Surgical píše:Kez by to nebyl jen optimismus spatne informovaneho pesimisty...
Že jsem špatně informovaný se mě místní osazenstvo snažilo přesvědčit už v létě 2005, když jsem psal o R520 jako o čipu s šestnácti pixel pipelines a následně o R580 jako o čipu se 48 pixel shader procesory. Mimochodem, info o výkonu GS R600 mám potvrzeno ze stejného zdroje, jako pipelines R520... tak uvidíme
Surgical píše:NV1 bych za propadak neoznacoval, v Sega konzolich se jich prodalo dost.
Ale, ale... hrušky, jabka... do konzolí byl určen NV2. NV1 byl výhradě desktopový čip, jehož prodeje byly neúnosně zoufalé kvůli prakticky nulové kompatibilitě.
Surgical píše:Ati v te dobe u 3D akcelerace mela jeste zcestnejsi reseni
Skutečně? Všechny čipy od ATi byly kompatibilní s DirectX. Rage I/II výkonem zapadaly do průměru (S3, Matrox...), Rage PRO bylo třetí nejvýkonnější řešení tehdejší doby (což je úspěch, vezmeme-li v úvahu, že výrobců tehdy bylo kolem patnácti), byť drivery nestály za moc. Rage 128PRO už byla ve své době technologicky nejpokročilejší řešení na trhu, Radeon 256 první čip plně podporující DX7, Radeon 8500 výkonnější, než GeForce 3 (s pozdějšími drivery ve hrách využívajících PS, zvlášť 1.4, byl srovnatelný a občas i rychlejší, než Ti4200, která vyšla později a byla dražší...
Pokud jsi tím zcestným řešením měl na mysli sérii Rage, tak dovol abych ti připomněl, že za její éry měla ATI prodeje vyšší, než nVidia s 3Dfx dohromady
Surgical píše:a po celou dobu kralovani GeForce, GeForce 2, GeForce 3 a GeForce 4 nemela v podstate co nabidnout
Prosím?
Surgical píše:NV 30 alias GeForce FX alias GeForce 5800 propadla, protoze se ve stejne dobe (nastesti) objevila Ati 9700 blahe pameti a konecne ukazala, ze TOP graficka karta na 128-bit pametove sbernici proste uz nema co pohledavat.
Chceš tvrdit, že neexistuje 128bit karta, která by byla rychlejší než R9700PRO?
Krom toho NV30 se svými 4 pixel pipelines není schopna 256bit sběrnici využít. Sběrnice bylo to poslední, co NV30 brzdilo. Bohužel, dnes hardware hodnotí každý, kdo si umí přešíst specifikace z krabice a tohle byl zrovna ten nejviditelnější rozdíl
Nárůst výkonu u 256bit NV35 nepramenil z širší sběrnice, ale z vylepšeného pixel shader core (FX ALUs -> FP ALUs) a zlepšené color/z komprese. Stačí si výkon srovnat ve hrách nepoužívajících pixel shader a je vidět, že rozdíl mezi NV30 a NV35 je naprosto zanedbatelný, tedy že dvojnásobná šířka sběrnice byla v případě NV35 spíš záležitostí marketingovou, než nástrojem pro získání výkonu.
Surgical píše:Jinak tolik vysmivany dvouslotovy chladic a pridavne napajeni ma dneska kazda jen trochu vykonna (z dnesniho pohledu) karta, v tom bych ji take neodsuzoval.
Ano, jenže dnešními měřítky nemůžeme posuzovat pět let starý hardware. NV30 byla pomalejší, měl horší kvalitu obrazu, vyšší cenu, naprosto nevhodnou technologickou výbavu, obrovskou spotřebu a zabírala dvojnásobek místa. To je snad ta nejhorší možná kombinace. Hůř už to v podstatě ani dopadnout nemohlo - tak jaká by NV30 musela být, abys uznal, že to byl propadák?
Pokud si dáš vedle sebe 130nm 128bit 500MHz NV30 a vedle ní 130nm 128bit 500MHz RV360, která byla v SM2.0 rychlejší a která se dá uchladit i malým pasivem, tak co z toho vyplyne...?
NV30 měla jediné pozitivum - na rozdíl od další generace nebyla "ošizená". nVidia jen blbě odhadla směr vývoje.
Surgical píše:Mainstreamove derivaty NV30 nicmene byly ve sve dobe konkurenceschopne, nebot porazely na hlavu mainstreamove protivniky z provenience Ati
Zajímalo by mě, kdes na tohle přišel. FX5600 byla naprostý propadák - ve hrách náročných na geometrii podávala zoufale nízké výkony kvůli jedinému funkčnímu vertex shaderu, ve hrách náročných na pixel shading byla zabržděná kvůli slabému výkonu v FP operacích. FX5700 už na tom byla trochu líp, ale to se už začaly rozšiřovat SM2.0 hry a bylo jasné, že celá generace GeForce FX půjde do kytek.
Surgical píše:Ale v soucasnosti proste Ati soupere vuci G8800 nema.
To nikdo nezpochybňuje.
Surgical píše:Jen si nemohu odpustit povzdech, ze cim delsi odklad, cim velkohubejsi prohlaseni a cim neverohodnejsi hledani stale nesmyslnejsich pricin odkladu ve mne vyvolava cim dale tim vetsi skepsi....
Pak asi budeš překvapen... nicméně si neodpustím konstatování, že bohužel důvěřuješ nesprávným zdrojům. Ale co se dá dělat, brzy uvidíš sám, že udané příčiny odkladu nebyly tak nesmyslné, jak sis myslel...