Stránka 3 z 18

Re: The Last of Us Part I

Napsal: čtv 30. bře 2023, 09:47
od GamesPeter
marek16 píše: stř 29. bře 2023, 16:31
GamesPeter píše: stř 29. bře 2023, 15:04 Na RTX4070Ti ti ve 4K nebude stačit VRAM a možná i výkon GPU, 12GB je málo..
Chjo, zeptám se jak to jede a někdo mi odpoví přednáškou na téma, že to nepojede :roll: Pokud mám kartu s 12GB, tak si samozřejmě nastavím detaily tak, abych se vlezl do 12GB, a pak s tím není problém, stejně jako to dělám celou svou herní historii, a je mi úplně jedno že nějakej stín nemá rozlišení 2048, ale jen 1024.

Nehledě na to, že pokud by to studio chtělo, tak na to stačí pustit memory profiler, týden si s tím hrát, a klidně by to o několik GB stáhli, což nejspíš budou muset, vzhledem k recenzím na steamu.

Už se začínají objevovat recenze na youtube, 4070Ti jede na quality cca 60fps, na balanced cca 70, a určitě tam bude prostor dostat se na víc:
https://www.youtube.com/watch?v=pRA883JewlE

Jinak to vypadá že i s 2060 se dá 1080p high, a pokud je někdo masochista/student, tak to na cca 40fps rozjede i na 1060 :D
https://www.youtube.com/watch?v=4b_8TKJ2WdI
https://www.youtube.com/watch?v=HzwxYZ-XEcw
Hele vycházel jsem z tohoto videa https://www.youtube.com/watch?v=1aKNueu ... Benchmarks, kde to testovali na RTX4080 a 5800X3D a ve 4K se koukni jak to jelo a zabralo to 13GB VRAM, pak ve 2K máš zabráno 11,6GB, takže si můžeš udělat obrázek jak to asi na RTX4070Ti bude ve 4K šlapat, když je pomalejší než RTX4080. S toho důvodu jsem psal, že to nějak pojede, ale určitě tam někde v průběhu hry narazíš na limit 12GB VRAM, jak píše HEAD, že to zabírá ve 4K i s FSR 2.0 14GB VRAM. Navíc někde tě může v tom 4K omezovat i GPU, jak jsi postnul videa, tak jsi viděl jak to v prologu běží v nativu ve 4K a jak s DLSS, že to je lehce přes 60-70FPS. Takže ono to ve 4K možná na RTX4070Ti pojede, ale bude to s DLSS a silně o hubu, případně se bude muset snížit nějaký detail. Ve 2K by to mělo jet parádně. Jinak máš pravdu, že s tou VRAM budou muset něco udělat, lidi co mají 8GB GPU, tak trpí nejvíce i ve Full HD viz ten review bombing na STEAMU.

Re: The Last of Us Part I

Napsal: čtv 30. bře 2023, 09:51
od Alfajk
problem je hlavne v tom, ze ty textury vzhledove nijak lepe nevypadaji a chteji 10GB+ vram, kdyz 60% uzivatelu na steamu ma jen 8GB kartu. Me neprijde, ze by ty sceny byly tak komplexni, ze by jim nemelo stacit 8GB, spise na to developeri proste serou a nacpou do vram veci, ktere tam nutne v tu danou chvili nemuseji byt...

Re: The Last of Us Part I

Napsal: čtv 30. bře 2023, 10:02
od GamesPeter
Paul píše: čtv 30. bře 2023, 01:47
GamesPeter píše: stř 29. bře 2023, 16:37 Jo to jo, ale vezmi si jaký HW má PS5, jakou GPU (výkonově tj. RTX2070/2080) a na PS5 to jede 4K60FPS,
Na PS5 to samozřejmě nejede v 4K60fps. Jede to tam v 1440p a upscaluje se to. A nikdo nevíme na jaký nastavení to tam jede, ale PC ultra to na 99% nebude.
Jo, taky se mi to včera nezdálo, tak jsem pro jistotu použil google, protože když vyšel remake na PS5, tak jsem se divil, že to nejede nativ 4K 60FPS jako Part II na PS5, ale není se čemu divit, že to nejede ve 4K 60FPS, sice to vypadá jako Part II, ale ten nemá raytracing, takže pokud ho na PS5 chtěli dát, muselo to být za cenu frameratu. Na PS5 to běží jen v 60FPS v performance modu ve 1440p, na zobrazovadlech s podporou VRR prý 60+, ale dle testů je i ten performance mod nestabilní a dropuje na 50FPS. Pak je tam kvalita 4K to jede nativně na 30FPS, pokud má někdo 120Hz zobrazovadlo tak 4K 40FPS a s VRR, tak 4K 45FPS dle této stránky: https://www.eurogamer.net/digitalfoundr ... ps5-remake

Jako ta hra vypadá dobře, i ten raytracing je tam znát, ale je to nenažraná mrcha na VRAM i RAM a kdo nemá 12GB VRAM GPU a 32GB RAM, tak má se hrou problémy. Bohužel nikde vývojáři při HW požadavcích nepsali, že hra bude na HW, který je výkonný, ale ne TOP pořád crashovat a stutterovat. Optimalizace fakt není povedená, ale to toho, kdo má silný HW, pokud hra nebude každou chvíli crashovat nemusí zajímat.

Re: The Last of Us Part I

Napsal: čtv 30. bře 2023, 11:22
od Danny202
Našel jsem si nastavení kde to i na RTX 3070 jede relativně v pohodě 60 FPS plus. Hodně pomohlo DLSS z kvality na balanced i na HIGH preset plus 16x AF (nechápu proč nastavuje na 4x). Snad to tak vydrží i další lokace. Hraju se zapnutým HDR a graficky i když nemám max nastavení, tak ta hra vypadá moc hezky. Musím zaklepat že na moji sestavě hra ani jednou nespadla za cca 5 hodin hraní a to jsem si hodně hrál s nastavením.

Re: The Last of Us Part I

Napsal: čtv 30. bře 2023, 12:42
od HEAD
Tak jsem otestoval ty nove ovladace a pekne pridali par FPS a taky jsem si vsimnul, ze Vram poskocilo z cca 13GB na vic jak 15GB v tehle scene(je to hned po nacteni) :?
https://abload.de/img/2023.03.30-07.49hidn0.png
https://abload.de/img/unknown_2023.03.30-12o4dn2.png

Re: The Last of Us Part I

Napsal: čtv 30. bře 2023, 13:41
od GamesPeter
To si dělají prdel i s těmi 15GB ve 4K, na to jak ty textury a samotný objekty vypadají. :shock: Prý dnes vydali i nějaký update, tak jestli naopak než aby lépe pracoval s VRAM, tak ji ještě víc nevytěžoval. Zkrátka to studio nemá žádné velké zkušenosti s vývojem her na PC a PC porty, tak to dopadlo fakt mizerně, ale ať nikdo neříká, že to neotestovali, jak moc se jim PC port a optimalzace podařila na tom HW, co uvádí jako minimální a doporučený. Je to prostě odfláklé ve stylu:"Hele tady to máte na PC, zaplaťte plnou palbu a pokud Vám to jede na ho*no, tak si kupte RTX40xx, tam to jede dobře." :)

Re: The Last of Us Part I

Napsal: čtv 30. bře 2023, 14:22
od skaven321
skor radeony, tie maju viac VRAM

Re: The Last of Us Part I

Napsal: čtv 30. bře 2023, 14:35
od ArgCZ
já nevím proč to cpou Iron Galaxy, jen jim dejte, Sony má minimálně dvě TOP portovací studia co dělají dobrý porty a oni to dají největším patlalům

Re: The Last of Us Part I

Napsal: čtv 30. bře 2023, 17:59
od HEAD
Musim rict, ze s HDR to jsou stejny graficky orgie jako s Plague Tale Requiem.
Obrazky jsou jen s SDR pac HDR nejde zachytit, ale i tak to vypada dobre.
https://freeimage.host/i/HO93cAP
https://freeimage.host/i/HO93lN1
https://freeimage.host/i/HO93aHB

Re: The Last of Us Part I

Napsal: čtv 30. bře 2023, 18:54
od GamesPeter
Jako jo jisté změny v Remaku oproti Remasteru lze pozorovat, ale stejně když se kouknu na ty obrázky nebo Paulův gameplay a jiné srovnání, tak mi to přijde prostě oproti Remasteru jen mírně upgradnuté. Nejvíce lze zpozorovat změny na mokrým povrchu, efekty vody, kaluže atd. a s tím související raytracing, to samé trochu lepší nasvícení + textury ve vyšším rozlišení, nějaká tesalace jinak to vypadá podobně jako kdysi u mě na PS4 a Full HD monitoru. Komu ale hra chodí bez problému, tak mu přeji kvalitně strávený čas, ta hra je fakt luxus a povedla se, příběh, i když se až na ten konec, i ten konec se může zdát tuctovej, že jsme to už někde viděli, tak zobrazením charakterů, hereckých výkonů, dialogů, nervy drásajících soubojů s lidmi, nakaženými a celkovou surovostí světa se jednalo o jedinečný zážitek. Tahle hra mi stála za to, že jsem si tu konzoli musel koupit + pak jsem si zahrál další exkluzivity, ale jsem rád, že se časem dostaly i na PC, kde jsem myslel, že se nikdy nepodívají, ale teď tu jsou, jenom by to chtělo, aby SONY vybíralo kterému studiu příště ten port na starost dát a nedopadlo to jako v případě The Last of Us.

Re: The Last of Us Part I

Napsal: čtv 30. bře 2023, 20:40
od Riku
GamesPeter píše: čtv 30. bře 2023, 10:02
Paul píše: čtv 30. bře 2023, 01:47

Na PS5 to samozřejmě nejede v 4K60fps. Jede to tam v 1440p a upscaluje se to. A nikdo nevíme na jaký nastavení to tam jede, ale PC ultra to na 99% nebude.
Jo, taky se mi to včera nezdálo, tak jsem pro jistotu použil google, protože když vyšel remake na PS5, tak jsem se divil, že to nejede nativ 4K 60FPS jako Part II na PS5, ale není se čemu divit, že to nejede ve 4K 60FPS, sice to vypadá jako Part II, ale ten nemá raytracing, takže pokud ho na PS5 chtěli dát, muselo to být za cenu frameratu. Na PS5 to běží jen v 60FPS v performance modu ve 1440p, na zobrazovadlech s podporou VRR prý 60+, ale dle testů je i ten performance mod nestabilní a dropuje na 50FPS. Pak je tam kvalita 4K to jede nativně na 30FPS, pokud má někdo 120Hz zobrazovadlo tak 4K 40FPS a s VRR, tak 4K 45FPS dle této stránky: https://www.eurogamer.net/digitalfoundr ... ps5-remake

Jako ta hra vypadá dobře, i ten raytracing je tam znát, ale je to nenažraná mrcha na VRAM i RAM a kdo nemá 12GB VRAM GPU a 32GB RAM, tak má se hrou problémy. Bohužel nikde vývojáři při HW požadavcích nepsali, že hra bude na HW, který je výkonný, ale ne TOP pořád crashovat a stutterovat. Optimalizace fakt není povedená, ale to toho, kdo má silný HW, pokud hra nebude každou chvíli crashovat nemusí zajímat.
TLOU II jede taky jen ve 1440p, zadne 4k 60fps na ps5

Part I raytracing nema..

Re: The Last of Us Part I

Napsal: čtv 30. bře 2023, 21:07
od Krteq
GamesPeter píše: čtv 30. bře 2023, 18:54Nejvíce lze zpozorovat změny na mokrým povrchu, efekty vody, kaluže atd. a s tím související raytracing, to samé trochu lepší nasvícení ...
Riku píše: čtv 30. bře 2023, 20:40
GamesPeter píše: čtv 30. bře 2023, 10:02Jako ta hra vypadá dobře, i ten raytracing je tam znát...
...Part I raytracing nema..
Baví mě, jak jsou někteří uživatelé schopni do krve obhajovat hybridní RT i s jeho neduhy, kupují předražené karty, a pak ani nepoznají jestli ve hře vůbec je nebo není :lol:

Nemyslím tím přímo GamesPetera, ale taky se "trefil"

Re: The Last of Us Part I

Napsal: čtv 30. bře 2023, 21:17
od Ache
HEAD píše: čtv 30. bře 2023, 17:59 Musim rict, ze s HDR to jsou stejny graficky orgie jako s Plague Tale Requiem.
Obrazky jsou jen s SDR pac HDR nejde zachytit...
:lol: Tak tohle fakt pobavilo... eee jaký je tedy smysl takových screenshotů? :-D případný HDR screenshoty by stejně pak jen ocenili majitelé OLED. HDR převedené na SDR je už zase jen SDR. Ale jo, ta hra vypadá hezky i bez HDR, to se musí nechat.

Překvapil mě minimální rozdíl mezi DLSS2 a FRS2, že by naschvál? anebo AMD jeDDe a maká na FSR tak aby se i bez AI vyrovnali nvidii? Výkon je téměř totožný (120fps FSR, 121 DLSS = chyba měření) a FSR si jen mírně ukrojí víc VRAM (asi tak 50-100MB).

Re: The Last of Us Part I

Napsal: pát 31. bře 2023, 02:21
od icebosss
Ache píše: stř 29. bře 2023, 19:38 Jede to v pohodě. Akorát to nemá poctivý fullscreen, takže DSR 4K nezkusím :( Jen ta úvodní kompilace shaderů byla na pěst... co to je za novou módu (hlavně u těch konzolistických portů), že se po instalaci hry musí ještě čekat xx minut na kompilace shaderů. :sad:

EDIT:
vlastně jo - 4K se dá zkusit jednoduše, místo ve hře dám 4K rovnou na plochu a je to... 4070Ti (s UV na 2500MHz) to dá v pohodě. VRAM stačí i když narvaná je dost:
Obrázek
Btw používám na vynucení vyššího rozlišení tuhle apku.

odkaz na stažení úplně dole
https://www.nirsoft.net/utils/nircmd.html

vytvoříš si jednoduchý bat. soubor dle mého screenu níže a v něm si nastavíš požadovaný rozlišení a refresh rate.

první rozlišení je který se má nastavit po startu hry a to spodní je, na jaké rozlišení se to má vrátit po ukončení hry.

Samozřejmě musíš mít povolené dsr na rozlišení, které chceš v configu použít.
Snímek obrazovky 2023-03-31 020428.png

Btw jinak používám ještě tuhle apku, která umí vynutit DLAA v každé hře s dlss, jen pokud by to někoho zajímalo a pokud by s ní někdo potřeboval poradit co a jak nastavit, stačí říct. Je tam od nastavení DLAA po custom nastavení Ratio u jednotlivých dlss režimů atd.

Jde dokonce vynutit, aby si dlss config bral automaticky z daný složky dlss DLL, který máte stažený. Takže do každý hry nemusíte ružně kopírovat nejnovější knihovny dlss, ale kopirujete jen tento konfig, kde si to dlss můžete nastavit pro každou hru zvlášť.

https://www.nexusmods.com/site/mods/550?tab=description

Re: The Last of Us Part I

Napsal: pát 31. bře 2023, 10:25
od TDIchip
Muze mi nekdo vysletlit proc mi misty padaji FPS klidne na 15 s tim ze vytizeni GPU klesne az nekde k 10%? Nastaveni detailu na to nema extra vliv. Celkove mi prijde ze ta hra jede strasne spatne. To vytizeni gpu strasne lita ale na 99% nejede defakto vubec. Skace mi to nekde mezi 10-70%.

Re: The Last of Us Part I

Napsal: pát 31. bře 2023, 10:41
od HEAD
https://www.techpowerup.com/review/the- ... sis/4.html
8GB kartam nestaci Vram v 1080P a 10-11GB v 1440P.12GB kartam pak dochazi dech ve 4K kde 6800XT je na urovni 4070TI.

Re: The Last of Us Part I

Napsal: pát 31. bře 2023, 11:15
od JohnXXL
Chystam se zkusit.
Hogwarts Legacy jsem vcera dohral a jen dokoncuju vedlejsi ukoly od lidi co clovek potka na mape.

Re: The Last of Us Part I

Napsal: pát 31. bře 2023, 12:54
od Ache
HEAD píše: pát 31. bře 2023, 10:41 https://www.techpowerup.com/review/the- ... sis/4.html
8GB kartam nestaci Vram v 1080P a 10-11GB v 1440P.12GB kartam pak dochazi dech ve 4K kde 6800XT je na urovni 4070TI.
no ta RTX 3080 a 3070 pěkně dopadla... hlavně že místní banda chytráků jim předpovídala dlouhou budoucnost a kecy typu, že 8GB VRAM bude stačit ještě dlouho.

Taková 8GB RTX 4060Ti / 4060 už je rovnou DOA. Blbý je, že časem podobný osud čeká i 4070/4070Ti :sad:

Re: The Last of Us Part I

Napsal: pát 31. bře 2023, 13:02
od HEAD
Jo ja jsem mel stesti, ze jsem misto 3070 vzal 6800XT(stali +- stejne)Chtel jsem pockat na 3070 16GB, ale ta nikdy nevysla.Doslova jsem tim usetril 20-30k za GPU upgrade.

Re: The Last of Us Part I

Napsal: pát 31. bře 2023, 13:16
od Ache
Výsledky na HU to samý - 12GB GPU je naprostý minimum (pro 1080 a 1440p). Cokoliv pod trpí na nedostatek VRAM a minimální fps se propadají na nehratelnou úroveň.