Stránka 20 z 24
Re: NVIDIA G-sync - info a vše okolo
Napsal: ned 15. pro 2019, 19:32
od hnizdo
Stal 64 a rozhodne netvrdim, ze netrpi zadnymi chybami.
Re: NVIDIA G-sync - info a vše okolo
Napsal: ned 15. pro 2019, 20:00
od durod
A jak to teda v reálu probíhá?(u LCD 48-144Hz)
Třeba Fps je 35, LCD jede na 70 Hz bez tearingu? 48 fps půjde na 48hz? Není proto lepší nastavit range na 90 - 144Hz nech 48 fps půjde na 96 Hz a tím bude obraz subj lepší bez blikání? Nebo to zdvojovani/ztrojovani snímků při LFC subj zhoršuje kvalitu obrazu, odezvu atd?
Re: NVIDIA G-sync - info a vše okolo
Napsal: pon 16. pro 2019, 08:44
od ifkopifko
Ako by si pri 90-144Hz zobrazil napríklad 85fps? Preto je pre použitie LFC nutné mať hornú hranicu minimálne o hodnote dvojnásobku spodnej hranice.
Inak, LCD predsa neblikajú na frekvencii refreshu (pokiaľ nemajú aktivovanú strobing funkciu - nepoužíva sa v kombinácii s variabilým refreshom). Preto je jedno či ide na 48Hz alebo 96Hz... teda pokiaľ máš zapnutú synchronizáciu, teda obraz bez tearingu.
Re: NVIDIA G-sync - info a vše okolo
Napsal: pon 16. pro 2019, 09:06
od DOC_ZENITH
Neblikají refreshem, pod pojem "flicker" si spousta lidí představí ledacos. Může to bejt i vloženej černej snímek když to LFC nezvládne (bugy FW) nejčastěji je tím ale myšlené optické pohasínání obrazovky při pohybu kamery protože neni vyladěnej overdrive. Hodim pár příkladů:
https://www.youtube.com/watch?v=BC_yn6dS1F0
https://www.youtube.com/watch?v=Ab7XMXP4m8A
https://www.techpowerup.com/forums/thre ... st-4103121
Tenhle monitor jsem si zrovna vybral jako takovou perličku protože stojí majlant, má HDR1000 certifikaci, mělo by to bejt to nej ale v praxi je to shit. Ale neni to problém zdaleka jen jeho. Tenhle ale dokonce trpí i doslova artefakty v určitejch situacích viz jak tam resizuje to okno na ploše.
Ten fakt že OD se musí při každym refreshi nastavovat jinak a 99% monitorů to neumí a má statické nastavení které při jiných refreshích způsobuje smearing nebo overshot je dost achylova pata freesyncu.
Re: NVIDIA G-sync - info a vše okolo
Napsal: pon 16. pro 2019, 12:36
od hnizdo
Docu, tohle je bug, ne vlastnost technologie. Nektery herni Asusy mely panely kde byla jedna pulka obrazu o 30% tmavsi nez druha, ten muj asus ma black crush v YCbCr422 (kterejzto mod stejne nikdy pouzivat nebudu) - jde to odstranit flashnutim fw. Delly mely svoje serie s kvalitnimi bugy. Vsechno drahy modely.
Re: NVIDIA G-sync - info a vše okolo
Napsal: pon 16. pro 2019, 12:54
od durod
jj, to vkladani cerneho snimku je smrt. Ale jak na tom prvnim videu vypnul OD, tak to ujde.
ifkopifko píše:Ako by si pri 90-144Hz zobrazil napríklad 85fps?
To by resil framelimiter nastaveny na 72, teda u her, ktere by se pohybovali v tom frekvencim "gapu" 73-89fps. Ale mozna je to celkove blbost, jak jsem psal, nasel jsem to v pripsevku na redditu
Re: NVIDIA G-sync - info a vše okolo
Napsal: pon 16. pro 2019, 13:34
od Drejk
Mě jde spíš o jinou věc, dejme tomu že budu hrát hru kde mi bude fps kolísat od 90 do 170, ale monitor má ten rozsah do 144, tak při překročení těch 144 se bude dít co? Bude klasický tearing, nebo když budu mít zároveň zaplou VSYNC převezme od 144 výše práci právě VSYNC?
Re: NVIDIA G-sync - info a vše okolo
Napsal: pon 16. pro 2019, 13:37
od hnizdo
Drejk píše:Mě jde spíš o jinou věc, dejme tomu že budu hrát hru kde mi bude fps kolísat od 90 do 170, ale monitor má ten rozsah do 144, tak při překročení těch 144 se bude dít co? Bude klasický tearing, nebo když budu mít zároveň zaplou VSYNC převezme od 144 výše práci právě VSYNC?
Toto si muzes zvolit. Nad VRR window bud zustane vsync vypnuty - tearing, nebo se zapne vsync a prida se nejaky lag.
Re: NVIDIA G-sync - info a vše okolo
Napsal: pon 16. pro 2019, 14:25
od durod
natvrdo nastaveny fps limiter na 144 by to neresil? Aby se predeslo jak lagu tak tearingu
Re: NVIDIA G-sync - info a vše okolo
Napsal: pon 16. pro 2019, 14:27
od hnizdo
taky moznost, samozrejme, spis 142 fps, aby to nepreskakovalo
Re: NVIDIA G-sync - info a vše okolo
Napsal: pon 16. pro 2019, 15:20
od alienGT
Drejk píše:Mě jde spíš o jinou věc, dejme tomu že budu hrát hru kde mi bude fps kolísat od 90 do 170, ale monitor má ten rozsah do 144, tak při překročení těch 144 se bude dít co? Bude klasický tearing, nebo když budu mít zároveň zaplou VSYNC převezme od 144 výše práci právě VSYNC?
Vsak pokud jedes adaptabilni frekvenci monitoru, tak porad se synchem ne? Jak bys chtel koordinovat LCD Hz s GPU FPS, pri vyplem synchu? To snad nedava smysl. Strop LCD je pak strop pro GPU. Co si takhle koupit monak s HW g-synch modulem a mit od tech vsech problemu pokoj?
PS: Jedina situace, kdy muze vznikat tearing je, kdyz FPS jsou mimo rozsah adaptabilni frekvence monitoru ne? V tom ma taky g-synch modul navrch. Jede tusim od 30 nahoru. Nicmene ver, ze jakmile si zvyknes na 144+, tak cokoliv pod 100 bude pro tebe utrpeni. To raci osekas detaily co to pujde.
Re: NVIDIA G-sync - info a vše okolo
Napsal: pon 16. pro 2019, 16:51
od hnizdo
alienGT píše:
Vsak pokud jedes adaptabilni frekvenci monitoru, tak porad se synchem ne? Jak bys chtel koordinovat LCD Hz s GPU FPS, pri vyplem synchu?
Defaultni nastaveni s adaptive-sync je v-sync off. Zajistuje to minimalni lag. v-sync dela trochu neco jineho, nez si myslis. samozrejme se v-sync neni potreba k prenosu framu z gpu do monitoru. v-sync ma smysl pouze tehdy, pokud je frekvence monitoru asynchronni k fps z gpu, a gpu musi cekat na dokonceni cyklu zobrazeni framu monitorem, aby nedochazelo k tearingu - to je jediny ucel v-sync.
naopak s adaptive sync monitor zobrazuje uvnitr VRR window framy tak rychle, jak je dodava gpu. nikdo na nikoho neceka. jak se to chova mimo VRR window tu bylo popsano.
Re: NVIDIA G-sync - info a vše okolo
Napsal: pon 16. pro 2019, 18:31
od DOC_ZENITH
Easy, framelimiter na horní hranici (třeba 140) a spodní ignorovat a v driverech nastavit vsync off mimo range. Jakmile monitor umí LFC žádná dolní hranice by neměla teoreticky existovat.
Re: NVIDIA G-sync - info a vše okolo
Napsal: úte 17. pro 2019, 00:45
od alienGT
Hnizdo: Takze ty mas v tomhle pripade synchronizovany monitor s FPS a přitom mas tearing? Chapu to dobře? To za ten vyssi input lag pri 140Hz+ snad ani nestoji ne?
Re: NVIDIA G-sync - info a vše okolo
Napsal: úte 17. pro 2019, 08:42
od durod
DOC to napsal idealne, kdyby vse jelo jak bylo planovane.
Jinak nasel jsem perfektni podrobny clanek k tomuto tematu, klidne by to mohlo byt v spreadsheetu od nVidie jako doporuceni, kde otestovali ruzne kombinace (fps limter on/off, Vsync on/off, atd), s vysvetelnim jak co funguje a proc. Nikde to neni lepe spracovano, tohle by mel byt referencni clanek pri testech LCD
Optimal G-SYNC Settings
TLDR:
- V sync on + FRL - 3 snímky od horní hranice frekvencniho rozsahu LCD (nejlépe ve hre(nejmensi inputlag), kdyz hra neumi, tak v RTSS) + Low Latency Mode nastavit na ON( resp. na ULTRA, kdyz nelze nastavit FRL(ve hre chybi moznost, nebo RTSS je zakazano hrou)
Re: NVIDIA G-sync - info a vše okolo
Napsal: úte 17. pro 2019, 09:10
od hnizdo
alienGT píše:Hnizdo: Takze ty mas v tomhle pripade synchronizovany monitor s FPS a přitom mas tearing? Chapu to dobře? To za ten vyssi input lag pri 140Hz+ snad ani nestoji ne?
Tearing muzes dostat jen nad VRR window (u mne >120Hz) pri vsync off. Ja nechavam vsync on, pokud to hre nevadi.
Re: NVIDIA G-sync - info a vše okolo
Napsal: úte 17. pro 2019, 09:12
od DOC_ZENITH
No, čtu a nemam radost z toho co čtu, ala to se dělá protože vsync off je schopnej vytvořit tear i při Gsync ON když jsou latence mezi snímky příliš vysoké. Tohle mi ale přijde jako dvojsečná zbraň, protože já jsem typ usera co "radši tear než inputlag".
To jak jsem to řekl mi fungovalo s freesync monitorem pár let dozadu když jsem ho chvilku měl. Ale byla to 4K TV s range jen 42-60, takže žádné LFC a měl jsem limiter přes RTSS na 59 a pod range jsem měl vsync off. Ale, právě bych čekal že monitor s LFC nikdy nebude mít tear, že to ta technologie prostě pokryje, v nejhoršim se ten snímek natahne. No takže ok, jsem poučen o další nedokonalosti.
Re: NVIDIA G-sync - info a vše okolo
Napsal: úte 17. pro 2019, 09:21
od hnizdo
DOC_ZENITH píše:No, čtu a nemam radost z toho co čtu, ala to se dělá protože vsync off je schopnej vytvořit tear i při Gsync ON když jsou latence mezi snímky příliš vysoké.
Ne. U gsyncu muze vzniknout tearing jen nad VRR window s vsync off, nikdy pod nim. Gsync ma LFC od prvni verze. U freesyncu muze tearing vzniknout pod VRR window pokud monitor nema LFC.
Re: NVIDIA G-sync - info a vše okolo
Napsal: úte 17. pro 2019, 09:40
od DOC_ZENITH
No tak to teoreticky je ale prakticky tam píšou v článku že jaksi EE a inu, logicky to dává smysl pokud je rozdíl mezi snímky moc velkej může bejt problém. Obecně tyhle technologie, nemá se moc cenu bavit o FPS, protože ideální rozložení FPS nikdy nepřijde, ty min a max FPS by měly být nahrazeny min a max číslem v nanosekundách prodlevy mezi snímky, protože to je oč tu běží.
Re: NVIDIA G-sync - info a vše okolo
Napsal: úte 17. pro 2019, 09:41
od hnizdo
V jakem clanku?