Tak... pokusil jsem se dát dohromady všechno info, které v posledních dnech na B3Df napsaly nejdůvěryhodnější osoby - hodil jsem to do prvního postu, přikládám i sem:
nVidia G80
* 80-90nm výroba, původně se mluvilo o 80nm, pak o 90nm, nyní 50/50
* 500-700 milionů tranzistorů
* podpora SM4.0 / DX10
Nějaké specifikace přinesl DE web PC-Welt. Sice jsem tomu moc nevěřil, ale
byly z webu velice rychle staženy, takže bych asi měl změnit názor
* unifikace... tohle je asi nejzapeklitější věc. V rozhovoru nVidia tvrdila, že do unifikace hned tak nepůjde. Na druhou stranu víme, jak to bylo s G80, které nV na jaře poslala vývojářům. Je to hodně zamotaný. Názor B3Df:
nAo píše:DegustatoR píše:There are no 'pixel pipelines' in G80.
so you're saying it's unified
http://www.beyond3d.com/forum/showpost. ... count=1885
* HDR+AA - v rozhovoru s nV Mr. Kirk tvrdil, že HDR+AA nemá smysl implementovat a že by pro to bylo třeba 2GB paměti. Na druhý straně R5x0 to zvládá i s 256/512MB. Proč to ale Kirk říkal? B3Df:
Chalnoth píše:That the G80 will support FSAA with FP16 framebuffers was confirmed months ago.
http://www.beyond3d.com/forum/showpost. ... count=1544
* AF - zatím nevíme nic... po vydání NV40 v rozhovoru s nVidií bylo uvedeno, že úhlově neoptimalizovaná anizotropní filtrace, kterou uměly GF3/4/FX na NV40 a dalších nebude, protože zákazníci nedokázali ocenit její kvalitu a tudíž je zbytečné ji implementovat. B3Df zas říká něco opačného:
DegustatoR píše:Looks like non-angle dependant aniso is back
http://www.beyond3d.com/forum/showpost. ... count=1860
Takže celkově vzato info z rozhovorů nVidie a názor B3Df se vůbec neshoduje. Takže je několik možností:
a) nVidia původně počítala s tím, že čip, který byl na jaře poslán vývojářům (tedy jakási G70 doplněná o prvky nutné pro dosažení kompatibility se SM4.0, kteá neuměla HDR+AA, neuměla úhlově neoptimalizované anizo a nebyla unifikovaná), skutečně vydá a vyšlapávala mu cestičku. Nakonec se ale rozhodli dát přednost vyspělejší architektuře.
b) G80 bude odpovídat rozhovorům, tzn. v podstatě první část možnosti a), což by znamenalo, že se Beyond 3D fórum mýlí.
c) nVidia blafovala, G80 bude tyhle featury podporovat a zřejmě šlo jen o matení konkurence a zákazníků; Beyond 3D má pravdu.
* FSAA - první specifikace mluvila o VCAA, druhá o technologii Lumenex. Co z toho je pravda se dozvíme v listopadu, ale vzhledem k tomu, že ta první specifikace byla označená jako podvrh, kdežto druhá byla z webu PC-Welt stažená, bych řekl, že žádný VCAA nikdy neexistoval. Co je to Lumenex ale nevím
Každopádně ale věřím CJovi - ten trefil G71, G73, RV560 a RV570, takže je to v tomto ohledu nejvěrohodnější osoba:
CJ píše:Here's some additional info:
NVIDIA unified architecture with GigaThreadTechnology
Full DirectX 10 ShaderModel 4.0 support
NVIDIA SLI Ready
16x full screen anti-aliasing (Lumenex Engine) [will work with HDR according to some sources]
True 128-bit floating point high dynamic-range (HDR) (Lumenex Engine)
NVIDIA Quantum Effects physics processing technology (Advanced shader processors architected for physics computation)
Two dual-link DVI (2560 x 1600 resolution displays)
NVIDIA Pure Video support
PCI-E Express support
Open GL 2.0 support
NVIDIA ForceWareUnified Driver Architecture
Built for Microsoft Windows Vista
Funny thing is that the GTX has 2 SLI connectors like ATI's X1950Pro and X1650XT. The GTS only has 1. This was also mentioned by one of the German sites linked before.
http://www.beyond3d.com/forum/showpost. ... count=1539
* výkon:
známe 3D marky:
* SLI - dva konektory, zřejmě lepší SLI-AA?
To je asi tak všechno, o čem se zatím diskutovalo. Ale najít v tom pravdu nebude nic jednoduchýho