Stránka 187 z 263

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...

Napsal: sob 31. črc 2021, 16:59
od DOC_ZENITH
Mohl by vytahnout Rampage udělat "uups", hodit to do koše a pak vytahnout Hoppera.

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...

Napsal: pon 2. srp 2021, 09:18
od MV
DOC_ZENITH píše:Likvidace 3DFX si myslim že je asi jedno z Jhensonových největších osobních vítězství a dokud bude on v čele NV, tak 3DFX zůstane tam kde jí chtěl, v hrobě.
Likvidace bych tomu neřekl, však 3dfx se zlikvidovala sama. Já vím, že se na tom neshodneme, ale prostě od voodoo1/2 jim fakticky ujel vlak a byla to jejich vlastní neschopnost, že skončili, kde skončili. Ano, 3dfx je koupila a využila. To měli dál prodávat něco jako "nvidia voodoo5"? To by byl ještě větší hate :) Nedovedu si představit, že někdo koupí nějakou jinou společnost a pro klid duše s ní nebudou nic dělat a nic nevyužijí? To mě víc mrzí faktická likvidace ULi, kterou nvidia taky koupila jako funkční, doprodala pod svým jménem i chipset a pak to zařízla.
Nebo to samé bych mohl říct o tom, že Ati zabila ArtX, když ji koupila a pak využila pro R300.

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...

Napsal: pon 2. srp 2021, 09:46
od mr.qeg
Díky ArtX až do odkupu AMDčkem, se ATi fakticky vyrovnalo nVidii, takže se nedá říct, že je ATi zabilo, spíš zabilo svoje mizerné portfolio a konečně začalo být konkurenceschopné. Takže ArtX spíš zabilo až zadlužené AMD a někteří jeho pozdější šéfové (ahoj Rory), co ty původní ArtX týpky vyházelo :oops:

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...

Napsal: pon 2. srp 2021, 12:36
od MV
jj no právě, přitom kdyby si ArtX fungovalo dál solo a nebylo pod Ati, tak by asi takovej úspěch neměli.....

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...

Napsal: pon 2. srp 2021, 13:02
od DOC_ZENITH
Ne tak docela. Po pádu 3DFX a neschopnosti /úpadku Matroxu a S3 zbylo vedle NV na trhu jen to ATI. ATI yla jediná konkurence, takže něco by stejně bylo, ale určitě ne tak hodně. Naopak, kdyby R300 vyšla pod jinou firmou mimo ATI troufám si tvrdit že by ATI jak jí známe možná nepřežila, protože pre R300 ATI produkty jsou nic moc. Akorát by o pár let později AMD usilovalo o koupi ArtX místo ATI. Možná by zblajznulo oboje pokud by ATI s ňákym low-endem stále žilo. Ostatně v období bojů mezi 3DFX a NV ATI přežilo hlavně díky low-endu, laptopům, atd.

3DFX sice vlak ujel ale do GF2 byly výkonnostně konkurenceschopný. Je otázkou jak dobrá by případná Rampage fakt byla, ale od NV to byla koupě opravdu likcidační. Likvidační v tom smyslu že ač slibovali support hned vše utnuli, od všeho se distancovali, ze značky nepoužili (ani technologicky) a i nechali sešrotovat Sage čipy pro rampage aby nikdoho nenapdlo jí dokončit. Byl to akt žáště a pomsty, ala zlikvidovat komplet poraženého nepřítele. Někdo může argumentovat "v korporátu jde jen o zisky emoce v tom nikdy nejsou" ale s Huangem bych řekl že trochu ano. NV měla vždy likvidační tendence co se týče firem kolem ní. A občas i takové co nedávaly nej finanční smysl, ale prostě chtěli dominovat.

Zajímalo by mě jestli by regulátoři dnes dovolili pohlcení takovéhoto typu. Kdyby třeba v dobách FX AMD krachlo, jestli by NV bylo povoleno zblajznout a zlikvidovat zbytky AMD GPU.

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...

Napsal: pon 2. srp 2021, 13:22
od MV
jako jo, voodoo3 bylo super pro nějakou K6 sestavu, ale jinak jsem v reálným světe v tehdejší době nikdy nenašel důvod kupovat cokoliv po voodoo2. A to je právě to, dneska kdyby takhle fungovala nvidia nebo amd, to by byl hate až do nebes.
Aura 3dfx měla skončit dávno potom, co nebylo glide už "potřeba". Já myslím, že to byl dobrej konec, protože každý může vzpomínat na "zlou nvidii a ty dobré časy s 3dfx". Kdyby 3dfx nějakym zázrakem přežila, zkomírala by podobně jako matrox...

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...

Napsal: pon 2. srp 2021, 14:32
od del42sa
DOC_ZENITH píše: 3DFX sice vlak ujel ale do GF2 byly výkonnostně konkurenceschopný. Je otázkou jak dobrá by případná Rampage fakt byla, ale od NV to byla koupě opravdu likcidační. Likvidační v tom smyslu že ač slibovali support hned vše utnuli, od všeho se distancovali, ze značky nepoužili (ani technologicky) a i nechali sešrotovat Sage čipy pro rampage aby nikdoho nenapdlo jí dokončit. Byl to akt žáště a pomsty, ala zlikvidovat komplet poraženého nepřítele. Někdo může argumentovat "v korporátu jde jen o zisky emoce v tom nikdy nejsou" ale s Huangem bych řekl že trochu ano. NV měla vždy likvidační tendence co se týče firem kolem ní. A občas i takové co nedávaly nej finanční smysl, ale prostě chtěli dominovat.
Souhlasím, 3dfx udělalo 2 velké chyby, které je stály krk.

Jedna byla koupě STB ( pustili se do byznysu se kterým neměli žádné zkušenosti ) a odstřihnutí se od ostatních AIB partnerů ( díky Ballardovi přetrhali všechny dobré vztahy s výrobci 3dfx karet ) a druhá že se zdržovali vývojem/vydáním Voodoo 4/5. Byť to nebyla vůbec špatná karta, která navíc měla půlroku zpoždění (protože původně měla stát proti Geforce 256 a nakonec stála proti GF2), tak měli všechno soustředit na vydání Rampage a na Napalm se vykašlat nebo ho eventuelně nechat jen pro profisféru (ala Quantum 3D), kde ty 8way karty našly uplatnění. Chyba byla i to že se Scott Sellers domlouval potají s Nvidií a radějii nenechal tu firmu oficiálně krachnout, protože ji mohl klidně koupit někdo jiný než NV...

další věc je, že 3dfx neuměla šetřit. I v době kdy už byli jednou nohou v hrobě útráceli dál neskutečné peníze za okázalé (a drahé) večírky a exhibice, takže navenek vypadalo, že je všechno ok.

PS: jinak moc zajímavý článek a retro-test modifikovaného Voodoo 5 5500 AGP
https://www.pcgameshardware.de/3dfx-Voo ... l-1246582/

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...

Napsal: pon 2. srp 2021, 19:40
od maltra
Ked sa bavite o 3dfx, mam problem. Moj Obsidian2 X-24 artefakti, nemate skusenosti co to sposobuje? Je vidiet horizontalne pruhy a celkovo farby posobia dost vyblite. Skusil som dva meduza kable, rozne PCI sloty, ovladace kartu rozpoznaju takze asi hardwarovy problem.

Najprv obrazky cez GeForce:

https://i.postimg.cc/0NmLP9qS/ut-gf.jpg
https://i.postimg.cc/wTvZ3Xpg/ut-gf2.jpg

Obsidian2:

https://i.postimg.cc/Y9r8Z72M/ut-3dfx.jpg
https://i.postimg.cc/cC6h1c8z/ut-3dfx2.jpg

Ovladace mam myslim si OK, aj ked rozmyslam ci to nebude tym ze nemam referencne od Quantum3D.

https://i.postimg.cc/gjPhQqHR/3dfx-driver.jpg

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...

Napsal: úte 3. srp 2021, 09:50
od MV
to bych tipoval spíš na drivery, když ty barvy a pruhy jsou jen někde a ne přes celý obraz

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...

Napsal: úte 3. srp 2021, 10:04
od havli
Neni to problem s 24bit vystupem?

http://forum.3dfx.cz/viewtopic.php?f=4&t=535

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...

Napsal: úte 3. srp 2021, 10:47
od maltra
@havli: dik, pozriem sa na to
@MV: tie vacsinou fialove pruhy su cez celu obrazovku ale nie je ich vzdy vidiet

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...

Napsal: úte 3. srp 2021, 12:36
od DOC_ZENITH
To odpovídá tomu co píše Havli, taky si je pamatuju když se přetížil ramdac, ala moc velké res/barvy a nebo 24-bit output, pří kterym jde stable dát menší res/refresh, jinak začnou bejt ty fialový artefakty.

I když upřímně to v menu v UT to vypadá hůře než ramdac, hmm. Je ten problém závislej na rozlišení nebo ne?

Co se vyblitosti týče, vítej u Voodoo2. Ta má vyblitej obraz, bohužel je to vlastnost. Z 3DFX karet má nejlepší barvy Banshee, a nejhorší V2. Horší jak V1, nevim proč, ale je to tak. U ní je třeba mít profil na monitoru s vytaženym kontrastem/saturací, pokud monitor neumí vytahnout saturaci tak se na V2 musíš smířit s vyblitejma barvama.

Ještě co se UTčka týče, tak UT pod D3D je v 16-bit barvách dost prosaturovanej, v 32-bit normal. Nevim proč ale je to vlastnost té hry, pod jinejma API se to neděje, takže nesrovnávat 16-bit D3D barvy VS cokoliv jiného.

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...

Napsal: úte 3. srp 2021, 19:42
od maltra
Ten 24 bit vystup sa nastavuje cez registre? To len zo zaujimavosti sa pytam, nikde som nenasiel nejaky navod. Nakoniec sa mi to po nekonecnom jebani sa s roznymi ovladacmi podarilo rozchodit. Stiahol som si od Phila "FastVoodoo2 4.0 Gold Edition" a ide to ako po masle aj v 1024x768 :). Mam to na W98SE, ked som to testoval pod XP tak som s tym problemy nemal ziadne. Som si vydychol, uz som si myslel ze bola chybna karta. Diky za vase predosle odpovede :thumbsup:

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...

Napsal: úte 3. srp 2021, 21:04
od DOC_ZENITH
Kdyby jsi používal třeba LCD monitor s 60hz, bylo by použití 24-bit outputu lepší variantou, opravdu to vypadá lépe, neni to placebo. Jakmile ale chceš hnát rozlišení s více HZ zároveň tak ramdac to nedá.

Jinak V2 se dá ovládat 2 způsoby, přes registry nebo i baťákem před spuštěnim OS (platí i pro DOS glide)
Viz:

http://forum.3dfx.cz/viewtopic.php?f=4&t=414

http://forum.3dfx.cz/viewtopic.php?f=4&t=503

A bod " Karta mi ve 3D zobrazuje podivné barvy (jakoby z palety 256, popř. v obraze převládá fialová, růžová atp.)" I když nevim jestli obsidian bude akceptovat standard příkazy pro V2, snad ano.

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...

Napsal: úte 3. srp 2021, 22:31
od havli
Netvrdim to na 100%, ale nejak mi utkvelo v pameti, ze 24bit vystup nelze pouzit pri rozliseni 1024x768 ani na 60 Hz (ramdac to nedava). Pri 800x600 nebo mene by to fungovat melo.

Obsidian neobsahuje zadnou magii, je to "pouze" 2x V2 s tv-outem a pci-pci bridge na jedne karte. Takze by to melo reagovat na vsechny prikazy uplne stejne jako bezna V2, obzvlast pokud tam neni pouzit Q3D driver.

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...

Napsal: úte 3. srp 2021, 23:11
od DOC_ZENITH
To ti utkvělo spávně, pamatuji si že 1024x768 šlo v 16-bit /85hz, ale v 24-bit se mohly oběvit artefakty i při 60hz.

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...

Napsal: čtv 5. srp 2021, 09:36
od maltra
Hm, zapeklita situace… V 1024x768 vsetko ide bez problemov, akonahle zmenim na 800x600 alebo 640x480 tak artefakty, horizontalne pruhy atd.

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...

Napsal: čtv 5. srp 2021, 09:51
od Hladis
DOC_ZENITH píše: Byl to akt žáště a pomsty, ala zlikvidovat komplet poraženého nepřítele.
Ale prd. Zadna zast, zcela logicky ekonomicky rozhodnuti. Je ekonomicky nesmysl, aby nV jakkoliv delala support starym 3Dfx kartam, kdyz ma predevsim vlastni portfolio a vlastni strategii, kde 3Dfx karty nemely vubec jakykoliv prostor. Co z 3Dfx nepotrebovali, to zlikvidovali jako nepotrebny. Co by delali se Sage a vubec Rampage, vzdyt to bylo nV uplne k nicemu. Hledat v tom emoce je fakt blbost.

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...

Napsal: čtv 5. srp 2021, 10:26
od DOC_ZENITH
Tak jako slibovali že Ňákej support bude. V praxi neudělali vůbec nic, nepoužili vůbec nic a rozdělané věci aktivně sešrotovali (ne že by se to dostalo někam pryč). To nezní jak "ekonomika na prvnim místě". Proč? Protože proč by to vůbec kupovali když cílem byla pouze likvidace. Byla to klasická likvidační koupě, pojistit se že konkurence je mrtvá a nikdo nebude pokračovat.

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...

Napsal: čtv 5. srp 2021, 11:02
od Hladis
Proc to kupovali ? Prece know-how, dusevni vlastnictvi, lidi, patenty, zastaveni konkurence... vyslo je to jiste levneji nez pripadny prohrany soudy a kdyby 3Dfx koupil nekdo jinej. Stejne tak nepovazuju za chybu Sellerse, ze s nV vyjednaval. Jde o prachy a takhle se uspokojili vsichni.