Stránka 29 z 76
Re: Zaklínač 3 - Technická stránka hry
Napsal: pát 22. kvě 2015, 13:56
od Krteq
YES!!!
Re: Zaklínač 3 - Technická stránka hry
Napsal: pát 22. kvě 2015, 13:59
od Hladis
To je normalni SweetFX. Uz od vydani koluji po netu presety. To si muzes s SweetFX nastavit i sam dle vkusu.
Re: Zaklínač 3 - Technická stránka hry
Napsal: pát 22. kvě 2015, 14:08
od Ache
Hladis píše:Ache:
Wide gamut monitor je hlavne pokud někdo pracuje profesionalne s fotkama s HW kalibraci monitoru a tiskárnou v cene ojetyho auta. Na hry a vůbec tam kde tvurci pracuji s sRGB, coz je drtiva většina beznych aplikaci, je Wide gamut monas zbytecny, spis z toho bude barevny inferno. Nedoporucuju kupovat Wide gamut monas na bezny pouzivani...
Kdybych, kdysi neměl tohle HPčko a pak Dell U2410 (který uměl i emulaci sRGB a měl o trochu lepší odezvu), tak bych ti snad i věřil... Ale protože jsem už Widegamut měl... asi tě tě jasný co chci říct. Dell sem celou dobu (kromě úpravy fotek v sRGB) používal v režimu custom s ještě přidanou sytostí zelené.
Ano zaklínač na tom bude třeba inferno, ale to je i na sRGB -
tahle hra nemá nic společného s reálnýma kalibrovanýma barvama.
Re: Zaklínač 3 - Technická stránka hry
Napsal: pát 22. kvě 2015, 14:18
od Padre
V GoG Galyxy je možnost "Auto-Updating", poslední patch se mi stáhl a nainstaloval sám od sebe. Jazyk ve hře se volí v menu.
Re: Zaklínač 3 - Technická stránka hry
Napsal: pát 22. kvě 2015, 14:23
od HEAD
Re: Zaklínač 3 - Technická stránka hry
Napsal: pát 22. kvě 2015, 14:24
od Hladis
Ache:
Tak barvy u Zaklinace jsou kapitola sama pro sebe, ale mas tu treba jiz zmineny SweetFX a není tezky si to upravit. To není vyssi divci jako ENB.
Ja mam ve studiu Wide gamut NEC 10 bit, ale na hry, nebo na beznou cinnost, to není nejen kvůli odezve. Jo barvy jsou naprosto vyborny, ale u fotek v PSku v Adobe RGB formatu. Ja mam monitory zkalibrovany sondama a to jsou pak barvy tak, jak mají spravne byt, ikdyz třeba nemusi vyhovovat mymu vkusu. Musí se pak shodovat i s kalibraci tiskarny. Jakmile do toho sahnes rucne, tak uz proste nemas spravny barvy a je problem. Ten wide gamut monas sis nastavil dle svého vkusu, ale do spravnych barev to ma pak daleko. Nevim zda ti to stoji za to vypláznout takovy prachy za Wide gamut, ale tak to je věc tvyho vkusu
Jinak tyhle monitory nejsou staveny na odezvu a hry, takze stejne budes mit asi problém najit vyhovujici monas.
HEAD: Muzes vypnout AA ve hre a zapnout SMAA. To by mělo mozna i fps pridat.
Re: Zaklínač 3 - Technická stránka hry
Napsal: pát 22. kvě 2015, 14:33
od Ache
Hladis píše:Ja mam ve studiu Wide gamut NEC 10 bit...
Ten wide gamut monas sis nastavil dle svého vkusu, ale do spravnych barev to ma pak daleko...
Hmm a která hra má třeba správné barvy?
Já doufam v pokrok a dufam že Quantum dots podsvícení už s tím zabýbe.
A ano, stejně jako si většina lidí ekvalizérem upraví zvuk podle svého, tak to samé platí i o obraze.
Jestli mě na stávajícím monitoru něco vadí, tak je to jen jedna věc: je jen v omezeném sRGB prostoru bez zelené barvy (sRGB zelená není správná zelená, ale žlutozelená!)
@HEAD: no ten SweelFX hlavně dělá jak vidím nějaký banding na obloze... nic moc. Ale ten zvýšený kontrast a snížená saturace za ten pokles fps asi stojí.
Re: Zaklínač 3 - Technická stránka hry
Napsal: pát 22. kvě 2015, 14:45
od Hladis
No je fakt, ze pokud nerozjebes totalne barvy, tak ve hrach se to blbe pozna, zda mas zkalibrovanej monas. Hodne lidi si to stejne upravuje co jim vyhovuje, ikdyz je to blbe. Ale třeba u kvalitni fotky obliceje člověka uz bys poznat spatny nastaveni barev mel. U me je ale profesionalni deformace mit zkalibrovany monas a nesahat na to. Zadny rucni upravy profilu ICC a monitoru pro me neexistuji.
Re: Zaklínač 3 - Technická stránka hry
Napsal: pát 22. kvě 2015, 14:55
od Ache
Hladis píše:U me je ale profesionalni deformace mit zkalibrovany monas a nesahat na to. Zadny rucni upravy profilu ICC a monitoru pro me neexistuji.
Dell byl taky kalibrován na sRGB a Adobe , a jak sem psal: fotky sem na tom editoval v
sRGB. Díky tomu je po downgrade na čistě sRGB monitor vidím cca stejně (nějaká barevná odchylka je mi u zadku +- to sedí), ale rozhodně ty barvy v sRGB zdaleka nepokrejou to co sem občas vyfotil, ale gamut to musel "zkomprimovat / ořezat".
Proto doufam... že se někdy udělá krok ku předu, a nebude to jak za komančů:
se sRGB na věčný časy!
Re: Zaklínač 3 - Technická stránka hry
Napsal: pát 22. kvě 2015, 14:56
od HEAD
Vypada to blbe.Hlavne v rozhovorech.Zatim to nebudu pouzivat
Re: Zaklínač 3 - Technická stránka hry
Napsal: pát 22. kvě 2015, 15:02
od Ache
HEAD píše:Vypada to blbe.Hlavne v rozhovorech.Zatim to nebudu pouzivat
Ono taky jak koukam to post-processne prostě celý obraz včetně HUDu... Něco takového, co vidim na tvých screnech, by se snad i bezeztráty výkonu dalo udělat přes ovladače grafiky - ubrat saturaci (nebo digital vibrancy) a zvýšit kontrast.
Re: Zaklínač 3 - Technická stránka hry
Napsal: pát 22. kvě 2015, 15:12
od Hladis
Ache:
Ono ja kalibruju i jas+kontrast a pokud chci jiny svetelny podmínky, nebo se menej, tak sonda vedle monasu ti i upravuje jas a kontrast v realnym case. Me proste musí sedet vstup a vystup. Pokud třeba bych si rucne nastavil monitor dle toho jak se to libi me a poslal pak na takovym monitoru upravenou fotku do tiskarny, tak mi vyjede uplne něco jiného. Jinak zalezi jak fotíš. Když vezmu fotku v Adobe RGB a hodim ji na Adobe RGB monitor a vedle na sRGB monas, tak to uvidíš zcela jasny rozdil a budes si rikat, ze ten sRGB je nejakej vyblitej
Ale nepředpokládám, ze by se na preferovani sRGB v aplikacích něco jen tak zmenilo. Preci jen Wide gamut je spis pro fotografy a bezny lidi a firmy do kanclu, nakupuji levny monasy. To by Wide gamut monitory musely zlevnit a dostat se i true 10bit nejak do beznyho pouzivani. Ale to uz jsme hodne mimo téma
Re: Zaklínač 3 - Technická stránka hry
Napsal: pát 22. kvě 2015, 15:14
od HEAD
Re: Zaklínač 3 - Technická stránka hry
Napsal: pát 22. kvě 2015, 15:33
od Ache
Hladis píše: Ale to uz jsme hodne mimo téma
Jo, konec blbostí. a OT.
To je jak se hádat s hifistou, že repra pod 100k hrajou blbě a jinak nemáš 100% zážitek a nesedí ti vstup z výstupem.
A Ekvalizér je zlo... známe to...
Tvé využití je zase taky hodně specifické - pokud ti musí sedět výstup a vstup. To u her a dnešních filmů (takový ty s Matrix filtry), určitě vstup (reálná předloha) s výstupem opravdu nesedí, takže o nějaké "optimalizaci" na nějaký standard nemůže být snad ani řeč.
Zaklínač 3 je myslím naprosto ukázkový případ - tam se jistě nějakou "reálnou" barevnou předlohou neřídí... ono by to tomu možná i zkazilo atmosféru.
Moje poslední slova na toto (OT) téma:
Rec. 2020 for the win!
Re: Zaklínač 3 - Technická stránka hry
Napsal: pát 22. kvě 2015, 15:35
od Migl
Ten hairworks je opravdu nějak náročný, bez něj mi drží stabilně 60fps a sním jsou kolikrát propady až k 30fps, asi budu hrát bez něj stejně to není až takoví rozdíl..
Re: Zaklínač 3 - Technická stránka hry
Napsal: pát 22. kvě 2015, 15:47
od ArgCZ
neblbněte s tou reálností, je to fantasy svět, když se autoři rozhodnou že budete mít dvě slunce tak to tak prostě bude
Re: Zaklínač 3 - Technická stránka hry
Napsal: pát 22. kvě 2015, 15:51
od hnizdo
Tady je spis problem s tim, ze to jedno slunce ma polovicni teplotu povrchu nez to nase
Re: Zaklínač 3 - Technická stránka hry
Napsal: pát 22. kvě 2015, 15:54
od dexterav
mno a kto povedal že pri fantasy/scifi je to zle?
treba si to užívať lebo zase tu tak skoro niečo podobné mať nebudeme
a hrách sral pes kalibráciu kedže tu ide o to čo chú autori hry a nie adobe alebo nejaká kalibračná sonda, riešiť to pri hre hraničí z ...
hlavne že 95% ľudí na tn fhd za 80e
Re: Zaklínač 3 - Technická stránka hry
Napsal: pát 22. kvě 2015, 16:04
od hnizdo
Jasny, ja to neresim, bloumam krajinu na koni, zkoumam otazniky a pak vetsinou hodne zdrham. Ten svinskej drak se mne nechtel pustit, asi mel hlad.
Re: Zaklínač 3 - Technická stránka hry
Napsal: pát 22. kvě 2015, 16:16
od HEAD