DirectX 12 - info a vše okolo
Moderátoři: morke, Walker1134, PKBO, Hladis
- Krteq
- Čestný člen
-
- Registrován: 22. dub 2005
- Bydliště: Brno
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
Taky možnost. Nalákat geeky na DX12, nahodit week off, a pak oznámit že DX12 patch se zdrží do dalšího týdne. Hromada lidí jim to určitě zaplatí, když už to stáhli a čekají na další DX12 hru
- Vlastik80
- Začátečník
-
- Registrován: 18. zář 2007
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
Asi ohraná písnička, ale mohl by mi tu někdo postnout jaké DirectX 12 feature levely podporují R9 300 vs GTX 900? Předpokládám že ty levely má shodně od R9 370 po R9 390X a od GTX 950 po GTX Titan X, pokud ne, prosím o info jak která gpu dané levely podporuje. Stačí samozřejmě i odkaz kde by to bylo podrobně rozepsané, děkuju.
PS: Zatím jsem listováním tohoto topicu dospěl k názoru že AMD je u svých gpu lépe připraveno (hw podpora více feature levelů), ale stále si nejsem zcela jist zda tomu tak je.
PS: Zatím jsem listováním tohoto topicu dospěl k názoru že AMD je u svých gpu lépe připraveno (hw podpora více feature levelů), ale stále si nejsem zcela jist zda tomu tak je.
- Krteq
- Čestný člen
-
- Registrován: 22. dub 2005
- Bydliště: Brno
- Vlastik80
- Začátečník
-
- Registrován: 18. zář 2007
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
Takže když to shrnu:
GTX 900 vs R9 300 (GCN 1.2) - DirectX 12 features:
Resource binding: Tier 2 | Tier 3
Tiled Resources: Tier 3 | Tier 2
Typed UAV loads for add. formats: ✔ | ✔
Conservative rasterization: Tier 1 | x
Rasterized ordered view: ✔ | x
Stencil reference value from Pixel Shader: x | ✔
Logical blend operations: ✔ | ✔
Maximum UAV renders: 16 | 16
UAV every stage: ✔ | ✔
UAV slots: 64 | full heap
DP FP: ✔ | ✔
Minimum FP precision: x | 16
Resource heap: Tier 2 | Tier 2
... čili ty fce které nejsou podporovány budou buď emulovány, nebo v případě nutnosti požadavků na ně v dané hře/aplikaci prostě ona aplikace nepojede a pokud nebude možné využití DX11/10/9 tak smůla?
A platí tedy asi i to, že tyto údaje jsou platné pro všechny GTX 900 a pro GCN 1.2, čili asi až od R9 380, protože R9 370 je GCN 1.0...
Celkově shrnuto je tedy AMD na DX12 se stávajícím GCN 1.2 hw lépe připravena nebo ne? Mě to moc smysl nedává, vidím že na obou stranách chybí některé fce, případně jsou na nižším levelu...
PS: ... laický dotaz - ve Windows je možné vynutit nepoužívání DX11 levelů, je to tedy ignorování errorů při běhu těchto aplikací ze strany OS, nebo jak to funguje - sw emulace toho co chybí? Myslím např. spouštění her jako např. Alien Isolation (DX11) bez nutnosti mít hw DX11... (a platí to tak že část dokáže lépe emulovat DX10.x hw nebo je to jedno a jede to pak "stejně" i na DX9 hw?) a lze toto předpokládat i u DX12 - dalo by se to tedy vyřešit (obejití nutnosti hw/sw emulace toho co daný hw u DX12 nepodporuje ani neemuluje) i díky možnostem OS, tak jako tomu je u DX11?
GTX 900 vs R9 300 (GCN 1.2) - DirectX 12 features:
Resource binding: Tier 2 | Tier 3
Tiled Resources: Tier 3 | Tier 2
Typed UAV loads for add. formats: ✔ | ✔
Conservative rasterization: Tier 1 | x
Rasterized ordered view: ✔ | x
Stencil reference value from Pixel Shader: x | ✔
Logical blend operations: ✔ | ✔
Maximum UAV renders: 16 | 16
UAV every stage: ✔ | ✔
UAV slots: 64 | full heap
DP FP: ✔ | ✔
Minimum FP precision: x | 16
Resource heap: Tier 2 | Tier 2
... čili ty fce které nejsou podporovány budou buď emulovány, nebo v případě nutnosti požadavků na ně v dané hře/aplikaci prostě ona aplikace nepojede a pokud nebude možné využití DX11/10/9 tak smůla?
A platí tedy asi i to, že tyto údaje jsou platné pro všechny GTX 900 a pro GCN 1.2, čili asi až od R9 380, protože R9 370 je GCN 1.0...
Celkově shrnuto je tedy AMD na DX12 se stávajícím GCN 1.2 hw lépe připravena nebo ne? Mě to moc smysl nedává, vidím že na obou stranách chybí některé fce, případně jsou na nižším levelu...
PS: ... laický dotaz - ve Windows je možné vynutit nepoužívání DX11 levelů, je to tedy ignorování errorů při běhu těchto aplikací ze strany OS, nebo jak to funguje - sw emulace toho co chybí? Myslím např. spouštění her jako např. Alien Isolation (DX11) bez nutnosti mít hw DX11... (a platí to tak že část dokáže lépe emulovat DX10.x hw nebo je to jedno a jede to pak "stejně" i na DX9 hw?) a lze toto předpokládat i u DX12 - dalo by se to tedy vyřešit (obejití nutnosti hw/sw emulace toho co daný hw u DX12 nepodporuje ani neemuluje) i díky možnostem OS, tak jako tomu je u DX11?
- Krteq
- Čestný člen
-
- Registrován: 22. dub 2005
- Bydliště: Brno
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
Vlasto, projdi si pořádně celé tohle vlákno. Feature level 12 pro DX12 splňují všechny GCN a Kepler/Maxwell karty. Pro DX12 jsou na tom GCN karty všech generací o trochu líp díky podpoře vyšších resource tierů (viz. bindless resources atd.)
Pro DX12.1 se situace krapet liší.
Pro DX12.1 se situace krapet liší.
Ohledně posledního dotazu. Všechny karty, které podporují FL 11_1, podporují DX12.Krteq píše:Feature Level 12_1 v DirectX 12.1 vyžaduje podporu conservative rasterization a rastered-order view.
GCN obě funkce podporuje, ale v nedostatečné míře pro splnění specifikací FL 12_1. Podle userů na B3D fóru by se to dalo částečně obejít pomocí SW, ale otázka jestli se do toho AMD nějak pohrne.
- Vlastik80
- Začátečník
-
- Registrován: 18. zář 2007
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
Ovšem pak je vtipné např. info u DX diagnostiky (dxdiag), které např. u GTX 960 uvádí že podporuje levely (u Win 10 se nižší než DX10.1 neuvádějí kupodivu): 10.1 / 11.0 / 11.1 / 12.0 i 12.1, takže člověk má pak dojem že vše je ok a nemůže se stát že by něco co bude chtít (ne každý si hned příští rok koupí novou gpu s plnou podporou až do DX12.1 nebo kdo ví kam) např. i dx12.1 nepojede, přitom se nemusí jednat o zcela pravdu, prostě to uvádí os jen "zaokrouhleně" ?
Edit: Nemluvě o GPU-Z (aktuálně 0.8.5), které uvádí podporu DirectX jako 11.2, z čehož mám asi vyčíst že jde i 12.0 a možná i částečně 12.1 ...
Edit: Nemluvě o GPU-Z (aktuálně 0.8.5), které uvádí podporu DirectX jako 11.2, z čehož mám asi vyčíst že jde i 12.0 a možná i částečně 12.1 ...
- Krteq
- Čestný člen
-
- Registrován: 22. dub 2005
- Bydliště: Brno
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
GTX 960 je Maxwell 2.0, takže má plnou podporu FL 12 i FL 12_1.Vlastik80 píše:Ovšem pak je vtipné např. info u DX diagnostiky (dxdiag), které např. u GTX 960 uvádí že podporuje levely (u Win 10 se nižší než DX10.1 neuvádějí kupodivu): 10.1 / 11.0 / 11.1 / 12.0 i 12.1, takže člověk má pak dojem že vše je ok a nemůže se stát že by něco co bude chtít (ne každý si hned příští rok koupí novou gpu s plnou podporou až do DX12.1 nebo kdo ví kam) např. i dx12.1 nepojede, přitom se nemusí jednat o zcela pravdu, prostě to uvádí os jen "zaokrouhleně" ?
Jenom má nižší tier u některých funkcí, to ale neznamená, že je nepodporuje
- Vlastik80
- Začátečník
-
- Registrován: 18. zář 2007
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
Ok, tím líp že to podporuje až 12.1, a k těm ostatním věcem nic? Pokud se na emulaci nezaměří výrobci hw, je asi malá možnost že to "dodělá" komunita, popř. doufat že to dokáže zachránit OS?
- Ache
- Pokročilý
- Registrován: 26. zář 2006
- Bydliště: Plzeň
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
já ti envim, ale i na Kepelru už sem v tier 4, bezproblémů... předchozí Tiers na tom šli taky v pohodě:Krteq píše:Jenom má nižší tier u některých funkcí, to ale neznamená, že je nepodporuje
Tier 1 = Ranger, Phobos, Mynx, Orb, Sarge
Tier 2 = Bitterman, Grunt, Hossman, Daemia, Hunter
Tier 3 = Gorre, Wrack, Angel, Slash, Klesk
AMD Ryzen 7 9800X3D | MSI X670 Tomahawk | 64GB DDR5 6000 cl30 | INNO3D RTX 4070 Ti | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + EDIFIER S1000MKII + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
Sound Blaster Z + EDIFIER S1000MKII + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
- Raikkonen
- Začátečník
-
- Registrován: 05. kvě 2008
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
Současná generace grafik sice podporuje DX12, ale už ne nejvyšší tiery, takže dříve nebo později na to doplatí (ale dřív stejně odpadne výkonově). Je to prostě generace dělaná ještě pro DX11 a DX12 má jako bonus k dobru, takže to opravdu není investice do budoucna.
- Vlastik80
- Začátečník
-
- Registrován: 18. zář 2007
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
Může se očekávat že se tak stane ještě v době kdy jsou tyto grafiky relativně nové? Tzn. již teď když pomalu přicházejí patche do her přidávající podporu DX12? Nebo se zatím bude optimalizovat DX12 s ohledem právě na to co je dostupné, jelikož programátoři stejně nemají hw který má všechny třídy hw podpory DX12.x?
Zajímalo by mne jak to bude dejme tomu do 2 let, zda opravdu už skoro nikdo nebude mít a používat současnou generaci nových gpu pro hry a ty odpadnou pro výkon, nebo se i tak bude optimalizovat s ohledem na první generace DX12 hw...
Zajímalo by mne jak to bude dejme tomu do 2 let, zda opravdu už skoro nikdo nebude mít a používat současnou generaci nových gpu pro hry a ty odpadnou pro výkon, nebo se i tak bude optimalizovat s ohledem na první generace DX12 hw...
- Raikkonen
- Začátečník
-
- Registrován: 05. kvě 2008
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
Nyní se může optimalizovat jen pro to, co je na trhu - tedy Maxwell a GCN. Tyto první patche a hry stejně nevyužijí celý potenciál DX12, přidají trochu výkonu nebo efekt navíc. Jak to bude s výkonem DX12, to je vůbec neznámou - zatím tu byl jen jeden test, kde nvidia nevypadala dobře.
Spíše je otázkou, co nastane po vydání nové generace grafik u obou výrobců příští rok. Díky novému výrobnímu procesu se čeká skok ve výkonu a pak hw podpora vyšších lvl DX12 (možná přijde i nějaký update na 12.2). Když se tohle vezme do úvahy plus ještě to, že po vydání nové generace se na tu starší přestává optimalizovat (což vidíme u nových her u Keplera), tak potom se ty nůžky budou rozevírat více a více. Jestli tedy někdo chce utratit dost peněz za grafiku s plánem tak na 3 a více let, tak nyní k tomu není vhodná doba.
Spíše je otázkou, co nastane po vydání nové generace grafik u obou výrobců příští rok. Díky novému výrobnímu procesu se čeká skok ve výkonu a pak hw podpora vyšších lvl DX12 (možná přijde i nějaký update na 12.2). Když se tohle vezme do úvahy plus ještě to, že po vydání nové generace se na tu starší přestává optimalizovat (což vidíme u nových her u Keplera), tak potom se ty nůžky budou rozevírat více a více. Jestli tedy někdo chce utratit dost peněz za grafiku s plánem tak na 3 a více let, tak nyní k tomu není vhodná doba.
- HafanPetr
- Mírně pokročilý
- Registrován: 04. kvě 2013
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
Já myslím že pokud příští rok vyjde nová generace grafik, tak rozhodně hlavním důvodem bude menší spotřeba a vyšší výkon díky novému výrobnímu procesu, ale nikoli DX12, protože většina her bude stejně optimalizovaná na současné architektury GCN a Maxwell. A pro běžného uživatele bude případný update na DX12.2 znamenat asi tolik, jako dnes rozdíl mezi DX11.0 a DX11.2
- PET5
- Čestný člen
- Registrován: 08. úno 2006
- Bydliště: Zlín
- Kontaktovat uživatele:
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
Tohle je zase jen věštění z křišťálové koule.
V praxi bude záležet na autorech daného herního titulu, v jaké míře použijí ty funkce, zahrnuté pod Feature Levels. Oni nemusí použít žádnou z funkcí, aby byla hra maximálně kompatibilní v širokém spektru grafických karet s rozdílnou funkční podporou. A nebo mohou využít pouze funkce, které zvládnou všechny grafiky, nebo ty, které jdou snadno emulovat pomocí procesoru. Samozřejmě může nastat i případ, kdy výrobce hry použije funkce, které podporují jen určité grafické karty. Pak nebudou ty nekompatibilní danou funkci používat, nebo jen s výkonovou ztrátou emulovat.
Dokud nebudou herní tituly ve větší míře otestovány, nelze dělat žádné závěry.
V praxi bude záležet na autorech daného herního titulu, v jaké míře použijí ty funkce, zahrnuté pod Feature Levels. Oni nemusí použít žádnou z funkcí, aby byla hra maximálně kompatibilní v širokém spektru grafických karet s rozdílnou funkční podporou. A nebo mohou využít pouze funkce, které zvládnou všechny grafiky, nebo ty, které jdou snadno emulovat pomocí procesoru. Samozřejmě může nastat i případ, kdy výrobce hry použije funkce, které podporují jen určité grafické karty. Pak nebudou ty nekompatibilní danou funkci používat, nebo jen s výkonovou ztrátou emulovat.
Dokud nebudou herní tituly ve větší míře otestovány, nelze dělat žádné závěry.
CPU: Intel i9-10900K, MB: NZXT N7 Z590, AIO: NZXT Kraken X63 RGB, RAM: Kingston 2× 32GB DDR4 3200MHz CL16 Fury, Disky: 1× SSD 1TB + 2x WD HDD 3TB, GPU: EVGA GeForce RTX 3080 FTW3 ULTRA, PSU: Cooler Master V1200 Platinum, CASE: NZXT H7 FLOW, OS: Windows 10 PRO 64 bit, Repro: Creative GigaWorks T20 Series II, Monitor: DELL UltraSharp 30" PremierColor UP3017 2560x1600. Alternativně: Apple MacBook Air / iPad Pro + Apple Pencil / iPhone 12 Pro Max
- webwalker
- Začátečník
- Registrován: 03. úno 2010
- Bydliště: Buranov vedle Prahy
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
Chtěl bych se stát profesionálním pískačem. Už teď jsem v tom sice hvězda, ale chtěl bych se ještě zdokonalit a začít se tím živit.
GPUreport.cz
GPUreport.cz
- Vlastik80
- Začátečník
-
- Registrován: 18. zář 2007
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
No vida, takže nVidia naléhala, aby se některé věci v benchmarku vypnuly, zejména asynchronní výpočty, kde je asi nVidia proti AMD nejméně silná, pěkné... Předpokládám že právě asynchronní výpočty se nahradit jen tak nedají něčím jiným...
- oneb1t
- Začátečník
- Registrován: 22. dub 2010
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
jojo asynchronni vypocty pekne vypnem vsem krome pascala
i7-12700K, 2x16GB DDR5-4800MHz, ASUS B660-I, 1TB WDS100T1X0E
i5-12400F@5.5GHz, 4x8GB DDR5-4800MHz CL40, Asrock B760M PG riptide, A-data 1TB XPG SX8200, Radeon MI25@WX9100 16GB, NZXT S340 Elite, X4071UHSU
HP ENVY x360 13" Ryzen 3 4300U
i5-12400F@5.5GHz, 4x8GB DDR5-4800MHz CL40, Asrock B760M PG riptide, A-data 1TB XPG SX8200, Radeon MI25@WX9100 16GB, NZXT S340 Elite, X4071UHSU
HP ENVY x360 13" Ryzen 3 4300U
- Ache
- Pokročilý
- Registrován: 26. zář 2006
- Bydliště: Plzeň
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
Každý přece předem musel vědět jak to dopadne... že by nvidia byla v DX12 neschopná? Vzhledem k tomu, že většina plánovaných velkých her pojede na GameWorks (nvidiacký DX12), tak to mají pojištěný. A na Async shadery zapomeňte... pokud na nvidii neběží dobře.webwalker píše:http://www.dsogaming.com/news/oxide-dev ... benchmark/
AMD Ryzen 7 9800X3D | MSI X670 Tomahawk | 64GB DDR5 6000 cl30 | INNO3D RTX 4070 Ti | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + EDIFIER S1000MKII + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
Sound Blaster Z + EDIFIER S1000MKII + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
- HafanPetr
- Mírně pokročilý
- Registrován: 04. kvě 2013
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
Jenže tyhle funkce nemůžou vypínat donekonečna. Takže pokud je to pravda, tak dříve či později tahle bublina stejně splaskne. Otázkou je jak na tom budou nové Pascaly, pokud jsou založené na stejné architektuře jako Maxwell.
Pascal stále vychází z Kepler/Maxwellu a dojde pravděpodobně pouze ke změně pamětí a navýšení prováděcích jednotek
- Ingamacek
- Červená karta
-
- Registrován: 04. kvě 2013
- Bydliště: SNV
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
Je to nepriame priznanie ze tie karty koli tomu tolko realne stracali a maxwell je o chvilu pripraveny na odpis