Stránka 30 z 56
Re: NVIDIA Ada Lovelace - Info a spekulace
Napsal: pon 26. zář 2022, 17:31
od Ache
Tak nebo tak je to ale praštěný - při "fake snímcích" bude logicky ten inputlag vyšší než bez nich - něco jejich vygenerování sežere. Tudíž, ukazatel fps bude sice hezký, ale inputlag bude stejný/mírně vyšší než na polovičním fps - tedy v situaci DLSS 2 + reflex (což je featura, co se do her postupně dostává - mohli by jí zase hezky locknout a povolit jen pro DLSS3 co?
).
Re: NVIDIA Ada Lovelace - Info a spekulace
Napsal: pon 26. zář 2022, 17:46
od Delarge
Ache píše: ↑pon 26. zář 2022, 17:31
Tak nebo tak je to ale praštěný - při "fake snímcích" bude logicky ten inputlag vyšší než bez nich - něco jejich vygenerování sežere. Tudíž, ukazatel fps bude sice hezký, ale inputlag bude stejný/mírně vyšší než na polovičním fps - tedy v situaci DLSS 2 + reflex (což je featura, co se do her postupně dostává - mohli by jí zase hezky locknout a povolit jen pro DLSS3 co?
).
Nvidia ukázala na tom případu Cyberpunku 22 FPS s 166ms bez DLSS a 98 FPS s 58ms DLSS3 (to je všechno, co víme). To vychází pořád vyrazně líp než stejný/mírně vyšší input lag při polovičním fps, je nižší.
Re: NVIDIA Ada Lovelace - Info a spekulace
Napsal: pon 26. zář 2022, 17:53
od satik
Pokud si mam vybrat mezi 60fps a nebo 120fps treba s o 25% vyssim inputlagem, tak aspon pro me neni co resit (pokud to nebude nejak moc viditelny na kvalite), z 60fps me po chvili bolej oci.
Inputlag mam rad nizkej a jsem na nej hodne citlivej (obzvlast v kompetetivkach jako CSko - kdyz jsem to hraval aktivnejc, bejval jsem tam GE), ale to fps je pro me pod urcity hodnoty mnohem palcivejsi problem, obzvlast v singleplayer hrach, kde nepotrebuju mit nutne tak presnej/rychlej aim.
Re: NVIDIA Ada Lovelace - Info a spekulace
Napsal: pon 26. zář 2022, 18:05
od Ache
Delarge píše: ↑pon 26. zář 2022, 17:46
Ache píše: ↑pon 26. zář 2022, 17:31
Tak nebo tak je to ale praštěný - při "fake snímcích" bude logicky ten inputlag vyšší než bez nich - něco jejich vygenerování sežere. Tudíž, ukazatel fps bude sice hezký, ale inputlag bude stejný/mírně vyšší než na polovičním fps - tedy v situaci DLSS 2 + reflex (což je featura, co se do her postupně dostává - mohli by jí zase hezky locknout a povolit jen pro DLSS3 co?
).
Nvidia ukázala na tom případu Cyberpunku 22 FPS s 166ms bez DLSS a 98 FPS s 58ms DLSS3 (to je všechno, co víme). To vychází pořád vyrazně líp než stejný/mírně vyšší input lag při polovičním fps, je nižší.
cyberpunk ale bez DLSS 3 nemá reflex
Re: NVIDIA Ada Lovelace - Info a spekulace
Napsal: pon 26. zář 2022, 18:12
od Delarge
Jo, to je fakt, reflex jsem si neuvědomil. Jsou někde nějaký testy, jak moc reflex sám o sobě ovlivňuje latenci a jestli funguje při nízkých FPS stejně efektivně jako při vyšších?
Re: NVIDIA Ada Lovelace - Info a spekulace
Napsal: pon 26. zář 2022, 18:23
od Ache
Většinou se to blížilo k poloviční latenci - záleží na hře i grafice.
V rychlosti třeba tohle:
https://touchit.sk/wp-content/uploads/2 ... 78x516.png
Teď koukam na geforce.com a už je z reflexu spíš prezentace RTX 4000 řady.
Re: NVIDIA Ada Lovelace - Info a spekulace
Napsal: pon 26. zář 2022, 22:38
od havli
Delarge píše: ↑pon 26. zář 2022, 17:46
Ache píše: ↑pon 26. zář 2022, 17:31
Tak nebo tak je to ale praštěný - při "fake snímcích" bude logicky ten inputlag vyšší než bez nich - něco jejich vygenerování sežere. Tudíž, ukazatel fps bude sice hezký, ale inputlag bude stejný/mírně vyšší než na polovičním fps - tedy v situaci DLSS 2 + reflex (což je featura, co se do her postupně dostává - mohli by jí zase hezky locknout a povolit jen pro DLSS3 co?
).
Nvidia ukázala na tom případu Cyberpunku 22 FPS s 166ms bez DLSS a 98 FPS s 58ms DLSS3 (to je všechno, co víme). To vychází pořád vyrazně líp než stejný/mírně vyšší input lag při polovičním fps, je nižší.
Proc by pri 22 fps mel byt inputlag 166ms?? Vychazi to spis na nejakych 45.
Re: NVIDIA Ada Lovelace - Info a spekulace
Napsal: pon 26. zář 2022, 22:43
od DOC_ZENITH
Tak by vyšel lag na straně GPU ala jak dlouho čekáš na samotný snímek, je zda ale ještě lag samotné hry a jejího enginu, kterej je nestálej resp liší se hra od hry a nedá se easy odhadnout. Jsou hry co lagem moc netrpěj a pak zase ty kde když se člověk jen začne blížit 30fps a už je ovládání dost "líné". Nezapomínejme tedy že při 60fps DLSS 3.0 bude stejnej engine lag jak při 30 + ještě si připočtěme 2fps lag ze samotného principu fungování DLSS 3.0, ala musí mít delay 2 snímků protože musí spočítat 2 a ten vymyšlenej hodit mezi ně.
Re: NVIDIA Ada Lovelace - Info a spekulace
Napsal: úte 27. zář 2022, 10:24
od satik
DOC_ZENITH píše: ↑pon 26. zář 2022, 22:43
Nezapomínejme tedy že při 60fps DLSS 3.0 bude stejnej engine lag jak při 30 + ještě si připočtěme 2fps lag ze samotného principu fungování DLSS 3.0, ala musí mít delay 2 snímků protože musí spočítat 2 a ten vymyšlenej hodit mezi ně.
Ten zvýšenej lag není o dva framy, ale jen o cca půl framu (za předpokladu, že generování toho DLSS3 snímku bude časově zanedbatelný oproti normálnímu renderování snímku).
Re: NVIDIA Ada Lovelace - Info a spekulace
Napsal: úte 27. zář 2022, 14:21
od Tronar
Minimalne o delku renderingu druheho framu, ne? Na ten se prave ceka.
Re: NVIDIA Ada Lovelace - Info a spekulace
Napsal: úte 27. zář 2022, 14:51
od satik
1-1.5 framu bude celkova latence (jen rendering casti, bez DLSS 3.0 by to byl 1 snimek), ale navyseni latence jen pul framu oproti bez DLSS
výpočet = timeline jak dlouho trvá render, modrý jsou dopočítaný snímky z těch předchozích, červený real snímky, čísla jsou indexy snímků
dlss3.png
EDIT: takže vlastně průměrně se inputlag zvýší dokonce cca jen o čtvrt snímku, ten půl snímek je nejhorší místo, když se pak k tomu přičte ještě zbylá latence systému, tak to bude nejspíš prakticky neznatelný.
Re: NVIDIA Ada Lovelace - Info a spekulace
Napsal: úte 27. zář 2022, 14:55
od DOC_ZENITH
Nj ale i tak, na tvorbě 1.5 můžu začít praovat až v moment kdy mam hotovej 2, v moment kdy mam hotovej 2 a výpočet 1,5 jdu zobrazit 1,5 a pak 2, když je hotovej 3 můžu začít počítat 2,5. Prostě tam bue min frame až frame a půl delay.
Re: NVIDIA Ada Lovelace - Info a spekulace
Napsal: úte 27. zář 2022, 14:59
od satik
No jak píšu nahoře, rozdíl v inputlagu mezi DLSS 3.0 ON a OFF bude v průměru cca 0,25 snímku
Re: NVIDIA Ada Lovelace - Info a spekulace
Napsal: úte 27. zář 2022, 15:01
od DOC_ZENITH
Aha možná tě začínám chápat, ty do toho dáváš i ten performance mode ala že bude renderovat 1/4 kvalitu tudiž i base FPS bude vyšší? Já ne, já jsem bral v potaz stejné FPS jen generování mezisnímků.
Re: NVIDIA Ada Lovelace - Info a spekulace
Napsal: úte 27. zář 2022, 15:16
od satik
Ne, tohle je jen ta část co má dopočítávat nový snímky, tu upsacaling část úplně ignoruju.
Počítám latenci jen čistě jen toho domýšlenýho interpolovanýho snímku.
Teď jak nad tím přemejšlím, tak ta latence ale bude fakt spíš 0.5 snímku navíc než jen 0.25, protože je otázka, jak počítat latenci toho domyšlenýho snímku - mělo by se to asi brát jako jejich průměr, když to vzniklo jejich kombinací.
Re: NVIDIA Ada Lovelace - Info a spekulace
Napsal: úte 27. zář 2022, 15:24
od keistown
A nemysli DOC nahodou jeden snimek v tom prostrednim radku a ty pul snimku spodniho radku?
Re: NVIDIA Ada Lovelace - Info a spekulace
Napsal: úte 27. zář 2022, 15:31
od satik
Prostě bez DLSS 3.0 je celkovej delay (za rendering) 1 frame, s DLSS 3.0 je to průměrně 1.5 frame, takže s dlss 3.0 bude výslednej delay o cca půl framu větší.
A ano, mám na mysli ty původní framy, tedy spodní nebo horní.
Re: NVIDIA Ada Lovelace - Info a spekulace
Napsal: úte 27. zář 2022, 15:37
od marek16
Myslím že je to složitější, pak se tam řeší ještě věci jako double/triple buffering, občas ty snímky stojí v nějaké frontě, a určitě to bude ještě složitější, ale zcela upřímně tomu nerozumím natolik, abych to dokázal jednoduše vysvětlit.
https://gpureport.cz/clanky/61-graficka ... =61&page=5
Re: NVIDIA Ada Lovelace - Info a spekulace
Napsal: úte 27. zář 2022, 15:39
od satik
To je důvod, proč jsem to od začátku psal, že ten výslednej inputlag bude o cca půl framu větší než bez, abych moh ignorovat všechny ostatní latence.
Re: NVIDIA Ada Lovelace - Info a spekulace
Napsal: úte 27. zář 2022, 17:53
od Ache
těm pár ms navíc je prd, hlavní fakt je ten, že DLSS3 vložený snímky, ti prostě nezlepší inputlag, ale spíš zhorší proti situaci s polovičním fps (bez vložených snímků, neboli DLSS2 + reflex). Plynulost obrazu asi lepší bude, ale aby to fakt nepůsobilo tím "motion sickness" dojmem jak dopočítávání na těch TV.
Za mě tohle fakt pouze featura na nahonění fps a odůvodnění si toho, proč RTX 4070 stojí 900$