Je 30 FPS dost pro všechny?

Libovolný výrobce, technologie, informace, rady, výběr, ovladače.

Moderátoři: morke, Walker1134, PKBO, Hladis

Odpovědět
Hlavson
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 19. lis 2007

Re: Je 30 FPS dost pro všechny?

Příspěvek od Hlavson »

No a zajímavé taky může být, že všichni v mém okolí, kteří hrajou vsync v životě nepotřebovali :razz: . Důležitým faktorem je stálost fps už jen kvůli hitboxům. Zastřílej si s 30FPS a pak s 150FPS.
Flegy
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Registrován: 31. črc 2004
Bydliště: Hrob

Re: Je 30 FPS dost pro všechny?

Příspěvek od Flegy »

kdyz uz hraju, mam nastavenou synchronizaci. cili porad hraju s 60hz (na lcd) a s 97hz na crt.

nemam potrebu mit vic fps, nepoznam to. a v multaku (cs napr.) hraju stejne at mam 30fps nebo 200.nepatrim k tem co "potrebujou" krysu za 3k jen aby meli lepsi "aim".nema cenu kupovat si krysu se supersenzorem kterej clovek neni schopnej z biologickyho a fyzikalniho hlediska vyuzit naplno.nepotrebuju mittrojciferny fps abych si neco zahral. radsi mit 30 nebo 50fps s tim, ze reakce hry budou rychly nez x set s tim, ze se hra stejne "tahne" :roll:
Hlavson
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 19. lis 2007

Re: Je 30 FPS dost pro všechny?

Příspěvek od Hlavson »

Ale já o kryse za 3k neříkal :) Sám mám myšku za 500 a jsem absolutně spokojenej. Jediný parametr co je docela podstatnej včetně dpi (i když já hraju na 800, můžu dát až 2,5k ale k čemu že :-D ) je frekvence. Poslední Razer tuším má 1000Hz tzn. že zpoždění je 1ms !! Ale z5 k FPS. Není možné aby si při 30FPS byl totálně "spojen" s myší a obrazovkou. Prostě pokud máš třeba 15FPS tak rozdíl mezi myšítkem a monitorem je obrovskej. Na 30 to není tolik poznat ale ten rozdíl tam jde vidět. Okolo těch 60 už je to téměř nerozeznatelný. Z mojí strany asi takhle... 30FPS není dost pro MP FPS hraní. Tečka.
Maxtor
Začátečník
Začátečník
Registrován: 23. říj 2003

Re: Je 30 FPS dost pro všechny?

Příspěvek od Maxtor »

Tak sam jsi slysel.. CS player.. je tedy logicke, ze pro to jejich kempeni zadny FPS nepotrbujou.. :)
Flegy
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Registrován: 31. črc 2004
Bydliště: Hrob

Re: Je 30 FPS dost pro všechny?

Příspěvek od Flegy »

cs sem hral cca 2 mesice v dobe kdyz vysel => uz je to dost dlouho, melo to bejt spis prirovnani. tady souz fakt sami nenormalni zeleni trpaslici :sleepy:
OndraSter
Středně pokročilý
Středně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 22. úno 2006
Bydliště: Praha / ČVUT FIT
Kontaktovat uživatele:

Re: Je 30 FPS dost pro všechny?

Příspěvek od OndraSter »

30FPS v akčních je minimum, v GTA III po vypnutí vsyncu se z stálých 30 FPS stalo 60 a bylo to znatelně plynulejší, rychlejší, všechno.

Naopak v strategii, když to jede ~30 tak to nijak extra (mě) nevadí.
PC: i5-2500k 4.5GHz/24GB RAM/GTX560 Ti 1GB/>5TB - W7 Prof x64; Microsoft SideWinder X3 notebook: HP 6715b (4GB RAM) - W7 Prof x64;
mobil: Nokia Lumia 800 Cyan, 16GB; tablet: Toshiba Portege M200 (2GB, 64GB SSD, GeForce FX5200) - W7 Prof x32


Nahraďte Arduino výkonnější variantou!
Vývojová prostředí a nástroje | Webové prohlížeče | Seznam freehostingů
Mc Baxxter
Nováček
Nováček
Registrován: 20. srp 2006
Kontaktovat uživatele:

Re: Je 30 FPS dost pro všechny?

Příspěvek od Mc Baxxter »

Musim říct, že pozoruju zajimavej jev, na konzoli jede téměř každá hra na 30FPS a nikdy sem při hraní na ni nenarazil na to, že bych si řek, že to de špatně. Naopak 30FPS na PC a na výjmky (Crysis) mi příde jako málo a je to znát. Zajímalo by mě čím to je, protože tenhle dojem má víc lidí...
Q6600@3.6Ghz | Asus P5Q-E | Asus HD5770 1GB | 8GB OCZ | WD6400AAKS | X-Fi | 7 Professional x64 | XBOX 360
Lukfi
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 04. črc 2005
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Je 30 FPS dost pro všechny?

Příspěvek od Lukfi »

Konzole by ve skutečnosti utáhla víc, tj. nedělá ji problém těch pevně nastavených 30 FPS renderovat se stabilními frametimes, protože ani v náročných scénách čas renderování nepřekročí 1/30 s. Naopak na PC framerate kolísá, některé snímky trvají déle než ta 1/30 s a proto je to neplynulé nebo dokonce zaznamenáváš cukání, i když FPS (které se ovšem počítá vždy jako průměr za nějaký čas, byť třeba jenom sekundu) je na 30.
Výkaly prosím umisťujte do záchodové mísy a nikoliv diskuzního fóra.
Fox_25
Začátečník
Začátečník
Registrován: 28. lis 2008

Re: Je 30 FPS dost pro všechny?

Příspěvek od Fox_25 »

V crysis mi taky příliš nevadilo když FPS kleslo pod 25, ale jak jsem vypnul motion blur tak to byla hrůza. Jinak u C&C mi 30fps vadilo hodně, ale až s příchodem 22"CRT, na 17" se to dalo přežít. Nejhůř to bylo asi s Richard Burns rally, jedno škubnutí a auto bylo v příkopě, při avg 40fps tuhle hru neuhraju dobře. Ale nejvíc viditelné to bylo u CoD2, jak fps klesly pod 50 bylo moje skóre bídné.

Ale nějaký závěr z toho vyvodit nelze, je to příliš individuální, odlišné hrou od hry a taky záleží na velikosti monitoru.

PS>I na myši záleží, po zakoupení logitech MX518 se líp míří(cod2) a hlavně na rs 2048X1536 se obraz nepohybuje skokově ale plynule. Sry za OT.
Swat
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 24. kvě 2005
Bydliště: Praha

Re: Assassin’s Creed Odyssey: Technická stránka hry

Příspěvek od Swat »

Paul píše:Bohužel 2500K už nedokáže vypumpovat stable 60 ani mimo města, stejně jako v Origins...takže čekám až se laskavě intel uráčí vydat 9900K...chjo.
Sorry, neber to nijak osobně, ale tohle pachtění se za 60ti fps je podle mě zcela zbytečný, konkrétně tenhle typ her je v klidu hratelnej i pod 60 fps. Navíc tahle hra má vestavěnej fps limiter, odstupňovanej po 5ti framech, takže když to lockneš na 45 fps, tak to jede jak po másle. Za další to stejně už asi většina lidí bude hrát ve 2560 x něco, takže víc bude vytížená karta (nicméně tvůj proc upgrade potřebuje). Mě osobně se herní zážitek zlepšil o 100% koupí 144 Hz monitoru. U stříleček a závodů 60 fps samozřejmě, ale u těchhle her pro mě 40+ bohatě stačí a ten 144 hz monitor toho spoustu 'přikreje' a výslednej pocit je naprostá plynulost.
MB: Asrock Z370 Extreme4, CPU: Intel Core i5-8600K@5 GHz (SilentiumPC Navis PRO 240 AiO), RAM: 2x8 GB G.Skill DDR4 3200 MHz, GPU: Gigabyte RTX 2080 Gaming OC, HDD: SSD WD Blue 3D 1TB, Seagate IronWolf 6TB, DVD: Asus, PSU: Seasonic Focus Plus 850 Gold, CASE: Corsair T600 Graphite White Edition, MONITOR: BenQ XR3501, TV: 55" Samsung Q6FN
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: Assassin’s Creed Odyssey: Technická stránka hry

Příspěvek od Hladis »

Je to stale akcni hra, tedy je dobre mit plynuly a vysoky framerate s nizkym inputlagem. AC s nizsim framerate je spis utrpeni hrat a trha to oci i ruce. 60fps je obecne hranice, kdy se da zacit hovorit o nejaky plynulosti.

Zvyseni rozliseni neodstrani problem CPU bottlenecku s nizkym frameratem,protoze framerate bude stale spatnej.
madPav3L
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 07. pro 2005
Bydliště: Středočeský kraj

Re: Assassin’s Creed Odyssey: Technická stránka hry

Příspěvek od madPav3L »

Swat píše:
Paul píše:Bohužel 2500K už nedokáže vypumpovat stable 60 ani mimo města, stejně jako v Origins...takže čekám až se laskavě intel uráčí vydat 9900K...chjo.
Sorry, neber to nijak osobně, ale tohle pachtění se za 60ti fps je podle mě zcela zbytečný, konkrétně tenhle typ her je v klidu hratelnej i pod 60 fps...
Každý to vnímá jinak. Třeba já, dříve jsem hrával hry pod 60 fps a nijak mně to nevadilo, ale dnes jak má hra pod 60-70 fps tak to poznám aniž bych měl zapnutý zobrazování snímků a vadí mi to, i tady u toho typu hry mně to vadí.
CPU: Ryzen 7 9800X3D MB: ASUS ROG STRIX B650E-E GAMING WIFI RAM: Patriot Viper Venom 2x16GB DDR5 6000MHz CL30 GPU: Palit RTX 4090 GameRock FAN: Noctua NH-D15S SSD: 1x Samsung 960 Pro M.2 512GB, 1x Samsung 960 Pro M.2 1TB, 1x Samsung PM981 M.2 2TB HDD: 3x Seagate Barracuda 7200 3TB Display: Dell AW3423DWF 3440x1440 165 Hz OLED PSU: Seasonic Prime SSR-750PD 750W Mouse: Logitech G602 Keyboard: Cherry MX-Board 6.0 UPS: CyberPower Professional Tower 1000VA/900W CASE: Fractal Design Meshify 2 XL Audio: Creative Sound Blaster Z + Logitech Z906
Swat
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 24. kvě 2005
Bydliště: Praha

Re: Assassin’s Creed Odyssey: Technická stránka hry

Příspěvek od Swat »

Jste prostě zmlsaný, no :-D To mě teď dožrala jiná věc, jelikož jsem to před chvílí rozjel, a sice rychlost chůze. To si dělaj prdel, hlavně že jsem to vychvaloval, jak to každá AC hra měla dotažený. Tak tady se zřejmě rozhodli klasicky rozbít něco, co perfektně fungovalo. 'Pomalá' chůze a její animace je v současný podobě naprosto otřesná, jakoby měl naděláno v trenkách, na to se moc nedá koukat a tohle zatím silně odrazuje od hraní mě.
MB: Asrock Z370 Extreme4, CPU: Intel Core i5-8600K@5 GHz (SilentiumPC Navis PRO 240 AiO), RAM: 2x8 GB G.Skill DDR4 3200 MHz, GPU: Gigabyte RTX 2080 Gaming OC, HDD: SSD WD Blue 3D 1TB, Seagate IronWolf 6TB, DVD: Asus, PSU: Seasonic Focus Plus 850 Gold, CASE: Corsair T600 Graphite White Edition, MONITOR: BenQ XR3501, TV: 55" Samsung Q6FN
Frostys
Začátečník
Začátečník
Registrován: 24. črc 2006

Re: Assassin’s Creed Odyssey: Technická stránka hry

Příspěvek od Frostys »

Tak zvyknou se dá i na 30fps což o to... Ke svému pc 144hz monitoru mám připojený PS4... jen si z toho čas od času ublinknu.
CPU i7-9700k + MasterLiquid Lite 240
GPU MSI GeForce RTX 2070 8Gb
RAM Patriot Viper4 16GB@3000MHz
MB Gigabyte Z390 Gaming X
ifkopifko
Začátečník
Začátečník
Registrován: 16. říj 2009

Re: Assassin’s Creed Odyssey: Technická stránka hry

Příspěvek od ifkopifko »

Hladis píše:Je to stale akcni hra, tedy je dobre mit plynuly a vysoky framerate s nizkym inputlagem. AC s nizsim framerate je spis utrpeni hrat a trha to oci i ruce. 60fps je obecne hranice, kdy se da zacit hovorit o nejaky plynulosti.
Sorry, ale určite nič také neplatí "obecně". Obecně by bolo dobré nevydávať svoje subjektívne dojmy za fakty. 60fps sa považovalo za hranicu plynulosti v čase, keď boli monitory locknuté na 60Hz a zobrazenie vykazovalo zreteľný stutter ak fps kleslo pod túto hranicu (v-sync on). Dnes sú možnosti trochu iné, viď. čo napísal Swat.
CPU: R7 7700 COOLER: Endorfy Fera 5 MB: ASUS B650M-E RAM: 2x16GB DDR5 VGA: Asus GTX 1060 3GB OC HDD: Samsung 980 Pro 1TB + Crucial MX500 1TB + WD Red 6TB PSU: Seasonic Focus GM550
CASE: Thermaltake Swing Silver w/o window -trošku modifikovaná (skôr znásilnená) DISPLAY: Asus MX239H
Frostys
Začátečník
Začátečník
Registrován: 24. črc 2006

Re: Assassin’s Creed Odyssey: Technická stránka hry

Příspěvek od Frostys »

ifkopifko: Dá se s tebou souhlasit až do té úplně poslední věty. Souhlasím, že 60fps se považovalo za hranici plynulosti dříve. Dnes je to 144 fps na 144hz. To už se dá hovořit o nějaké plynulosti.

// A jestli máš sestavu ze svého podpisu, tak se ani nedivím, že považuješ 30fps za standard.
CPU i7-9700k + MasterLiquid Lite 240
GPU MSI GeForce RTX 2070 8Gb
RAM Patriot Viper4 16GB@3000MHz
MB Gigabyte Z390 Gaming X
ArgCZ
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 16. črc 2010

Re: Assassin’s Creed Odyssey: Technická stránka hry

Příspěvek od ArgCZ »

Tomuhle se musím jen zasmat a smát se vám budu hned jak zacnete ulítávat nad RT dvojnasob
PS5, LG OLED65BX, Samsung HW-Q700A + SWA-9500S = 5.1.4 Dolby Atmos, DTS:X
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: Assassin’s Creed Odyssey: Technická stránka hry

Příspěvek od Hladis »

ifkopifko píše:Sorry, ale určite nič také neplatí "obecně".
Ehm. 60 fps je obecne prijmuty fakt jako zacatek nejaky prijatelny plynulosti a to se stale da bavit o zacatku, protoze ideal to zacne byt kolem 100fps+. Zadna subjektivitea s tim nema co delat, jelikoz je to meritelny fakt, ktery muze rozporovat jen nekdo s ocni vadou, tedy irelevantni. Ale je mi jasny odkud vitr fouka. :roll:
Frostys píše:Dnes je to 144 fps na 144hz.
No to je sice super, ale ne nutnost pro plynuly hrani a ne obecne zacatek, kdy se da mluvit o hre jako plynule. :)
Swat píše:Jste prostě zmlsaný, no :-D
Spis mozna starej a tak nejak mam v pameti jeste hrani LAN her na CRT monitorech. Chapu, ze nekomu treba "filmovych" 30 fps nevadi, ale plynuly to proste neni uz z podstaty. Jinak na Youtube jsou i srovnavaci videa treba 60Hz vs. 30Hz a uz z toho jde hned videt rozdil https://www.youtube.com/watch?v=zquClG3j9so
ArgCZ
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 16. črc 2010

Re: Assassin’s Creed Odyssey: Technická stránka hry

Příspěvek od ArgCZ »

Dohral jsem origins na ps4 pro, dohral jsem witchera 3 na ps4 pro, nemam absolutně zadnej problem s plynulosti, oční vadu mas podle me teda ty, na TV totiž absolutně nevyzaduju to co u monitoru a hrát na monitoru je sebemrskacsrvi
PS5, LG OLED65BX, Samsung HW-Q700A + SWA-9500S = 5.1.4 Dolby Atmos, DTS:X
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: Assassin’s Creed Odyssey: Technická stránka hry

Příspěvek od Hladis »

Me vubec nezajima cos dohral. :? 30fps neni objektivne plynuly uz z podstaty technickyho fungovani a je to meritelna velicina. Dnes je hranice, odkud se da povazovat hra za nejak plynulou, polozena na 60fps a ideal je 100+. Samozrejme s nalezitym zobrazovadlem. Jediny co se da rici, ze ti nizsi framerate subjektivne nevadi, ale to je tvoje vec a nerozporuje, vyse napsany. A upozornuju, ze tyhle debaty s flame tu byly uz nekolikrat, nezkousejte sem cpat zase nejaky pocity do veci, ktera je obecne dana a meritelna a zadelat tim tema.
Odpovědět

Zpět na „Grafické karty“