Stránka 3 z 4

Napsal: úte 8. srp 2006, 22:40
od no-X
Už tu máme nějaký zajímavý info o D3D 10.1 (ppt presentation, download)
Slide 31, Direct3D 10.1 features
Full anti-aliasing control

* Application control over:
o Multi-sample AA (smooth edges)
or
o Super-sample AA(smooth edges and interior)
o Selecting sample patterns
o Pixel coverage mask
+ High-quality vegetation, motion blur, particles...
* Minimum of 4 samples/pixel required

Slide 32, Direct3D 10.1 features
Increased pipeline and shader capability

* Improved shader resource access
o Greater control over MSSA readback
+ Custom downsample filters
o Improved shadow filtering
o Float32 filtering requirement
+ Better HDR
Asi nejvýraznější informace je, že "DX 10.1" čipy budou muset podporovat FSAA 4x

Napsal: stř 9. srp 2006, 10:48
od Lukfi
no-X píše:Už tu máme nějaký zajímavý info o D3D 10.1
A to se bude od DX10 lišit jak? (btw jakej byl vůbec rozdíl mezi DX8 a DX8.1?)
no-X píše:Asi nejvýraznější informace je, že "DX 10.1" čipy budou muset podporovat FSAA 4x
FSAA 4x je snad už pěknejch pár let samozřejmost, ne?

Napsal: stř 9. srp 2006, 11:28
od no-X
AF ani FSAA nejsou samozřejmost. Čipy je nemusejí vůbec podporovat, tyhle technologie nejsou nijak standardizované. Díky bohu microsoftu, že ohledně toho začal vůbec něco dělat :-)

Rozdíly mezi DX10 a 10.1 tam máš vypsané :-)

Na rozdíly mezi DX8 a 8.1 bych se musel někam podívat, ale asi nejvýznamnějším byl PS1.4, který vynikal tím, že některé shadery bylo možné realizovat pouze v polovině taktů oproti PS1.1-1.3. Což je taky důvod, proč třeba Radeon 8500 podporující PS1.4 je ve hrách, které PS výrazněji využívají, srovnatelný výkonem s GF4Ti, i když v dobových hrách byl pomalejší.

Napsal: stř 9. srp 2006, 13:15
od Lukfi
no-X píše:AF ani FSAA nejsou samozřejmost. Čipy je nemusejí vůbec podporovat, tyhle technologie nejsou nijak standardizované. Díky bohu microsoftu, že ohledně toho začal vůbec něco dělat :-)
OK, takže aby čip splňoval specifikaci dnešních DirectX, nemusí umět AA ani AF, ale kdo by si kartu s takovym čipem koupil? :sly:

Napsal: stř 9. srp 2006, 17:18
od no-X
:lol:

dobře, tak jinak... odpovím ti ve dvou otázkách...

1. Kdo prodává nejvíc grafických čipů?
2. Co tyto čipy umějí?

:roll:

Napsal: stř 9. srp 2006, 17:56
od Lukfi
no-X píše:1. Kdo prodává nejvíc grafických čipů?
2. Co tyto čipy umějí?
Předpokládám že odpověď na 1. otázku je INTEL. Na integrované grafice se stejně nedá nijak rozumně hrát, krom toho, antialiasing je u IGP nepoužitelný už kvůli bídné propustnosti pamětí. Dobrá tedy, MS donutí Intel aby do GMA implementoval podporu FSAA. Tato featura sice způsobí, že dotyčné IGP bude odpovídat DX10.1, ale určitě spotřebuje nějaké tranzistory navíc. Ty kvůli nepoužitelnosti FSAA na IGP v praxi nikdo nevyužije, ale kdo bude kupovat desku s integrovanou Intel grafikou, bude si i ty tranzistory navíc muset koupit ať chce nebo ne. Tomu říkám výhra.

Napsal: stř 9. srp 2006, 18:02
od no-X
Skutečně si myslíš, že pro rychlý FSAA potřebuješ rychlý přístup do grafické paměti? :roll: Já ne. A Intel to může vyřešit velice elegantně - přes PowerVR. Tile-based rednering = možnost MSAA bez ztráty výkonu (v podstatě něco jako Xenos).

Na druhé straně, Intel to může obejít i levnějši cestou - vlk se nažere, koza zůstance celá a la S3 - super-sampling, tzn. žádné tranzistory navíc, jen použitelnost bude slabá.

Kvalitních i levných možností je dost :wink:

Napsal: pát 11. srp 2006, 19:43
od Lukfi
no-X píše:A Intel to může vyřešit velice elegantně - přes PowerVR
Tím bych si nebyl tak jistej:
ImgTec Denies Involvement with New Intel IGPs

Napsal: pát 11. srp 2006, 20:03
od no-X
Ne že bych chtěl rejpat, ale nevidím tam, že by se mluvilo o čipech, které Intel vydá jako reakci na D3D10.1. Intel a PowerVR mají docela blízko, takže koupě dalších technologií je jen otázka času.

Napsal: sob 2. zář 2006, 10:07
od no-X
V současné době mají již vývojáři her z velkých studií k dispozici D3D10 hardware. Zatím není známo, zda jde o G80 nebo R600 (ostatně mohlo by jít i o S3 nebo PowerVR karty, o čemž ale pochybuju) - zmínili pouze, že jde o prototyp karet a že je zatím velmi nestabilní (nevíme, zda vinou HW nebo SW).

Co je ale vcelku jasné - kdo dodal vývojářům hardware jako první, ten bude mít v budoucnu určitý náskok, protože právě na jeho HW budou v současnosti připravované hry primárně optimalizované.

Napsal: sob 2. zář 2006, 15:37
od 133
No tipol by som to na nV.. Ale je to hnus!! Cely DX aj Microsoft!! Banda k*k*t*o*!! :twisted: OpenGL&id RULEZZ!! :twisted:

Napsal: sob 2. zář 2006, 18:06
od CeBrk
Zajímalo by mne pár drobností o DirectX 10. Respektive o hardware splňující jeho specifikace. Otázky to budou vesměs laicky hloupé, ba přímo debilní. Takže se ještě před jejich položením a snad i vašim zvednutím, omlouvám.

1) Ty geometry shadery, jenž mají být v DirectX 10 kartách nově přítomny, bude karta využívat jen když na ní poběží aplikace využívající právě DirectX 10, nebo se zvýšení výkonu dočkéme i ve starších aplikacích?

2) Nepovinnou součástí DirextX 10 má prý být - jestli jsou mé informace a jejich následný výklad mou šedo kůrou mozkovou správné - i nějaký tesselator. Ten se snad má starat o generování polygonů (nebo jeho vrcholů?). Což snad zatím dělal procesor. Tato informace mi vkládá do hlavy tři otázky.

2a) Bude tesselator přítomen v R600 a G80?
2b) Kolik to asi zabere tranzistorů? Rád bych věděl, jak moc to může ATi a nVidii zhatí plány s šetřením tranzistorů a jestli to není moc velká přítěž.
2c) Je to vůbec třeba? Respektive kolik procesorového času "promrhá" procesor právě tím generováním vrcholů polygonů v průměrné hře? A jak moc to zatěžuje FSB (respective HT)?

Předem dík za případné odpovědi.

Napsal: sob 2. zář 2006, 18:38
od no-X
Odpovědět na jedničku není problém... asi takhle... bude ti k něčemu zvuková karta ve hrách, které nemají zvuk? A u geometry shaderu je to stejné. A R600 navíc bude prováděn na unifikovaných jednotkách, takže jeho použitím v případě, kdy by nebyl třeba, by ses připravoval o výkon využitelný např. pro pixel shading. U nVidie bude dedikovaný, ale myslím si, že VS i GS budou určitou část hardwaru sdílet.

Na dvojku ti těžko někdo tady odpoví, ale pokud umíš dobře anglicky, zkus se obrátit na http://www.beyond3d.com/forum/index.php

Pokud si vzpomeneš na Truform, který byl na R8500 implementován hardwarově a na R9700 běžel přes CPU, tak tam byly procentuální rozdíly ve výkonnostním propadu na úrovni pár desítek procent. Takže zátěž na systém tam je, ale samozřejmě odpovídá množství polygonů.

Napsal: úte 5. zář 2006, 00:27
od short24
http://www.cdr.cz/a/18431 dost obsahly clanek, jinak by mne kdo je ten kdo uz dava vyvojarum svuj DX 10 hw. osobne tipuji nvidii, protoze uz se blizi jeji dvoumesicni medialni masaz pred vydanim nove karty nvidie.

Napsal: úte 30. led 2007, 11:53
od JamesDean
...

Napsal: úte 30. led 2007, 13:41
od no-X
OK, takže Crysis není na max detaily s AA/AF ani v 1024*768 na G8800GTX-SLI hratelný?!

Napsal: úte 30. led 2007, 16:44
od RainMakeR
Bůhvi co to je fake.mužeto byt něco jako ten test r600 vs 8800 gtx kde r600 byla jasně lepší(imho taky bude)
tomuhle se mi věřit nechce.že by crysis byl tak naročnej.ovšem pokud by to byla pravda(ikdyž procento je miziví) tak by nv měla hoodně velkej problem(btw na r600 to pujde určitě jak po masle)
no už tu davno r600 měla bejt a mohlo se testovat.hry s DX10 už myslim jsou na světě( age of conan, flight simulator X a za chvili další přibydou)

Napsal: úte 30. led 2007, 16:46
od Rajče
no-X píše:OK, takže Crysis není na max detaily s AA/AF ani v 1024*768 na G8800GTX-SLI hratelný?!
Je tam dokonce uvedeno "no AA/AF" :roll: ...Ale já to čekal-vývojáři téhle hry se před nějakou dobou nechali slyšet, že jejich "miminko" nebude na plné detaily hratelné na žádném železe, které bude v době vydání k dispozici :) ...jinýmy slovy:je to hra vyvíjená pro budoucí, ne současný, hardware ... kde to žijem? :x O tuhle hru ani nezavadim, natož, abych si jí kupoval, když si tohle dovolej vypustit z huby :x

EDIT : nehledě na to, že 1024*768 bez AA a AF nejsou v žádném případě plné detaily...

Pak se neni čemu divit, že čím dál, tím víc, lidí tíhne ke konzolím, kde takovéhle excesy nehrozí...

Napsal: úte 30. led 2007, 16:52
od karf
hele klídek jo. jak to bylo s doom III. plná huba keců o supr grafice ale nikomu to nejelo pořádně. dneska to lítá na kdejaký šunce. prostě mají vymáklej engine tak je trochu náročnější no. ale soudě podle těch videí bude to čekání stát za to! nejvíc se mi líbí ty ohejbací lupeny :roll: 8) ve videu, co postoval OBR.

Napsal: úte 30. led 2007, 17:22
od Hosenfeld
No já taky doufám, že to nebude tak horký, jak to vypadá. Přece jenom hra neni zdaleka hotová a ovladače poladěný, nebo že by G80 pod DX10 zrovna nezářila?