Stránka 23 z 24

Re: NVIDIA G-sync - info a vše okolo

Napsal: pát 18. čer 2021, 13:17
od Epidot
no, já doufám, že PG279Q mi pojede ještě aspoň 5let....
Exreme OD jsem zkoušel, jako pěkný ostrý, ale jen na pomalé scény. U mě jednoznačně
G-Sync + normal OD. Zatím bych neměnil, ale to je jen můj názor.

Re: NVIDIA G-sync - info a vše okolo

Napsal: pát 18. čer 2021, 14:39
od sam_217
Epidot píše:no, já doufám, že PG279Q mi pojede ještě aspoň 5let....
Exreme OD jsem zkoušel, jako pěkný ostrý, ale jen na pomalé scény. U mě jednoznačně
G-Sync + normal OD. Zatím bych neměnil, ale to je jen můj názor.
Já doteď nevim, jak se rozhodnout - mám ty monitory teď na stole vedle sebe s klonováním obrazu.

PG279Q což je v podstatě to samé jako AOC AG271QG a Acer XB271HUbmiprz aka ta první "trojice" těch rychlých 165 Hz Gsync WQHD panelů od AU optronics AHVA (všechno to má stejný panel pokud se nepletu) - na tomhle typu panelu mi vadil "mléčný překryv" v temných scénách, takže horší kontrast , nicméně, zvykl jsem si ještě nebýt takový gurmán na barvy a upřednostnil jsem právě naprostou hladkou plynulost odezva + 165 Hz + Gsync. Je to už starší typ ale, takže to nemá právě žádný to dnešní HDR, panel je klasicky 8bit a umí to jen GSync a ne freesync.

Ten Acer XB273UGS je asi o 2-3 tisíce dražší, než ostatní monitory v této třídě, tak jsem čekal, že to bude celkově něco lepšího, než např. LG 27GL850 nebo Asus TUF VG27AQ, hlavně z hlediska barev a že ten adaptive sync bude OK.
A je pravda, že barevně je XB273UGS lepší, než PG279Q - u PG279Q někde odstíny barev splývaj, ale stále je to "HDR400", tak nějak z toho nejsem úplně paf. A totální bizár je, že na stránce displayspecifications.com píšou, že ten panel v tom Aceru XB273UGS je 6bit+ 2bit FRC... nevim, jak na to přišli ale nechce se mi tomu věřit, jelikož o 6bit + FRC se zmiňujou lidi na fórech až tak 10+ let spátky ještě u těch levnějších tehdejších TN monitorech...
Nicméně ten GSync je tam katastrofa, takže si teď mám vybrat mezi lepším kontrastem a barvama (o něco) versus plynulost obrazu HW GSync.

Celé mě to vede do závěru, že asi budu muset vyzkoušet jiný monitor a dost koukám teď po tom LG 27GL850.
Máte někdo "lepší" zkušenosti s adaptivesync/freesync než např. já s tímhle acerem?

Re: NVIDIA G-sync - info a vše okolo

Napsal: sob 19. čer 2021, 13:34
od dexterav
6+2 je hodne bežné :D hlavne na 150e FHD 144Hz+

Re: NVIDIA G-sync - info a vše okolo

Napsal: pát 25. čer 2021, 16:11
od sam_217
dexterav píše:6+2 je hodne bežné :D hlavne na 150e FHD 144Hz+
Tak se musím opravit, resp. musím asi opravit i web displayspacification.com - nevím, jak na to přišli,
ale tenhle konkrétní Acer XB273UGS umožňuje zapnout 10bit barvy do 120 Hz frekvence.
Nevím tedy, jak by 6+2bit FRC panel navyrobil 10bit FRC. Spíš to bude 8 + 2bit FRC.

A k mému freesync/adaptivesync rozčarování odpovím sám výše - nakonec to dopadlo tak, že jsem i po procházení vlákna doporučte 25+ monitor zakoupil na zkoušku
DELL S2721DGFA a Gigabyte M27Q.
K tomu jsem viděl na vlastní oči v chodu LG 27GL850 a ten ghosting při adaptive syncu se u nich neprojevuje.
Při hlubším studování reviews na tftcentral.com, pcmonitors.info a Rtings.com jsem pochopil, že je to vlastnost různých panelů, jak moc mají silný overshoot a při jakém nastavení overdrive.

Mohu tedy říci, že DELL S2721 DGFA má skvělou plynulost, nevím, jestli nějaký malý rozdíl oproti surovému HW Gsync vidím. Barvy jsou velmi dobré - měl by to být LG nano IPS panel akorát to tedy má local dimming (hodnocení 1.0 na rtings...) a už to dává i 165 Hz - odezvy jim na rtings vyšly rychlejší dokonce než LG 27GL850. Ghosting a overshoot defacto nevidím...

To samé Gigabyte M27Q, ten podle Rtings má naprosto nadstandardní SDR gamut - 98% Adobe RGB. Kontrast vychází lepší jak u DELL S2721 ale já doma moc rozdíly v kontrastu nevidím.
Vzájemně tu barevnost zkoumám a je fakt, že ten gigabyte dokáže ještě o fous hlubší tóny barev, ale není to už takový rozdíl jako např. mezi DELL S2721 a Asus PG279Q.

Stejně tak jako ten Acer XB273UGS, ten Gigabyte M27Q umožňuje 10bit barvy do 120Hz frekvence.
Je to zajímavý panel - údajně to není ani LG, ani AUO, ani Innolux, ale je to od Sharpu. Nicméně podobnost s tím 10bit max 120hz, že by Acer měl totéž? Barevným podáním z tovární kalibrace to tak každopádně ale nevypadá, líší se to a to i hrubostí té krycí vrstvy LCD.

Co mě překvapilo, že při srovnání plynulosti s FreeSync on (na RTX 3070), má DELL certifikaci "Freesync Premium Pro", kdežto GB má jen "Freesync Premium", přičemž při cca 70-110 fps AC Unity se mi jevil v jednu chvíli obraz na GB M27Q ještě stabilnější... ale to už fakt nevím, jestli mi z těch monitorů už neblbnou oči.
Každopádně lépe v recenzích vychází DELL S2721 a to jak s odezvou tak tou certifikací, gigabyte M27Q je maximálně hodně stabilní s tou odezvou - má jí cca 8-9ms a to jak při 60hz tak při 170 hz, DELL má při 60hz 11 ms a při 165hz nějakých 6ms, podle rtings tedy.

Kontrastově vychází GB taky líp, ale rozdíl nevidím. HDR mi paradoxně přijde lepší na DELLu, ikdyž má horší o něco gamut a ten local dimming má asi nevalnou implementaci, ale asi pořád lepší, než žádný dimming jako u M27Q - testováno v Crysis Remastered s HDR ON.

Další věc, co mě zarazila - když mám připojené 2 monitory na display port, obraz je klonován a jeden je GSync a druhý je GSync compatible, tak fungují oba s GSync. Když ale připojim 2 GSync compatible monitory (resp. prostě "freesync monitory"), tak to nefunguje - freesync lze používat jen na jendom monitoru, nefunguje klonování obrazu na obou.

Nesetkal jste se s tím někdo? Na to porovnávání těch adaptivesync chování je opravdu přitěžující, že to nelze pustit na obou současně a vidět ten obraz 1:1 vedle sebe.

Re: NVIDIA G-sync - info a vše okolo

Napsal: úte 7. zář 2021, 18:29
od podesva-f
Může někdo poradit, jak zapnout G-SYNC v CRYSIS1? Když je hra v okně, jede 165Hz, celá obrazovka 60Hz. Nechápu proč, ostatní hry bez problému.
(i9 9900, 16GbRam, RTX 2070, DELL S2721DGFA)
edit:v ovládacích panelech jsem zadal u G-SYNC povolit v režimu celé obrazovky a v okně. V okně funguje krásně, ale celá obrazovka stále 60Hz. :angry2:

Re: NVIDIA G-sync - info a vše okolo

Napsal: čtv 9. zář 2021, 00:23
od sam_217
Bohužel, tenhle problém v Crysis 1 jsem řešil taky a nenašel jsem jiné řešení, než to forcnout v CRU tak, že se smaže rozlišení 2560x1440@60Hz. Ta hra se snaží vždycky o co nejnižší frekvenci dostupnou ve fullscreenu.

Re: NVIDIA G-sync - info a vše okolo

Napsal: čtv 9. zář 2021, 06:05
od podesva-f
Aha, díky za odpověď.

Re: NVIDIA G-sync - info a vše okolo

Napsal: pát 10. zář 2021, 20:54
od Baneshee
Jo je to problém samotné hry, obejít to jde jen externím SW. Pokud se nechceš drbat s CRU, tak tohle ovlivní jen samotnej Crysis:

Kód: Vybrat vše

1. Download 3Dmigoto: https://github.com/bo3b/3Dmigoto/releases
2. Copy the files in the x32 folder to <path-to-game>\bin32\ if you run 32-bit version of the game. For 64-bit version, copy files in the x64 folder to <path-to-game>\bin64\.
3. Open d3dx.ini.
4. Change ;refresh_rate=60 to the desired value, and remove the semicolon (e.g. refresh_rate=144).
5. Change hunting=1 to ;hunting=1 by adding a semicolon.
6. Save the changes and close the file.

Re: NVIDIA G-sync - info a vše okolo

Napsal: pát 10. zář 2021, 21:06
od havli
Matne si pamatuju, ze mi zafungovalo parkrat prepnout mezi oknem a fullscreenem pomoci alt+enter a nekdy tam skocil plny refresh i ve fullscreenu. Ale uz je to davno a podrobnosti si nevybavuju. Rozhodne to ale nebylo s gsync.

Re: NVIDIA G-sync - info a vše okolo

Napsal: sob 11. zář 2021, 09:00
od Ache
CRU tyhle problémy s refresh-rate řeší - vymazat vše kromě 165Hz a problem solved. Já si taky vymazal 60Hz zbytečné (a HDMI) rozlišení a pak prostě nemá hra šanci naskočit na nižší refreshrate a G-SYNC tak pak funguje vždy.

Re: NVIDIA G-sync - info a vše okolo

Napsal: sob 11. zář 2021, 12:39
od podesva-f
Asi hloupý dotaz, co je to CRU?
edit: custom resolution utility? Nevím co s tím.

Re: NVIDIA G-sync - info a vše okolo

Napsal: sob 20. lis 2021, 14:25
od DOC_ZENITH
Řešim takovej problém s Gsync. Resp takhle, Gsync jako takovej plně funguje, tim myslim v hrách a to ve všech.

Problém, nastane když pustím ještě něco jiného. Třeba ve firefoxu pustim video na pozadí. Pak je obraz ve hře jeden velkej stutter fest, jako kdyby se Gsync synchronizoval na to video a ne na tu hru. V menu driverů je použít gsync na vše nebo jen na fullscreen, ale zdá se že to nefunguje, i když dam jen na fullscreen tak to stále s firefoxem na pozadí stutteruje i když hra běží ve fullscreenu. Když Gsync vypnu a dam fixed refresh tak problémy zmizí.

Re: NVIDIA G-sync - info a vše okolo

Napsal: sob 20. lis 2021, 19:40
od Barnews
DOC_ZENITH píše: sob 20. lis 2021, 14:25 Řešim takovej problém s Gsync. Resp takhle, Gsync jako takovej plně funguje, tim myslim v hrách a to ve všech.

Problém, nastane když pustím ještě něco jiného. Třeba ve firefoxu pustim video na pozadí. Pak je obraz ve hře jeden velkej stutter fest, jako kdyby se Gsync synchronizoval na to video a ne na tu hru. V menu driverů je použít gsync na vše nebo jen na fullscreen, ale zdá se že to nefunguje, i když dam jen na fullscreen tak to stále s firefoxem na pozadí stutteruje i když hra běží ve fullscreenu. Když Gsync vypnu a dam fixed refresh tak problémy zmizí.
Zajímavé, asi nějaký konflikt. A dělá to i u jiných prohlížečů?

Re: NVIDIA G-sync - info a vše okolo

Napsal: pon 22. lis 2021, 22:58
od Epidot
A není ten fs převlečený borderless okno?

Re: NVIDIA G-sync - info a vše okolo

Napsal: úte 23. lis 2021, 05:36
od alienGT
Tohle u mě nikdy nenastalo. Jedu taky FF a pravidelně alttabuju u jakékoliv hry s yt na pozadí. Bavíme se o hw
g-synchu, ne o compatible sw módu že ano.

Re: NVIDIA G-sync - info a vše okolo

Napsal: úte 23. lis 2021, 08:49
od Krteq
Ani G-Sync Compatible, aka Adaptive-Sync, se takhle chovat nemá.

Re: NVIDIA G-sync - info a vše okolo

Napsal: úte 23. lis 2021, 09:56
od DOC_ZENITH
Je mi to blbý ale problém již nemám a nevim přesně čím to bylo. Driver neni aktualizovanej, jediný co může bejt aktualizovaný je samotnej FF. Situace byla ale ještě nestandardní tím že FF běžel na jinym CPU než samotná hra, to je situace se kterou se 99% userů nesetká a jekej to na to mělo či nemělo vliv nemohu posoudit. Každopádně to přestalo a netušim vůbec proč.

Re: NVIDIA G-sync - info a vše okolo

Napsal: pát 6. kvě 2022, 11:49
od mouldy
Jak nastavit Gsync na "non-validated monitor" pro co nejlepší funkčnost?

Monitor: BlitzWolf®BW-GM2
https://m.blitzwolf.com/BlitzWolfBW-GM2 ... p-696.html

Nastavený limit pro hry na 144Fps. Každopádně občas se objevuje tearing a Gsync neni uplně 100%, co s tím?

Re: NVIDIA G-sync - info a vše okolo

Napsal: ned 8. kvě 2022, 12:37
od kllr007
https://blurbusters.com/gsync/gsync101- ... ttings/14/

Ja mam nastavene podla tohto, ficim na 120Hz, RTSS limit na 117, G-Sync Adaptive na 34 G5 funguje perfektne.

Re: NVIDIA G-sync - info a vše okolo

Napsal: ned 8. kvě 2022, 12:59
od mouldy
Pardon... jsem idiot, neměl jsem ve hře zapnutý V-Sync.

Tzn mé nastavení 144Hz, 144FPS limit, V-sync a odezva na Ultra a chodí to krásně.