Stránka 3 z 3

Re: AMD Software Preview Driver May 2022

Napsal: pát 20. kvě 2022, 08:45
od Srandista
Ache píše: čtv 19. kvě 2022, 18:48 V DX12 přitom na tom jsou obráceně (že by díky lepšímu HW scheduleru?) a na CPU/engine limit dřív naráží nvidia než AMD.
Tiez ale (do vydania RDNA) pocas celej GCN ery museli mat viac TFlops, aby Nvidiu v ramci DX9-DX11 dohanali. Ked potom prislo DX12, ktore nebolo az tak zavysle na driveroch ako pises, ale sahalo si na low level karty, tak zrazu vyzerali tie karty lepsie. No pochopitelne, pretoze tam holt bol vacsi hruby vykon.

Re: AMD Software Preview Driver May 2022

Napsal: pát 20. kvě 2022, 10:12
od Hladis
Hmm, az tohle udelaji pro stary karty, tedy udelaji nejaky retro drivery pro HD6xxx+ a pro starsi OS, pak to bude ok, protoze ten problem lidi palil predevsim 10 let zpet a hodilo by se to na "retro" hrani. Dnes uz to je jak obdarovat vnuka berlemi pro dedu, ktery je uz leta po smrti. No ale stale lepsi nekdy nez nikdy.

Re: AMD Software Preview Driver May 2022

Napsal: pát 20. kvě 2022, 10:20
od HEAD
DOC_ZENITH píše: čtv 19. kvě 2022, 19:23 Protože NV přešla na cheap malej a úspornej WARP32 sheduler kterej je částečně SW driven, tzn u low-level API má právě NV větší overhead, a upřímně řečeno, měli se toho už dávno zbavit. Bylo to cool u Keplera (Fermi co měla HW scheduler v DX11 ale běhala taky hezky), ok u Maxwella, ok ještě u Pascallu, ale Turing s tim jak vše překopal měl překopat i front-end a sheduler. A u Ampere už je to evidentní a easy měřitelnej bottleneck a jestli to bude stále i u Lovelace tak NV easy projede všechny low-ress testy protože bude mít větší overhead a hrubej výkon GPU má výrazně stoupnout.

AMD mělo tehdy v dobách DX11 hlavně vyřešit problém a ne se hnát za papírovými draky co se v praxi začaly prosazovat 5+ let poté. Byl to ten typickej zarputilej přístup "nemáme problém to ona zlá Nvidia všechny uplácí aby optimalizovali proti nám, a pokud nebudete podporovat náš novej open standard tak jste ti zlí", v praxi byli všem ukradení a ten jejich driver prostě byl shit. Sorry ale driver co dá pod DX11 méně drawcalls jak pod DX9 je masivní problém a nechápu proč to trvalo 10+ let než se na to podívali. Teď, v době kdy už to začíná bejt méně relavantí. Teď by se měli podívat kam jim zmizela kontrola color range u videa a vynucování AF pod DX12, obecné problémy s plynulostí videa a akcelerací a pod věci že. Ale ne, teď nám přinesou konečně funkční DX11 MT rendering. Je to good ale opravdu hodně hodně too late.

Na druhou stranu ale už se od teď nikdo nemusí vyhejbat AMD kvůli argumentu "starší či méně známé hry tam jedou na prd". Protože to už teď neplatí. Ale je rok 2022, tohle se mělo vyřešit 2011.
U GCN DX11 MT nefungoval kvuli tomu jak ten HW fungoval.Uz se o tom hodne dlouho spekulovalo proc to na GCN nikdy nefungovalo.Ted po prechodu na RDNA to konecne zprovoznili.Ale GCN uz je minulost.Ted s RDNA2 je AMD uz srovnatele s NV pod dx11 a lepsi pod dx12/vulkan.
Btw mohl bych nahodit fallout4 test scenu :-D

Re: AMD Software Preview Driver May 2022

Napsal: pát 20. kvě 2022, 15:41
od DOC_ZENITH
Uvidíme, Marin postoval že má boost s Vegou, lidi s Polarisem ale ne. + Tenhle driver ofiko umí jen RDNA, uvidíme jestli se to dostane i na jiné GCN karty, ale u Vegy už to něco dělá a pokud ano tak to znamená že to tam mohlo bejt už 10+ let dozadu a vtom případě fakt AMD facepalm.

Re: AMD Software Preview Driver May 2022

Napsal: pát 20. kvě 2022, 19:52
od del42sa
DOC_ZENITH píše: pát 20. kvě 2022, 15:41 Uvidíme, Marin postoval že má boost s Vegou, lidi s Polarisem ale ne. + Tenhle driver ofiko umí jen RDNA, uvidíme jestli se to dostane i na jiné GCN karty, ale u Vegy už to něco dělá a pokud ano tak to znamená že to tam mohlo bejt už 10+ let dozadu a vtom případě fakt AMD facepalm.
odpověď je poměrně prostá, před 10 lety neměli takový rozpočet ani tolik nezávislých teamů, aby se zvládli paralelně věnovat vývoji pomalu ale jistě končícího DX11 a zároveň vlastnímu low-level API Mantle a nadcházejícímu DX12. Takže si nastavili nějaké priority a podle těch udělali jen to, co pro ně bylo nejdůležitější. Mohli ten bottleneck odstranit už tehdy ? Těžko říct, možná ano a možná to taky nebylo možné. Jejich práce na vlastním low-level API dokazuje, že si byli velmi dobře vědomi "úzkého hrdla" tehdejších API a to se následně promítlo do Mantle/Vulkanu/DX12. Osobně vnímám tento celkový přínos moderních API jako mnohem větší než samotný DX11 MT rendering....

Re: AMD Software Preview Driver May 2022

Napsal: sob 21. kvě 2022, 13:20
od HEAD
Tak jsem to vyzkousel na cpu limitovanem miste v rise of the tomb raider a se starym ovladacem 47fps a s timhle 55fps.Rozdil 17%.Zda se mi ale, ze se objevil stuttering(ale nejsem si 100% jistej).Kazdopadne pod dx12 to beha 70fps :-D

Re: AMD Software Preview Driver May 2022

Napsal: sob 21. kvě 2022, 13:27
od webwalker
dx-driver-preview-22.png

Co se týká DX11 MT renderingu, pak ty nové ovladače HW podporu Driver Command Lists stále nehlásí.
Vypadá to tedy, že to ošéfovali nějak jinak :oops:

Re: AMD Software Preview Driver May 2022

Napsal: sob 21. kvě 2022, 14:24
od Hladis
Protoze DOCa stale neopustilo uz 100x vysvetlene, ze nejde o DX11 MT jako takovy (a nektreri to nevim proc opakuji), ten Radeony samozrejme podporovaly, ostatne podporovala ho i nV jeste pred "magic" driverem, ktery byl az odpovedi na Mantle. Slo o rezii a rizeni samotneho driveru a ne API. Jeste jsem to tu zkoumal myslim s Oneb1tem ve Watch Dogs a rozdil u nV byl, ze samotny driver svou rezii dokazal efektivne rozdelit na vice vlaken nezavisle, nebo natruc, na aplikaci, kde to reseni casto bylo na hovno. Neslo tedy o podporu ci nepodporu nejake z DX11 funkci, ale o nadstavbu danou samotnym driverem.

del42sa :
Jejich prace na Mantle, ktery ani nebylo jejich napadem ale DICE, spis asi byl jeden z dusledeku toho, aby jejich spatny drivery a tim i nevyuzitou uarch, saturoval predevsim nekdo jiny (vyvojar) a ne oni. Tedy aby si ulehcili praci. Graficka divize a drivery tahda byly v hroznym stavu. Mantle resilo jejich problem s neefektivnosti jejich driveru a neschopnosti vymackat z GCN maximum.

Re: AMD Software Preview Driver May 2022

Napsal: sob 21. kvě 2022, 19:42
od DOC_ZENITH
To je naprosto nepodstatné. To je jako říci že K8 podporuje zpracování 2 threadů najednou. Sice v praxi ne ale když se onen SW spustí, tak to OS ňák přežongluje přes task switching a SW cheduler, takže sice s mnohem většim stutterem a ztrátou výkonu, ale pojede to. Asi tak ňák fungovalo DX11 Mt u AMD doteď.

Přepnutí do z DX9 do DX11 u nich znamenalo propad výkonu a propad prostupnosti drawcalls. U NV naprostej opak, tam to byl nárůst a celkem citelnej. Tohle se nedá odpárat a je cool že to konečně fixnuli, ale chtělo to prostě fixnout dekádu dozadu.

Re: AMD Software Preview Driver May 2022

Napsal: ned 22. kvě 2022, 10:54
od del42sa
Hladis píše: sob 21. kvě 2022, 14:24 del42sa :
Jejich prace na Mantle, ktery ani nebylo jejich napadem ale DICE, spis asi byl jeden z dusledeku toho, aby jejich spatny drivery a tim i nevyuzitou uarch, saturoval predevsim nekdo jiny (vyvojar) a ne oni. Tedy aby si ulehcili praci. Graficka divize a drivery tahda byly v hroznym stavu. Mantle resilo jejich problem s neefektivnosti jejich driveru a neschopnosti vymackat z GCN maximum.
nebudu spekulovat o tom, čí to byl nápad, ale Mantle API vyvinulo AMD v kooperaci s DICE a později celý vývoj API Mantle věnovalo Khronosu, který na jeho základech postavil Vulkan API.

Co se týká DX11 boostu u nového driveru, je to příjemný bonus pro hry postavené na starším typu engine a tak bych to taky bral. Nějaké plačky že to AMD mohlo udělat před 10ti lety mi přijdou zcela mimo mísu...

Re: AMD Software Preview Driver May 2022

Napsal: ned 22. kvě 2022, 11:40
od jctrnacty
To je poprve co slysim , ze DICE na tom melo nejakej podil. Prislo s tim AMD jako Mantle a Microsoft to pak implementoval jako DX12 a Khronos to prejmenoval na Vulkan.

Re: AMD Software Preview Driver May 2022

Napsal: ned 22. kvě 2022, 11:56
od HEAD
U me je v rise of the tomb raider pod dx11 stuttering.Se starsim 22.3.2 mam sice o neco min fps, ale VRR to "sezere" a je to o dost plynulejsi.

Re: AMD Software Preview Driver May 2022

Napsal: stř 25. kvě 2022, 08:49
od webwalker
Testy:
AMD Software Preview Driver May 2022 >>
asae-article-pct.jpg
https://www.gpureport.cz/clanky/353-amd ... 353&page=1

Nějaké testy z vlastní zahrádky :)

Re: AMD Software Preview Driver May 2022

Napsal: stř 25. kvě 2022, 08:50
od Krteq
GJ :thumbsup: