Stránka 23 z 76

Re: Zaklínač 3 - Technická stránka hry

Napsal: stř 20. kvě 2015, 23:15
od TankGeorge
Po hluboké análýze obrázků jsem raději zapnul hru abych mohl porovnat, co je co. Tralala není hairworks a lalala je .) Nicméně to není moc fér screen na porovnání, protože ten efekt je vidět z jakéhokoliv úhlu, kromě enface - a vidět je... a vypadá dost dobře. Rozdíl na screenech těžko hledat, ale v pohybu jsou to nebe a dudy.

Bohužel hejrworks nejenže tankujou FPS, ale způsobují (alespoň u mě) nechutný stutter, vůbec se to s tím nedá hrát. Jestli jsem správně pochopil tu twík guidu od nV, tak vlasy používají vlastní teselaci a vlastní MSAA bez ohledu na nastavení hry - tohle kombo možná masakruje FPS.

Re: Zaklínač 3 - Technická stránka hry

Napsal: stř 20. kvě 2015, 23:24
od Hladis
Ache:
Updatnul jsem post. Konspirace se starsim driverem se u me tedy nepotvrdila. Dal jsem si zalezet, aby to bylo vse ze stejného mista.

TankGeorge:
Acheho screen není moc fer, protože ve hre hairworks verze ucesu vypada lip. Jinak vlasy mají nejaky antialiasing, ale urco ne MSAA.

A jdu spat.

Re: Zaklínač 3 - Technická stránka hry

Napsal: stř 20. kvě 2015, 23:34
od Ache
Hladis píše:Acheho screen není moc fer, protože ve hre hairworks verze ucesu vypada lip.
No já bych ani neřekl, naopak nejsou stínovaný. Jedině kde HairWorks vypadalo lépe i v pohybu je kůň.
Další potvory jsem zatim nesledoval. Chci se taky někam dál dostat takže HairShit OFF protože stutter + low fps je něco co nepotřebuji.
- zase je viděť že nvidiia nekecala s doporučeným nastavením pro GTX970 na svým webu. Prostě GTX970 bez HairShit na max. jede úplně krásně.

HairWorks se ukázal díky Nvidia optimalizaci nepoužitelný. Stačilo by přitom ubrat tesselační faktor a bylo by to cajk. Proč mají mít vlasy 32x/64x? tesselaci fakt nechápu. Na vodní hladině s velkými polygony to smysl dává. V Crysis 2 to na hrbolaté silnici také smysl dávalo... ale na vlasech???

Re: Zaklínač 3 - Technická stránka hry

Napsal: stř 20. kvě 2015, 23:47
od Hladis
Ache píše:HairWorks se ukázal díky Nvidia optimalizaci nepoužitelný. Stačilo by přitom ubrat tesselační faktor a bylo by to cajk.
To musíš jit za vyvojarema. Tezko jim nV držela pistoli u hlavy při rozhodovani, jaky tesselacni faktor pouziji.
PS: Jen tak jsem ještě nahodou mrknul na testy GTA V a nevidim ze by GTX780 nejak ztrácela :? http://pclab.pl/zdjecia/artykuly/chaost ... h_1920.png kdo to tu tvrdil ?

Re: Zaklínač 3 - Technická stránka hry

Napsal: stř 20. kvě 2015, 23:54
od Ache
Hladis píše:To musíš jit za vyvojarema. Tezko jim nV držela pistoli u hlavy při rozhodovani, jaky tesselacni faktor pouziji.
Pistoli? A nestačila by naditá peněženka? :)

GTA ne GTA - tam záleží na scéně a ty náročný tomu nesednou, project Cars to samý:
http://pclab.pl/zdjecia/artykuly/chaost ... r_1920.png

GTA 5 - podívej se na náročnější scény:
http://pclab.pl/art57777-16.html

Neboj se Hladisi, já tyhle nový hry na GTX780 otestuju! Nevim kdy, ale někdy určitě!

Re: Zaklínač 3 - Technická stránka hry

Napsal: čtv 21. kvě 2015, 06:59
od Pepa1
Hraju na GTX770, hra v. 1.02, driver 352.86 - vše na high mimo textur a krajiny které jsou na ultra, AA on, HBAO+, Hairworks off a běhá to 40+fps, takže z mého pohledu dostačující. Hra se mi graficky líbí až na ty odfláknuté stromy a krajinu v dálce... takže to na GTX7xx nebude zas taková tragédie.... :) a až přibyde časem ještě nějaký ten patch tak to bude úplně idelální.... ;-)

Re: Zaklínač 3 - Technická stránka hry

Napsal: čtv 21. kvě 2015, 07:57
od Tryton
Včera jsem zkoušel 3 poslední verze driverů.

Test:

Našel jsem jedno zvlašť náročné místo.
Udělal Save.
Přehrál drivery.
Nalodoval a nechal zahřát grafiku na provozní teplotu.
Verze driverů: 347.88; 350.12; 352.86
Sestava v popisu.

Výsledek: Naprosto stejný na všech driverech :-)

Takže výkřiky, nahoďte starší drivery a síla GTX 7xx se vrátí je naprosto mimo :lol: (mohl jsem udělat ještě nejaké benchmarky,ale zajímal mě witcher, porovnání posledních driverů, vs. starší).
Zajímavé je spíš zjištění, že na posledních driverech je výsledek stejný = tzn. není optimalizováno.
Tak snad zapracují na dalších ovladačích :-)

Re: Zaklínač 3 - Technická stránka hry

Napsal: čtv 21. kvě 2015, 08:15
od Meridius
Přijde mi, že se v poslední době zvláště sere na testování a odladění....Ty hry jsou tak komplexní, s fůrou efektů, že mi to přijde už na škodu....Komply za 25k a i tam to z nějakého důvodu trhá, pak to štelujete místo toho, aby se to v poho hrálo...Pak se nedivme, že si lidi kupují ty tompinkovače za desítku, kde grafika vypadá podobně a jede to kolikrát líp. Přijde mi, že dnes člověk ochotný do toho hraní vrazit slušné peníze, nedostává ani zdaleka adekvátní odladěný produkt. Až příliš často.

Re: Zaklínač 3 - Technická stránka hry

Napsal: čtv 21. kvě 2015, 08:19
od Vlastik80
... vtipný je, že i konzole, pro který by měly bejt hry dělaný jako primárka platforma, tak i ty maj často problémy a nejde napsat že by tam všechno jelo jak z praku, víceméně se dá napsat že jsou rádi za stabilních 30 fps a to s kupou ústupků ... bohužel ... :|

(nepíšu že to je problém i W3 na PS4/XBO, ale ani bych se nedivil kdyby i W3 ...)

PS: Ta vegetace ve větru to je fakt super joke :mrgreen:

Re: Zaklínač 3 - Technická stránka hry

Napsal: čtv 21. kvě 2015, 08:22
od Marek4
na par padu zatim v pohode, a to me head kamenoval kdyz jsem dal papa Ticku 780, jak bylo receno, nejaky doladovach patch bych uvital

Re: Zaklínač 3 - Technická stránka hry

Napsal: čtv 21. kvě 2015, 08:38
od Meridius
Kermit píše:... vtipný je, že i konzole, pro který by měly bejt hry dělaný jako primárka platforma, tak i ty maj často problémy a nejde napsat že by tam všechno jelo jak z praku, víceméně se dá napsat že jsou rádi za stabilních 30 fps a to s kupou ústupků ... bohužel ... :|

(nepíšu že to je problém i W3 na PS4/XBO, ale ani bych se nedivil kdyby i W3 ...)

PS: Ta vegetace ve větru to je fakt super joke :mrgreen:
Tak zrovna i W3 má konkrétně na PS4 docela problémy s frameratem, takže tady chlapci asi úplně nevěnovali plnou pozornost. A to i po aplikaci patche, který to měl řešit. Na xbox one už sáhli k dynamickému rozlišení.....střídají 900p a 1080p. Ale tam alespoň potom fps lítají víceméně mezi 30 a 40....no jo..next gen.

EDIT: xbox one lock nemá.

Re: Zaklínač 3 - Technická stránka hry

Napsal: čtv 21. kvě 2015, 08:42
od Tomis1987
Bratranec má W3 na PS4 a potvrdil mi, že když vstupuje do "nové lokace" tak se mu to trošku škube. Takže ani konzole nejsou úplně ideálně odladěné. A to mají lock na 30fps

Re: Zaklínač 3 - Technická stránka hry

Napsal: čtv 21. kvě 2015, 09:21
od Shaquille
Ache píše:
Hladis píše:To musíš jit za vyvojarema. Tezko jim nV držela pistoli u hlavy při rozhodovani, jaky tesselacni faktor pouziji.
Pistoli? A nestačila by naditá peněženka? :)
Jako ze by nVidia platila za to, aby to nefungovalo? Hodne zvlastni mysleni... To je konspirace na druhou?

Re: Zaklínač 3 - Technická stránka hry

Napsal: čtv 21. kvě 2015, 09:22
od KubasCZ
Rozhovor o downgrade s vedením CDP.. Blíží se zřejmě rozsáhlý patch a možnost tweakovat .ini file pro vylepšení grafiky..

http://www.eurogamer.net/articles/2015- ... ue-head-on

Re: Zaklínač 3 - Technická stránka hry

Napsal: čtv 21. kvě 2015, 09:44
od hammond
Cekal jsem, ze v Novigradu pujdou fps do kopru na GTX 660. Docela me prekvapilo, ze se mistama udrzej lip nez ve vesnickach. Verim, ze to patche opravej. Nechce se mi hrat na low dohlednost (ten lod je fakt strasnej) a na high v 30 fps to utahne max 900p. Pokud to updaty nevyresej, jedinym resenim bude hodit to na TV :-D Tam to vypada dobre i v nizsim rozliseni.

Re: Zaklínač 3 - Technická stránka hry

Napsal: čtv 21. kvě 2015, 10:06
od Hladis
Ache píše: Pistoli? A nestačila by naditá peněženka? :)
Jestli peněženka, to je vesmes konspirace. Není jediny dukaz, krome konspiraci. Gameworks není o kapricich, ale o marketingu a spolupraci. Tedy spoluperaci na vzajemny propagaci, pomoc s marketingem a pak na technicky spolupraci na hre. Peníze/"uplatky" v tom nejsou, respektive nemaji byt a to by se muselo jo utajovat v nejakych cernych fondech, protože jinak to musí projit účetnictvím. Nevim ani o vyvojarich, kteří by snad nekde sustili bankovkama. Vesmes ty, pokud jsi v Gameworks a pracujes na necem velkym, tak se s nV dohodnes na pomoci, vesmes si vyberes co chces pouzit a u svého titulu pak propagujes nVidii. Je o tom normalne sepsana smlouva a licence. To jsou ty plakaty, loga, propagace Gameworks a nVidie na výstavách, primo ve hre a v marketingu. To je ta "platba". nV pomaha ikdyz smolis nejakou chujovinu, ale samozrejme je rozdil jestli je to Ubisoft, nebo nejaky Jarda ze stodoly.

Cely ten polsky test GTA V neukazuje zadny drasticky zkripleni GTX780. To sorry ale Kepler se tam drzi normalne. Staci se podivat, jak si vede GHz edice 780cky. Jak rikam, hral jsem po vydani konzoli hromady titulu, a nikde jsem si nevsim, ze by vykon Keplera byl nejak zkriplen. První hra, kde Kepler zcela zrejme nepodava vykon jaky podavat ma, je tato.

Abych zatím shrnul moje poznatky a co krici ruzni konspiratori.

Podava Kepler horsi vykon nez by mel ? Ano
Proc? Nikdo zatím nevi. Muze to byt driverem, muze to byt hrou.
Podava Kepler lepsi vykon se staršími drivery ? Ne, konspiracni kravina.
Muze za vse Gameworks ? Ne, konspiracni kravina. Za horsim vykonem Keplera není Gameworks, ale něco v samotne hre. Při vypnuti Gameworks se naopak zvyrazni velky propad Keplera.
Maxwell ma vyssi vykon kvůli vyššímu vykonu v tesselaci. Ne. nVidia lze. Nejde o vykon v tessellaci, ale celkovy vykon Maxwella jako takovy, propady vykonu kvůli tessellaci jsou v podobných proporcích na Kepleru, Hawaii i Maxwellu a není to to, co by mělo srazet vykon Keplera dolu.
nVidia zamerne zvysuje narocnost hry pomoci tesselace ? Ne, respektive není dukaz, ze by nVidia nutila autory to pouzit. Tesselacni faktory urcuji samotni vyvojari a nejedna se o nejakou zamcenou funkci. Narocnost Hairworks zvysuje i aplikace antialiasingu a to dosti vyrazne, ale při snizeni jde videt vyrazny aliasing, takze jeho pouziti je oduvodnene.

Re: Zaklínač 3 - Technická stránka hry

Napsal: čtv 21. kvě 2015, 10:13
od 0martas0
Já třeba nechápu, když tam nacpali Hairworks, nacpali ho na Geralta a příšery, proč jej nemají i ostatní NPC? Jako jasně, asi by ta hra pak vůbec nejela, ale kdyby se to optimalizovalo. Přece jen, s lidma je člověk ve styku taky hodně a bije to pak do očí když Geralt jakoby z reklamy a šampón vylezl a ostatní jsou kolem něho urousaní a neumytí. :D

Re: Zaklínač 3 - Technická stránka hry

Napsal: čtv 21. kvě 2015, 10:16
od Hladis
Narocnost......Musel bys snad každý uces rozpohybovat a nakonec by to bylo neskutecne narocny. Jinak jo, jde si toho všimnout, ze Geralt ma pekny vlasky a NPC je maj jak prilepeny lepidlem :)

Re: Zaklínač 3 - Technická stránka hry

Napsal: čtv 21. kvě 2015, 10:30
od Hladis
To je tak, když nedko asi nevi co je aliasing a antialiasing a co je to tessellace a tessellacni faktor. Jsou to totiž prekvapive dve uplne ruzne věci. Antialiasing primo pro Hairworks se meni v konfigu a nemá co delat s tessellaci. Hlavne ze tu jsou odkazy na tweaky Hairworks snad 4x. Default AA pro Hairworks je 8x. Lze to snížit na 4x a 2x. Rozdil v kvalite se projevi zvysenym aliasingem, u Geralta konkretne na aliasingu vlasu.

Edit//Kampak ten post zmizel Krtku :)

Re: Zaklínač 3 - Technická stránka hry

Napsal: čtv 21. kvě 2015, 10:41
od Vlastik80
Znovu a česky:

EXKLUZIVNĚ: Doznání CD Projektu o příčině downgrade Zaklínač 3
Měl prý černé svědomí, tak nám vše vysvětlil.
http://www.eurogamer.cz/articles/2015-0 ... -zaklina-3
Spoluzakladatel CD Projektu RED závěrem přiznal, že pokud by byla hra jen pro PC, pravděpodobně by mohla mít hezčí grafiku, ale to je zhruba asi tak všechno, co by obsahovala. Jestliže by nebyly i verze pro PS4 a X1, nemohli si bez nich dovolit takový rozsah celé hry a netrávili byste v těchto dnech jejím prozkoumáváním dlouhé desítky hodin.
:roll: