NVIDIA Ada Lovelace - Info a spekulace

Grafické karty s libovolným GPU firmy nVidia (např. Riva, GeForce).

Moderátoři: Walker1134, Wilik

Odpovědět
jctrnacty
Začátečník
Začátečník
Registrován: 21. úno 2009

Re: NVIDIA Ada Lovelace - Info a spekulace

Příspěvek od jctrnacty »

No, 48 000,- i s dani za 4090, no neber to :-D fronty na predobjednavkach se plni.

Edit: Pri predstave , ze DLSS 3 je pouze pro novou generaci, je to slusny vyjeb s vlastnima zakaznikama. Jestli nekdo cte nvidia reddit, tak se tam spustil na nvidii slusnej shitstorm, davaj jim to slusne sezrat.
Naposledy upravil(a) jctrnacty dne stř 21. zář 2022, 00:37, celkem upraveno 3 x.
_________________
AMD 9800x3D, X670E ProArt, Dark rock 4, 64GB DDR5 CL30 Patriot Viper Venom. Asrock RX 6800 XT, Fractal Define C, Seasonic focus gold+ 650W, samsung evo plus 970 2TB, X52 Pro, WMR HP Reverb G1
Pajka
Začátečník
Začátečník
Registrován: 14. led 2017
Bydliště: Mimoň

Re: NVIDIA Ada Lovelace - Info a spekulace

Příspěvek od Pajka »

Ache píše: úte 20. zář 2022, 21:56 To by dávalo i smysl - pokud ceny 4080 zůstaly tam kde je koženka plánoval, tak bych tipoval, že 4090 chtěli dát spíš někde kolem 1899-1999$ pak už by ten poměr cen fungoval
a nebo dělaj upsale, když už chceš dát 36k za 3080ku tak proč si za desítku nezlepšit výkon o 50%
skaven321
Začátečník
Začátečník
Registrován: 09. zář 2014

Re: NVIDIA Ada Lovelace - Info a spekulace

Příspěvek od skaven321 »

TankGeorge píše: úte 20. zář 2022, 21:08
- Portal RTX paráda, jen tak dál. Co takhle Unreal RTX, Dark Souls RTX... zlatá žíla tento nápad na remastery.
- Nástroje pro moddery další pecka. Zertéiksovat Morrowind pomocí AI, jestli se tohle více chytne na mod scéně, tak opět konkurence jen může čumět. Neujíždí jim jen vlak, ale ulítává celá jiná planeta.
- Počkejte si na "české" ceny, to teprve bude paráda, hlavně s tím kurcem € vůči USD

Naopak mě netěší brutální trend v mid/low PC gaming segmentu, který vpodstatě zdechne, když se za 8tisíc nedá koupit rozumná karta, tak všichni postupně utečou ke konzolím. Ale opět něco, v čem můžete poděkovat impotentní konkurenci.
takze pc master race je hranie-20 rocnych hier s RTX....vraciame sa do way it's meant to be played doby, ked sme boli mladi a pekni? :D
R7 5800X3D, 32GB DDR4 3200Mhz CL14 G.SKILL FlareX@3600MHz, Sapphire RX 7900 XT GAMING 20GB, GB2770QSU - Red Eagle
havli
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 15. zář 2009
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Re: NVIDIA Ada Lovelace - Info a spekulace

Příspěvek od havli »

Vlastne asi jo - kdyz 99% modernich her jsou zrecyklovane braky.
Ryzen 9 5900X ; Asus Prime X570-P ; 32 GB DDR4 3733 ; Inno3D RTX 4070 Super ; FireCuda 530 2 TB, MX500 4 TB ; Dell G3223Q
Retro PC: Core i3-3250, Quadro 5000, 4 GB DDR3, X-Fi, WinXP + 7 x64; Pentium 4 3.06 @ 3.33 GHz, Voodoo5 5500 AGP, 512MB DDR, Audigy, Win98SE; VIA C3 1000, 512MB DDR, ESS Solo-1 + DreamBlaster X2 GS, Win98SE & DOS
Retro PC: Celeron 220, Voodoo4 4500 PCI, 512MB DDR2, Win98SE; 2× Pentium Pro 233/256, Voodoo Graphics, 1024MB EDO, AWE32 28MB (CT3980), Win98SE & DOS
Retro NTB: IBM ThinkPad 600, ThinkPad T20; Toshiba Satellite Pro 430CDT, 460CDT, Portege 3010CT
HW museum.cz - muzeum grafických karet a procesorů
madPav3L
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 07. pro 2005
Bydliště: Středočeský kraj

Re: NVIDIA Ada Lovelace - Info a spekulace

Příspěvek od madPav3L »

https://www.nvidia.com/en-us/geforce/ne ... novations/
Obsáhlejší vysvětlení pro DLSS 3.
CPU: i7-12700KF MB: ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 RAM: T-FORCE XTREEM 2x16GB DDR4 3600 MHz@CL14 GPU: Palit RTX 4090 GameRock FAN: Noctua NH-D15S SSD: 1x Samsung 960 Pro M.2 512GB, 1x Samsung 960 Pro M.2 1TB, 1x Samsung 840 Pro 256GB, 1x Samsung 850 EVO 1TB HDD: 3x Seagate Barracuda 7200 3TB Display: Dell AW3423DWF 3440x1440 165 Hz OLED PSU: Seasonic Prime SSR-750PD 750W Mouse: Logitech G602 Keyboard: Cherry MX-Board 6.0 UPS: CyberPower Professional Tower 1000VA/900W CASE: Fractal Design Meshify 2 XL Audio: Creative Sound Blaster Z + Logitech Z906
iambenny
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 11. led 2013

Re: NVIDIA Ada Lovelace - Info a spekulace

Příspěvek od iambenny »

Docela zajímavý test bude 3080 12GB vs 4080 12GB. :D

Bazary jsou jich docela plný kolem 15k a MSRP 4080 12GB je 27 100 Kč.
TankGeorge
Začátečník
Začátečník
Registrován: 14. čer 2011

Re: NVIDIA Ada Lovelace - Info a spekulace

Příspěvek od TankGeorge »

https://youtu.be/H5soCA5SQD0?t=44
Build montage, ale zajímavé je to v čase 0:44. Můžete porovnat RTXXXL 4090 vs lidské ruce vs sestava komponentů na (asi ATX) desce. FE edice, tři záslepky, tři šrouby plus pěkný kus do čtvrtého slotu. Džentlmenská dohoda o délce nepřesahující příliš 30cm taky definitivně padla. Huang asi není žádná paštika, když to v prezentaci zvedl jednou rukou =)
Ryzen 7800X3D + Kingston 2x32GB 6000/36 + RTX 4090 sociální Gainward + ROG B650E-E
LG OLED CX 55" + Fractal Design Define S2
marek16
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 22. čer 2006
Bydliště: Brno

Re: NVIDIA Ada Lovelace - Info a spekulace

Příspěvek od marek16 »

hnizdo píše: úte 20. zář 2022, 17:55 Hmm, "New RT core with 2x the ray-triangle intersection throughput" - je tam nejaky pocet RT jader s vyssim vykonem na jadro, nebo proste 2x vic kremiku?
Displaced Micro-Meshes (DMM) are generated by Ada’s 3rd generation RT Cores, which build ray tracing Bounding Volume Hierarchies (BVH) 10X faster, using 20X less VRAM. DMMs are new primitives that represent a structured mesh of micro-triangles that 3rd gen RT Cores process natively, reducing storage and processing requirements compared to previous-generations, when rendering complex geometries using only basic triangles.

DMM is particularly beneficial in highly detailed ray-traced games and scenes, and gives developers the performance to create photo-real games and experiences that leverage photogrammetry, and super-detailed objects and surfaces.
https://www.nvidia.com/en-us/geforce/ne ... uncements/
https://developer.nvidia.com/rtx/ray-tracing/micro-mesh

Zajímalo by mě, jak na tom tahle generace bude se spotřebou VRAM ve stejné scéně ve srovnání s předchozí - pokud by se jim povedlo radikálně snížit její využití, nemusí těch 12GB tak bolet.
Quis custodiet ipsos custodes?
webwalker
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 03. úno 2010
Bydliště: Buranov vedle Prahy

Re: NVIDIA Ada Lovelace - Info a spekulace

Příspěvek od webwalker »

Něco k DLSS 3.
Pokud si bude GPU sama generovat snímky bez účasti CPU a tedy zřejmě i DirectX a Vulkan, jak je v nástroji jako FRAPS nebo PresentMon zachytíme, a jak tedy budeme měřit snímkovou frekvenci? Doufám, že na nás NVIDIA v tomto směru ještě něco nechystá, nerad bych se vracel k FCAT :oops:

Jinak, díky Optical Flow Accelerator bychom se mohli teoreticky dočkat konce ghostingu ve hrách. No a povinnost implementace Reflex je také myslím také fajn.
Chtěl bych se stát profesionálním pískačem. Už teď jsem v tom sice hvězda, ale chtěl bych se ještě zdokonalit a začít se tím živit.
GPUreport.cz
Ache
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 26. zář 2006
Bydliště: Plzeň

Re: NVIDIA Ada Lovelace - Info a spekulace

Příspěvek od Ache »

Copak měření - hlavně praxe - jestli například 100fps s "fake" snímky navíc, bude působit stejně plynule a se stejnou odezvou jako 100fps bez toho DLSS 3 hacku. Nahonit fps tímhle způsobem by šlo do nekonečna - klidně vložit rovnou 5 snímků mezi (pokud to tensor core dokáží připravit) bez jedinýho zásahu render jednotek a z 50 fps máme najednou 240Hz gaming :roll:

Trochu mi to připomíná SLI / crossfire (při klasickém AFR), který i já sem si vyzkoušel a dojem z odezvy nebyl o nic lepší než na singl kartě - bez ohledu na to co ukazoval měřák fps. Obraz byl plynulejší (pokud to zrovna nestutterovalo), ale výsledný dojem byl, že pokud hra na single kartě jela na 30fps tak SLI sice dáválo 50, ale odezva byla stejně mizerná jak na 30. DLSS3 akorát nepotřebuje druhou kartu a každý druhý snímek si samo vymyslí :-D (což má i tu výhodu, že nemsí čekat na CPU = dokáže znásobit výkon proti CPU limitu, což je podle mě hlavně benchmarkový AMD killer)
AMD Ryzen 7 9800X3D | MSI X670 Tomahawk | 64GB DDR5 6000 cl30 | INNO3D RTX 4070 Ti | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + EDIFIER S1000MKII + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
satik
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 03. črc 2015
Bydliště: Jilemnice
Kontaktovat uživatele:

Re: NVIDIA Ada Lovelace - Info a spekulace

Příspěvek od satik »

Pokud to nebude poznat a hra mi s DLSS3 místo 60 fps poběží 120 fps s latencí jako při 60 fps, tak se zlobit rozhodně nebudu, aspoň si konečně člověk i v novějších hrách bude moct užít fps aspoň blížící se obnovovací frekvenci monitoru.

Např. teď jsem dohrával Metro Exodus EE a i se sníženýma detailama mi to místy padalo na 60fps, což je čtvrtina z 240Hz, co umí monitor a bylo už celkem dost bolestivý to sledovat.
GPU MSI RTX 4090 Suprim X CPU AMD Ryzen 9 7950x3D MB ASUS Crosshair HERO, RAM G.Skill Tridentz 64GB @6000MHz CL30
case Fractal Define Torrent PSU Seasonic Prime TX 1600W, M2 SSD Seagate Firecuda 530 2+4TB
monitory Samsung Odyssey G9 Neo + 2x AOC AG271QG periferie Razer Deathadder, Ducky Shine7, Steelseries QcK+, Beyerdynamic MMX 300 VR Valve Index
DOC_ZENITH
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 08. kvě 2010
Bydliště: Praha

Re: NVIDIA Ada Lovelace - Info a spekulace

Příspěvek od DOC_ZENITH »

Dle té prezentace to vypadá že to bude průměr snímků před a za, ne odhadování snímků dopředu (což by bylo viz můj minulej post, v hernim nasazení prakticky nereálné). Fungovalo by to jen v situacích kde nedochází k prudkejm pohybům kamery/objektů, typu závodní hry třeba. V něčřem jako je FPS, ala tam kde člověk potřebuje hodně FPS že... tak tam by to bylo useless protože ty "extra informace" by tam prostě nebyly.

Jinými slovy, bude to zvedat inputlag a zvyšovat optickou plynulost a framerate v testech aby vyhrávali recenze, tak. V té prezentaci ukazujou Cbyerpunk s 22fps a 166ms inputlagu versus 98fps a 58ms inputlagu s DLSS3, to sice papírově vypadá jako super posun, v praxi ale jedno je nehratelné slidwshow a druhé je 58ms inputlag tzn pro mě třeba nehratelé. Cokoliv nad 30ms považuji za dela breaker. To je jak hrát na televizi se zapnutym motion interpolation..... oh wait! To je vlastně přesně to co NV dělá, motion interpolation na straně GPU heh.
webwalker
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 03. úno 2010
Bydliště: Buranov vedle Prahy

Re: NVIDIA Ada Lovelace - Info a spekulace

Příspěvek od webwalker »

No, co se týká latence, tak u pohybu myší by to problém snad být neměl. Jak to bude ale vypadat s akcí ala click, to se teprve uvidí. Nicméně to vypadá, že měření latencí se asi stane součástí každé recenze :oops:
A ano, umím si představit, že v případě nouze tam AMD do FSR může také implementovat nějaký ten "mezisnímek". Otázkou by pak byla kvalita toho snímku.
Chtěl bych se stát profesionálním pískačem. Už teď jsem v tom sice hvězda, ale chtěl bych se ještě zdokonalit a začít se tím živit.
GPUreport.cz
DOC_ZENITH
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 08. kvě 2010
Bydliště: Praha

Re: NVIDIA Ada Lovelace - Info a spekulace

Příspěvek od DOC_ZENITH »

Ano tohle bude realtivně easy implementovatelné, poita je že to zatim nikdo nikdy neudělal protože všichni vědi že to bude latentní stupidita, ale pak si někdo v NV všimnul že konzolisti uměj hrát na TV se 100ms inputlagem, nebo cloudgaming že, a řekl si že to nasadí do PC. Čekám pěkné blitky, nvidiácký "naše GPU už renderuje jen 1/7 snímků, je to 1/4 toho snímku, ta se upscalne a pak další snímek se komplet vyeneruje" zní tragicky. Mě vadí už samotné TAA, dej mi nad to mazanici jménem DLSS ještě tu "performace" a pak mi ještě dej lag a generuj mezisnímky a fakt s hranim na PC asi seknu tohle je přesně to od čeho vždy člověk utíkal. Nekupoval jsem si 4k high-refresh obrazovku abych na ní sledoval generované + upscalované mazanice.

Vůbec bych se nedivil kdyby nové tituy měly třeba "DLSS 3.0 položku" a byla on/off ala jakmile ON, ať už jen pro použití jako lepší AA, nebo quality upscale a pod, vžydy se tam budou force srát ty generované mezisnímky a nepůjde to vypnout, už to doslova vidim, humus. Doufám že Nvidia tím svym 2x-4x performance nemyslela použití tohoto. Uvidíme při testech no.

Skoro mi to přijde (společně s neexistencí cenově výhodného mainstreamu a kompletní neexistencí low-endu) že se Nvidia snaží killnout herní GPU. DLSS3 poslouží jako navykačka na inputlag a pak už nic nebrání aby všichni hráli na Geforce NOW a GPU výkon si jen pronajímali z NV serverů. " Přece nebudete dávat 50 táců za něco co vám bude dávat 600W do místnosti a za 2 roky to umře, nebuďte blázni a předplaťte si radši GF NOW" asi tak no.
Naposledy upravil(a) DOC_ZENITH dne stř 21. zář 2022, 10:13, celkem upraveno 1 x.
del42sa
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 18. lis 2009
Bydliště: Omicron Persei 8

Re: NVIDIA Ada Lovelace - Info a spekulace

Příspěvek od del42sa »

vždyť to nemusíš používat, stačí vypnout DLSS :wink:
"The more you buy, the more you save" AI everywhere - Nvidia CEO at Computex 2023 https://www.youtube.com/watch?v=FhlE3m1trM4
Vega Primitive Shader combines the functions of vertex and geometry shader and with the right knowledge you can discard game based primitives at an incredible rate" https://pcper.com/2017/01/amd-vega-gpu- ... tecture/2/

Case NZXT H230 Silent, CPU AMD Cezanne, Ryzen 7 5700G + SilentiumPC Spartan 3 PRO HE1024, GPU Sapphire Radeon RX 7600 8GB, MB Gigabyte Aorus B550-PRO V2, 16GB DDR4 4400Mhz CL18 Patriot Viper 4 Blackout, system HDD SSD M.2 Kingston FURY Renegade NVMe 1TB, Seagate Baracuda HDD 1TB SATA III , data HDD WD RED 1TB SATA III, Quad HD VA monitor 27" MSI Optix G27CQ4 Free Sync 165 Hz 10bit HDR, Win 10-64 bit Pro, zdroj Cooler Master V550 Semi-Modular 550W 80 PLUS GOLD
Ache
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 26. zář 2006
Bydliště: Plzeň

Re: NVIDIA Ada Lovelace - Info a spekulace

Příspěvek od Ache »

To je pěkná rada, jenže ono samotné DLSS v Quality mode u většiny her vyhlazuje lépe a s méně shimmeringu než in-game mizerné TAA. Podle mě ale možná kvůli těm mezisnímkům přidají víc režimu, v quality mode něco takovýho asi fakt radši ne.
AMD Ryzen 7 9800X3D | MSI X670 Tomahawk | 64GB DDR5 6000 cl30 | INNO3D RTX 4070 Ti | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + EDIFIER S1000MKII + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
del42sa
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 18. lis 2009
Bydliště: Omicron Persei 8

Re: NVIDIA Ada Lovelace - Info a spekulace

Příspěvek od del42sa »

Ache píše: stř 21. zář 2022, 10:11 To je pěkná rada, jenže ono samotné DLSS v Quality mode u většiny her vyhlazuje lépe a s méně shimmeringu než in-game mizerné TAA. Podle mě ale možná kvůli těm mezisnímkům přidají víc režimu, v quality mode něco takovýho asi fakt radši ne.
pořád máte alternativu, ve formě AMD (FSR) nebo Intel ARC a XeSS :P
"The more you buy, the more you save" AI everywhere - Nvidia CEO at Computex 2023 https://www.youtube.com/watch?v=FhlE3m1trM4
Vega Primitive Shader combines the functions of vertex and geometry shader and with the right knowledge you can discard game based primitives at an incredible rate" https://pcper.com/2017/01/amd-vega-gpu- ... tecture/2/

Case NZXT H230 Silent, CPU AMD Cezanne, Ryzen 7 5700G + SilentiumPC Spartan 3 PRO HE1024, GPU Sapphire Radeon RX 7600 8GB, MB Gigabyte Aorus B550-PRO V2, 16GB DDR4 4400Mhz CL18 Patriot Viper 4 Blackout, system HDD SSD M.2 Kingston FURY Renegade NVMe 1TB, Seagate Baracuda HDD 1TB SATA III , data HDD WD RED 1TB SATA III, Quad HD VA monitor 27" MSI Optix G27CQ4 Free Sync 165 Hz 10bit HDR, Win 10-64 bit Pro, zdroj Cooler Master V550 Semi-Modular 550W 80 PLUS GOLD
webwalker
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 03. úno 2010
Bydliště: Buranov vedle Prahy

Re: NVIDIA Ada Lovelace - Info a spekulace

Příspěvek od webwalker »

Já myslím, že si budeš moci u DLSS3 vybrat, jestli chceš upscaling + interpolatinio, nebo jen jedno nebo druhé. Ale uvidíme, konference pro recenzenty ještě nebyla.
Chtěl bych se stát profesionálním pískačem. Už teď jsem v tom sice hvězda, ale chtěl bych se ještě zdokonalit a začít se tím živit.
GPUreport.cz
Tronar
Začátečník
Začátečník
Registrován: 29. srp 2017

Re: NVIDIA Ada Lovelace - Info a spekulace

Příspěvek od Tronar »

DOC_ZENITH píše: stř 21. zář 2022, 10:05 ... Doufám že Nvidia tím svym 2x-4x performance nemyslela použití tohoto. Uvidíme při testech no.
Ja to pochopil tak, že 2x vykon platí pro rasterizaci a 4x vyšší výkon je u Ray tracingu.
Ache
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 26. zář 2006
Bydliště: Plzeň

Re: NVIDIA Ada Lovelace - Info a spekulace

Příspěvek od Ache »

To 4x pokud dobře koukám platí akorát pro to tech demo Revolt.... teda pardon - Nvidia RTX Racer :-D nebo portal RTX, u obojího je uvedeno s použitím DLSS, takže ano 4x výkon je se započítaným DLSS3 což dává i smysl.
AMD Ryzen 7 9800X3D | MSI X670 Tomahawk | 64GB DDR5 6000 cl30 | INNO3D RTX 4070 Ti | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + EDIFIER S1000MKII + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
Odpovědět

Zpět na „NVIDIA grafické karty“