DirectX 11 - Info, diskuze a vše okolo

Libovolný výrobce, technologie, informace, rady, výběr, ovladače.

Moderátoři: morke, Walker1134, PKBO, Hladis

Odpovědět
HEAD
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 27. lis 2005
Bydliště: Usti n/L
Kontaktovat uživatele:

Re: DirectX 11 - Info, diskuze a vše okolo

Příspěvek od HEAD »

Tady je srovnani ve stalkerovi dx10 vs dx11.Rozdil nula.Urcite nic kvuli cemu bych musel okamzite utikat do kramu a musel si koupit Dx11 kartu.
http://games.tiscali.cz/news/news.asp?id=34354&r=top
CPU-Ryzen 9700X, MB-MSI X670E Tomahawk, RAM-64GB 6600mhz CL32@6400mhz CL30, GPU-Sapphire 6800XT 16GB ZDROJ-Seasonic GX 850W, Monitor-LG OLED C1 48"
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: DirectX 11 - Info, diskuze a vše okolo

Příspěvek od Krteq »

Po grafické stránce nebudou rozdíly možná až tak markantní, ale po výkonostní stránce by měl být rozdíl dost znatelný. Záleží na tom, jak je DX11 ve hře implementován.
no-X
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 24. úno 2004
Bydliště: Č.Budějovice

Re: DirectX 11 - Info, diskuze a vše okolo

Příspěvek od no-X »

HEAD píše:Tady je srovnani ve stalkerovi dx10 vs dx11.Rozdil nula.Urcite nic kvuli cemu bych musel okamzite utikat do kramu a musel si koupit Dx11 kartu.
http://games.tiscali.cz/news/news.asp?id=34354&r=top
Nula? Objekty fotorealisticky oblé, bez jediného hranatého polygonu, stíny, které konečně odpovídají realitě a nevypadají stejně, ať jsou od metr nebo dvacet metrů vzdáleného objektu... Jestli je tohle nula, pak mi řekni, co jsi si představoval?

Rozlišení, kvalita textur, prostředí, to jsou věci, který závisejí na vývojářích a nikoli na DirectX. DirectX si nemůže vymýšlet objekty navíc a náhodně je vkládat do hry, aby byla "hezčí". Vývoj DirectX umožňuje optimálnější realizaci efektů. Záleží na vývojáři, jak toho využije - zda pro zvýšení výkonu, nebo ušetřený výkon použije pro kvalitnější zobrazení.

Nicméně DX11 už podle dosavadních výsledků přineslo nejen lepší výkonnostní optimalizace, ale i větší grafické rozdíly, než mělo DX10 oproti DX9.

Jinak to, na co se odkazuješ, je kompilát ze 3 týdny starého článku PCGH, který se tu už rozebíral. Kompletní verze je tady:

http://www.pcgameshardware.com/aid,6958 ... hots/News/

Obrázek
Nejlepší moderátor ve výslužbě
beardie
Čestný člen
Čestný člen
Uživatelský avatar
Registrován: 10. srp 2005

Re: DirectX 11 - Info, diskuze a vše okolo

Příspěvek od beardie »

HEAD píše:Tady je srovnani ve stalkerovi dx10 vs dx11.Rozdil nula.Urcite nic kvuli cemu bych musel okamzite utikat do kramu a musel si koupit Dx11 kartu.
http://games.tiscali.cz/news/news.asp?id=34354&r=top
ono ta ani niekto neposiela ani nenuti
¿ʇı ʇ,usı 'ƃuıʎouuɐ ʎʇʇǝɹd sı uʍop ǝpısdn ƃuıpɐǝɹ
no-X
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 24. úno 2004
Bydliště: Č.Budějovice

Re: DirectX 11 - Info, diskuze a vše okolo

Příspěvek od no-X »

Využití Compute Shaderů na DX10 hardwaru zřejmě nebude valné, bude-li vůbec nějaké

Vypadá to, že CS4 (DX10) mají příliš velké množství výjimek a omezení, ke kterým není adekvátní dokumentace. nVidia údajně dlouho s CS drivery otálela, takže na jejím hardwaru nebylo možné na implementaci CS pracovat.
1. Multithread render context support. In BattleForge there was no use for this at all. The engine already has an API independent multithread render support.
2. Compute Shader. It was my personal decision to not use CS 4.xright now. There were two primary reasons for this:
a. The SDK sucks when it comes to CS 4.x. No documentation at all. As our AO shader goes on the limits of CS 5.0 it is not funny at all to find all the CS 4.x limitations that block us from doing a CS 4.x version by playing trial and error with the shader compiler.
b. CS 4.x support was not enabled by default in the nvidia drivers at the time we had to decide what to do. This was a clear sign for us that the CS 4.x support isn’t ready for prime time
http://forum.beyond3d.com/showpost.php? ... count=1579
Nejlepší moderátor ve výslužbě
no-X
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 24. úno 2004
Bydliště: Č.Budějovice

Re: DirectX 11 - Info, diskuze a vše okolo

Příspěvek od no-X »

Podle ATi je v současnosti v přípravě přes 20 her podporujících DX11...

http://www.czechgamer.com/novinky/5236/AMD-a-DirectX-11.html
Nejlepší moderátor ve výslužbě
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: DirectX 11 - Info, diskuze a vše okolo

Příspěvek od Krteq »

Zajímavé rozdíly ve výkonu pod DX10.1 vs. DX11

Obrázek

ComputerBase - Battleforge under DirectX 11

Škoda, že nebyl testován i rozdíl mezi DX10 vs. DX11 :(
Sobo
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 28. črc 2007
Bydliště: Bolatice

Re: DirectX 11 - Info, diskuze a vše okolo

Příspěvek od Sobo »

Měl bych dvě otázky:
1. Na základě jaké technologie je DX11 rychlejší? Měl jsem za to, že hlavní zvýšení výkonu přinese optimalizace AA, která je ale obsažena už v DX10.1.

2. Proč má DX11 větší náskok bez AA, zatímco s AA se rozdíl poměrně výrazně snižuje?
So, Lone Star, now you see that the Evil will always triumph, because Good is dumb! - Lord Dark Helmet @ Spaceballs
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: DirectX 11 - Info, diskuze a vše okolo

Příspěvek od Krteq »

  1. Povětšinou těží z Shader Model 5.0 (např. zapojení CS pro post-processing efekty apod.) + Multi-Threading (větší efektivita). Jinak DX10.1 není jen o "rychlejším" AA :)
  2. Netuším
no-X
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 24. úno 2004
Bydliště: Č.Budějovice

Re: DirectX 11 - Info, diskuze a vše okolo

Příspěvek od no-X »

1. viz Krteq, v tomhle případě je to hlavně o přesunutí post-process efektů na compute shader, který je dokáže realizovat efektivněji, než pixel shader

2. (opět) v tomhle případě jde hlavně o to, že porovnáváme DX11 oproti DX10.1 a ne proti DX10. DX10.1 oproti DX10 jako jedno ze zlepšení přineslo rychlejší MSAA. Tuhle výhodu po něm DX11 zdědilo. Takže DX11 má sice rychlejší MSAA než DX10, ale to v testu oproti DX10.1 není nárůst vidět, protože testované DX10.1 už to vylepšení obsahuje. DX11 ale přináší oproti DX10.1 compute shadery, ze kterých hra profituje celkově.

Nevím, jestli jsem to popsal dostatečně srozumitelně - prostě jedna z výhod DX11 je obsažena už v DX10.1 (rychlejší MSAA), proto se při srovnání oproti DX10.1 jeví rozdíl při AA menší. Kdyby se srovnávalo proti DX10, které nepodporuje ani rychlejší MSAA ani Compute Shadery, byl by rozdíl DX10/DX11 s AA i bez AA podobnější.

Mimochodem, FSQ taky rozdíly mezi DX10.1 a DX11 testoval a je zajímavé, že DX11 posouvá HD5750 na úroveň HD5770 a HD5770 téměř na stejný výkon jako má HD4890. Škoda, že tam nejsou i výsledky DX10 karet....

Obrázek

http://www.firingsquad.com/hardware/ati ... /page6.asp
Nejlepší moderátor ve výslužbě
no-X
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 24. úno 2004
Bydliště: Č.Budějovice

Re: DirectX 11 - Info, diskuze a vše okolo

Příspěvek od no-X »

Windows 7 DX10 v DX11: Battleforge and STALKER
From our testing today it is clear that there are two aspects to using DirectX 11/Shader Model 5 which impact gamers. The first is that in scenarios where technology such as ComputeShader is applied there are significant performance benefits to be obtained. BattleForge is a perfect example of this as we saw the framerate increase by a maximum of ten frames per second.

The second aspect of DirectX 11 is image quality. Even at this early stage we can see benefits from one of the first titles to use the technology, S.T.A.L.K.E.R: Call of Pripyat. Tessellation allows for more realistic objects within the game and contact hardened shadows add a more natural feel to the environment.
Through the manual configuration and DirectX 11 renderer we are able to add higher quality shadows, sun and SSAO/HDAO as well as enable tessellation.
ATI tell us that in the next week there will be a patch released for the game which will improve the user experience further and they are also hard at work optimising the drivers for better performance in both render modes.
Stručně česky: Pro Battleforge znamená rozdíl mezi DX10.1 a DX11 cca +15% / +10FPS na HD5870. Ve STALKERU byly krom zapnutí DX11 ještě zapnuty další efekty: realistické stíny, slunce, ambient occlusion a teselace. Zapnutí těchto efektů vedlo k rozdílu výkonu z 57FPS na 43 FPS. Příští týden by měl vyjít patch, který výkon zlepší. Přijít by měly ještě nějaké optimalizace na úrovni driverů.

http://www.driverheaven.net/articles.ph ... 0&pageid=1
Nejlepší moderátor ve výslužbě
no-X
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 24. úno 2004
Bydliště: Č.Budějovice

Re: DirectX 11 - Info, diskuze a vše okolo

Příspěvek od no-X »

DX11, DX10.1 a DX10 hardware v Battleforge

Obrázek
HEAD píše:A ano v batleforge je v 2500x1600 5850 rychlejsi jak gtx295.Ale ve vsech ostatnich rozlisenich je daleko pomalejsi.Zase sis vybral jen to co se ti hodi...
http://www.computerbase.de/artikel/hard ... attleforge
Než něco nalinkuješ, přečti si to nejdřív... tenhle test nemá s DX11 nic společného :-)
Nejlepší moderátor ve výslužbě
glowi2
Nováček
Nováček
Registrován: 05. úno 2009

Re: DirectX 11 - Info, diskuze a vše okolo

Příspěvek od glowi2 »

Dirt ukazuje DX11 efekty ve videu http://www.sector.sk/novinka/50238/dirt ... efekty.htm

edit2: jsem slepej idiot, hlavne ze koukam, jestli to nekde uz neni. benchmak stalkera smazan
Naposledy upravil(a) glowi2 dne čtv 22. říj 2009, 22:50, celkem upraveno 1 x.
no-X
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 24. úno 2004
Bydliště: Č.Budějovice

Re: DirectX 11 - Info, diskuze a vše okolo

Příspěvek od no-X »

glowi2: To už je o dva posty výš :-)

//ed: v pohodě...
Naposledy upravil(a) no-X dne pát 23. říj 2009, 20:55, celkem upraveno 1 x.
Nejlepší moderátor ve výslužbě
spajdr
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 14. bře 2004
Bydliště: Ostrava Poruba
Kontaktovat uživatele:

Re: DirectX 11 - Info, diskuze a vše okolo

Příspěvek od spajdr »

zajímavější spíš je
Obrázek
vendo007
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 12. pro 2007

Re: DirectX 11 - Info, diskuze a vše okolo

Příspěvek od vendo007 »

tak ten dirt vyzera uzasne :o asi idem nahanat stratosa s tymi zlepenymi kuponmi :lol:
ad spider, link ti nejde :D obrazok, aspon mne sa nezobrazuje
"Real power can't be given. It must be taken."
no-X
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 24. úno 2004
Bydliště: Č.Budějovice

Re: DirectX 11 - Info, diskuze a vše okolo

Příspěvek od no-X »

Unigine DX11 Heaven demo / benchmark

Obrázek

http://www.youtube.com/watch?v=9F6zSgtRnkE&fmt=22
http://www.youtube.com/watch?v=bkKtY2G3FbU&fmt=22

při zapnutí tesselace (DX11) se navíc počítá advanced-SSAO a realtime světla/stíny pro každý tesselovaný výstupek a přesto je výkon pořád lepší, než v hnusném 3D Mark Vantage :)

download:

http://unigine.com/download/

(jsou už od rána brutálně přetížení)
Nejlepší moderátor ve výslužbě
spajdr
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 14. bře 2004
Bydliště: Ostrava Poruba
Kontaktovat uživatele:

Re: DirectX 11 - Info, diskuze a vše okolo

Příspěvek od spajdr »

výkon je pořád lepší, ale přes to do plynulosti to má daleko, aspoň s jednou kartou.
no-X
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 24. úno 2004
Bydliště: Č.Budějovice

Re: DirectX 11 - Info, diskuze a vše okolo

Příspěvek od no-X »

Zatím jsem to netestoval, ale je to o trochu náročnější, než Warhead, ne?
Nejlepší moderátor ve výslužbě
glowi2
Nováček
Nováček
Registrován: 05. úno 2009

Re: DirectX 11 - Info, diskuze a vše okolo

Příspěvek od glowi2 »

Každý má nároky jiné, ale podle toho, co postoval xeq
R5870 CF
Tesselation enabled: FPS 67, Score 1688
Tesselation disabled: FPS 106 Sore 2689

http://pctforum.tyden.cz/viewtopic.php?p=7889915 by to alespoň pro mě plynulé s jednou kartou být mělo.
Ovšem nevím, jestli udávané FPS jsou min, max nebo avg.
Odpovědět

Zpět na „Grafické karty“