Stránka 21 z 24

Re: AMD FreeSync / VESA Adaptive-sync - info a vše okolo

Napsal: sob 31. bře 2018, 21:34
od Srandista
havli píše:Zaroven nevidim duvod, proc cpat FS do TV, kde to vubec neni potreba.
Dovolil by som si nesuhlasit. TV imho postupne zacnu FS podporovat, kedze uz teraz ho podporuje Xbox One (vsetky jeho iteracie), a stavim svoje gate, ze PS5 ho bude podporovat tiez. A konzolovy market ma trochu ine meritko, ako ten s hernymi grafikami, takze o rozsirenie medzi TV sa nebojim. Otazka je len, ako rychlo k tomu dojde.

Staci si totiz pozriet skoro lubovolnu technicku analyzu konzolovej kry na Digital Foundry, a clovek zisti, ze kolko krat aj stable 30fps je u hier skor vlhky sen ako realita, a FS koznoliam moze pomoct este viac ako kompom (kedze FS moncle si vasinou kupuju ludia, co smazia hry na niecom rychlejsom ako RX 560, takze sa da ocakavat, ze sa budu pohybovat v trochu inych fps hladinach)...

Re: AMD FreeSync / VESA Adaptive-sync - info a vše okolo

Napsal: sob 31. bře 2018, 21:57
od havli
Jasne, ale ja konzole odjakziva beru jako naprosto podradnou platformu, kde se o hrani trochu na urovni neda vubec mluvit. Vsak sam rikas - fps casto padaji az do sklepa, k tomu se prida jeste inputlag z TV... a je to fakt prvotridni zazitek. :twisted:

Nevim, jak je u konzoli reseny vsync - jestli je / neni, a pokud je, tak jestli pouziva double/triple buffering. Kazdopadne i v tom nejidealnejsim pripade - tj 30 fps s freesyncem to je stale tragedie. Proste freesync vyssi fps nevykouzli, maximalne dokaze zajistit plynulost ekvivalentni s hranim bez vsyncu a jedinym plusem je eliminovany tearing. To je sice hezke, ale slideshow to bude porad.

Tohle je nekonecny boj a konzole nemuzou nikdy vyhrat, protoze jim zkratka chybi hruby vykon. Kdyz uz pri vydani je to nekde na pomezi lowend/mainstream PC, tak behem tech nekolika let (nez vyjde nova generace) stale ztraci a uz je to jen lowend. Cili FS do televizi klidne prijit muze, ale ze silne kompromisni platformy to herni delo neudela.

Re: AMD FreeSync / VESA Adaptive-sync - info a vše okolo

Napsal: ned 1. dub 2018, 21:47
od DOC_ZENITH
Taky půjde o zobrazovadla, HDMI 2.1 zobrazovadla zatim nejsou a kdo ví jakej bude jejich nástup, třeba pro takovej DP1.4 máme GPU 2 roky a monitorů stále 0.

Dále budou děsný problémy s kabeláží (pokud se nezmění konektor) už 4K chce dobrý a krátký kabely na 2.0.

Ale zpět k těm zobrazovadlům, standard 2.1 definuje adaptive sync, ale nevnucujej jej, tzn bude spousta zobrazovadel bez nebo s minimálnim rozsahem typu 48-60 (jako jsem mněl na tom korejskym 4K monitoru). Prostě vše bude stát a padat na zobrazovadlejch, jejich kvalitě, rozsahu, lagu, atd, atd.

Podobně jak to doapdlo s HDR že. Nejednotné standardy a HDR si nese kdejaká tlačka co na to nemá ani gamut ani kontrast, o jasu ani nemluvě ale umí přijmou metadata a signál tak dostane HDR nálepku.

Re: AMD FreeSync / VESA Adaptive-sync - info a vše okolo

Napsal: ned 1. dub 2018, 23:12
od ArgCZ
havli píše:Jasne, ale ja konzole odjakziva beru jako naprosto podradnou platformu, kde se o hrani trochu na urovni neda vubec mluvit.
řekl bych že žiješ ve stejnym světě jako já, takže dneska máme situaci kde se nám hraní na konzolích a PC lehce rozdělilo, příběhový singleplayerovky hrajou prim na konzolích(většinou se PC podílí na výdělcích jen 10-25% tržeb, občas se najdou i vyjímky ale málokdy, nadruhou stranu jich taky řada na PC nikdy nevyjde). Multiplayer hry a freečka s mikrotransakcema táhnou PC trh s naprosto podřadným vizuálem jako PUBG, CS:GO, LoL, DOTA etc. takže nevím o čem se tu bavíme
DOC_ZENITH píše:Podobně jak to doapdlo s HDR že. Nejednotné standardy a HDR si nese kdejaká tlačka co na to nemá ani gamut ani kontrast, o jasu ani nemluvě ale umí přijmou metadata a signál tak dostane HDR nálepku.
o HDR se toho spoustu nakecá, především ve vztahu k filmům což mě osobně až tak nezajímá ale co se hraní her týče tak je HDR naprosto bezproblémový a hlavně i na střední třídě je okamžitě rozdíl vidět, neomylně poznáš po přepnutí do SDR že je HDR obraz přirozenější a jak říkám, všechny hry co HDR podporují také v HDR na PS4 Pro jedou, moje první hra s HDR bylo The Last of Us a když jsem jí pro zajímavost přepnul do SDR tak dodnes mám pocit že to musí bejt cheat, že snad SDR obraz museli degradovat.

Re: AMD FreeSync / VESA Adaptive-sync - info a vše okolo

Napsal: úte 3. dub 2018, 01:21
od DOC_ZENITH
Jo ale musíš mít teda dobrý zobrazovadlo, protože pokud pošleš HDR do monitoru (resp dnes stále zatim jen spíš pár TV) co na to nemá gamut tak akorát ztratíš saturaci protože HDR signál počítá s širšim gamutem a pokud onen signál pustíš do sRGB monitoru bude naopak vypadat hůř.

O jakém HDR taky mluvíš, na konzoli neb o na PC? Na PC jsou s tim problémy na konzolích už se to rozjíždí ok. Nejhorší jsou samotné windows a (ne)podpora HDR. Ala něco jako dynamické přepínání barevného rozsahu dle typu obsahu na slavnejch windows 10 jaksi neexistuje.

Re: AMD FreeSync / VESA Adaptive-sync - info a vše okolo

Napsal: úte 3. dub 2018, 08:38
od ArgCZ
jo nuzná situace s HDR na PC je jedním z důvodů proč jsem vůbec konzoli zkusil. Jako někdo kdo dal za poslední rok 40k za PC očekávám že budu mít dostupný nejmodernější technologie když mám i na čem zobrazovat a né že se spokojím s tím že mám přece něco lepší než ty co za svůj HW na hraní dali 1/4 a budu se tvářit že to moje je daleko důležitější.

k věci: V tom je ukrytá pointa toho že výrobci jakmile budou moci zadarmo přidat další nálepku v podobě adaptive sync a další tři řádky do marketingový prezentace tak to udělají a nikoho nebude zajímat komu se to hodí nebo nehodí do krámu a jakmile někdo neporporuje standart který bude každý mít tak to bude mínus a je úplně jedno jak moc to poweruseři budou bagatelizovat jako zbytečnost.

Re: AMD FreeSync / VESA Adaptive-sync - info a vše okolo

Napsal: úte 3. dub 2018, 08:40
od Srandista
havli píše:Jasne, ale ja konzole odjakziva beru jako naprosto podradnou platformu, kde se o hrani trochu na urovni neda vubec mluvit. Vsak sam rikas - fps casto padaji az do sklepa, k tomu se prida jeste inputlag z TV... a je to fakt prvotridni zazitek. :twisted:

Nevim, jak je u konzoli reseny vsync - jestli je / neni, a pokud je, tak jestli pouziva double/triple buffering. Kazdopadne i v tom nejidealnejsim pripade - tj 30 fps s freesyncem to je stale tragedie. Proste freesync vyssi fps nevykouzli, maximalne dokaze zajistit plynulost ekvivalentni s hranim bez vsyncu a jedinym plusem je eliminovany tearing. To je sice hezke, ale slideshow to bude porad.
Pozri, mna za nejakeho filthy console peasant fakt povazovat nemozes :mrgreen: Konzolu nemam a ani som nikdy ziadnu nevlastnil. Ale zasa je neodiskutovatelny fakt, ze sa ich preda kotel, a ak by mala pokracovat sucastna situacia s cenami PC komponent, tak bych sa vobec necudoval, keby sa cim dalej tym viac ludi vyprdlo na upgrade PC a kupilo si namiesto toho radsej PS4 Pro/XboX One XXX. Ono totiz ked v dnesnej dobe mozes pomaly obe tieto konzole kupit za cenu jednej grafiky, nebolo by to vobec podivujuce.

Co sa Vsyncu tyka, ak som to spravne pochopil, tak drtiva vacsina hier ziaden Vsync nepouziva, mas len fps cap, bud na 30 alebo 60 fps, podla toho co je to za hru. Ano, 30 fps pre clenov PC Master Race klubu nie je ziadna plynulost, ale ja som zhovievavy, a nevidim dovod tymto ludom nedopriat FS :-D Predsa len by to mozno znizilo ich utrpenie, ked im u neoptimalizovanych hier z casu na cas poklesne framerate o par bodikov dolu :roll:

Re: AMD FreeSync / VESA Adaptive-sync - info a vše okolo

Napsal: úte 3. dub 2018, 14:48
od DOC_ZENITH
Většina FS ani neumí framerate tak nízko. 30 neni plynulejch a pád pod 30 žádnej freesync nezachrání. Fresync je dobrej k odstraňování hlavně tearingu při vyšších FPS a nejvíce září pokud máš plynulou hru ale lítá ti to mezi dejme tomu 45-100+ bez velkého stutteru, protože in-engine stutter FS taky nepokryje.

Co se Vsyncu týče tak pokud je vsync on způsobuje silnej inputlag ale jen v případě že on je limiterem výkonu, pokud těsně pod nim sedí SW framelimiter může se to obejít bez inputlagu.

Když jsem chvíli mněl tu freesync obrazovku s minimálnim rozsahem ala 48-60 tak jsem to řešil timhle způsobem že jsem mněl framelimiter na 60 a ty drobné případné poklesy k 48 to pokrylo no.

Každopádně existence adaptive sync u HDMI2.1 je dobrá věc, ale jak už jsem napsal, standard nedefinuje povinnost ani min rozsah. Tzn bude to nakonec na výrobci obrazovky jak a jestli to implementujou. A zatim jich máme 0.

Dříve či později to ale projde, a co se Gsync týče, je to jen shit Nvidia kazící unifikaci trhu. Gsync je naprosto nepotřebnej, momentálně je dokonce lehce pozadu ( v HDR supportu třeba ). Mohli se vést diskuze v době kdy už Gsync rok existoval a přišel Freesync co je lepší a co má budoucnost. Ale nakonec se obecnym standardem stává Adaptive sync, a ten je zpětně kompatibilní s freesync, tzn freesync jasně vítězí a další existence Gsync je jen proti nám. Je to jak dále vyvíjet HD DVD když Blu-ray vyhrál. Ala 2 věci co dělaj to samé a jedna je levnější a zároveň lepší. Prostě Gsync ne.

Jediný co Gsync ještě drží ve hře jsou exitující produkty a třeba ty slíbené nadcházející 4K 40"+ 120hz+ HDR obrazovky. Ale hádejte co, budou stát 2 vejplaty a pak se za mněsíc oběví ňákej korejec za 1/4 ceny s freesync a stejnym panelem.

Re: AMD FreeSync / VESA Adaptive-sync - info a vše okolo

Napsal: úte 3. dub 2018, 15:11
od Srandista
Tak FS vie technicky poslat spodnu hranicu az na 9Hz. Bohuzial nikto zatial nespravil panel, co by dokazal aj realne spravit, ale tie zaklady pre to v standarde su. Takze az nahodou niekto taky panel spravi, tak by to mohlo pomoct prave aj konzolistom. Tym by navyse stacil rozsah po 60Hz, lebo viac stejne z tych ich obyvackovych krabiciek nikdy nedostanu :twisted:

A inak to, ze HDMI standard AS nevynucuje je jasna vec, ale imho vyrobcovia TV s tym pomaly budu prichadzat, bo to bude dalsia potencionalna konkurencna vyhoda, za ktoru si navyse budu moct (urcite aspon spociatku) nechat zaplatit.

Re: AMD FreeSync / VESA Adaptive-sync - info a vše okolo

Napsal: úte 3. dub 2018, 16:09
od Ache
Srandista píše:Tak FS vie technicky poslat spodnu hranicu az na 9Hz. Bohuzial nikto zatial nespravil panel, co by dokazal aj realne spravit, ale tie zaklady pre to v standarde su.
Něco takového je ale zbytečné - naopak je lepší, když minimální refreshrate je co nejvyšší a kompenzuje se to tím LFC. Například na 120Hz monitoru je ideálním minimem 60 Hz (aby bylo možné zdvojnásobit refreshrate při poklesu fps pod 60.) Hlavně TNka z vyššího refreshrate těží neskutečně.
Snažit se vyrobit LCD panel co by šel na 9Hz by tedy nepřinášelo užitek - jen by to zhoršovalo odezvu při nižších fps.

Re: AMD FreeSync / VESA Adaptive-sync - info a vše okolo

Napsal: úte 3. dub 2018, 16:35
od DOC_ZENITH
JJ LFC tohle řeší, jakmile máš monitor co splňuje polžadavek že rozsah je dost velkej na to aby min refres se při 2x násobku vešel do max refreshe tak framerate pod dannym minimem vyřeší GPU samo tim že dnannej frame zdvojnásobí a stále to budeš mít bez tearingu.

Re: AMD FreeSync / VESA Adaptive-sync - info a vše okolo

Napsal: úte 3. dub 2018, 16:48
od Srandista
Lenze ja som sa teraz nebavil o monitorch, ale o TV (v svislosti s AS u HDMI standardu). A u TV je 120Hz ku hraniu na konzolach uplne zbytocnych, kedze 80% hier nikdy nepojde ani len 60fps, pretoze su capnute na 30fps a cez to nejde vlak. A kezde bohuzial ani 30fps nie je kolko krat ani u dnesnych hier rock stable, odpovedz mi, naco by na TV (nie monitoroch) bolo FS v rozsahu 60-120Hz...

Re: AMD FreeSync / VESA Adaptive-sync - info a vše okolo

Napsal: úte 3. dub 2018, 18:59
od DOC_ZENITH
Protože by fungovalo i pod 60. Splňuje požadavek LFC ala min se 2x vejde do max range tzn by to fungovalo i pod 60. Samo sebou u TV by dával větší logiku rozsah třeba 24-60fps, ala rozsah framerate u videa.

Ale... do TV se dávaj 120hz panely, tak proč by TV neměla 120hz input umnět. Pár modelů od vizio a Sony to v 1080p dává už roky.

Re: AMD FreeSync / VESA Adaptive-sync - info a vše okolo

Napsal: pon 9. dub 2018, 15:53
od Krteq
Test FreeSync na Xbox One nyní dostupný v Xbox One Preview Rings.

Obrázek

Xbox Wire - Test FreeSync on Xbox One and Tell Us What You Think

Re: AMD FreeSync / VESA Adaptive-sync - info a vše okolo

Napsal: úte 11. zář 2018, 19:21
od Krteq

Re: AMD FreeSync / VESA Adaptive-sync - info a vše okolo

Napsal: pon 19. lis 2018, 17:47
od Krteq
Intel oficiálně potvrdil podporu Adaptive-Sync/FreeSync

Více ve vlákně Intel Graphics News

Re: AMD FreeSync / VESA Adaptive-sync - info a vše okolo

Napsal: pát 30. lis 2018, 13:34
od Krteq

Re: AMD FreeSync / VESA Adaptive-sync - info a vše okolo

Napsal: stř 27. úno 2019, 15:37
od Krteq
Pokud chcete někdo otestovat FreeSync 2 HDR :)

Guru3D - AMD Releases Radeon FreeSync 2 HDR Oasis Demo

Re: AMD FreeSync / VESA Adaptive-sync - info a vše okolo

Napsal: sob 30. bře 2019, 03:52
od stylar
nejde stáhnout zatím nikde a kdo k tomu demu měl přístup a dal video na yt tak ho ani nenahrál v HDR takže jakoby nic...

Re: AMD FreeSync / VESA Adaptive-sync - info a vše okolo

Napsal: pát 4. říj 2019, 20:04
od Krteq
HDMI VRR/FreeSync support i pod Linuxem + VRR/FreeSync pro Wayland :)

Phoronix - It Looks Like HDMI FreeSync/VRR For Linux + Wayland Support Will Eventually Come For AMD