Stránka 196 z 263

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...

Napsal: ned 31. říj 2021, 22:02
od Hladis
Nejak jsem si potrvrdil starsi zkusenost, ze Lynnfield s CPU limitaci u dobovych her nijak nereaguje na rychlost pameti. Vesmes rozdil mezi 1333 9.9.9.24 a 1600 8.8.8.24 je v chybe mereni. Nebo nekdo s rozdilnym zaverem ?

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...

Napsal: ned 31. říj 2021, 22:47
od DOC_ZENITH
Obvykle tam aspoň ňákej rozdíl bejvá (záleží taky na typu hry některé jsou méně limitovaný prostupností RAM než jiné), ale bejvá malej. U Nehalemu/Lynfieldu je propustnost paměti bottleneckovaná rychlostí samotného NB a L3 cache. Taktovat uncore ti dá mnohem více jak taktovat RAM.

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...

Napsal: ned 31. říj 2021, 23:27
od Hladis
Rekl bych, ze vliv rychlosti pameti na hry je zalezitost az pozdejsiho data a az "modernejsich" her a CPU. Ja si pamatuju, ze mit 1333 CL9 v te dobe stacilo a rychlejsi pameti byly pomerne bezpredmetny. Jsem si to ted overoval na CPU bottleneck hrach a proste ty vysledky jsou +- stejny.

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...

Napsal: ned 31. říj 2021, 23:34
od DOC_ZENITH
Neni to tak jednoaznačný, každej CPU to má jinak. Třeba Nehalem škáloval hlavně s uncore. Sandy a Ivy škálovaly s RAM, ale mnohem méně jak moderní CPU. Mezi 1333 a 2133 člověk dostal dejme tomu 15-20% výkonu. U Haswellu/Broadwellu se vrátila závislost na uncore, tam uncore dá dejme tomu 15% paměti 5%. U Skylake derivátů ti OC na RAM dá hodně a mezi 2133 a 3600 je třeba 40%.

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...

Napsal: ned 31. říj 2021, 23:38
od Hladis
Tak mluvime o Lynnfieldu a jeho dobe. U SB to je jak kde a u jaky hry, kazdopadne boost tam s rychlejsimi pametmi uz byl, ale nejaka velka honba za rychlymi pametmi to nebyla az do Skylake. Skylake je jasna zalezitost a to uz je moderni CPU a doba.

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...

Napsal: pon 1. lis 2021, 00:08
od DOC_ZENITH
Nebyla, ale byla to chyba. Byl to přežitek z dob minulých kdy honění pamětí bylo useless, kor u systémů s FSB kde člověk měl maximum oné prostupnosti FSB a cokoliv rychlejšího postrádalo smysl. Proto se vžilo "na pamětech nezáleží" a nikdo to moc neřešil. Ale už tehdy byly enginy kde RAM vliv u min FPS měla, ale většina to neřešila. Jakmile přišly takový ty 3-thread enginy co dominovaly cca 2011-2017 stylu Far Cry 3 a dále, tak tam na nich záleželo. Ale nejen tam, co takovej Oblivion a jeho deriváty. Ale až se Skylake se to zase začalo řešit ale defakto až poté co si toho všimla komunita, recenzenti až na vyjímky defakto total failnuli a testovali v titulech kde to tak nebylo nebo v GPU limited scénách a většina opět došla zcela chybně k závěru "na RAM prakticky nezáleží".

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...

Napsal: pon 1. lis 2021, 09:45
od Hladis
Tak u SB jsem mel klasicky 1600MHz a DDR3. Vyse taktovany modely byly extra drahy a nestalo to za to, takze spis se resila kapacita nez rychlost. Tady mas test na Haswellu https://www.youtube.com/watch?v=i1qYT27nJcc nebo SB ve hrach, kdy uz byl outdated https://www.youtube.com/watch?v=hoeCJmPl-Lo atd...https://techbuyersguru.com/article/does ... -in-games/ rychlejsi DDR3 pameti pro hry naprosto bezpredmetny.

PS: Oblivion tu mam, je dost CPU limitovany, takze vyzkouset to v nem muzu, ale nepredpokladam, ze to najednou u Lynnfielda vyskoci.

Kazdopadne ja spis vidim rozdil v tom, ze az Skylake jako uarch byl postaveny na tezeni z vysokych rychlosti DDR4, kdy mu to prineslo boost oproti predchozim generacim, ktery na tom nevisely. Po tolika letech, kdy rychlost pameti hrala minimalni roli, pak zpocatku tuhle featuru Skylake moc lidi v recenzich neodhalilo, viz. treba recenze na Anandtechu https://www.anandtech.com/show/9483/int ... eration/16 Ono se taky testovalo predevsim v defaultu s pomalymi DDR4. To az postupne si useri zacali vsimat, ze s rychlymi moduly vykon najednou vystreluje v CPU limited situacich do nebes. Si pamatuju i na to prekvapeni tady na PCT.

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...

Napsal: pon 1. lis 2021, 10:56
od DOC_ZENITH
Jo, jsme právě testovalitady s Headem ve Falloutu 5 (těžce limitované CPU a RAM) co je lepší, tlačili jsme proti sobě 5775C a 6700K, potom já i toho turbohacklýho velkýho Xeona atd. Pointa je že je to engine od enginu. Jsou enginy které jsou více o CPU a jiné co jsou více o RAM. Ty co nebyly o RAM tak tam se typicky dařilo i starejm Ryzenům, pro které jsou RAM extra dáležité kvůli latencím mezi jádry a IF komunikaci protože nemaj jednu společnou cache. Defakto s nima začala éra Samsung B-die protože pro pěknej výkon byly skoro nutností.

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...

Napsal: pon 1. lis 2021, 21:44
od maltra
Zdravim, nemate tu niekto PC s Win 98SE a GeForce3 Ti 500 nahodou? Mam problem ze obraz po nainstalovani Nv ovladaca zamrzne. Niekedy otvorim par okien a niekedy ani to a zamrzne hned. Pomoze len restart. Ked nie je nahraty ziadny Nv ovladac a je to len na defaulte kedy Windows detekuje grafiku len ako genericku PnP tak to nerobi a obraz nemrzne. Vyskusal som posledne legacy ovladace ale aj skorsie 23.11 a 29.42 ale mrzne to vo vsetkych.

https://postimg.cc/5HGRvR1G

Grafika je referencna od Nvidie.

https://postimg.cc/fS9xS85w

Tesil som sa na testovanie, dost ma to serie.

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...

Napsal: pon 1. lis 2021, 21:53
od DOC_ZENITH
Tohle by mělo fungovat naprosto bez problémů. Vzhledem k tomu že je to 440BX tak můžeme vyloučit nekompatibilitu či drivery. Nemáš náhodou oclý FSB? Možná nedává frekvenci AGP.

Víš vůbec že je živá? Fungovala ti na jinym systému? Nejpravděpodobnější scénář je zde bohužel mrtvola.

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...

Napsal: pon 1. lis 2021, 21:59
od maltra
Dnes mi prisla z eBay, FSB mam default 100 MHz. Tak to je riadny pech, myslim ze sa mi este nestalo ze som dostal nefunkcnu kartu. Tak dik.

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...

Napsal: pon 1. lis 2021, 22:01
od DOC_ZENITH
Mě přesně tohle dělala jedna Voodoo3 a byla to mrtvola, vadná Vram. A to dokonce bejvala v 3D stable (pokud se člověk dostal do hry než to vytuhlo) pokud se nepoužilo hodně vram, pak přišly artefakty na texturách ale v 2D takhle tuhla. Více jak 256MB RAM taky nemáš co? Tyhle hodně old NV drivery maj problémy s hodně RAM.

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...

Napsal: pon 1. lis 2021, 22:10
od maltra
Mam 1x 128 MB 133 MHz ale idu na 100 MHz kedze mam aj FSB na 100. Este skusim dat povodne 2x 64MB 100 Mhz ale to uz len zo zufalstva.

//nepomohlo, je v prdeli

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...

Napsal: pon 1. lis 2021, 22:55
od havli
Pro 100% jistotu by bylo dobry kartu zkusit v modernejsim systemu. Starsi desky maji nekdy poddimenzovane napajeni AGP slotu A GF3 Ti500 neni zrovna usporna. Nevim takhle z hlavy, jestli to je pripad i nekterych BX desek, ale zkouskou jinde nic nezkazis.
Nicmene vypada to spatne, pravdepodobnost, ze to je deskou, je minimalni.

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...

Napsal: úte 2. lis 2021, 19:44
od maltra
V GlQuake som presiel cely level, v 2D to ale mrzne. 3dmark99 zamrzol hned v prvej load obrazovke. Havli, mna tiez napadlo to odskusat na tej Core2 platforme ale to by som musel cely benchtable zase odpojit a znova zapojit, to je vopruz. To ci mi ten AGP slot stiha napajat zrave karty mozem vlastne vyskusat aj priamo na tej BX doske zapojenim niecoho zravejsieho ako Ti 500 (43W), alebo nie? Mam tu 9800XT (60W), X800XT PE (63W) alebo FX5950 Ultra (74W).

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...

Napsal: úte 2. lis 2021, 19:58
od havli
9800 XT ani X800 XT do BX nejde osadit - ty karty vubec nepodporuju 3,3V AGP. FX 5950 mozna, ale ta ma externi napajeni, takze pres desku toho zase tolik nepotece.

Nejzravejsi karta kompatibilni s BX bez externiho napajeni je GF4 Ti 4600 resp Ti 4800.

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...

Napsal: úte 2. lis 2021, 20:24
od maltra
Tu AGP kompatibilitu som si neoveril, mas pravdu. Mam len Ti 4800SE a ta je uspornejsia ako Ti 500.

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...

Napsal: úte 2. lis 2021, 20:31
od DOC_ZENITH
Z 9800 řady šla do BX jen původní 9800 non PRO a PRO, XT už byla z ňákého důvodu 1,5v only. Oboje je ale celkem useless protože se to už napájí externě. Upřímně řečeno problémy s napájenim AGP jsem na BX nikdy neměl, většina těch supply voltage pinů byla přímo rewire z ATX konektoru neni tam žádná voltáž co by řešila sama deska.

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...

Napsal: stř 3. lis 2021, 20:31
od maltra
Trochu pokrok dnes. Clovek od ktoreho som kupil tu grafiku niekde nasiel zaujimavy clanok a pise sa tam ze moja revizia 1.9 nema takzvany "Voodoo 3 jumper" ktoreho prepnutim splna doska AGP specifikacie. Jumper je ale az na doskach od revizie 2.0.

Tu je clanok, strana 43: http://www.tweak3d.net/faq/gffaq19-4.pdf

V tom clanku je aj odkaz na nejaky mod, tu je odkaz: https://www.nickles.de/artikel/html/28.htm, vacsie obrazky a podrobnejsie je to tu: http://www.plasma-online.de/index.html? ... e_tnt.html

V povodnom clanku na strane 45 pisu ze niekedy pomoze pretaktovat FSB na 133 MHz. Skusil som to a vo Windows na moje prekvapenie ziadne problemy, stabilne. Hry sice nesly ale aspon som si mohol do detonatorov pridat zalozku na OC kedze pocitac pri otvarani okien a klikani na zalozky nemrzol. Podtaktoval som v ovladacoch grafiku (215/460) a podarilo sa mi spustit a chvilu aj hrat Quake III Arena a dokonca to spustilo aj 3DMark99. Po prejdeni prveho testu to ale vyplo cely pocitac. To znamena ze to nezamrzlo, proste to vyplo pocitac. Mozno ze to nakoniec bude nieco s tym ze AGP na mojej doske tieto zravejsie karty nestiha. Pri hrani Quake III a pri 3DMarku taktiez neboli v obraze ziadne artefakty.

Este to skusim na tej Core 2 doske s i865G chipsetom.

//hm, ja som ale s V3 3500 AGP na tejto doske problem nemal.

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd...

Napsal: stř 3. lis 2021, 21:49
od MV
DOC_ZENITH píše: ned 31. říj 2021, 18:27 Ale co jsem chtěl říci, mam tu jednu 440ZX desku se socketem 370, Tekram s3ap-a. Má integrovaný ESS solo je to takovej decentní low-end.

Umí jen Medocino ale bios umí disky nad 32GB zajímavé kombo. Modnul jsem jí na podporu Coppermine ale jedou mi tam jen FSB66 celery. P3 s FSB100 ne a to je tam switch kterym jde deska forcnout na FSB100 by default ale s P3 prostě nepostne bez ohledu na polohu switche, protože nezná žádnej jinej pinouit na těch FSB pinech než ten z FSB66 Medocina nezná. Tzn asi stejnej problém co řeší Maltra. Já tam necham 633ko oclou na FSB83 a je to. CPU tu mam dost, ale je to tak no. Jinak ale jsem rád že jsem se vždy vydával cestou slotů a kvalitních adaptérů kde se to dá vše naswitchovat a vyhnul se těmhle FSB nekompatibilitám.
Ale tak to bude implementací, na mém Abitu s 440ZX prostě ten celeron funguje s OC na 100 MHz v pohodě, deska teda není moddovaná a nad 100 MHz jsem to nezkoušel. Sice softmenu je takové podivné, ale tak je to v podstatě prvotina v softwarovém OC v BIOSu takže to beru s rezervou.
Nevím, jak by se to ale chovalo s plnotučnou PIII. Nemám žádný model do sc370 s A0 nebo B0 revizí :(