Stránka 3 z 37

Napsal: pát 18. kvě 2007, 23:55
od Stratos
darrth píše:Já bych měl jednu otázku k recenzi: Ve srovnávacích testech je uvedená 8800GTS. O kterou verzi se jedná? 320 nebo 640?

samozrejme 640Mb

Re: Radeon HD 2900 XT (R600) - info, recenze

Napsal: sob 19. kvě 2007, 01:02
od no-X
crux2005 píše:
Rentigo píše:Tak mě by zajímalo, kde konkrétně ztrácí R600 na G80. R600 má teoreticky efektivnější shadery a i vyšší hrubý výpočetní výkon. Jestli jsem to tedy správně pochopil... Nemyslím propady při AA, prostě celkový výkon někde ztrácí…
:oops:
- ROPs
- VLIW
- nízka pixel a texelfillrate
- resolve problémy
ROPs? Co kontrétně? Množství? Já myslím, že ne. Pokud si vzpomeneme na DX9 karty se 128bit sběrnicí jako GF6600GT nebo X1600XT, tak ty též měly čtyři ROPs a nijak je to nebrzdilo. R600 má 4x širší sběrnici i 4-násobek ROPs - což je imho vyvážené (zvlášť když ROPs R600 jsou navíc ještě výkonnější, než u zmíněných 128bit karet)

VLIW - VLIW používají a používaly prakticky všechny DX9 čipy. Některé byly rychlé, jiné pomalé, takže "VLIW" a "výkon" nijak úměrné nejsou :-)

Pixel a texel-fillrate. R600 by mohla mít větší fillrate, G80 naproti tomu má takový fillrate, který nidky nevyužije - texturovacích jednotek má tolik, že je nedokáže vytížit, protože stále čekají na shader core. Schází mi čip s 24 texture filtering units. Ale na druhé straně - výsledky některých her ukazují, že HD2900XT může být srovnatelná s GF8800GTX. Co tedy v těchto hrách brzdí G80, když má trojnásobný fillrate, není vázaná VLIW architekturou, má o 50% více ROPs atd atd? :-)

Problémy s resolve?
Dave Baumann píše:
DemoCoder píše:The only difference would be that if ATI fixes their ROPs, it may be more efficient to do CFAA on the R600 (whereas other cards would need a separate post-process pass with no special fast-feedback path from the ROPs)
No fix is required. The fast path access to via the ROPs for CFAA is what is already implemented as part of the design.
Ještě se vrátím k texturovacím jednotkám - v některých hrách bude brzdou fillrate, ale rozhodně se nedá říct, že by to byl obecný nedostatek. Spíš vidím velké rezervy v driverech. Tahle architektura bude poměrně závislá na driverch, ale to ve své době byla i R520. Každopádně si stále myslím, že tahle architektura nese dost velký potenciál a budoucí produkty na ní založené (65nm) by mohly být velice zajímavé.

Napsal: sob 19. kvě 2007, 01:32
od Yngwie
husky14 píše:K recenzi na PCT:
casti o architekture, historii ATI a technologiich jsou perfektne napsany a obdivuju znalosti autora.
Testy mi pripadaj mirne receno strucny. Chapu ze se Vam nechtelo do testovani spotreby a teplot, ale treba takovy OC (verim ze jste zkusili :P ) by urcite bylo zajimavy. Popr. ruzny verze ovladacu ve hrach? No a pro uplnost snad ty Marky....
Zaverecny hodnoceni "+- nevim/uvideme" vzhledem k situaci s ovladaci celkem chapu. Technologie jsou super, ale treba v recenzi mainstreamu 8600GTS jste napsali:
"Přehrávání Blu-ray a HD-DVD je velikým krokem kupředu, ale pravdou zůstává, že mnohem důležitější je samotný herní výkon."
A u hi-end karty tohle plati dvojnasob, takze tech testu mohlo byt vic.... :wink:
Mohlo byt vice testu to jiste, ale to bych nesmel dostat kartu pozde a resit co chvili problem s drivery. Verte mi ze jsem mel chut vyhodit tu kartu z okna diky neustalym padum systemu. Navic v soucasnem stavu PCT jsme si dali tu praci temer bez naroku na odmenu za toliko straveneho casu.

Napsal: sob 19. kvě 2007, 01:53
od sharker
Yngwie píše:
husky14 píše:K recenzi na PCT:
casti o architekture, historii ATI a technologiich jsou perfektne napsany a obdivuju znalosti autora.
Testy mi pripadaj mirne receno strucny. Chapu ze se Vam nechtelo do testovani spotreby a teplot, ale treba takovy OC (verim ze jste zkusili :P ) by urcite bylo zajimavy. Popr. ruzny verze ovladacu ve hrach? No a pro uplnost snad ty Marky....
Zaverecny hodnoceni "+- nevim/uvideme" vzhledem k situaci s ovladaci celkem chapu. Technologie jsou super, ale treba v recenzi mainstreamu 8600GTS jste napsali:
"Přehrávání Blu-ray a HD-DVD je velikým krokem kupředu, ale pravdou zůstává, že mnohem důležitější je samotný herní výkon."
A u hi-end karty tohle plati dvojnasob, takze tech testu mohlo byt vic.... :wink:
Mohlo byt vice testu to jiste, ale to bych nesmel dostat kartu pozde a resit co chvili problem s drivery. Verte mi ze jsem mel chut vyhodit tu kartu z okna diky neustalym padum systemu. Navic v soucasnem stavu PCT jsme si dali tu praci temer bez naroku na odmenu za toliko straveneho casu.
Mohol by si trosku upresnit tie problemy so stabilitou :? :roll:

Napsal: sob 19. kvě 2007, 02:25
od husky14
Yngwie píše:..... a resit co chvili problem s drivery. Verte mi ze jsem mel chut vyhodit tu kartu z okna diky neustalym padum systemu.....
Verim a chapu, no-X chtel nazory na recenzi....
Doufam, ze touhle recenzi Vase testovani neskoncilo a jeste se do ty karty oprete. Treba srovnani tech ovladacu, dosazeny OC, screeny atd. :)

Napsal: sob 19. kvě 2007, 06:40
od Stratos
Yngwie píše:
husky14 píše:K recenzi na PCT:
casti o architekture, historii ATI a technologiich jsou perfektne napsany a obdivuju znalosti autora.
Testy mi pripadaj mirne receno strucny. Chapu ze se Vam nechtelo do testovani spotreby a teplot, ale treba takovy OC (verim ze jste zkusili :P ) by urcite bylo zajimavy. Popr. ruzny verze ovladacu ve hrach? No a pro uplnost snad ty Marky....
Zaverecny hodnoceni "+- nevim/uvideme" vzhledem k situaci s ovladaci celkem chapu. Technologie jsou super, ale treba v recenzi mainstreamu 8600GTS jste napsali:
"Přehrávání Blu-ray a HD-DVD je velikým krokem kupředu, ale pravdou zůstává, že mnohem důležitější je samotný herní výkon."
A u hi-end karty tohle plati dvojnasob, takze tech testu mohlo byt vic.... :wink:
Mohlo byt vice testu to jiste, ale to bych nesmel dostat kartu pozde a resit co chvili problem s drivery. Verte mi ze jsem mel chut vyhodit tu kartu z okna diky neustalym padum systemu. Navic v soucasnem stavu PCT jsme si dali tu praci temer bez naroku na odmenu za toliko straveneho casu.
hm divny ja pad jeste nemel :) a to furt neco testuju a parim :)

Napsal: sob 19. kvě 2007, 08:15
od h4__
Ani se nedivím. Stratos má totiž XT, která je 3x rychlejší, jak 8800GTS... :roll:

OT

Napsal: sob 19. kvě 2007, 08:32
od Mira
Yngwie píše: Mohlo byt vice testu to jiste, ale to bych nesmel dostat kartu pozde a resit co chvili problem s drivery. Verte mi ze jsem mel chut vyhodit tu kartu z okna diky neustalym padum systemu. Navic v soucasnem stavu PCT jsme si dali tu praci temer bez naroku na odmenu za toliko straveneho casu.
Testoval jsi jen těmi nazvanými "sample_r600_xp_8.37.4.2_47323.exe" ?

Napsal: sob 19. kvě 2007, 08:35
od blekota je boss
ta karta asi ma nejakej ten potencial...
http://www.matbe.com/articles/lire/383/ ... page14.php
http://www.matbe.com/articles/lire/383/ ... page20.php
a bude to jiste jeste lepsi... :roll:

Napsal: sob 19. kvě 2007, 08:51
od owoce
Zvláště se jedná o náročné hry, 2900xt vede spíš v těch náročnějších - FEAR atd a tady i v TDU a RS:Vegas...

Napsal: sob 19. kvě 2007, 08:51
od Lukfi
h4__ píše:Ani se nedivím. Stratos má totiž XT, která je 3x rychlejší, jak 8800GTS... :roll:
Ano, Stratos XT, kdežto ty máš starou belu a akorát tady všude flamuješ a urážíš ostatní uživatele.

Napsal: sob 19. kvě 2007, 08:58
od ladik1983
je videt, ze ve hrach kde je hodne SM 3.0 efektu tam ma XT navrch...co potom v SM 4.0 pro ktery je delana :wink:

Napsal: sob 19. kvě 2007, 09:29
od no-X
Víte co by možná bylo lepší než tyhle věčné dohady? Kdybychom dali dohromady seznam her, ve kterých je HD2900XT:
  • rychlejší než GF8800GTX
  • rychlejší než GF8800GTS
  • pomalejší než GF8800GTS
  • nejvýraznější propady
Samozřejmě rozlišit s AA/AF a bez. Aspoň bude něco k věci v prvním postu :-) Takže linkujte a já doplním. Pokud se výsledky budou lišit např, podle driverů, připíšu tam verzi.

Napsal: sob 19. kvě 2007, 09:52
od mirkee
Stratos píše: ...

hm divny ja pad jeste nemel :) a to furt neco testuju a parim :)
tiez to mozem potvrdit, karta sa netvari vobec nestabilne, ziadne pady

Napsal: sob 19. kvě 2007, 10:26
od Mayhem(cz)
" Mohlo byt vice testu to jiste, ale to bych nesmel dostat kartu pozde a resit co chvili problem s drivery. Verte mi ze jsem mel chut vyhodit tu kartu z okna diky neustalym padum systemu. Navic v soucasnem stavu PCT jsme si dali tu praci temer bez naroku na odmenu za toliko straveneho casu. "

Zatím šlape bez problému výkon skvělí a pad systému to neznám :)

Napsal: sob 19. kvě 2007, 10:29
od Lukfi
=>no-X: No když se chceš rejpat v tom, proč je R600 tak pomalá, tak tedy začněme :)

http://www.hardware.fr/medias/photos_ne ... 019969.gif
Poznatek: R600 má větší propady při AF. Vyláme si zuby hlavně na trilineárním filtrování.

http://www.hardware.fr/medias/photos_ne ... 019937.gif
Poznatek: Přestože všude se mluví o propadech s AA, s 4xAA je na tom XT v průměru stejně jako GTS.

http://www.xbitlabs.com/images/video/ra ... _fsaa1.gif
Poznatek: Ve vysokých rozlišeních bez AF a s nízkým AA něco brzdí R580, ale ne R600.

http://www.xbitlabs.com/images/video/ra ... _fsaa2.gif
http://www.xbitlabs.com/images/video/ra ... _fsaa3.gif
Poznatek: R600 těžce nezvládá AA módy s vyšším počtem vzorků, tedy klasický multisampling a Narrow Tent CFAA. Pro režimy AA s vysokým počtem vzorků stačí memory bandwidth G80, takže R600 musí brzdit něco uvnitř čipu.
Spekulace: Může za to nízký počet ROP jednotek.

(more will follow)

// X-bit labs tvrdí, že bottleneck R600 jsou texture mapping units. Jestli jsou tyhle zodpovědné za trilinear filtering a anizo, tak by to odpovídalo.

Napsal: sob 19. kvě 2007, 11:09
od Yngwie
Mayhem(cz) píše:" Mohlo byt vice testu to jiste, ale to bych nesmel dostat kartu pozde a resit co chvili problem s drivery. Verte mi ze jsem mel chut vyhodit tu kartu z okna diky neustalym padum systemu. Navic v soucasnem stavu PCT jsme si dali tu praci temer bez naroku na odmenu za toliko straveneho casu. "

Zatím šlape bez problému výkon skvělí a pad systému to neznám :)
Proto jsem to nepsal ani do clanku...verim, ze to byl ojedinely problem. Kdyz jsem to dal A64 6000+ a cerstvy system, tak to bylo ok. Asi nejake problemy v konfliktu s jinymi drivery. Pouzival jsem 8.37.4.2.

Napsal: sob 19. kvě 2007, 11:26
od flanker
no-X píše:Víte co by možná bylo lepší než tyhle věčné dohady? Kdybychom dali dohromady seznam her, ve kterých je HD2900XT:
  • rychlejší než GF8800GTX
  • rychlejší než GF8800GTS
  • pomalejší než GF8800GTS
  • nejvýraznější propady
Samozřejmě rozlišit s AA/AF a bez. Aspoň bude něco k věci v prvním postu :-) Takže linkujte a já doplním. Pokud se výsledky budou lišit např, podle driverů, připíšu tam verzi.
Dobrej napad....A bude nejakej pak komplexni test az vyjdou 7.5 cata????

Napsal: sob 19. kvě 2007, 11:31
od Stratos
blekota je boss píše:ta karta asi ma nejakej ten potencial...
http://www.matbe.com/articles/lire/383/ ... page14.php
http://www.matbe.com/articles/lire/383/ ... page20.php
a bude to jiste jeste lepsi... :roll:
ta ty 8800GTX dava dobre naprdel :) to je masakr
a 8800GTS se krci nekde v koute :)

Napsal: sob 19. kvě 2007, 11:33
od Robert S. McNamara
misadlouhz píše:zapoměl jsi na první oficiální český článek o R600 na českém webu na CDR.cz
http://www.cdr.cz/a/21321 (možná nebyl první, protože 20minut po 6té kdy skončilo NDA byla na webu už i recenze na Živě.cz)
jistě se jednalo o ÚPLNĚ PRVNÍ ČESKÝ, neboť vyšel přesně jednu vteřinu po skončení NDA.