Stránka 29 z 56
Re: NVIDIA Ada Lovelace - Info a spekulace
Napsal: pon 26. zář 2022, 14:16
od DOC_ZENITH
DLSS3 neberu jako použitenou věc kvůli inputlagu. Ňáké fake generované snímky z posledních 2 s tudiž 2-frame inputlagem mě nechávaj klidnym.
Re: NVIDIA Ada Lovelace - Info a spekulace
Napsal: pon 26. zář 2022, 14:18
od hnizdo
jo, v tom testu ve 4k vidim rozdil 2 fps mezi 3 a 4.
Re: NVIDIA Ada Lovelace - Info a spekulace
Napsal: pon 26. zář 2022, 15:28
od Delarge
DOC_ZENITH píše: ↑pon 26. zář 2022, 14:16
DLSS3 neberu jako použitenou věc kvůli inputlagu. Ňáké fake generované snímky z posledních 2 s tudiž 2-frame inputlagem mě nechávaj klidnym.
Zdroj, už jsou nějaký testy?
Re: NVIDIA Ada Lovelace - Info a spekulace
Napsal: pon 26. zář 2022, 15:44
od Trek
Na to nepotřebuješ žádný testy, protože ten snímek bude generovanej bez započítání vstupů klávesnice a myši, čili input lag. Jsem zvědavej jestli to bude hodně poznat nebo ne, odhad pohybu pomocí AI to možná sníží ten vliv, ale bude tam.
Re: NVIDIA Ada Lovelace - Info a spekulace
Napsal: pon 26. zář 2022, 15:54
od Delarge
Trek píše: ↑pon 26. zář 2022, 15:44
Na to nepotřebuješ žádný testy, protože ten snímek bude generovanej bez započítání vstupů klávesnice a myši, čili input lag. Jsem zvědavej jestli to bude hodně poznat nebo ne, odhad pohybu pomocí AI to možná sníží ten vliv, ale bude tam.
Aha. Takže klasickej zdroj: I made it the f**k up
Doc ví houno, jak to bude fungovat, ale určitě to bude nepoužitelný.
Re: NVIDIA Ada Lovelace - Info a spekulace
Napsal: pon 26. zář 2022, 15:59
od marek16
Pokud si dobře pamatuju, huang už na uvedení říkal, že se vyrenderujou dva framy, a z nich a pohybových vektorů objektů mezi nima se udělá interpolovanej, opět mezi nima.
Ono to ani jinak fungovat nemůže, muselo by to odhadovat kam user pohne s myší, kam se pohnou herní objekty (fyzika), zkrátka by to potřebovalo křišťálovou kouli místo optical flow akcelerátoru.
Re: NVIDIA Ada Lovelace - Info a spekulace
Napsal: pon 26. zář 2022, 16:00
od DOC_ZENITH
Sama Nvidi deklarovala že je to snímek vyvozenej z 2 posledních hotovejch snímků a vloženej mezi ně a měli 51ms ipnputlagu na svym vlastnim grafu. Samo sebou recenze ukážou více, ale pro mě je 51ms nehratelnejch.
Re: NVIDIA Ada Lovelace - Info a spekulace
Napsal: pon 26. zář 2022, 16:04
od Ache
marek16 píše: ↑pon 26. zář 2022, 15:59Ono to ani jinak fungovat nemůže, muselo by to odhadovat kam user pohne s myší, kam se pohnou herní objekty (fyzika), zkrátka by to potřebovalo křišťálovou kouli místo optical flow akcelerátoru.
Na druhou stranu to dle těch screenů ze spidermana vypadá na tu křišťálovou kouli.
btw. na tý 970tce sem si nedavno zkoušel Geforce now - jo i na UPC 500mbit (kde mam do 9ms ping) to laguje na cca 50-60ms dle měřiče na tom Now... a dost je to znát - takovej ghostrunner co byl free k vyzkoušení (možná ještě je, nevim) je pak proti nainstalovaný verzi výrazně hůř ovladatelný. To samý Control. 50-60ms inputlag je už hnus. Ale nutno zase uznat, že je to fakt nízký lag na to, že ta blbost musí přenést příkazy ovládání na NV servery, tam vygenerovat herní frame, enkodovat ho, poslat a zase dekodovat.
Re: NVIDIA Ada Lovelace - Info a spekulace
Napsal: pon 26. zář 2022, 16:05
od marek16
Abychom tu utnuli debatu o tom, kdo si vymýšlí:
...DLSS 3 processes the NEW frame, and the PRIOR frame, to discover how the scene is changing... blablabla is fed to the neural network to generate the intermediate frames...
https://youtu.be/PWcNlRI00jo?t=613
Re: NVIDIA Ada Lovelace - Info a spekulace
Napsal: pon 26. zář 2022, 16:21
od Shaquille
Ache píše: ↑pon 26. zář 2022, 16:04
marek16 píše: ↑pon 26. zář 2022, 15:59Ono to ani jinak fungovat nemůže, muselo by to odhadovat kam user pohne s myší, kam se pohnou herní objekty (fyzika), zkrátka by to potřebovalo křišťálovou kouli místo optical flow akcelerátoru.
Na druhou stranu to dle těch screenů ze spidermana vypadá na tu křišťálovou kouli.
btw. na tý 970tce sem si nedavno zkoušel Geforce now - jo i na UPC 500mbit (kde mam do 9ms ping) to laguje na cca 50-60ms dle měřiče na tom Now... a dost je to znát - takovej ghostrunner co byl free k vyzkoušení (možná ještě je, nevim) je pak proti nainstalovaný verzi výrazně hůř ovladatelný. To samý Control. 50-60ms inputlag je už hnus. Ale nutno zase uznat, že je to fakt nízký lag na to, že ta blbost musí přenést příkazy ovládání na NV servery, tam vygenerovat herní frame, enkodovat ho, poslat a zase dekodovat.
Muzes pls poslat screen z Geforce now (settings - test network). Diky (klidne do SZ, resim nejake veci s Vodafonem a tohle mereni s 9ms by mi pomohlo)
Re: NVIDIA Ada Lovelace - Info a spekulace
Napsal: pon 26. zář 2022, 16:28
od Delarge
DOC_ZENITH píše: ↑pon 26. zář 2022, 16:00
Sama Nvidi deklarovala že je to snímek vyvozenej z 2 posledních hotovejch snímků a vloženej mezi ně a měli 51ms ipnputlagu na svym vlastnim grafu. Samo sebou recenze ukážou více, ale pro mě je 51ms nehratelnejch.
A bez DLSS bude ten input lag snad nižší?
DLSS2 ti sníží input lag, reflex ti sníží input lag, ale DLSS3, kterej je kombinuje, ti ho magicky najednou zvýší?
Akorát to snížení pravděpodobně nebude přímo uměrný nárůstu FPS, ale to má hodně daleko do "nepoužitelnosti".
Re: NVIDIA Ada Lovelace - Info a spekulace
Napsal: pon 26. zář 2022, 16:35
od marek16
Delarge píše: ↑pon 26. zář 2022, 16:28
A bez DLSS bude ten input lag snad nižší?
DLSS2 ti sníží input lag, reflex ti sníží input lag, ale DLSS3, kterej je kombinuje, ti ho magicky najednou zvýší?
Akorát to snížení pravděpodobně nebude přímo uměrný nárůstu FPS, ale to má hodně daleko do "nepoužitelnosti".
Bylo vidět, že si NV hooodně cherrypickuje, na jakých příkladech to ukázat - měli tam něco jako Cyberpunk na RTX ultra 4k, s výsledkem 23fps/150ms input lag, a pak ukázali DLSS 3 - 90fps/~50ms lag.
Což vypadá jako krásný zlepšení, jenže s tím prvním nastavením to nikdo hrát nebude, protože člověk co má 50k na grafiku není debil.
Prostě z principu fungování ti to tam ty 2 framy lagu zanese, takže bude záležet na tom, jaká to je hra (u Flight sim to bude vadit míň než u CoD), a v jakých fps ti to nakonec jede (60->120fps bude výrazně lepší než 30->60, protože se snižujicím se frametimem se bude snižovat i ten lag). Na 120->240 už by to ani Docovi nemuselo tak vadit
Re: NVIDIA Ada Lovelace - Info a spekulace
Napsal: pon 26. zář 2022, 16:46
od DOC_ZENITH
Nemuselo ale na 120fps si můžu užívat nativních 120 bez jakéhokoliv lagu způsobeného dopočítáváním, které mi u takového frameratu spíš způsobí artefakty než zlepší obraz, nehledě na nutnost 240hz obrazovky aby člověk vůbec měl šanci něco vidět. Asi nejvíce použitelné to bude v takovejch těch 60 na 120 situacích pro ty kterejm nevadí lag no. 30 na 60 si nedovedu představit že by to bylo bez masivních obrazovejch chyb.
Re: NVIDIA Ada Lovelace - Info a spekulace
Napsal: pon 26. zář 2022, 16:48
od Delarge
marek16 píše: ↑pon 26. zář 2022, 16:35
Bylo vidět, že si NV hooodně cherrypickuje, na jakých příkladech to ukázat - měli tam něco jako Cyberpunk na RTX ultra 4k, s výsledkem 23fps/150ms input lag, a pak ukázali DLSS 3 - 90fps/~50ms lag.
Což vypadá jako krásný zlepšení, jenže s tím prvním nastavením to nikdo hrát nebude, protože člověk co má 50k na grafiku není debil.
Prostě z principu fungování ti to tam ty 2 framy lagu zanese, takže bude záležet na tom, jaká to je hra (u Flight sim to bude vadit míň než u CoD), a v jakých fps ti to nakonec jede (60->120fps bude výrazně lepší než 30->60, protože se snižujicím se frametimem se bude snižovat i ten lag). Na 120->240 už by to ani Docovi nemuselo tak vadit
Jak s prvním nastavením? Ty nastavení jsou snad identický, jedno bez DLSS má input lag 150, druhý s DLSS3 má input lag třikrát lepší. A btw, není to "jenom" RTX ultra, je to novej overdrive mode, kterej má raytracovat úplně všechno ve hře.
Re: NVIDIA Ada Lovelace - Info a spekulace
Napsal: pon 26. zář 2022, 16:58
od marek16
Myslel jsem to tak, že nikdo soudnej nebude hrát hru s nastavením, který mu ji pošle do 23fps, ale sníží si detaily (RTX) aby to vytáhl nad min. 60.
Tzn NV cíleně vzala absurdní edge case, co nikdo používat nebude, aby jí to srovnání vyšlo dobře, namísto aby použila třeba existující High, kde by jí lag vyšel 30-40 (příklad) a už by to nemohli vydávat za zlepšení, protože to reálně bude zhoršení.
Celej ten příklad byl jednoznačně marketingovej cherrypicking.
Re: NVIDIA Ada Lovelace - Info a spekulace
Napsal: pon 26. zář 2022, 16:58
od DOC_ZENITH
Ano má ale oboje je shit, cokoliv nad 30ms už cejtim. Nvidia si krásně vybrala situaci nehratelného slideshow, pak použila DLSS performance což jim dalo výkon protože se rozlišení snížilo čtyřnásobně + drtivě srazilo inputlag (logicky když se zvedly FPS) ale pak si to zase zhoršili aktivovánim těch dopočítávanejch snímků ale dosáhli tim dalšího zdvojnásobení FPS. Pak ti to ukázali A versus B a vypadá to jako skvělej posun že? Ale pořád je tam ten problém velkého inputlagu.
Pokud by neaktivovali 3.0 ale nechali tam jen 2.x s 45fps tak my měli třeba 35ms. Člověk si bude muset vybrat no. Pro mě to bude vždy tak že minimální lag a 60+ stálejch je takovej good základ. DLSS 3.0 bude jak hrát se zapnutym motion interpolation na TV, a že znám pár konzolistů co fakt tak hrajou. No thanks, mé smysly ještě nejsou tak otupělé abych mohl přejít 50+ ms.
Re: NVIDIA Ada Lovelace - Info a spekulace
Napsal: pon 26. zář 2022, 17:05
od Delarge
marek16 píše: ↑pon 26. zář 2022, 16:58
Myslel jsem to tak, že nikdo soudnej nebude hrát hru s nastavením, který mu ji pošle do 23fps, ale sníží si detaily (RTX) aby to vytáhl nad min. 60.
Tzn NV cíleně vzala absurdní edge case, co nikdo používat nebude, aby jí to srovnání vyšlo dobře, namísto aby použila třeba existující High, kde by jí lag vyšel 30-40 (příklad) a už by to nemohli vydávat za zlepšení, protože to reálně bude zhoršení.
Celej ten příklad byl jednoznačně marketingovej cherrypicking.
Ale lidi, který si koupí tu kartu za 50k, budou mít s tímhle nastavením 90 FPS s ultramega RT a s pořád pro většinu tolerovatelným input lagem. To je snad celej point, ne?
Re: NVIDIA Ada Lovelace - Info a spekulace
Napsal: pon 26. zář 2022, 17:09
od Ache
Mimochodem, těch 23 fps -> 90fps prezentovali na 4090tce, jak asi bude tenhle overdrive mód fungovat na RTX 4070 která má méně než polovinu jednotek, polovinu sběrnice... tam s tímhle DLSS 3 budeš ve stejném nastavení rád za 50 fps
snížit rozlišení by asi šlo, ale kombinace DLSS performance + fake snímek... to už bude obraz jak za dob VHS když základem bude třeba fullHD - což na kartě za 900$ fakt poteší.
Rád bych to ale vyzkoušel, to zas jo... akorát 900+ $ Kožence fakt za 4070tku nedám. Nějak mě po těch letech Huang fakt sere.
Re: NVIDIA Ada Lovelace - Info a spekulace
Napsal: pon 26. zář 2022, 17:13
od Delarge
DOC_ZENITH píše: ↑pon 26. zář 2022, 16:58
Ano má ale oboje je shit, cokoliv nad 30ms už cejtim. Nvidia si krásně vybrala situaci nehratelného slideshow, pak použila DLSS performance což jim dalo výkon protože se rozlišení snížilo čtyřnásobně + drtivě srazilo inputlag (logicky když se zvedly FPS) ale pak si to zase zhoršili aktivovánim těch dopočítávanejch snímků ale dosáhli tim dalšího zdvojnásobení FPS. Pak ti to ukázali A versus B a vypadá to jako skvělej posun že? Ale pořád je tam ten problém velkého inputlagu.
Pokud by neaktivovali 3.0 ale nechali tam jen 2.x s 45fps tak my měli třeba 35ms. Člověk si bude muset vybrat no. Pro mě to bude vždy tak že minimální lag a 60+ stálejch je takovej good základ. DLSS 3.0 bude jak hrát se zapnutym motion interpolation na TV, a že znám pár konzolistů co fakt tak hrajou. No thanks, mé smysly ještě nejsou tak otupělé abych mohl přejít 50+ ms.
Na to je ale taky jednoduchá odpověď. Pokud se někomu nebude líbit input lag v ultramega nastavení, který si ostatní budou moc dovolit jenom jako slide show, tak si to nastavení prostě trochu sníží, jak píše marek16.
Kouzlo a input lag bude lepší.
Re: NVIDIA Ada Lovelace - Info a spekulace
Napsal: pon 26. zář 2022, 17:24
od satik
Jen BTW k tomu inputlagu, pokud se ten novej frame generuje mezi poslední dva framy, tak bude reálně zvyšovat inputlag jen o půlku framu (za předpokladu, že by generování toho vymyšlenýho framu trvalo zanedbatelnou dobu vůči tomu, jak dlouho trvá celej frame - třeba 3ms při 60fps).
Ono už normálně je minimální možnej inputlag většinou tvořenej v podstatě součtem doby počítání logiky + rendering framu + zbylá latence systému (myš/klávesnice, OS, monitor, ...), takže reálně přidání latence půlky jednoho framu (počítání logiky + renderinu) přidá k celkový latenci ve výsledku klidně jen třeba čtvrtinu nebo ještě menší část.