Stránka 183 z 263
Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...
Napsal: pon 14. čer 2021, 14:49
od DOC_ZENITH
Moc neni, ale v AGP máš na S7 jen VIA, ALI nebo SIS. Ten SIS asi bude nejpoužitelnější, otázkou ale je jak se dostali na těch FSB 100, jestli to jen vytaktovali a neni tam dělička tak AGP poběží na 100Mhz tzn fail. Mezi VIA a ALI je na tom lépe ALI, ale i když to funguje tak tam zas neni dost silnej CPU aby tam AGP karty krmil, i top-end K6-3 nenakrmí Voodoo3 což je taková defakto starter AGP karta, kde vše předtim byly plečky u kterejch byly PCI varianty spíš lepší.
Ani voodoo2 se nedá naplno uživit na Socketu7, až voodoo1 v UTčku v 512x384 medium přestala bejt CPU bottlenekced s K6-3, K6-2 jí i na vysokym taktu stále místy brzdila, ta platforma je prostě slow a musí se k ní tak přistupovat prostě na starší věci cca do roku 98, dosárny a pod. Rvát tam ňáké lepší GPU nemá smysl protože to CPU to prostě nedá. Pokud člověk chce jít do 3DFX éry tak se cheap nabízej různý BX/ZX based stroje 2x-4x takovym výkonem.
Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...
Napsal: pon 14. čer 2021, 16:13
od Hladis
Co si budem, uz v te dobe jsem to zjistil, ze V3 proste Super7 nenakrmi, ze nakrmi tak V1. Vesmes prechodem z V1 na V3 na Super7 byl narust vykonu minimalni. Sel jsem tak cestou BXa a to byl jiny rachot. Super7 je spis nostalgicka platforma, protoze lidi tehda na drahy intely moc nemeli a vzpominaji na to, jinak je to krumpl.
Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...
Napsal: pon 14. čer 2021, 16:29
od MV
Jo a šlo tam dávat CPU od různých výrobců. Já si prošel upgrade ze Socket7 na SuperSocket7 a vyměnil jsem nakonec kromě desky i ten zbytek, paměti za SDR, ani grafiky (Virge/GX+Voodoo1) jsem si nepřenesl, protože AGP. Voodočko jsem prodal kámošovi a zbytek kompu šel dál do rodiny.
Rok a kousek jsem to měl a pak přešel na Durona + KT133 (a kvůli ATX zase i kejs a zdroj), tehdy mi to připadalo jako věčnost, ale co rok, to vlastně výměna podstatný části PC
Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...
Napsal: pon 14. čer 2021, 16:33
od DOC_ZENITH
Problémem super socket 7 je že výkon nemá ale frekvence má, tzn ty ultra staré věci co jsou háklivý na takt na K6 taky nejdou. Může člověk čachrovat s real-time změnami násobiče pokud má CPU (180nm plusko) a chipset co to podporuje a ňák se to snažit obejít, ale dle mého názoru je socket 7 ideální s ňákym MMXkem (či Cyrixem pokud to někdo chce na truc) pod 300Mhz co většinu těhlech problémů nemá, voodoo1 a ISA zvukovkou, prostě late dos až early win95 éra.
K6-2 je takový nafouklý nic, dává to velký takty ale díky absenci L2 cache v CPU a slow platformě ty takty reálně v hrách moc nepřinášej. 2+,3,3+ už jsou celkem fast ale oproti P6 alternativám je to pořád weak, i proti Medocino Celeru.
Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...
Napsal: pon 14. čer 2021, 17:07
od Hladis
Mendocino Celer to zadupal do zeme. Vykonovy skok z Super7 s K6-II na BX s Mendocinem (zvlaste po OC) byl v te dobe obrovsky. Ale u retra se na tohle casto nehraje, tam hraji roli i pocity, viz. kult kolem fail FX karet a Super7 je tak nejak mezi retrofily obliben.
Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...
Napsal: pon 14. čer 2021, 17:28
od DOC_ZENITH
FX (resp NV35 based, jiný moc cenu nemaj protože nejsou o dost rychlejší oproti GF4TI) jsou dobrý retro karty. Ta architektura má stále hodně staré kořeny a dobrou kompatibilitu s naprosto historickejma enginama, podporuje paletized textures a pod a na NV35 si tam můžeš narvat kvalitní AF a pod. Dále má napájení 12V z molexu takže nepřetěžuje desku, atd. 5900 Je good. Samo sebou za předpokladu že první věc co uděláš po instalaci je jít do rivatuneru a vypnout podporu pro SM2.0, max 1.4 tam dát aby při spuštění něčeho novějšího nenastala automatická slideshow heh.
Co je mimózní josu ty různý předražený FX5800 to nepochopim, byl to shit a 5900 jsou lepší ve všech ohledech, i ty nejlevnější XTčka si po troše ladění povoděj 5800 ultru a to při polovičnim výtopu. Jediná nevýhoda je nefunkční Vesa VBE3.0. Podporu to sice hlácí ale refreh rate do monitoru je stále 60-70hz dle rozlišení. Na GF4TI je plně funkční a můžeš si pustit high refresh u DOS vesa her.
Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...
Napsal: pon 14. čer 2021, 17:50
od MV
Imho to je i dnešní voodoo hype, ale to bychom se dostali někam, kde panují rozličné názory
Takže jo, je dneska fajn mít K6-III + Voodoo3 ač vedle pohozenej úplně random celeron s GF2MX "na vyhození" mají úplně jinej výkon (a ano, chápu smysl glide... ale na prastaré glide-only hry nepotřebuju žádnou V3)
Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...
Napsal: pon 14. čer 2021, 18:06
od Hladis
Zase 3Dfx ma jasne opodstatneni pro auteticke hrani retro her do roku 2000. Samo hraje tam podstatnou roli nostalgie, ale ma to i realny zaklad, coz se u jinych overhyped retro vecech az tak rici neda.
Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...
Napsal: pon 14. čer 2021, 18:06
od DOC_ZENITH
Máš i pozdní glide hry co jedou na voodoočkách parádně, všechny hry s Unreal 1 enginem třeba, a tam ti ta K6 bohužel stačit nebude. A voodoo3 a GF2MX nemaj od sebe se solidnim CPU až tak daleko. Je tam rozdíl jen cca 20%.
Tady jde položit otázka k čemu vlastně GF2MX když ty dobové hry můžeš jet na voodoo + máš lepší koamptibilitu a 16-bit rendering pro ty starší. Samo sebou můžeš dát takové to kombo, typu GF4TI/FX, nebo klidně R300 Radeon pro novější a k tomu Voodoo2 pro starý věci. GF2 (a GF4MX také, na tu nezapomínajme) je good pokud chceš něco postavit cheap, maj dobrou kompatibilitu s boardama, jdou tam nahrát hodně starý drivery, atd.
Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...
Napsal: pon 14. čer 2021, 18:14
od Hladis
U kombinace ATI-nV s V2 mam osobne problem v kvalite obrazu V2 a v tom ze to zabira dalsi slot a je to dalsi zdroj tepla navic. Uz v te dobe jsem preferoval spis reseni jedne karty a na tohle autenticky Glide hrani mi prijde idealni prave V5, ktera ma dost vykonu a featur. Potom tam je i otazka obrazu u nV pres DVI a kombatibility u ATI. Proste staci jedna V5 a nic dalsiho netreba resit.
Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...
Napsal: pon 14. čer 2021, 18:38
od DOC_ZENITH
Ideálně V5 s DVI.
Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...
Napsal: pon 14. čer 2021, 19:14
od Hladis
Jo to bych hned bral, bohuzel nemozne.
Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...
Napsal: pon 14. čer 2021, 19:18
od elcrys
DOC_ZENITH píše:Moc neni, ale v AGP máš na S7 jen VIA, ALI nebo SIS. Ten SIS asi bude nejpoužitelnější, otázkou ale je jak se dostali na těch FSB 100, jestli to jen vytaktovali a neni tam dělička tak AGP poběží na 100Mhz tzn fail...
To jsem si taky zjišťoval a dle manuálu (dá se to vyčíst i na desce) při nastavení FSB na 100 MHz jede PCI na 33 a AGP na 66 MHz, takže pohoda.
Původně jsem tu GA-5SG100 chtěl taky proto, že na ní je údajně funkční nemodovaný Tillamook (komplet s L2 cache), ale to zase někdo v jiném vlákně na Vogons vyvrátil. Z toho mohl být celkem zajímavý build.
Já se po velkém žonglování u SS7 buildu zase vrátil k pasivní MX440, takže AGP určitě vítám. Byť samozřejmě výkon je naprosto podružný, můj retro zájem končí u prvních 3D her. Nejvíc mám asi otestovaný ALi a tam jsem na nějakou zabugovanost AGP osobně nenarazil, ale asi záleží na grafice.
Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...
Napsal: pon 14. čer 2021, 22:07
od DOC_ZENITH
U těhlech starších NV je u slabench CPU třeba hodně hlídat drivery. Overhead driverů se tehdy strašně zvedal, nejstarší driver co se mi na GF4Mx povedlo nainstalovat byl 30.82, i když jsem měl AGP8x edici karty kterou neznal tak ručně se tam nechal narvat a rozdíl mezi timhle driverem a třeba 5x.xx drivery byl skoro poloviční min FPS v CPU limited situacích u slabejch CPU.
Na GF2 jdou nainstalovat ještě mnohem starší který maj zas o něco menší overhead, ale už to neni tak šílený.
Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...
Napsal: úte 15. čer 2021, 10:40
od MV
DOC_ZENITH píše:Máš i pozdní glide hry co jedou na voodoočkách parádně, všechny hry s Unreal 1 enginem třeba, a tam ti ta K6 bohužel stačit nebude. A voodoo3 a GF2MX nemaj od sebe se solidnim CPU až tak daleko. Je tam rozdíl jen cca 20%.
Tady jde položit otázka k čemu vlastně GF2MX když ty dobové hry můžeš jet na voodoo + máš lepší koamptibilitu a 16-bit rendering pro ty starší. Samo sebou můžeš dát takové to kombo, typu GF4TI/FX, nebo klidně R300 Radeon pro novější a k tomu Voodoo2 pro starý věci. GF2 (a GF4MX také, na tu nezapomínajme) je good pokud chceš něco postavit cheap, maj dobrou kompatibilitu s boardama, jdou tam nahrát hodně starý drivery, atd.
To byl jen příklad, prostě když někdo dá (pro někoho nelogicky) přednost K6-III před celeronem, tak stejně dá přednost Voodoo3 před nějakou obyčejnější a silnější kartou.
Imho zrovna Unreal hry můžu hrát na kdejaké D3D kartě, nebo v OpenGL (a jasně GF2MX byl příklad, stejně tak je rychlejší GF4MX než nějaká GF2Pro/Ti a kde jsou ceny plnotučné GF2 a kde GF4MX). A ano stejně jako v Glide, tak můžu rozjet UTčko v S3MeTaL kde taky vypadá parádně........ ale řekni mi teda nějakou hru z roku 2000 kterou bych mohl hrát jen v glide a ničem jiným? Neříkám, že neexistuje, ale voodoo jsem opustil v roce 1999 a už mi nikdy nechybělo.
Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...
Napsal: úte 15. čer 2021, 13:30
od DOC_ZENITH
Mě jo, já jsem v UTčku s D3D bojoval defakto až do příchodu GF4TI a nových OGL renderů pro UT. V dobách GF2 jsem ho musel ject pod D3D bez detail texturingu a vypadalo to hůře jak pod Glide. Až nové rendery co vše rozchodily pod OGL v kombinaci s GF4 která to easy potahala i s S3TC texture packem v 1600x1200. + Glide měl i u early K7 výhodu menšího overheadu, když byla ňáká vřava byly min FPS v CPU limited situacích prostě lepší. Takže mě voodoo defakto chyběla cca ještě další 2 roky poté co tobě no. Já jsem měl až do GF4TI (která svou kvalitou můj názor změnila) celkem hate na NV, protože mi ležel v žaludku tehdy ještě fotrův "upgrade" z banshee na TNT2M64 a pozdější GF2MX jako mnohem lepší ale radši bych v té době voodoo, ale tehdy to ještě nebylo na mě.
Ale voodoo doma vždy byla. Tehdy jsem měl jen Voodoo2 a ta byla v druhym kompu. První V5 jsem sehnal až... hmm, o pár let později, v den "vyhnání" Hladise z 3DFx fora uh.
Co se S3 metal týče tak to byla smutná story. S3kám to v Unrealu hodně pomohlo, ale stejně ruku na srce, i Savage 4 byla max tak na 800x600-16bit, něco jako detail texturing na to člověk mohl zapomenout, myslim si že to bylo pod mtalem i zabugované. Ve finále si člověk mohl nahrát ty high-res textury ale s binilearem + low-ress si jich člověk až zas tak moc neužil.
S3 to s metalem podělala tim že byl jen pro win98, pro NT platformu ani neudělali driver, a Savage 2000 už metal by default neměla, nakonec tam byl dopatchován aby aspoň v tom Unrealu jel ale co jsem slyšel tak to bylo nic moc a jelo to slower jak D3D, což je velká škoda protože Savage 2000 už měla decentní hrubej výkon, byla ale ze všech stran zrazena softwarovou neschopností S3, ostatně jako všechny jejich GPU.
Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...
Napsal: úte 15. čer 2021, 14:49
od MV
Já měl Savage4 i při přechodu na Durona (to bylo to málo, co jsem si spolu s paměťmi mohl přenést ze SS7), ale taky ne moc dlouho, potom jsem si vystřídal kolotoč TNT2 Pro/Ultra od Manli/Axle a podobnejch, které jsem postupně vracel alze pro nesplnění specifikací a hroznýmu obrazu a vysolil celkem slušný prachy za tehdy novou pasivní GF2MX. A ta mi vydržela na Duronech docela dlouho, teda do dne, kdy vyšla GF4MX440. Tu jsem koupil, dohrál přiložené hry a docela "zklamání". Nebylo to za špatnou cenu, ale nebylo to nic moc, navíc asi po měsíci tomu začal chrčet větrák, takže rovnou upgrade na GF3Ti500 a pak zase "delší" (to je dneska relativní) dobu klid a pak jsem pořídil čerstvě po uvedení tu R9500@R9700.
Takže to bylo vždycky trochu zkoušení, abych zjistil, že "tudy ne" a pak zase vzít něco na delší dobu.
Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...
Napsal: úte 15. čer 2021, 15:22
od janis
elcrys píše:
To jsem si taky zjišťoval a dle manuálu (dá se to vyčíst i na desce) při nastavení FSB na 100 MHz jede PCI na 33 a AGP na 66 MHz, takže pohoda.
SiS 5591 měl děličku CPU/AGP/PCI 1:2 pro takty 60,66,68 a 75 MHz, pro 83 MHz měl 1:2,5 a výš už 1:3, takže AGP i PCI běžely na FSB 100 na korektních taktech, stabilní provoz ale pokud vím předvedla na 100 MHz právě jen Gigabyte a to jen v některých revizích. Ostatní značky na téhle frekvenci byly nestabilní a samotná SiS oficiálně deklarovala podporu chipsetu pro FSB 83 MHz max.
Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...
Napsal: úte 15. čer 2021, 16:15
od DOC_ZENITH
Ono taky dost půjde o RAM. Spousta těhlech chipsetů pro SS7 a i non-intely pro SLOT1 třeba (takový ty šílenosti co prodávalo ECS a přejmenovávalo to), tak moje zkušenost byla taková že maximální dosažitelná FSB byla dost vázaná na množství RAM (a ranků), třeba vim že s 384MB(3x128) jsem bojoval o stabilizaci na 100, ale s 256MB 2 moduly jsem se dostal na 105 easy is menšími timingy. Se 128MB jsem jel i na 112.
Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...
Napsal: úte 15. čer 2021, 19:48
od Hladis
Heh tak ta V4 je tam znova
https://aukro.cz/3dfx-voodoo-4-4500-agp-6991203353 nechapu voly, co na to prihazujou a pak to nevezmou.