Stránka 20 z 48
Napsal: sob 14. dub 2007, 11:41
od crux2005
Porovnanie ATI HD2900XT a 8800GTX v Crysis/3Dmarku06
[R600XT Scores 12K in 3DMark06]
R600XT will be officially known as Radeon HD 2900 XT when it launches in May. It seems that R600XT will be available first followed the XTX. According to DailyTech, the Radeon HD 2900 series features 320 stream processors and supports 128-bit HDR rendering, 24xAA, physics processing. Other features include integrated HDMI output capabilities with 5.1 surround sound. Although the wait for R600 is unbearable but the consoling part is that R600XT stood up well against NVIDIA GeForce 8800 series. Using a Core 2 Extreme QX6700 processor, R600XT scored 12K in 3DMark06, slightly better than a GeForce 8800 GTX. It is benched on the latest 8.361-RC4 drivers, quite an improvement over the older sets of drivers. The core clock of R600XT stood at 750MHz while the memory is at 820MHz. It looks all decent for a US$399 card.
Napsal: sob 14. dub 2007, 11:54
od myom
tak to neni vubec spatny vysledek na XT.
\\myslim v crysis, NVmark06 je celkem drsne jednostranny.
Napsal: sob 14. dub 2007, 12:46
od Partyman
Nejsou ty výsledky v Crysis nějaký divný? Podle mě je to blbost, protože rozdíl 8800GTX v 1024x768 0xAA 0xAF a 1600x1200 4xAA 16xAF je 22 fps... FAKE
Napsal: sob 14. dub 2007, 13:11
od Lukfi
Partyman píše:Nejsou ty výsledky v Crysis nějaký divný? Podle mě je to blbost, protože rozdíl 8800GTX v 1024x768 0xAA 0xAF a 1600x1200 4xAA 16xAF je 22 fps... FAKE
Proč? Třeba je tam omezení procesorem (co ty víš co Crysis používá za fyziku, AI...).
=>myom: NVMark, to sedí
Napsal: sob 14. dub 2007, 13:19
od Partyman
Kdyby to v 1024x768 "limitoval" procesor (Intel Core 2 Extreme QX6800) tak proč má 2900XT o 10 fps víc v tom samém rozlišení? jako, že míň zatěžuje CPU ,nebo počítá fyziku za něj?
Napsal: sob 14. dub 2007, 13:26
od Lukfi
Partyman píše:Kdyby to v 1024x768 "limitoval" procesor (Intel Core 2 Extreme QX6800) tak proč má 2900XT o 10 fps víc v tom samém rozlišení? jako, že míň zatěžuje CPU ,nebo počítá fyziku za něj?
Třeba to nelimituje procesor, ale nějaký výkonový parametr té karty - fillrate, propustnost pamětí (to bez AA asi ne, to bylo jen pro příklad), co já vím. Samozřejmě je možné, že je ten test fake, ale tys ho odsoudil úplně z fleku.
Napsal: sob 14. dub 2007, 13:33
od Partyman
Já jsem vždycky skeptický, když vidím nějaké "zaručeně" pravdivé testy z neznámého serveru. A navíc ty grafy vypadají tak, že si je někdo cucal z prstu bez většího rozmyslu.
// Taky čím náročnější nastavení, tím se rozdíly mezi 8800GTX a 2900XT snižují. Čekal bych to spíš naopak
Napsal: sob 14. dub 2007, 14:18
od Hosenfeld
Partyman píše:// Taky čím náročnější nastavení, tím se rozdíly mezi 8800GTX a 2900XT snižují. Čekal bych to spíš naopak
No třeba hraje roli, že je to ta slabší verze XT s "jenom" 512 MB pamětí.
Napsal: sob 14. dub 2007, 17:02
od misadlouhz
Lukfi píše:(koukejte si to přečíst, dělal jsem na tom dvě hodiny
)
zatím za to máš 18 korun
Napsal: sob 14. dub 2007, 17:17
od Koro
misadlouhz píše:Lukfi píše:(koukejte si to přečíst, dělal jsem na tom dvě hodiny
)
zatím za to máš 18 korun
nieje plateny len z odmien
Napsal: sob 14. dub 2007, 17:27
od misadlouhz
Koro píše:misadlouhz píše:
zatím za to máš 18 korun
nieje plateny len z odmien
já vím, a taky funguje asi dobrý pocit z dobře odvedené práce
Napsal: sob 14. dub 2007, 19:48
od remus
oddělali se tím, že tam dali to Crysis demo... pokud vím tak žádné takové demo není k dispozici...je to s 99% pravděpodobností fake...
Napsal: sob 14. dub 2007, 19:52
od fanik
remus píše:oddělali se tím, že tam dali to Crysis demo... pokud vím tak žádné takové demo není k dispozici...je to s 99% pravděpodobností fake...
crysis demo je, už nějaký ten pátek... jen není volně dostupné
Napsal: sob 14. dub 2007, 19:57
od remus
přesně tak je... CES demo... ale mám potvrzené, že nikdo takový ho nemá k dispozici...je to jen prachsprostý výmysl...
Napsal: sob 14. dub 2007, 22:30
od no-X
Lukfi: Já bych s tou "neefektivitou" vec4 jednotek brzdil... někdo před časem na Beyond3D vzpomněl, že od Catalyst 7.1 už není možné používat shader jednotky R5xx jako vec3+scalar, ale pouze dohromady jako vec4. To by teoreticky (podle všech lidí, kteří tvrdí, jak je takové uspořádání neefektivní) mělo vést ke snížení výkonu - jenže nejen, že Cat 7.1 nepřinesly žádný propad výkonu, ale dokonce v některých hrách (pokud se pamatuju, zmiňoval někdo Dark Messiah a Rainbow Six Vegas) šel výkon nahoru. Takže jaký si z toho uděláme závěr?
Třeba že je údajná neefektivita vektorových jednotek a super efektivita skalárních jednotek jen pouhý marketing nejmenované kalifornské společnosti?
Kdo tomu ještě nevěří, ať si vzpomene na NV40, která měla být díky lepší dělitelnosti PS jednotek na kombinace vec4 / vec3+scalar / vec2+vec2 / vec2+scalar / scalar+scalar efektivnější, než R420, která kombinace dvou 2D operací neuměla...
Napsal: sob 14. dub 2007, 22:57
od Lukfi
no-X píše:Lukfi: Já bych s tou "neefektivitou" vec4 jednotek brzdil... někdo před časem na Beyond3D vzpomněl, že od Catalyst 7.1 už není možné používat shader jednotky R5xx jako vec3+scalar, ale pouze dohromady jako vec4. To by teoreticky (podle všech lidí, kteří tvrdí, jak je takové uspořádání neefektivní) mělo vést ke snížení výkonu - jenže nejen, že Cat 7.1 nepřinesly žádný propad výkonu, ale dokonce v některých hrách (pokud se pamatuju, zmiňoval někdo Dark Messiah a Rainbow Six Vegas) šel výkon nahoru. Takže jaký si z toho uděláme závěr?
Třeba že je údajná neefektivita vektorových jednotek a super efektivita skalárních jednotek jen pouhý marketing nejmenované kalifornské společnosti?
No, ono to zní docela logicky, že čtyři skalární jednotky budou efektivnější než jedna vec4, i když je jasné, že budou taky náročnější na tranzistory a tím se ta výhoda tak nějak smazává.
no-X píše:Kdo tomu ještě nevěří, ať si vzpomene na NV40, která měla být díky lepší dělitelnosti PS jednotek na kombinace vec4 / vec3+scalar / vec2+vec2 / vec2+scalar / scalar+scalar efektivnější, než R420, která kombinace dvou 2D operací neuměla...
Ve své době možná efektivnější byla - GeForce 6800 dokázaly konkurovat Radeonům X800, i když běžely na nižších taktech. A není třeba taky možné, že vec4 jednotka se využít dá, ale pak je tam navíc na skalární?
Napsal: sob 14. dub 2007, 22:58
od fanik
remus píše:přesně tak je... CES demo... ale mám potvrzené, že nikdo takový ho nemá k dispozici...je to jen prachsprostý výmysl...
...když budeš chtít, tak si můžeš stáhnout hned několik verzí, takže ho může mít k dispozici takřka kdokoliv a pokud máš i zbytek toho co je třeba ke spuštění, tak můžeš testovat do aleluja.
co uvádíš jako důvody pro nevěrohodnost je tvými slovy "prachsprosté nic"
Napsal: sob 14. dub 2007, 23:04
od crux2005
@no-X nechcelo by sa ti nájsť ten post kde to ten užívateľ tvrdí ?
zaujímalo by ma kto to napísal atď
Napsal: sob 14. dub 2007, 23:09
od no-X
Lukfi píše:No, ono to zní docela logicky, že čtyři skalární jednotky budou efektivnější než jedna vec4...
jo, to jsou základní kupecký počty, ale shader compiler + shader replacement dělají své
Lukfi píše:Ve své době možná efektivnější byla - GeForce 6800 dokázaly konkurovat Radeonům X800, i když běžely na nižších taktech.
Ano, ovšem tehdy nešlo o shadery, nýbrž o OpenGL hry, kterým dělaly dobře double-Z ROPs NV4x. Ale pokud mluvíme o efektivitě shaderů a vezmeme v potaz pozdější hry, které byly náročné na shadery, dopadá 6800U (400 / 550MHz) skoro stejně jako X800XL (400 / 500MHz)
Lukfi píše:A není třeba taky možné, že vec4 jednotka se využít dá, ale pak je tam navíc na skalární?
Nějak ti nerozumím...
Napsal: sob 14. dub 2007, 23:18
od Lukfi
no-X píše:Ano, ovšem tehdy nešlo o shadery, nýbrž o OpenGL hry, kterým dělaly dobře double-Z ROPs NV4x. Ale pokud mluvíme o efektivitě shaderů a vezmeme v potaz pozdější hry, které byly náročné na shadery, dopadá 6800U (400 / 550MHz) skoro stejně jako X800XL (400 / 500MHz)
Ale v tom případě je zajímavé, že v tehdejších verzích 3DMarku, v testu pixel a vertex shaderů, bývaly GeForce 6 o hodně silnější v pixel shadingu...
no-X píše:Nějak ti nerozumím...
No, R600 má mít vec4+scalar, tak jestli ta skalární tam nebude trochu navíc, když všechny čipy měly doteď vec3+scalar, vec2+vec2, nebo teda vec4 samotnou.