radeonu x1900xtx(Takty se oproti x1800xt zvýšily nepatrně)?

Napsal: sob 25. lis 2006, 22:03
od no-X
Mícháte dohromady hrušky s jabkama :-)
Lukfi píše:to je jako říct že když z vlaku odpojíš poslední vagón, vlak pak může jet rychlejc :sly: nebylo by lepší tam ten čtvrtej vagón vůbec nedávat?
Ne, to je velmi špatné přirovnání. Spíš s to představ tak, že sestavujeme vlak ze čtyř vagónů. Řekněme, že v průměru každý čtvrtý vagón má zaseknuté brzdy, což je závada, která se projeví až když je vlak sestavený a má se rozject. Když budeš dělat vlaky ze čtyř vagónů s tím, že jeden můžeš dodatečně vyřadit, tak budou téměř všechny vlaky funkční, protože v průměru vychází jeden špatný vagón na vlak a toho se zbavíme.

Ovšem pokud budeš dělat vlaky rovnou ze tří vagónů a žádný už nemůžeš vyřadit, budeš mít ve výsledku v průměru ze čtyř vlaků tři nefunkční.

Tak co je výhodnější? Udělat vlaky ze čtyř vagónů s tím, že budou prakticky všechny použitelné (tzn. v ideálním případě z 12 vagónů sestavíš tři funkční vlaky), nebo udělat o třetinu víc vlaků s tím, že ze čtyř vlaků pojede jeden (tzn. z dvanácti vagónů budou čtyři vlaky, ale pojede jen jeden)?
Lukfi píše:// =>JamesDean: naposledy to o 64 shaderech v R580 byla domněnka pár expertů z B3Df, proto mě udivilo že to tu no-X překládá jako hotovou věc...
Souviselo to s patentem, který se objevil krátce před R5xx a podle popisu se už nemůže týkat nových unifikovaných čipů (jediné, čeho se tedy mohl týkat, je generace R5xx). Krom toho už několik let je běžné, že různé části čipů jsou duplicitní pro případ chyby v čipu, takže že ATi na R580 nějakou technologii podobného rázu použila je samozřejmost a že vybrala zrovna tu popsanou už je jen jedna z možných variant. Krom toho ATi v jednom rozhovoru uvedla, že testovala poměr ALU:TMU 1:1, 2:1, 3:1 a 4:1. Čímž se nepřímo potvrzuje, že HW s poměrem 4:1 je, což koresponduje se zmíněným patentem a informacemi o čipech typu R580 :wink:
Lukfi píše:bo je fakt divný, že když už na 90nm vyráběli rok a výtěžnost musela bejt lepší než u R520, proč neudělali nějakou extreme verzi R580 která by roznesla na kopytech GX2?
1. kde je psáno, že R520 neměla po HW stránce něco podobného? :-)
2. znovu připomenu ten rozhovor, podle kterého ALU:TMU 4:1 podle testů ATi nepřinášelo již téměř žádné navýšení výkonu oproti 3:1. Upřímně řečeno, už 3:1 bylo pro tehdejší dobu dost agresivní. Takže krom toho, že by plně funkčních čipů s 64ALUs bylo jako šafránu (viz vláčky, ale tady by byl poměr ještě slabší, protože je podle všho možné vypnout libobolný pixel shader procesor z každé čtveřice, čímž se teoretická výtěžnost dosažená vypnutím jednotek zvyšuje ještě víc), by ani nebyly o nic rychlejší, než R580 jak jí známe teď. Kartou, která by byla o 2-3% rychlejší, ale nedostupná, by si ATi víc uškodila, než pomohla. Proto radši vydali X1950XTX, která přinesla výkonu víc a cena a dostupnost byly relativně OK.
Lukfi píše:To ovšem samozřejmě jen za předpokladu, že tam ten quad navíc vůbec je...
É? Kdo mluví o quadu? Quady má R580 čtyři :-) mluvím o množství pixel shader procesorů v každém. Aktivních je v quadu 12 (4x3), fyzicky jich je s největší pravděpodobností 16 (4x4).
JamesDean píše:A ta extreme verze by mohla víc šlapat na paty 8800GTS, nobo jí předhonit. Cena by se nezvýšila, když tam ten quad je(já vim to každýmu dodje 8) ). Kolik tak procent výkonu přineslo přidání 32 shader jednotek radeonu x1900xtx(Takty se oproti x1800xt zvýšily nepatrně)?
To je nesmysl, důvody viz výše.

Napsal: sob 25. lis 2006, 22:13
od fanik
co se týká řady g7x, tak je domněnka že by se tím snížila stabilita chipu, údajně to lze i ověřit zamknutím dalšího quadu - osobně nevím jestli to jde a upřímně se mi to nechce moc zkoušet, nerad bych si z 7600 udělal 7300 =)
...to už sem teda vůbec nepatří, ale ještě rozvedu - v souvislosti s tím mě napadá, že ty 7300 které jdou tak fámozně a lehce přetaktovat na hodnoty kolem 600MHz pro gpu, jestli to nejsou čirou náhodou 7600 se softwarově vypnutým quadem

/ed/ jsem to rozepsal a pak šel jíst a mezitím napsal NO-X =))

Napsal: sob 25. lis 2006, 22:29
od no-X
Takže - máme asi první přesné číslo, které se týká R600...

Obrázek

zelené = 20*20 = 400
modré = 18*11*4= 792
růžové = ((41*2)+5)*4 = 348
oranžové = 47*3*4 = 564
rohy = 9*4 = 36
CELKEM = 2140

Napsal: sob 25. lis 2006, 22:42
od fanik
sorry, ale kolik jich má například r580?

Napsal: sob 25. lis 2006, 22:46
od no-X
To už jsem psal o pár postů výš. Myslím že dokonce dvakrát :sad:

R520/R580 (256bit): cca 1180 pinů
G80 (384bit): cca 1550 pinů

Napsal: sob 25. lis 2006, 22:51
od fanik
no jo no, tak to bude 512bit plus ještě něco, stejně se to všichni myslí =)

Napsal: sob 25. lis 2006, 23:07
od blekota je boss
no-X píše:
...hardwarove to tam uz je
A proč se GF7600 prodává s 12 pixel pipelines, když hardwarově jich má 16 a hardwarove to tam uz je, proč se R580 prodává s 48 aktivními pixel shader procesory, když jich má 64 a hardwarove to tam uz je. Proč se X1650XT prodává se dvěma aktivními quady a 128bit sběrnicí, když má fyzicky tři a 256bit a hardwarove to tam uz je???
ale neni rozdil mezi vypinanim shader jednotek a tranzistorama spojenyma s sirkou sbernice?