Stránka 22 z 56
Re: NVIDIA Ada Lovelace - Info a spekulace
Napsal: úte 20. zář 2022, 22:02
od jctrnacty
No, 48 000,- i s dani za 4090, no neber to
fronty na predobjednavkach se plni.
Edit: Pri predstave , ze DLSS 3 je pouze pro novou generaci, je to slusny vyjeb s vlastnima zakaznikama. Jestli nekdo cte nvidia reddit, tak se tam spustil na nvidii slusnej shitstorm, davaj jim to slusne sezrat.
Re: NVIDIA Ada Lovelace - Info a spekulace
Napsal: úte 20. zář 2022, 22:10
od Pajka
Ache píše: ↑úte 20. zář 2022, 21:56
To by dávalo i smysl - pokud ceny 4080 zůstaly tam kde je koženka plánoval, tak bych tipoval, že 4090 chtěli dát spíš někde kolem 1899-1999$ pak už by ten poměr cen fungoval
a nebo dělaj upsale, když už chceš dát 36k za 3080ku tak proč si za desítku nezlepšit výkon o 50%
Re: NVIDIA Ada Lovelace - Info a spekulace
Napsal: úte 20. zář 2022, 22:24
od skaven321
TankGeorge píše: ↑úte 20. zář 2022, 21:08
- Portal RTX paráda, jen tak dál. Co takhle Unreal RTX, Dark Souls RTX... zlatá žíla tento nápad na remastery.
- Nástroje pro moddery další pecka. Zertéiksovat Morrowind pomocí AI, jestli se tohle více chytne na mod scéně, tak opět konkurence jen může čumět. Neujíždí jim jen vlak, ale ulítává celá jiná planeta.
- Počkejte si na "české" ceny, to teprve bude paráda, hlavně s tím kurcem € vůči USD
Naopak mě netěší brutální trend v mid/low PC gaming segmentu, který vpodstatě zdechne, když se za 8tisíc nedá koupit rozumná karta, tak všichni postupně utečou ke konzolím. Ale opět něco, v čem můžete poděkovat impotentní konkurenci.
takze pc master race je hranie-20 rocnych hier s RTX....vraciame sa do way it's meant to be played doby, ked sme boli mladi a pekni?
Re: NVIDIA Ada Lovelace - Info a spekulace
Napsal: úte 20. zář 2022, 22:27
od havli
Vlastne asi jo - kdyz 99% modernich her jsou zrecyklovane braky.
Re: NVIDIA Ada Lovelace - Info a spekulace
Napsal: úte 20. zář 2022, 23:22
od madPav3L
Re: NVIDIA Ada Lovelace - Info a spekulace
Napsal: úte 20. zář 2022, 23:24
od iambenny
Docela zajímavý test bude 3080 12GB vs 4080 12GB.
Bazary jsou jich docela plný kolem 15k a MSRP 4080 12GB je 27 100 Kč.
Re: NVIDIA Ada Lovelace - Info a spekulace
Napsal: úte 20. zář 2022, 23:28
od TankGeorge
https://youtu.be/H5soCA5SQD0?t=44
Build montage, ale zajímavé je to v čase 0:44. Můžete porovnat RTXXXL 4090 vs lidské ruce vs sestava komponentů na (asi ATX) desce. FE edice, tři záslepky, tři šrouby plus pěkný kus do čtvrtého slotu. Džentlmenská dohoda o délce nepřesahující příliš 30cm taky definitivně padla. Huang asi není žádná paštika, když to v prezentaci zvedl jednou rukou =)
Re: NVIDIA Ada Lovelace - Info a spekulace
Napsal: stř 21. zář 2022, 00:37
od marek16
hnizdo píše: ↑úte 20. zář 2022, 17:55
Hmm, "New RT core with 2x the ray-triangle intersection throughput" - je tam nejaky pocet RT jader s vyssim vykonem na jadro, nebo proste 2x vic kremiku?
Displaced Micro-Meshes (DMM) are generated by Ada’s 3rd generation RT Cores, which build ray tracing Bounding Volume Hierarchies (BVH) 10X faster, using 20X less VRAM. DMMs are new primitives that represent a structured mesh of micro-triangles that 3rd gen RT Cores process natively, reducing storage and processing requirements compared to previous-generations, when rendering complex geometries using only basic triangles.
DMM is particularly beneficial in highly detailed ray-traced games and scenes, and gives developers the performance to create photo-real games and experiences that leverage photogrammetry, and super-detailed objects and surfaces.
https://www.nvidia.com/en-us/geforce/ne ... uncements/
https://developer.nvidia.com/rtx/ray-tracing/micro-mesh
Zajímalo by mě, jak na tom tahle generace bude se spotřebou VRAM ve stejné scéně ve srovnání s předchozí - pokud by se jim povedlo radikálně snížit její využití, nemusí těch 12GB tak bolet.
Re: NVIDIA Ada Lovelace - Info a spekulace
Napsal: stř 21. zář 2022, 09:12
od webwalker
Něco k DLSS 3.
Pokud si bude GPU sama generovat snímky bez účasti CPU a tedy zřejmě i DirectX a Vulkan, jak je v nástroji jako FRAPS nebo PresentMon zachytíme, a jak tedy budeme měřit snímkovou frekvenci? Doufám, že na nás NVIDIA v tomto směru ještě něco nechystá, nerad bych se vracel k FCAT
Jinak, díky Optical Flow Accelerator bychom se mohli teoreticky dočkat konce ghostingu ve hrách. No a povinnost implementace Reflex je také myslím také fajn.
Re: NVIDIA Ada Lovelace - Info a spekulace
Napsal: stř 21. zář 2022, 09:30
od Ache
Copak měření - hlavně praxe - jestli například 100fps s "fake" snímky navíc, bude působit stejně plynule a se stejnou odezvou jako 100fps bez toho DLSS 3 hacku. Nahonit fps tímhle způsobem by šlo do nekonečna - klidně vložit rovnou 5 snímků mezi (pokud to tensor core dokáží připravit) bez jedinýho zásahu render jednotek a z 50 fps máme najednou 240Hz gaming
Trochu mi to připomíná SLI / crossfire (při klasickém AFR), který i já sem si vyzkoušel a dojem z odezvy nebyl o nic lepší než na singl kartě - bez ohledu na to co ukazoval měřák fps. Obraz byl plynulejší (pokud to zrovna nestutterovalo), ale výsledný dojem byl, že pokud hra na single kartě jela na 30fps tak SLI sice dáválo 50, ale odezva byla stejně mizerná jak na 30. DLSS3 akorát nepotřebuje druhou kartu a každý druhý snímek si samo vymyslí
(což má i tu výhodu, že nemsí čekat na CPU = dokáže znásobit výkon proti CPU limitu, což je podle mě hlavně benchmarkový AMD killer)
Re: NVIDIA Ada Lovelace - Info a spekulace
Napsal: stř 21. zář 2022, 09:41
od satik
Pokud to nebude poznat a hra mi s DLSS3 místo 60 fps poběží 120 fps s latencí jako při 60 fps, tak se zlobit rozhodně nebudu, aspoň si konečně člověk i v novějších hrách bude moct užít fps aspoň blížící se obnovovací frekvenci monitoru.
Např. teď jsem dohrával Metro Exodus EE a i se sníženýma detailama mi to místy padalo na 60fps, což je čtvrtina z 240Hz, co umí monitor a bylo už celkem dost bolestivý to sledovat.
Re: NVIDIA Ada Lovelace - Info a spekulace
Napsal: stř 21. zář 2022, 09:42
od DOC_ZENITH
Dle té prezentace to vypadá že to bude průměr snímků před a za, ne odhadování snímků dopředu (což by bylo viz můj minulej post, v hernim nasazení prakticky nereálné). Fungovalo by to jen v situacích kde nedochází k prudkejm pohybům kamery/objektů, typu závodní hry třeba. V něčřem jako je FPS, ala tam kde člověk potřebuje hodně FPS že... tak tam by to bylo useless protože ty "extra informace" by tam prostě nebyly.
Jinými slovy, bude to zvedat inputlag a zvyšovat optickou plynulost a framerate v testech aby vyhrávali recenze, tak. V té prezentaci ukazujou Cbyerpunk s 22fps a 166ms inputlagu versus 98fps a 58ms inputlagu s DLSS3, to sice papírově vypadá jako super posun, v praxi ale jedno je nehratelné slidwshow a druhé je 58ms inputlag tzn pro mě třeba nehratelé. Cokoliv nad 30ms považuji za dela breaker. To je jak hrát na televizi se zapnutym motion interpolation..... oh wait! To je vlastně přesně to co NV dělá, motion interpolation na straně GPU heh.
Re: NVIDIA Ada Lovelace - Info a spekulace
Napsal: stř 21. zář 2022, 09:48
od webwalker
No, co se týká latence, tak u pohybu myší by to problém snad být neměl. Jak to bude ale vypadat s akcí ala click, to se teprve uvidí. Nicméně to vypadá, že měření latencí se asi stane součástí každé recenze
A ano, umím si představit, že v případě nouze tam AMD do FSR může také implementovat nějaký ten "mezisnímek". Otázkou by pak byla kvalita toho snímku.
Re: NVIDIA Ada Lovelace - Info a spekulace
Napsal: stř 21. zář 2022, 10:05
od DOC_ZENITH
Ano tohle bude realtivně easy implementovatelné, poita je že to zatim nikdo nikdy neudělal protože všichni vědi že to bude latentní stupidita, ale pak si někdo v NV všimnul že konzolisti uměj hrát na TV se 100ms inputlagem, nebo cloudgaming že, a řekl si že to nasadí do PC. Čekám pěkné blitky, nvidiácký "naše GPU už renderuje jen 1/7 snímků, je to 1/4 toho snímku, ta se upscalne a pak další snímek se komplet vyeneruje" zní tragicky. Mě vadí už samotné TAA, dej mi nad to mazanici jménem DLSS ještě tu "performace" a pak mi ještě dej lag a generuj mezisnímky a fakt s hranim na PC asi seknu tohle je přesně to od čeho vždy člověk utíkal. Nekupoval jsem si 4k high-refresh obrazovku abych na ní sledoval generované + upscalované mazanice.
Vůbec bych se nedivil kdyby nové tituy měly třeba "DLSS 3.0 položku" a byla on/off ala jakmile ON, ať už jen pro použití jako lepší AA, nebo quality upscale a pod, vžydy se tam budou force srát ty generované mezisnímky a nepůjde to vypnout, už to doslova vidim, humus. Doufám že Nvidia tím svym 2x-4x performance nemyslela použití tohoto. Uvidíme při testech no.
Skoro mi to přijde (společně s neexistencí cenově výhodného mainstreamu a kompletní neexistencí low-endu) že se Nvidia snaží killnout herní GPU. DLSS3 poslouží jako navykačka na inputlag a pak už nic nebrání aby všichni hráli na Geforce NOW a GPU výkon si jen pronajímali z NV serverů. " Přece nebudete dávat 50 táců za něco co vám bude dávat 600W do místnosti a za 2 roky to umře, nebuďte blázni a předplaťte si radši GF NOW" asi tak no.
Re: NVIDIA Ada Lovelace - Info a spekulace
Napsal: stř 21. zář 2022, 10:09
od del42sa
vždyť to nemusíš používat, stačí vypnout DLSS
Re: NVIDIA Ada Lovelace - Info a spekulace
Napsal: stř 21. zář 2022, 10:11
od Ache
To je pěkná rada, jenže ono samotné DLSS v Quality mode u většiny her vyhlazuje lépe a s méně shimmeringu než in-game mizerné TAA. Podle mě ale možná kvůli těm mezisnímkům přidají víc režimu, v quality mode něco takovýho asi fakt radši ne.
Re: NVIDIA Ada Lovelace - Info a spekulace
Napsal: stř 21. zář 2022, 10:49
od del42sa
Ache píše: ↑stř 21. zář 2022, 10:11
To je pěkná rada, jenže ono samotné DLSS v Quality mode u většiny her vyhlazuje lépe a s méně shimmeringu než in-game mizerné TAA. Podle mě ale možná kvůli těm mezisnímkům přidají víc režimu, v quality mode něco takovýho asi fakt radši ne.
pořád máte alternativu, ve formě AMD (FSR) nebo Intel ARC a XeSS
Re: NVIDIA Ada Lovelace - Info a spekulace
Napsal: stř 21. zář 2022, 11:02
od webwalker
Já myslím, že si budeš moci u DLSS3 vybrat, jestli chceš upscaling + interpolatinio, nebo jen jedno nebo druhé. Ale uvidíme, konference pro recenzenty ještě nebyla.
Re: NVIDIA Ada Lovelace - Info a spekulace
Napsal: stř 21. zář 2022, 12:04
od Tronar
DOC_ZENITH píše: ↑stř 21. zář 2022, 10:05
... Doufám že Nvidia tím svym 2x-4x performance nemyslela použití tohoto. Uvidíme při testech no.
Ja to pochopil tak, že 2x vykon platí pro rasterizaci a 4x vyšší výkon je u Ray tracingu.
Re: NVIDIA Ada Lovelace - Info a spekulace
Napsal: stř 21. zář 2022, 12:11
od Ache
To 4x pokud dobře koukám platí akorát pro to tech demo Revolt.... teda pardon - Nvidia RTX Racer
nebo portal RTX, u obojího je uvedeno s použitím DLSS, takže ano 4x výkon je se započítaným DLSS3 což dává i smysl.