https://www.bloomberg.com/news/articles ... us-rollout
Článek od Schreiera na Bloombergu, už to kdejakej youtuber papouškuje; ve zkratce:
- 2016 výměna na postu ředitele projektu, následně 2016/2017 reboot projektu.
- Odchod klíčových developerů 2017 kvůli změnám na projektu.
- Dlouhé 40m+ "gameplay demo" E3 2018 téměř kompletní předskriptovaný fake, které jim zabralo zbytečné měcíce příprav a podle toho dema se snažili pak udělat hru (marně).
- Před rebootem byla hra komplet designovaná na 3rd person.
- Oznámení na E3 2018 že hra vyjde 2020 brali vývojáři jako joke a počítali s vydáním 2022.
- Management tlačil na vydání před nextnextgen konzolema a usiloval o model GTA5 (který Rockstaru 2013 vydělal během chvíle miliardu $$$).
- Management nebral ohled na připomínky, že engine není dělaný na 1st person, že AI není dělaná na složité městské prostředí a že se to celé rozpadne při spuštění na toustovači - spoléhali že se všechno nějak zázračně vyřeší aka Bioware Magic.
- Management nebyl špatný, ale přímo katastrofální. Běžně se dělaly prvky projektu vícekrát, protože lidé nevěděli, že dělají něco, co už někdo taky dělá. Velké problémy s komunikací polské a zahraniční skupiny. Celkově syndrom příliš velkého růstu firmy.
=====
Letos jsem hru už nezapnul a čím dýl se mi to rozkládá v hlavě, tím víc jsem nespokojený s výsledkem. Podle mě to už nejde vytáhnout na úroveň W3 ať už si to opatchují a zdlcčkují, jak chtějí, bude to max průměr/nadprůměr.
Bugy plus nějaké vykuchání proti demu jsem čekal předem a byl jsem dost skeptický. Přesto výsledek zcela předčil očekávání, kdy jsem 3/4 problémů a zklamání rozhodně nečekal. Kdo říká, že dostal, co čekal, tak je buď geniální nebo lhář.
W3 má dost chyb, ale drží ho pár vzájemně se doplňujících silných stránek. Třeba Skyrim (Morrowind především) open world funguje tak, že složka příběhu je tak 10% hry a zbytek je objevování a experimentování v open worldu. U TES je příběh jen kulisa. W3 to má přesně obráceně.
Příběh W3 není supr geniální, ale "jen" velmi dobrý. Jenže ho podporuje prezentace. Cutscény Witchera jsou objem/kvalita dodnes nepřekonané. Pestrá škála záběrů kamery, gesta a pózy postav, kvalitně napsané a OK nadabované scény nenudí ani po 100+h hraní. Tahle prezentace násobí dojem z příběhu. Druhá věc, co násobí dojem z příběhu W3, je nepředvídatelnost. Víc jak polovina questů se zvrtne v něco, co nečekáte, nebo mají nějaký nepředvídatelný háček. TJ opět geniální způsob, jak udržet pozornost a napětí i po 100+ hodinách hraní.
Tak, a teď si vemte Cyberpunk. Openworld je jen kulisa, jako u W3. Umělecky a technicky abicióznější, ale stejným poměrem rozbitější s do očí bijícím zjednodušením veškeré funkčnosti open worldu.
Příběh je OK, ale ve všem horší, než W3. Kratší, slabší předloha, málo zajímavých charakterů. Prezentace příběhu ve 1st person je katastrofální sračka. Většinu scén stejně někde nuceně sedíte a máte omezený pohled. Nějaké akčnější 1st person cutscény jsou jak z r1990 animované dítětem. Předvídatelnost a napětí snad ani nemá cenu s W3 srovnávat, tam CB2077 selhává ještě víc, jak v těch cutscénách.
Tákže to co tvořilo 90% kvality hry W3 je v Cyberpunku z 90% omrdané. Z tohoto pohledu je kvalita nejnovějšího polského zázraku sotva čtvrtinová proti kvalitě Witcher3. K dobru Cyberpunku se dají ještě připočítat lepší možnosti profilování postavy skrze levelování a loot. Nakolik to zachrání hru, to ať si každý zhodnotí sám. Teď hraju Borderlands3, na který jsem neměl rok čas a CBP2077 mi jako nadprůměrný looter shooter nepřijde .)