Blbější příklad sis vybrat nemohl. HD textury ve Far Cry 6 jsou vysloveně „optimalizované“ na launch Radeonů a na to, aby dokázaly, že bez 16GB karet to nepůjde. Zkus si jen tak ze srandy vedle toho pustit FC New Dawn a podívat se, jestli na těch texturách proti šestce poznáš rozdíl. Nepoznáš. A nejvtipnější je, že v něm můžeš dát i supersampling 2 (tzn., že 12GB karta stačí i na 8K).Ache píše: ↑stř 4. led 2023, 22:13Adam Vágner píše: ↑stř 4. led 2023, 21:47...například ve FarCry 6 s RT+HD texturama vyprávět.
těch 12GB tedy také vzhledem k výkonu není žádá rezerva, ale ze zkušenostmi s 3080Ti bych řekl, že to nějak zásadně omezovat 1440p nebude, ale na 4K bych rozhodně 12GB nebral (nicméně na to stejně ta karta nemá dostatek výkonu, pokud budeme řešit i RT).
Je to taky jedna ze dvou nebo tří her, které při hraní upozorňují gigantickým oknem v rohu, že ti nestačí videopaměť, abys fakt nepochyboval, že potřebuješ 16GB kartu a na 1440p aspoň 12GB. V kolika jiných hrách jsi to viděl? Vysloveně za tím vidím markeťáka, který přišel s nápadem, že by bylo dobrý, kdyby to taky při hraní upozorňovalo, že dochází paměť.
https://storage.googleapis.com/pctuning ... 83776.webp
FC6 je taky asi jediná hra, kde ti potom na 12GB kartě výkon ve 4K spadne jen kvůli paměti z 80 na 10 fps a začne se to sekat.
FC New Dawn hlásí na té 12GB RTX 4070 Ti na 8K plus supersamplingu 1.3×, že potřebuje 16 GB paměti, ale jede to pořád plynule na 16 fps (ne kvůli tomu, že nestačí paměť, ale kvůli tomu, že na 9 984 × 5 616 to nemá výkon).
DSR 6651 × 3741 + SS 1.3× bez HD textur (cca 8646 × 4864, nastavení ukazuje 11,1 GB) jede na 26 fps
s HD texturama (12,9 GB) na 26 fps
s HD texturama a SS 1.4× (9312 × 5238, cca 14,8 GB) na 20 fps.
Když podobně přeteče paměť ve FC6, tak benchmark padne na 2–10 fps. Jestli to není záměr, tak už fakt nevím.