Stránka 19 z 33
Re: ATi Radeon HD5870/5850 (RV870) - Informace, testy, recenze
Napsal: pát 13. lis 2009, 18:16
od sam_217
xeq píše:Obmedzovanie procesorom u mna konci niekde okolo 3,6-3,8 ghz, nad tuto hranicu uz nieje mozne zpozorovat niake zlepsenie. Ale aj tak bezim na 4,2 pre istotu xd.
Právě že frekvence už ti nepomůže, potřebuješ víc jader.
Re: ATi Radeon HD5870/5850 (RV870) - Informace, testy, recenze
Napsal: pát 13. lis 2009, 18:18
od xeq
To by potom bolo videt zlepsenie pri zapnutom HT a nieje tam ziadne.
Re: ATi Radeon HD5870/5850 (RV870) - Informace, testy, recenze
Napsal: pát 13. lis 2009, 18:20
od Stratos
xeq píše:To by potom bolo videt zlepsenie pri zapnutom HT a nieje tam ziadne.
HT taky moc ve hrach nefunguje to je spis pro kancelarske aplikace. Nebo koupit 2 procesorovou desku a osadit 2x4jadro
Re: ATi Radeon HD5870/5850 (RV870) - Informace, testy, recenze
Napsal: pát 13. lis 2009, 18:28
od xeq
Stratos píše:xeq píše:To by potom bolo videt zlepsenie pri zapnutom HT a nieje tam ziadne.
HT taky moc ve hrach nefunguje to je spis pro kancelarske aplikace. Nebo koupit 2 procesorovou desku a osadit 2x4jadro
Ale narast by tam bolo videt ak hovorime o bottlenecku GPU processorom to nema s hrou nic, no osobne tomuto tvrdeniu ze to brzdi procesor neverim, uvidime testy s gulftownom, ale viac jak 2 - 3 percenta tam byt nemozu.
Re: ATi Radeon HD5870/5850 (RV870) - Informace, testy, recenze
Napsal: pát 13. lis 2009, 18:32
od Stratos
ja si taky myslim ze nake 4 jadro na 4Ghz Hemloka brzdit nebude kort v rozliseni 1920x1200 8xAA/2560x1600 4xAA, kam je ta karta primarne mirena.
Re: ATi Radeon HD5870/5850 (RV870) - Informace, testy, recenze
Napsal: pát 13. lis 2009, 18:35
od xeq
Stratos píše:ja si taky myslim ze nake 4 jadro na 4Ghz Hemloka brzdit nebude kort v rozliseni 1920x1200/2560x1600 kam je ta karta primarne mirena.
Nebude, jedine miesto kde som o tej limitacii procesorom cital je myslim recenzia na pct, ziadne zahranicne weby o tom neinformovali. Uz teraz v niektorych hrach (podla mojho testovania) je skalovanie okolo 80 percent proti jednej karte. To uz lepsie nebude ani s 12 jadrom.
Re: ATi Radeon HD5870/5850 (RV870) - Informace, testy, recenze
Napsal: pát 13. lis 2009, 22:13
od sam_217
Byl to právě PCT, kde se psalo u testu HD5870 Crossfire, že škálování těchto karet ve dvou není moc vysoké, protože to pravděpodobně omezuje procesor, který se 4mi jádry nestíhá instruktovat 3200SPs..
Re: ATi Radeon HD5870/5850 (RV870) - Informace, testy, recenze
Napsal: pát 13. lis 2009, 23:48
od Sobo
Jak můžou nestíhat čtyři jádra, když dobrá polovina her čtyři jádra ani nevyužívá? A u těch ostatních stejně nebylo zatížené CPU na 100%. Potřebuješ hlavně frekvenci, jádra ti jsou k prdu, protože je hry nevyužívají. A řekl bych, že škálování CF v nemálo hrách je ovlivněno ATi a jejími ovladači.
Re: ATi Radeon HD5870/5850 (RV870) - Informace, testy, recenze
Napsal: sob 14. lis 2009, 00:00
od Stratos
sam_217 píše:Byl to právě PCT, kde se psalo u testu HD5870 Crossfire, že škálování těchto karet ve dvou není moc vysoké, protože to pravděpodobně omezuje procesor, který se 4mi jádry nestíhá instruktovat 3200SPs..
kdyby na PCT testovali s 8xAA bylo by skalovani mnohem vyssi
.
idealni je 1920x1200 8xAA nebo aspon 2560x1600 4xAA (nekde i 8xAA pokud to dovoluje hratelne fps) tetsovat takove reseni v nizsim rozliseni nez 1920x1200 a bez 8xAA nema vubec vyznam protoze na takove nastaveni bohate staci karta jedna.
ja osobne kdyz sem mel kdysi 2xHD3870 pozdeji 2xHD4850. dosahoval sem nejlepsich vysledku prave v 1920x1200 8xAA nekde i 100%
Re: ATi Radeon HD5870/5850 (RV870) - Informace, testy, recenze
Napsal: sob 14. lis 2009, 00:41
od xeq
Stratos píše:sam_217 píše:Byl to právě PCT, kde se psalo u testu HD5870 Crossfire, že škálování těchto karet ve dvou není moc vysoké, protože to pravděpodobně omezuje procesor, který se 4mi jádry nestíhá instruktovat 3200SPs..
kdyby na PCT testovali s 8xAA bylo by skalovani mnohem vyssi
.
idealni je 1920x1200 8xAA nebo aspon 2560x1600 4xAA (nekde i 8xAA pokud to dovoluje hratelne fps) tetsovat takove reseni v nizsim rozliseni nez 1920x1200 a bez 8xAA nema vubec vyznam protoze na takove nastaveni bohate staci karta jedna.
ja osobne kdyz sem mel kdysi 2xHD3870 pozdeji 2xHD4850. dosahoval sem nejlepsich vysledku prave v 1920x1200 8xAA nekde i 100%
Jojo percentualne skalovanie je o dost lepsie pri 8xAA ako pri hrani bez AA alebo s nizsim antialisingom. Aj tak sa snazim kde sa da hrat s 4x Supersampling AA to je proste best vec a vpohode s tym ide vacsina modernych hier, DAO, CodMW/2, L4D2 atd.
Skalovanie so supersamplingom som ale este neskusal testovat.
Re: ATi Radeon HD5870/5850 (RV870) - Informace, testy, recenze
Napsal: sob 14. lis 2009, 15:55
od sam_217
Sobo píše:Jak můžou nestíhat čtyři jádra, když dobrá polovina her čtyři jádra ani nevyužívá? A u těch ostatních stejně nebylo zatížené CPU na 100%. Potřebuješ hlavně frekvenci, jádra ti jsou k prdu, protože je hry nevyužívají. A řekl bych, že škálování CF v nemálo hrách je ovlivněno ATi a jejími ovladači.
Hmm a co třeba hry, který využijou jen jendo jádro, máš ale 2jádro a GTX295, a přesto je výkon karty se 4jádrem o poznání vyšší...to samý i s normálnim SLI a crossfire...proč myslíš, že na 2 grafiky potřebuješ 4jádro? Hra ti jej nevyužije, ale grafická karta už jo, a škálování multi-gpu je se 4jádrem vyšší.
Re: ATi Radeon HD5870/5850 (RV870) - Informace, testy, recenze
Napsal: sob 14. lis 2009, 15:57
od Krteq
Ne, tak to není.
Re: ATi Radeon HD5870/5850 (RV870) - Informace, testy, recenze
Napsal: sob 14. lis 2009, 16:01
od gejmer
Krteq píše:Ne, tak to není.
Hmm a tak jak to tedy je
Re: ATi Radeon HD5870/5850 (RV870) - Informace, testy, recenze
Napsal: sob 14. lis 2009, 16:22
od Krteq
Nejde čistě o počet jader. Pokud hra prokazatelně využívá pouze 2 jádra, další 2 jádra u quadu se prostě flákají a nebo jsou využívána pro režii OS.
V žádném případě nekrmí grafickou kartu daty... kde by ty data sebrala, když 3D aplikace běží na 2 vláknech, která zpracovávají ty 2 zaměstnaná jádra.
To co popisuje Sam_217 je spíš kombinace vlivu větší cache u vícejádrových CPU a vliv režie OS na tom jednojádru.
Re: ATi Radeon HD5870/5850 (RV870) - Informace, testy, recenze
Napsal: sob 14. lis 2009, 16:56
od sam_217
Takže mi 2jádro s velkou cache pamětí utáhne SLI stejně dobře jako 4jádro?
To s těma instrukcema ve 2vláknech sem si řikal taky, ale v testech na PCT to bylo vždycky tak, že 4jádro je na multi-gpu vždy lepší...takže nám (mi) asi redaktoři motaj nesmyslně hlavu.
Ale v případě že hra využívá 2jádra, CPU je jen 2jádrový, tak už je v tom případě hra zpomalená během systému, a v tu chvíli se hodí, když OS přidělí hru jádrům, které nepotřebuje pro svůj chod. Ale řekl bych, že je lepší na to další jádro, než vyšší frekvence...jak je vidět, logika vždy vítězí....
Takže to není když už tim, že 4jádro nestíhá instruktovat 3200SPs ale tim, že 2jádra je na 3200SPs málo a plně to bude škálovat až ve hře, která je schopná se rozdělit na 4 vlákna...ale v tu chvíli bude hra zase bržděná během systému..
Re: ATi Radeon HD5870/5850 (RV870) - Informace, testy, recenze
Napsal: sob 14. lis 2009, 17:05
od gejmer
sam_217 píše:Takže mi 2jádro s velkou cache pamětí utáhne SLI stejně dobře jako 4jádro?
Tak s tohohle už jsem fakt magor
Vždyt přeci test na PCt jasně prokázal,že závislost výkonu na multi GPU řešení existuje!
A na dvoujádru to přeci nepofrčí na plno
Re: ATi Radeon HD5870/5850 (RV870) - Informace, testy, recenze
Napsal: sob 14. lis 2009, 17:32
od HEAD
Doporucuju precist tenhle test
http://www.tomshardware.com/reviews/bui ... ,2469.html
Ve druhe casti toho testu budou cpu od AMD
Re: ATi Radeon HD5870/5850 (RV870) - Informace, testy, recenze
Napsal: sob 14. lis 2009, 19:00
od no-X
Pozor, většina grafů nezačíná v nule, takže rozdíly vypadají mnohem větší, než ve skutečnosti jsou
Re: ATi Radeon HD5870/5850 (RV870) - Informace, testy, recenze
Napsal: ned 15. lis 2009, 03:19
od Sobo
sam_217 píše:Takže mi 2jádro s velkou cache pamětí utáhne SLI stejně dobře jako 4jádro?
Pokud se jedná o hru, která pro svůj běh využívá maximálně dvě jádra, ano. A jestliže se jedná o nějakou starší hru, která multi-threading nepodporuje vůbec, pak ti Quad-SLi poběží stejně rychle na jednojádru jako na čtyřjádru, jen s tím rozdílem, že se tam už nebudou další tři jádra flákat.
sam_217 píše:To s těma instrukcema ve 2vláknech sem si řikal taky, ale v testech na PCT to bylo vždycky tak, že 4jádro je na multi-gpu vždy lepší...takže nám (mi) asi redaktoři motaj nesmyslně hlavu.
PCT mluvil v obecné rovině, do které počítal i hry, které čtyřjádrové CPU využívají. Takže ano, obecně jsou quadcory lepší.
sam_217 píše:Ale v případě že hra využívá 2jádra, CPU je jen 2jádrový, tak už je v tom případě hra zpomalená během systému, a v tu chvíli se hodí, když OS přidělí hru jádrům, které nepotřebuje pro svůj chod.
A kolik si myslíš, že systém sám o sobě žere z výkonu CPU? Věř, že je to zanedbatelné.
sam_217 píše:Ale řekl bych, že je lepší na to další jádro, než vyšší frekvence...jak je vidět, logika vždy vítězí....
To nelze takto říct. Pokud daná hra další jádro dokáže využít, pak by přírůstek frekvence musel být natolik vysoký, aby výkon celého jádra navíc vykompenzoval. Pokud ne, výšší výkon by dalo přetaktování, než přidání dalšího jádra, jelikož OC přinese více výkonu navíc, než systém sežere.
sam_217 píše:Takže to není když už tim, že 4jádro nestíhá instruktovat 3200SPs ale tim, že 2jádra je na 3200SPs málo a plně to bude škálovat až ve hře, která je schopná se rozdělit na 4 vlákna
Co je to za blbost? Proč neustále dáváš do souvislosti počet jader s počtem SPs? Co je to za kktinu? Záleží to na hře. Třeba v takovém Crysis můžeš mít i celkem šrot CPU, přesto ti to na maximání detaily bude škálovat výborně, jelikož Crysis prostě není CPU závislý (tedy alespoň né moc). Naproti tomu v takovém GTA na UT3 bys potřeboval doslova hyper procesor.
sam_217 píše:ale v tu chvíli bude hra zase bržděná během systému..
Ty bys na ten systém pořád nechával celé jedno jádro, ale to je zbytečné. Schválně si spusť task managera a koukej se, jak tam budeš mít 0-3%. Na takové pidi zatížení chceš rezervovat 100% výkonu jednoho CPU?
gejmer píše:A na dvoujádru to přeci nepofrčí na plno
A na čem to má jako frčet, když to víc než dvě jádra nevyužije? To platí tak pro 90% dnešní produkce. V budoucnu to bude samozřejmě lepší.
Re: ATi Radeon HD5870/5850 (RV870) - Informace, testy, recenze
Napsal: ned 15. lis 2009, 10:50
od no-X
Sobo píše:...
Pod to se podepisuju.
Když jsem před nedávnem dával dohromady jednu sestavu, uvažoval nad procesorem a procházel všemožné testy v různých hrách a nastaveních (šlo o sestavu, na které se winrar ani divx nepaří), zjistil jsem, že tříjádro na vyšší frekvenci je ve skutečnosti mnohem zajímavější kompromis, než jak je to často servírované. Čtyřjádro za podobnou cenu je taktované výrazně níž a ve většině her je tudíž pomalejší za vyšší cenu. Dvoujádro bylo vzhledem k ceně i výkonu zajímavější, teď se sice drží (i když v některých hrách už teď znamenalo to třetí docela pěkný náskok), ale s ohledem na to, že to má být sestava, která možná nikdy nebude upgradovaná a "pojede dokud pojede", tam mírná rezerva není na škodu. Samozřejmě jde o konkrétní období a cenovou relaci - nevím, jaká je nabídka teď, ale P-II X3 720 na 2.8 byl ve své cenové relaci
dost zajímavý.