Stránka 3 z 13

Napsal: stř 16. črc 2008, 16:35
od Paul
Ať už tam je ten limit kvůli texturám nebo kvůli konzolím je mi jedno, je to prostě demence.Takovej World in Conflict jsem hrál že to pod 50 nelezlo a byla to krása, zato C&C 3 jsem se nutil dohrát jenom kvůli příběhu, samotnou hratelnost mi těch 30 prostě hrozně sráželo.

Napsal: stř 16. črc 2008, 22:31
od Lukfi
Tak s tím jsem nikdy problém neměl, C&C 3 mi spíš vadilo tím, že mě nebavilo.

Napsal: stř 16. črc 2008, 22:49
od Aros
Jo to je každý jiný... Mě zase nebavilo Crysis, a lidi mě nechápou. Jako nějakou dobu jsem to hrál, a říkal jsem si, že když to všichni tak chválí, že to už každou chvilu musí být ono, ale nic... Já sice nehraju primárně střílečky, ale třeba všechny Half Lify (2, Ep1, Ep2) mě bavili velmi. U toho Source enginu je výhoda, že nemusíte řešit žádný framerate, protože to i na šmejdu jede na 100FPS a máte pokoj - přitom i tak to vypadá pěkně, ne-li úžasně.

30FPS

Napsal: čtv 17. črc 2008, 21:57
od artus.l
Boze co bych za to dal, crysis jsem hral na 15-25 a dalo se to. Je pravda ze jsem ho vydrzel hrat asi 3 hodiny a pak me prestal bavit....

Chci se jen zeptat jak je to z obnovovaci frekvenci. Kdyz mam na CRT obnovovaci frekvenci(OF.) 85Hz, znamena to ze ze za 1s doakze zobrazit 85snimku. Vic jich fyzikalne nemuze zvladnout nebo se mylim?
A jak je to u LCD s obnovovaci frekvenci a odezvou? Jestli kdyz maji OF. 60Hz znamena to ze vic jak 60 snimku za 1s nevykresli. Nebo zalezi na odezve ktera urcje limit?
kdyz mam odezvu (6 ms GTG, 12 ms typicky) znamena ze jsem omezen 80FPS typicky, pripadne 166FPS pri GTG).
A pokud zapnu ve hre FRAPS zobrazuje se me pocet snimku za vterinu prumerne nebo to pocita kazdy snimek?
A je opravdu 30FPS malo pokud jsou konstantni? Ne prumer?

Ja hraji jen hry ktere me bavi a oblivion, zaklinac se mi sekal. Ale chytnul me tak ze jsem to sekani ani nevnimal, jak jsem byl do toho zazrany.

Je pravza ze kdyz se u hry nudim, tak chci aby byla plynula. Aneb kdyz se nudit tak plynule :D

Napsal: čtv 17. črc 2008, 22:33
od Lukfi
LCD má taky refresh rate, nezávislý na odezvě, zpravidla je to 60 Hz.

Napsal: čtv 17. črc 2008, 22:33
od no-X
artus.l: Ano, pokud je framerate vyšší, než zobrazovací frekvence, nebude zobrazeno více snímků za vteřinu, než kolik omezuje refresh.

Pokud ale karta dá víc, není to na škodu, protože snímky mohou přesněji vystihovat daný okamžik (před zobrazením je třeba zesynchronizovat snímek vypočtený 3D jádrem s obnovovací frekvencí monitoru a při vertikální synchronizaci je použit první kompletně dokreslený snímek, který časově odpovídá obnovovací frekvenci, takže časový rozdíl mezi vykreslovaným snímkem a zobrazovaným snímkem nemusí být stále stejný. Čím je framerate vyšší, tím se tento rozdíl snižuje a synchronizace je přesnější).

Dále ještě některé hry využívají framerate pro různé další účely (synchronizace pro různé děje ve hře, nebo souvisí s relativním časem ve hře, ale to jsou specifické případy).

Re: Je 30 FPS dost pro všechny?

Napsal: ned 27. črc 2008, 12:49
od slax
mam monitor BENQ FP7IG+ s dobou odezvy 8ms.. (17) myslite ze muj monitor nejak ovlivni plynulost hry ??

Re: Je 30 FPS dost pro všechny?

Napsal: ned 27. črc 2008, 19:10
od beardie
nie, nema ako

Re: Je 30 FPS dost pro všechny?

Napsal: ned 27. črc 2008, 21:10
od Montoya
Nevim jestli to tu nekdo psal, ale asi uz jen zopakuju co tu nekdo napsal. Jak kde...v FPS a zavdnich hrach je pro me 30 FPS hodne malo. Hodne se venuju rFactoru, jezdim jedno kolo s presnosti 0,1s...kdyz jedete s F1 rychlosti 350Km/h(monza) tak je i 60FPS malo(ja to proste poznam). Hodne lidi si stezuje ze jeho monitor ma odezvu 8ms. Pri tom nemaji 125FPS aby to vubec poznali...Jinak oku staci 60FPS(jak kteremu, jak kde) ale ruce ne, prave v rfactoru, kdyz mi FPS spadne k 30 a zatocim, tak auto zatoci az za 0,033s(ono to je poznat, napr monaco pri rychlosti 72Km/h to zatoci az o 66cm dal, coz je sakra poznat)

Re: Je 30 FPS dost pro všechny?

Napsal: ned 27. črc 2008, 21:12
od Montoya
Nevim jestli to tu nekdo psal, ale asi uz jen zopakuju co tu nekdo napsal. Jak kde...v FPS a zavdnich hrach je pro me 30 FPS hodne malo. Hodne se venuju rFactoru, jezdim jedno kolo s presnosti 0,1s...kdyz jedete s F1 rychlosti 350Km/h(monza) tak je i 60FPS malo(ja to proste poznam). Hodne lidi si stezuje ze jeho monitor ma odezvu 8ms. Pri tom nemaji 125FPS aby to vubec poznali...Jinak oku staci 30FPS(jak kteremu, jak kde) ale ruce ne, prave v rfactoru, kdyz mi FPS spadne k 30 a zatocim, tak auto zatoci az za 0,033s(ono to je poznat, napr monaco pri rychlosti 72Km/h to zatoci az o 66cm dal, coz je sakra poznat)

Re: Je 30 FPS dost pro všechny?

Napsal: ned 27. črc 2008, 21:43
od Ache
Montoya píše:... Hodne lidi si stezuje ze jeho monitor ma odezvu 8ms...
Nebylo by ale na škodu upřesnit fakt, že 8ms panel má v reálu odezvu klidně i 40ms (respektive je v různých barevných přechodech jiná a ta udávaná je ta nejlepší co třeba změřili v laboratoři), ale odezva neovlivňuje plynulost hry (60Hz je na LCD limitem = cca 16,6 ms) - spíš způsobuje když je hodně dlouhá rozmazání pohybu.

Jinak já hraju trackmanii nations a tam jak mi jen mírně klesne fps pod 60fps, tak to hodně poznam na hratelnosti, kdyby můj displej fungoval na víc než 60Hz tak bych určitě v této hře poznal i vyšší framerate. Při 30fps už se to nedá vůbec hrát - takže 30fps pro mě opravdu není :-D

Re: Je 30 FPS dost pro všechny?

Napsal: ned 27. črc 2008, 21:58
od Montoya
Ache píše:
Montoya píše:... Hodne lidi si stezuje ze jeho monitor ma odezvu 8ms...
Nebylo by ale na škodu upřesnit fakt, že 8ms panel má v reálu odezvu klidně i 40ms (respektive je v různých barevných přechodech jiná a ta udávaná je ta nejlepší co třeba změřili v laboratoři), ale odezva neovlivňuje plynulost hry (60Hz je na LCD limitem = cca 16,6 ms) - spíš způsobuje když je hodně dlouhá rozmazání pohybu.

Jinak já hraju trackmanii nations a tam jak mi jen mírně klesne fps pod 60fps, tak to hodně poznam na hratelnosti, kdyby můj displej fungoval na víc než 60Hz tak bych určitě v této hře poznal i vyšší framerate. Při 30fps už se to nedá vůbec hrát - takže 30fps pro mě opravdu není :-D
tak tak, ikdyz TM je o necem jinem, hodne veci se podoba. Jinak stare PC sem mohl na startu rozmlatit kdyz me hazelo 60 FPS, to jezdime kolo na kolo...ted mam 150+FPS a to uz mi staci :)

Re: Je 30 FPS dost pro všechny?

Napsal: pon 28. črc 2008, 00:00
od slax
no tak muj monitor jeden a 75Hz takze furt to muze spusobovat rozmazani pohybu atd?

Re: Je 30 FPS dost pro všechny?

Napsal: pon 28. črc 2008, 00:09
od beardie
to ze ti "maze" monitor moze byt sposobene slabou odozvou, napis typ, potom budeme hned vedet

Re: Je 30 FPS dost pro všechny?

Napsal: pát 1. srp 2008, 22:53
od Roli
to je dobrý thread, ale musím říct, že 30 FPS na mém počítači nedosáhnu ani na ty nejhorší detaily :-D :( taky proto dělám upgrade :wink:

Re: Je 30 FPS dost pro všechny?

Napsal: úte 12. srp 2008, 04:26
od elpsycho
Montoya píše:Nevim jestli to tu nekdo psal, ale asi uz jen zopakuju co tu nekdo napsal. Jak kde...v FPS a zavdnich hrach je pro me 30 FPS hodne malo. Hodne se venuju rFactoru, jezdim jedno kolo s presnosti 0,1s...kdyz jedete s F1 rychlosti 350Km/h(monza) tak je i 60FPS malo(ja to proste poznam). Hodne lidi si stezuje ze jeho monitor ma odezvu 8ms. Pri tom nemaji 125FPS aby to vubec poznali...Jinak oku staci 60FPS(jak kteremu, jak kde) ale ruce ne, prave v rfactoru, kdyz mi FPS spadne k 30 a zatocim, tak auto zatoci az za 0,033s(ono to je poznat, napr monaco pri rychlosti 72Km/h to zatoci az o 66cm dal, coz je sakra poznat)
Nějak tu pleteš víc věcí dohromady. Nepotřebuješ 125 fps abys rozeznal výhody 8 ms monitoru. Odezva LCD znamená dobu natáčení pixelů do správné podoby, a to ještě v ideálním případě. Když je natáčení pomalé, tak monitor bude mazat např. u filmu se směšnými 25 fps i ve hře s 125 fps. Např. když se černý čtverec bude pohybovat na bílém pozadí, bude za ním zůstávat duch pixelů ještě ne úplně přetočených do správné bílé barvy a před ním (v poloze kde už jakože je) zase uvidíš ještě ne zcela ztmavlé pixely. Ilustrace např. tady:
http://www.svethardware.cz/photo_doc-DC ... CD055.html

Rozdíl bude v tom, že při 125 fps bude pohyb (v rámci 60 Hz refresh rate) plynulejší a při vyfocení obrazovky bys viděl více předělů a taky v tom, že při refresh rate 60 Hz pokud bude natočení trvat dýl než 16,67 ms, tak pixely než stihnou nabrat správnou konečnou barvu, tak už se zase budou muset natáčet do jiné - takže když se pak obraz zastaví na jednom místě, tak ti do té doby tmavě šedý čtvereček teprve zčerná, protože pixely konečně se svým otáčením dorazí kam mají, nemusejí se nikam otáčet a zůstávají na správné barvě. Jinak to co tu počítals je reakční hodnota hry na tebe - odezva monitoru (a taky jeho inputlag a refresh rate) ale určuje to, kdy ty konečně uvidíš změnu situace na monitoru.

Re: Je 30 FPS dost pro všechny?

Napsal: pát 15. srp 2008, 18:35
od DEVastor
muzes prosim opravit ten odkaz?

PS: "15 FPS musí stačit každému." Bill :)

Re: Je 30 FPS dost pro všechny?

Napsal: ned 17. srp 2008, 17:53
od Flegy
podle me je dulezitejsi stalost fps nez jejich pocet (mysleni pr0g3jmru...mam 500fps ape porad to neni ono). vsichni cumite na bednu a nikdo z vas si neztezuje, tohle je docela trapny :wink:

Re: Je 30 FPS dost pro všechny?

Napsal: ned 17. srp 2008, 20:46
od Hlavson
No tak to jsou takoví ti 13 letí...... znám docela hodně známejch lidí v CSS kteří hrajou na 101 locked.

Re: Je 30 FPS dost pro všechny?

Napsal: ned 17. srp 2008, 22:27
od Flegy
zajimave je, ze vsichni co znam (naucil sem je na vsynch) si nestezujou :)