Zaklínač 3 - technická stránka hry

Problémy, zážitky, rady či pořádání LAN party

Moderátor: Baneshee

Odpovědět
Ache
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 26. zář 2006
Bydliště: Plzeň

Re: Zaklínač 3 - Technická stránka hry

Příspěvek od Ache »

Dělam něco blbě, a nebo ta hra je v defaultu (ovladače grafiky) jako Watch Dogs? = 90% textur nemá AF. - nejlépe je to viditelný třeba na polích (bez porostu). :)
A proč všichni vypínáte AA jako první věc? To tolik žere výkon? Vždyť je v sekci post-processing = je to jen nějaký SMAA/FXAA.

Ta náročnost na VRAM mě taky překvapila. Textury to má ostré (když se zapne AF) a přesto si to s rezervou zahrajete i na 2GB grafice.
AMD Ryzen 7 9800X3D | MSI X670 Tomahawk | 64GB DDR5 6000 cl30 | INNO3D RTX 4070 Ti | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + EDIFIER S1000MKII + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
Vlastik80
Začátečník
Začátečník
Registrován: 18. zář 2007

Re: Zaklínač 3 - Technická stránka hry

Příspěvek od Vlastik80 »

Stejne myslim ze to je skoda, kdyz uz ta pamet k dispozici je, tak by ji mela dana aplikace, v tomto pripade Z3 umet vyuzit ne? Takze kdo na to ma hw, tak klidne i kliky s texturou 8K :) Proc ne? Protoze nekomu 256x256 staci (viz nektere predmety ve hre - total hnus i pri max nastaveni) a alespon ma klid ze mu to jede slusne i na low-endu? :oops: A treba by to pomohlo i v pripade doskakovani textur u hry...
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: Zaklínač 3 - Technická stránka hry

Příspěvek od Hladis »

Krteq píše:Takže mizerná optimalizace jako je zvykem poslední dobou. Člověk by čekal, že v tomhle obrovském "open-world" světe bude utilizace VRAM na max, ale vývojáři radši skrouhnou detaily, dohled atd. a uměle omezí vytížení VRAM aby si to mohli zahrát i borci na kalkulačkách?
Nepochopil :) Krtku co místo teoretizovani a placani je dobry nekdy pristoupit k praxi ;-) Naopak co predvadeji poslední hry s VRAM je dobytcarna na Ntou. Kez by takovou "mizernou optimalizaci" VRAM mela většina dnesnich her.PS: Autori jasne oznamili uz před rokem, ze textury budou 2k a zadny 4k nechystaji, protože je to zbytecny. Resi to totiž komplexnim meshem a nároky na VRAM redukuje i Umbra. Velky rozdil třeba proti silenosti z iDTechu.

Kermit: Není problém mrsknout do hry vysoky rozliseni textur, ale problém je, aby ta textura mela uplatneni a hlavne vizualni kvalita takovy textury odpovídala velikosti. Mnoho her ma dnes diky novym konzolim vysoky rozliseni textur, co zabiraji tunu VRAM, ale vizualne vypadaji o tridu niz.
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: Zaklínač 3 - Technická stránka hry

Příspěvek od Krteq »

Obrázek Takže mizerná utilizace VRAM je podle tebe právě ukázkou perfektní optimalizace? Asi jsem spadl z měsíce.

V tom případě bude Fiji s 4GB HBM stačit na roky :roll:
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: Zaklínač 3 - Technická stránka hry

Příspěvek od Hladis »

Proboha to není mizerna utilizace VRAM :roll: Naopak to je optimalizace naroku a narocnosti na VRAM. Krtku kolik textur a s kolika studii jsi při vytvareni objektu a textur spolupracoval ? Jinak ano, na FullHD by mělo 4GB VRAM stacit roky a roky, protože jen vyssi rozliseni textur a zasrani VRAM (coz je ted zvykem) neznamena automaticky lepsi vizual.
Vlastik80
Začátečník
Začátečník
Registrován: 18. zář 2007

Re: Zaklínač 3 - Technická stránka hry

Příspěvek od Vlastik80 »

Krteq: ... ja myslim ze proc by ne? S optimalizaci by 4GB HBM skutecne na roky stacit mohly, ale bylo by to zavisly dost na zbytku hw (stream textur atp.)

Hladis: ... taky neberu textury 1K roztazeny na 8K cimz vypadaji stale hnusne jako 1K, ale zabiraji velikost 8K, jen zamrzi ze se nezohlednuje hw na kterem hra bezi, jasne, muzes nastavit kde co, ale kdyz ma nekdo hodne top hw, tak chce taky top gfx... Ale chapu - konzole vedou smer, tak co chtit...

... trochu ale k tematu, fakt je ve hre (odehrano X hodin) kupa low-res textur kde pochybuju i o 256x256 :mrgreen: Ale jinak jo, super hra, pokud pujdou mody, je moznost zlepseni tj...
Ache
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 26. zář 2006
Bydliště: Plzeň

Re: Zaklínač 3 - Technická stránka hry

Příspěvek od Ache »

Hladis píše:Velky rozdil třeba proti silenosti z iDTechu.
Engine vhodný pro lidi co chtělý vyžrat celou VRAM. :-D
- tohle je zase příklad enginu jak se to dělat nemá, textury rozmazaný a s brutální jpg kompresí (ano je to něco jako jpeg ta ultramegatextura v kvalitě tak 10% max.). A díky tomu že se celá nevejde do VRAM tak to stále dotahuje, a dotahuje jen její části. Výsledek: Viditelný pop-up jen při otáčení na místě.

V tom pitomým Zaklínači sem si ničeho takového nevšiml. Postavy mají ultra HD textury, a jediný co tu hru kazí je divná texutra vegetace (má vysoký rozlišení, ale i s AF je rozmazaná z dálky...)

Nebýt HairWorks, je to dobře zvládnutá hra co dokonce sedne lépe Radeonům, než starýmu kepleru. - Pro nvidií sponzorovanou hru docela potupa. :-D
Naposledy upravil(a) Ache dne stř 20. kvě 2015, 11:45, celkem upraveno 1 x.
AMD Ryzen 7 9800X3D | MSI X670 Tomahawk | 64GB DDR5 6000 cl30 | INNO3D RTX 4070 Ti | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + EDIFIER S1000MKII + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: Zaklínač 3 - Technická stránka hry

Příspěvek od Hladis »

Kermit:
Prave konzole ted mají pameti na textury tri prdele. Proto se ted roztrl pytel s tolika hrami, které zerou VRAM jak zjednany. Aneb mame ted mraky VRAM, naserem to tam bez ohledu na cokoliv. Ono jde o to, jak kvalitni mesh a textury udelas, abys nepotreboval zbytecne velky textury a ve vysledku ještě tak blby, ze to vypada blbe.

Low-res se pouziva na maly predmety bezne....jo Zaklinac 3 pouziva dost malych textur na drobnosti a z toho plynou i maly nároky na VRAM. Třeba kun je klasicka 2K textura a ne 4K. Autori to avizovali uz před lety, ze zadny 4K textury delat nebudou a resi to komplexitou meshe a kvalitou 2k textur. Nakonec vizualne to vypada nekdy lip, nez nektery dnesni hry, ktery se cukaji i s 4GB VRAM, viz SoM s 6GB VRAM HD packem.

ache:
jj Zaklinac je dobře zvladnuty po strance texturingu. Takhle to ma vypadat a o tom jsem mluvil v jinym tématu, proc dnesni nároky her na VRAM jsou uplne mimo. Ta vegetace se mi taky moc nezamlouva a mohli ji udelat lip. Jinak uz dvojka sedela AMD lip nez nV a mela tam logo nV.
Vlastik80
Začátečník
Začátečník
Registrován: 18. zář 2007

Re: Zaklínač 3 - Technická stránka hry

Příspěvek od Vlastik80 »

Hladis: ... jj, beru, pokud bude moznost modu gfx, tak budu spokojenej, takto mi prijde ze je hra misty horsi nez byl Zaklinac 2, myslim samozrejme graficky, ale nechci aby to vypadalo ze moc kritizuju, jen mi to tak nekdy prijde ...
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: Zaklínač 3 - Technická stránka hry

Příspěvek od Hladis »

Tak ja jsem taky napsal, ze po texturovy strance to není nic extra a mensi predmety jsou low-res. Samo mohli pouzit vyssi rozliseni a vyssi kvalitu, nekde to jde videt. Oni ale uz na zacatku rekli, ze to delat nebudou. Jestli bude moznost modovani nevim, ale uvital bych to. Pak není problém, aby modderska komunita textury nepoladila, ale většinou to zacina tim, ze stavajici textury jen zvetsi a zaostri. Kazdopadne i tak to vypada lip, nez nektery dnesni hry s plnou VRAM. Dvojka je texturove horsi a nemá tolik komplexni meshe a tessellaci . Vypni si u dvojky sharpening a uvidíš, ze to vypada hur proti trojce.
HEAD
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 27. lis 2005
Bydliště: Usti n/L
Kontaktovat uživatele:

Re: Zaklínač 3 - Technická stránka hry

Příspěvek od HEAD »

CPU-Ryzen 7800X3D, MB-MSI X670E Tomahawk, RAM-64GB 6600mhz CL32@6400mhz CL30, GPU-RTX 4080Super 16GB, ZDROJ-Seasonic GX 850W, Monitor-LG OLED C1 48"
Ache
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 26. zář 2006
Bydliště: Plzeň

Re: Zaklínač 3 - Technická stránka hry

Příspěvek od Ache »

jo. přesně tak nějak to vypadá i u mě.
Vypnutí HairShitu zvedne výrazně výkon jak na AMD tak nvidii, a kupodivu to běží téměř stejně (tedy bez AF... co udělá 16xHQAF s Radiátorem ještě nevim.
A kepler? Ten je v pr**. A Hladisovo konspirační téma stále nikde. :twisted:

A i v tom testu to chválí za dobrou optimalizaci na nároky VRAM. :!:
AMD Ryzen 7 9800X3D | MSI X670 Tomahawk | 64GB DDR5 6000 cl30 | INNO3D RTX 4070 Ti | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + EDIFIER S1000MKII + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
HEAD
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 27. lis 2005
Bydliště: Usti n/L
Kontaktovat uživatele:

Re: Zaklínač 3 - Technická stránka hry

Příspěvek od HEAD »

Ja ale nevim proc nadavate na hairworks.Sice to zere vykon, ale FPS mam porad blize k 50 a pod 40fps to nepada a to na tenhle typ hry staci.
jedinej problem mam, ze ty ovladace 352.86 strasne padaj + karta strasne topi a kolem 67°C snizi boost o 1 stupen coz me sere.
http://abload.de/img/witcher3_2015_05_19_2z3oyy.png
http://abload.de/img/witcher3_2015_05_19_225qvg.png
http://abload.de/img/witcher3_2015_05_20_03xr06.png
http://abload.de/img/witcher3_2015_05_20_0xgrqz.png
Btw nevypadaj cutsceny/rozhovory diky hairworks daleko lip?Co sem si vsimnul, tak se geraltovi hejbou i vousy.
Naposledy upravil(a) HEAD dne stř 20. kvě 2015, 12:56, celkem upraveno 1 x.
CPU-Ryzen 7800X3D, MB-MSI X670E Tomahawk, RAM-64GB 6600mhz CL32@6400mhz CL30, GPU-RTX 4080Super 16GB, ZDROJ-Seasonic GX 850W, Monitor-LG OLED C1 48"
Ache
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 26. zář 2006
Bydliště: Plzeň

Re: Zaklínač 3 - Technická stránka hry

Příspěvek od Ache »

HEAD píše:Ja ale nevim proc nadavate na hairworks.Sice to zere vykon, ale FPS mam porad blize k 50 a pod 40fps to nepada a to na tenhle typ hry staci.
Tam kde jsem měl s HW 40fps je nyní cca 60fps. A rozdíl v obraze? na hlavně hlavní postavy defakto nic.
Nároky HairWorks jsou nesmyslné na to jak to vypadá (v této hře, FC4 bylo třeba ok).
AMD Ryzen 7 9800X3D | MSI X670 Tomahawk | 64GB DDR5 6000 cl30 | INNO3D RTX 4070 Ti | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + EDIFIER S1000MKII + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
Marek4
Červená karta
Červená karta
Registrován: 26. čer 2014
Bydliště: Frýdek-Místek

Re: Zaklínač 3 - Technická stránka hry

Příspěvek od Marek4 »

nejsem sám komu to padá ? a já už snižoval kartu na 1400/7500 protože už jsem to nemohl vydržet.. třeba 5 sekund ve hře a řachlo to, zapnu, zase...
HEAD
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 27. lis 2005
Bydliště: Usti n/L
Kontaktovat uživatele:

Re: Zaklínač 3 - Technická stránka hry

Příspěvek od HEAD »

Me ty ovladace padaj vsude i ve win.
BTW hardware cursor pry snizuje stutter.
CPU-Ryzen 7800X3D, MB-MSI X670E Tomahawk, RAM-64GB 6600mhz CL32@6400mhz CL30, GPU-RTX 4080Super 16GB, ZDROJ-Seasonic GX 850W, Monitor-LG OLED C1 48"
Ache
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 26. zář 2006
Bydliště: Plzeň

Re: Zaklínač 3 - Technická stránka hry

Příspěvek od Ache »

HEAD píše:BTW hardware cursor pry snizuje stutter.
Ne, ten jen dává kurzoru vysoké fps, i když je nízké ve hře = není zalagovaný při low-fps.
Stutter mi zmizel jen s deaktivovaným HairWorks (a nebo není tolik vidět díky high fps)
AMD Ryzen 7 9800X3D | MSI X670 Tomahawk | 64GB DDR5 6000 cl30 | INNO3D RTX 4070 Ti | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + EDIFIER S1000MKII + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
Kositch
Začátečník
Začátečník
Registrován: 03. pro 2005
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Zaklínač 3 - Technická stránka hry

Příspěvek od Kositch »

HEAD píše:Me ty ovladace padaj vsude i ve win.
BTW hardware cursor pry snizuje stutter.
Mně to s 352.86 ani jednou nepadlo, takty základní z výroby, GK viz podpis. Souhlasím s HEAD, že hairworks opravdu vypadá lépe a mně se líbí, že i pár FPS oželím (10-20:) . A fousy se opravdu hýbou :) Hlavně to je vidět na zvířatech a tam to dodá na realističnosti.
CPU Intel Core i7-4790K (SilentiumPC Spartan 3 PRO HE1024) | MB GIGABYTE Z87M-D3H | RAM Kingston 8GB DDR3 1600MHz CL10 HyperX Fury Black Series | SSD Kingston SSDNow V300 120GB + 240 GB | PSU Seasonic SS-500ET-T3 | Case Fractal CORE 1000 | LCD 23.8" Dell P2414H | OS Dual Boot Win 10 x64 + Hackintosh MacOS | Notebook Microsoft Surface Pro LTE | Hry Xbox Series X|
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: Zaklínač 3 - Technická stránka hry

Příspěvek od Hladis »

Ache píše:A Hladisovo konspirační téma stále nikde. :twisted:
Nemam cas to testit, ani jsem nezacal hrat :( Moc práce. Kazdopadne jak jsem psal, s vypnutym Hairworks a snizenim dvou polozek o stupeň to jelo ok, ale je to na zacatku.

PS: Hate o Keplerech uz je dost rozjety a nV o tom vi a "pry" to resi.
HEAD píše:Me ty ovladace padaj vsude i ve win
Ten ovladac není stabilni.

Edit// http://www.reddit.com/r/witcher/comment ... ds_without Hairworks na AMD
Ache
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 26. zář 2006
Bydliště: Plzeň

Re: Zaklínač 3 - Technická stránka hry

Příspěvek od Ache »

Hladis píše:PS: Hate o Keplerech uz je dost rozjety a nV o tom vi a "pry" to resi.
No tam se to už řeší dlouho. Když vyjde nová hra a na Kepleru jede blbě. :)
Co jsem tak pročítal, tak tam to už prostě lidi berou jako samozřejmost, že Kepler je záměrně v nových hrách neoptimalizován aby se zvýraznil náskok Maxwellu.
A pokud byl opravdu Maxwell maskovaný shit, tak jej nvidia neměla prodávat za 999$ (TITAN), nebo 650$ (GTX780)... zvlášť když těmhle kartám se blíží výkon takového low-endu jako je GTX960.
Hladis píše:Edit// http://www.reddit.com/r/witcher/comment ... ds_without Hairworks na AMD
WTF? takže jestli to chápu dobře, tak je možné rozchodit plynuleji HairWorks na AMD... to zkusim. A porovnam rozdíly.
AMD Ryzen 7 9800X3D | MSI X670 Tomahawk | 64GB DDR5 6000 cl30 | INNO3D RTX 4070 Ti | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + EDIFIER S1000MKII + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
Odpovědět

Zpět na „Hry a zábava“