Stránka 29 z 50

Napsal: ned 17. pro 2006, 22:31
od Lukfi
no, přeznačenej low-end typu R9000 můžeš mít dycky, a je to prakticky jedno jestli si to koupíš jako Radeon X1600 nebo Radeon X2001, spíš jde o low-end typu RV515. Ten asi jen tak nebude jak to tak vypadá...

Napsal: ned 17. pro 2006, 22:35
od no-X
cool.user píše:edit:ale neni tam V-cko :razz:
To není třeba - tady ti schvaluju, že info o value čipech generace R6xx nebudu v rámci tohoto threadu považovat za OT.

razítko: Obrázek

podpis: no-X

stačí?? :roll:

Lukfi píše:no, přeznačenej low-end typu R9000 můžeš mít dycky, a je to prakticky jedno jestli si to koupíš jako Radeon X1600 nebo Radeon X2001, spíš jde o low-end typu RV515. Ten asi jen tak nebude jak to tak vypadá...
Samozřejmě jsem tím myslel tehnologicky stejnou generaci, jak je nyní zvykem. Uvedenými příklady jsem demonstroval ukázky low-endu ve smyslu finančního a výkonnostního segmentu oproti high-endu. Tvorba low-endu osekáním předchozí generace tehdy byla standardem, dnes je to samozřejmě minulost (pokud vynecháme segment kolem 1kKč, který užnelze nazývat ani low-endem)

Napsal: ned 17. pro 2006, 22:46
od Lukfi
no-X píše:Tvorba low-endu osekáním předchozí generace tehdy byla standardem, dnes je to samozřejmě minulost
to jsem si taky myslel... do té doby než nVidia vydala GF7100GS a ATi oznámila Radeon X1050.

Napsal: ned 17. pro 2006, 22:47
od Coololooser
Lukfi píše:
no-X píše:Tvorba low-endu osekáním předchozí generace tehdy byla standardem, dnes je to samozřejmě minulost
to jsem si taky myslel... do té doby než nVidia vydala GF7100GS a ATi oznámila Radeon X1050.
no-X píše:(pokud vynecháme segment kolem 1kKč, který užnelze nazývat ani low-endem)
:roll:

Napsal: ned 17. pro 2006, 23:20
od no-X
Tak tak :-) Když už na ty moje žvásty odpovídáte, tak si je aspoň čtěte pořádně :sigh:

Napsal: pon 18. pro 2006, 12:19
od crux2005
http://www.beyond3d.com/forum/showpost. ... count=1671

v niečom majú pravdu a v niečom nie ... :wink:

Napsal: pon 18. pro 2006, 12:48
od HEAD
Muzete to pls nekdo prelozit :) .Jestli jsem to pochopil tak by mela byt G80 efektivnejsi jak R600?

Napsal: pon 18. pro 2006, 13:06
od Lukfi
=> HEAD: ta hlavní zápletka je o tom že R600 bude mít 4D+1D jednotky jako Xenos. Je to míň efektivní než streaming processors G80 ale 4D jednotka neznamená 4x tolik tranzistorů jako 1D jednotka, takže ve výsledku to může vyjít nastejno.

=> crux2005: a nechceš se s náma podělit o to v čem nemaj pravdu?

Napsal: pon 18. pro 2006, 19:51
od crux2005
HEAD píše:.Jestli jsem to pochopil tak by mela byt G80 efektivnejsi jak R600?
v čom :P dynamic branchingu ?

@Lukfi: napríklad, autor tvrdí, že sa 4D a 1D inštrukcie nemôžu miešať ...

Napsal: stř 20. pro 2006, 14:55
od Mali
Zdravim. Taky sem se rozhodl prispet svou troskou do mlyna.

Podle me ( to je opravdu dulezite ) budou R6xx vykonejsi nez jejich protejsky. Vychazim z faktu ze by mel byt ( xenos byl mezikrok ) konecne plne unifikovanou architekturou. Podle me G8x neni. To ze ma vsechny predpoklady ( 1D streaming proc ) jeste nic neznamena. Totiz rozlozeni je dane na pevno. Podle me je to tak ze je urcita mez, do ktere se muzou pridelovat shaderum pixel operace. Dejme tomu ze scena obsahuje 120 pixel operaci a 60 vertex. Mame 128 prociku, tak prvnic dejme tomu 96 pixel operaci se zpracuje a volne prociky se priradi vertexum. Tohle je velice zjednoduseno (vse na scalarni slozky ) a pokryva jeden taktik. :P

G80 neobsahuje zadnou logiku pro pridelovani shaderu podle narocnosti a vse bude reseno pres ovladace ( ktere ovsem jedou mimo GPU, takze je vykonostni propad vetsi). Kdezto R600 by podle me mel mit nakej "dispatch" obvod, kterej by jednoduse pri dekodovani instrukci pripojoval nejaky prefix, a podle nej by se urcilo, co se vlastne pocita a mel by to delat bez zpozdeni. Takhle by tedy byl novej radeon mnohem vice flexibilnejsi a prakticky by se dosahlo velmi vysokeho vykonu bez velkych vykyvu.

Tedy nakonec by mohl mit prumerny vykon tak o 20% vyssi. Dulezite je prumerny.

Take si myslim ze neni duvod si myslet ze by nemohl zpracovavat 4x1D operaci najednou ( viz naky posty ), samo s urcitou ztratou zpusobenou kompilaci takovych dat.

IMHO:
96 shaderu s ~ efektivnosti 3 operaci za takt na 700-800MHz = ~200-230.000.000 operaci za sekundu ( vychazim z faktu ze neni problem spojit nekolik skalarnich operaci do jedne vektorove, ale takove spojeni samozrejme vyzaduje spravne slozeni, coz muze zbrzdit dalsi operace)
128 shaderu s 1 operaci za takz na 1,35GHz = 172.800.000 operaci.

Vzhledem k tomu ze R600 bude mit vetsi propustnost pametoveho subsystemu a evolucne lepsi organizaci datovych cest uvnitr GPU (Ring-bus) to vypada ze by mela mit Ati proti nVidii mostrozni naskok a mohla by si dovolit i takty kolem 500-600MHz => ekonomictejsi reseni.

Ale treba jsem mimo misu. Jestli jo, tak me prosim vyvedte z temnoty nevedomosti ^^

Napsal: stř 20. pro 2006, 15:57
od crux2005
Each cluster can process threads of three different types (vertex, geometry, pixel), independently and in the same clock cycle (and infact it's likely more granular than that), and that's the crux of how the shading core works. With a scheduler per cluster and processing of all thread types, you have yourself a unified shading architecture, no clusters specifically tied to vertex, geometry or pixel data for the duration of the chip's operation, and the ability to perform the necessary work whenever it's needed. That almost self-scheduling, dynamically balanced, independant shading is what defines G80 from a data processing perspective. That means that in any given cycle, all 128 SPs may be working on the same thread type, but conversely and as a function of the thread schedulers running each cluster, working on vertex, geometry and pixel data in the same cycle.

Mali píše:Podle me je to tak ze je urcita mez, do ktere se muzou pridelovat shaderum pixel operace.


škoda, že to nie je potvrdené ani vyvrátené - staviaš svoju teóriu na niečom čo nevieš či je pravda, alebo nie ...
Mali píše:G80 neobsahuje zadnou logiku pro pridelovani shaderu podle narocnosti a vse bude reseno pres ovladace ( ktere ovsem jedou mimo GPU, takze je vykonostni propad vetsi).


hmmm :roll:

Obrázek

Mali píše:96 shaderu


ako vieš, že ich bude 96 ?
Mali píše:Vzhledem k tomu ze R600 bude mit vetsi propustnost pametoveho subsystemu


512Bit je pekných, čo už ATi ostávalo ?
imho je to ale zbytočne veľká priepustnosť. Povedzme, že ~100GB/s.
Načo ? len preto, aby bol vybavený do budúcnosti ? Priepustnosť pamätí nie je všetko :wink:
GPUčka skôr zomrú na niečo iné, ale nie na nedostatok priepustnosti pamäte.

Napsal: stř 20. pro 2006, 15:59
od Wuuduu
Mali píše:...vypada ze by mela mit Ati proti nVidii mostrozni naskok a mohla by si dovolit i takty kolem 500-600MHz...
Pekna teoria, ale napis mi aspon jedno PREČO by to robili?
Este nikdy v historii nemala konkurencia MONSTROZNY naskok, kedze nemusela, plebs sa uspokoji s normalnym "primeranym" naskokom, nejakym tym vylepsenim a asi nema vyznam vylozit okamzite VSETKY tromfy - nehral si nikdy Poker?

Podla mna, obom firmam ide o peniaze a o zisk, nie o to, aby si ukazali, kto ma "vacsieho"...

Napsal: stř 20. pro 2006, 16:00
od crux2005
Mali píše:...vypada ze by mela mit Ati proti nVidii mostrozni naskok a mohla by si dovolit i takty kolem 500-600MHz...
:roll:

práveže si to nemôže dovoliť ...
Wuuduu píše:Podla mna, obom firmam ide o peniaze a o zisk, nie o to, aby si ukazali, kto ma "vacsieho"...
to je jasné, u nVidii je to ale vo väčších rozmeroch

Napsal: stř 20. pro 2006, 17:01
od fanik
crux2005 píše:
hmmm :roll:

Obrázek
já nějak nechápu co tohle dokazuje v souvislosti s tou citací... můžeš mi to prosím vysvětlit (pominu develop. fakta)

Napsal: stř 20. pro 2006, 20:29
od Mali
Wuuduu píše:
Mali píše:...vypada ze by mela mit Ati proti nVidii mostrozni naskok a mohla by si dovolit i takty kolem 500-600MHz...
Pekna teoria, ale napis mi aspon jedno PREČO by to robili?
Este nikdy v historii nemala konkurencia MONSTROZNY naskok, kedze nemusela, plebs sa uspokoji s normalnym "primeranym" naskokom, nejakym tym vylepsenim a asi nema vyznam vylozit okamzite VSETKY tromfy - nehral si nikdy Poker?

Podla mna, obom firmam ide o peniaze a o zisk, nie o to, aby si ukazali, kto ma "vacsieho"...
Podle me je v ramci "stejne" generace (R6xx/G8x) karet 20% naskok pri vydani docela monstrozni...
Zaroven to bylo mysleno tak, ze by si Ati mohla dovolit zmensit takty, aby nemela naskok tak veliky, ale jed rekneme 5-10% a trumfy si podrzet... naucte se cist ^^
That almost self-scheduling, dynamically balanced
Dulezite je tam to "almost". Kdyby to totiz bylo soucasti GPU, nebylo by tam to "almost".
crux2005 píše:škoda, že to nie je potvrdené ani vyvrátené - staviaš svoju teóriu na niečom čo nevieš či je pravda, alebo nie ...
Prave proto tam pisu, ze je to podle me. Nechci si hrat na nakyho proroka. Proste vychazim z me znamych faktu a psal sem, at me kdyztak nasmerujete ^^
crux2005 píše:imho je to ale zbytočne veľká priepustnosť. Povedzme, že ~100GB/s.
Načo ? len preto, aby bol vybavený do budúcnosti ? Priepustnosť pamätí nie je všetko
GPUčka skôr zomrú na niečo iné, ale nie na nedostatok priepustnosti pamäte.
Jak jsem pochopil fci geometry shaderu, meli by mit k dispozici specialne sadu bufferu na operace nad celou mnozinou vrcholu. Proto podle me neni od veci navysovat propustnost pameti.

Napsal: stř 20. pro 2006, 21:09
od no-X
Lidi, nevěřte všemu, co se kde píše a co kde píšu já :wink:

Mali: Nesrážej G80 takovým způsobem - tím myslím, abys svoji kritiku nezakládal na spekulacích. Nepůsobí to dobře. G80 se v současnosti jeví jako dobrý čip, ne dokonalý, ale krom podle mě nevyváženého poměru TEX:ALU a ne zrovna ideálně fungujícího CSAA je to slušný produkt. Pokud má výrazné nedostatky, projeví se po vydání R600 velice rychle samy a G80 se znemožní i bez naší asistence . Jenže k tomu imho nedojde, protože vyšla první. A žádný čip, který vyšel první, se ještě nikdy znemožnit nedokázal.

crux2005: Ohledně té propustnosti pamětí bych ATi nepodceňoval. Myslím, že moc dobře vědí, co dělají. Viz X1800XT, jejíž 1550MHz paměti taky mnoho lidí nejdříve považovalo za overkill a jak se nakonec ukázalo, byla to nejvhodnější možná volba.

Napsal: stř 20. pro 2006, 21:45
od crux2005
Mali píše:
That almost self-scheduling, dynamically balanced
Dulezite je tam to "almost". Kdyby to totiz bylo soucasti GPU, nebylo by tam to "almost".
len jedno slovné spojenie: Hardware-Load-Balancing :wink:

@ fanik: išlo mi o naznačenie, že v G80 je HW L balancing, ktorý rozdeľuje thready a nie je všetko "reseno pres ovladace" :roll:
no-X píše:Ohledně té propustnosti pamětí bych ATi nepodceňoval. Myslím, že moc dobře vědí, co dělají. Viz X1800XT, jejíž 1550MHz paměti taky mnoho lidí nejdříve považovalo za overkill a jak se nakonec ukázalo, byla to nejvhodnější možná volba.
nj, vedia čo robia.

Napsal: pát 22. pro 2006, 02:38
od Lees
sorač za OT, ale všude se píše ,že bude mít R600 512-bitovou sběrnici a pravděpodobně GDDR4, ale o jake kapacitě? Předpokladam, že nebude mit méně než G80, takže 1024MB?

Napsal: pát 22. pro 2006, 08:06
od no-X
Myslím, že bude existovat 512 i 1024MB verze.

Napsal: pát 22. pro 2006, 10:16
od blekota je boss
uz me to prestava bavit...furt nigdo nic nevi, netusi jen samy spekulace... :) to my nerikejte, ze to u ATI drzej tak dobre pod poklickou...chudakovi inquireru uz dosly vsechny napady a vostani taky uz nevedej co si vymyslet...vi se aspon datum uvedeni? 14.unora? herdek dyt NDA konci uz za necelej mesic...aspon na ty vanoce by mohly vypustit nejaky podrobny info, fotografie nebo testy....ja uz to zkratka nevydrzim...help me!:-D