Mám pro vás zajímavou story. Je trošku delší, ale snad to nebude vadit:
Někdy na konci září jsem si sestavil jsem novej comp s touhle deskou. Dva týdny to běželo v pohodě a byl jsem z toho nadšenej. Pak jsem ale jednoho dne přišel domu, zapnul comp a ono nic. Pořád se dokola restartoval, tak jako i jiným tady. I v týhle diskuzi jsem se ptal co s tim, ale nikdo nevěděl. Ten počítač jsem úplně rozebral a zkoušel snad všechny možnosti, ale nic nepomohlo. Pořád to dělalo to samý a už jsem nevěděl co s tim. Nevěděl jsem jestli to je deskou, zdrojem, procesorem, nebo pamětma.
Tak jsem to odnes do prodejny, kde jsem tu desku koupil, ať se na to podívaj. Tam jsem ale koupil jen desku a ostatní bylo koupený jinde, takže jsem počítal s tim, že si za ten servis něco řeknou. Nechal jsem jim to tam ať s tim něco vymyslej.
Druhej den mi volal servisák, že to zkoušeli s jinou deskou a že to chodí, takže to je určitě deskou, která je vadná. No tak, že jí rovnou vyreklamujou. Řikal, že to bude trvat tak tejden, když je ta deska takhle nová. Zbytek věcí jsem si zas odvez.
Za tejden jsem tam volal a ještě jí neměli. Pak jsem tam volal každej tejden tak dvakrát a až po třech týdnej jsem se dočkal. Další den jsem si pro ní jel. Ptal jsem se jestli to je nová deska a servisák řikal že jo, ale že mi jí dá v krabici od S3. Celej šťastnej jsem jí přivez domu.
Doma po rozbalení jsem si jí prohlížel a když jsem se chystal osadit procesor, tak mi přeběh mráz po zádech a nevěřil jsem svým očím. Na patici procesoru byl jeden z pinů úplně ohlej. Nedokážu si představit, jak to někdo moh takhle ohnout. Podívejte se na obrázek:
Fakt šílenost. Navíc jsem zjistil, že desku už měl někdo v compu, protože u montážních děr byly vidět stopy po šroubkách. Naštvalo mě to fakt úplně do nepříčetnosti. Dost sem se musel držet abych něco nerozsekal.
Další den jsem teda jel zas do servisu a byl jsem zlej. A myslim hodně zlej, tak jak jsem v obchodě ješte nebyl. Řikal jsem že chci novou desku a ne tohle, a že na ní nehodlám čekat další měsíc. Taky jsem si našel v občanskym zákoníku zmínku o "rozporu s kupní smlouvou". Dobrá věc. Říká se tam že pokud je zboží vadný už v době prodeje, tak je kupní smlouva neplatná, takže můžu chtít vrátit peníze, nebo nový zboží. Tim jsem tam taky hrozil.
Servisák byl celkem slušnej a ani moc neprotestoval. Snažil se něco naznačit, že jsem to moh udělat taky já, ale nakonec řek, že mi teda objedná novou a že za pár dní tam bude.
Teď mám skutečně novou a šlape zas výborně. Zatím tedy asi 3 týdny, takže doufám že to tak vydrží.
Byla to pro mě dobrá zkušenost. S reklamacema a tak a že nic neni ideální. Pozitivní na tom je, že jsem nezaplatil ani korunu za ten servis. Asi to bral jako záruční opravu a nebo si to zapomněl vyúčtovat
Navíc jsem měl velký štěstí, že jsem si toho všim. Nechci ani domejšlet co by se mohlo stát, kdybych tam ten procesor narval.
Ponaučení č. 1: I to co si koupíte za těžce vydělaný peníze se může rozbít
Ponaučení č. 2: Je dobrý si všechno prohlídnout i detailně. Tedy i patici procesoru (teda hlavně po reklamaci).
Ještě doplnim co mám za další komponenty: CPU E6300, RAM: 2x1GB Geil 4-4-4-12, disk Seagate 320GB 7200.10, graf Gigabyte X1600XT, zdroj Enermax Liberty 400W.