AMD FX-81xx, 61xx, 41xx - recenze, zkušenosti, dotazy
Moderátoři: flanker, Eddward, Baneshee
- DOC_ZENITH
- Středně pokročilý
- Registrován: 08. kvě 2010
- Bydliště: Praha
Re: AMD FX-81xx, 61xx, 41xx - recenze, zkušenosti, dotazy
Lidi pletou 2 věci dohromady. Pletou multithreadovej engine a engine psanej tak aby dovedl vytěžovat efektivně více jader a samotnej DX11 multithread render což je automatizovanej proces an rozseknutí toho jednoho geometrického threadu na více. Což je samo sebou méně efektinví řešení jak napsat celou hru dobře od začátku, ale nárůsty v civilizaci nejsou zanedbatelné a rozhodně lepší než drátem do oka.
- lypos
- Nováček
-
- Registrován: 27. zář 2011
Re: AMD FX-81xx, 61xx, 41xx - recenze, zkušenosti, dotazy
Toto je zajimavý test fx8150, http://tech.icrontic.com/articles/amd-bulldozer-review/
Viz. herní testy, aneb jak se dá tu a tam manipulovat s naměřenými hodnotami.
Btw. měl by někdo zde z fóra možnost otestovat toto?: http://www.adkproaudio.com/benchmarks.cfm Na FX 8120.
Jedná se o druhý test v pořadí ze shora. Dík.
Viz. herní testy, aneb jak se dá tu a tam manipulovat s naměřenými hodnotami.
Btw. měl by někdo zde z fóra možnost otestovat toto?: http://www.adkproaudio.com/benchmarks.cfm Na FX 8120.
Jedná se o druhý test v pořadí ze shora. Dík.
- DOC_ZENITH
- Středně pokročilý
- Registrován: 08. kvě 2010
- Bydliště: Praha
Re: AMD FX-81xx, 61xx, 41xx - recenze, zkušenosti, dotazy
JJ dá, u her je to extra snadné, jen se musíš ujistit že CPU nebude limitem a rázem ti vyjde co chceš, ve většině případů vyrované výsledky od lower mainstreamu až po high end, což je ihmo fatálně mimo a naprosto špatně otestované.
- del42sa
- Pokročilý
- Registrován: 18. lis 2009
- Bydliště: Omicron Persei 8
Re: AMD FX-81xx, 61xx, 41xx - recenze, zkušenosti, dotazy
no máme většinu her co dokážou sotva využít víc jak 2 jádra, AMD vydalo osmijádrový procesor a DX11 MTR nabízí možnost, jak využít vícejádrové procesory, čili já to taky nechápurbclass píše:tiez nechapem preco do toho pletu procesori


"The more you buy, the more you save" AI everywhere - Nvidia CEO at Computex 2023 https://www.youtube.com/watch?v=FhlE3m1trM4
Vega Primitive Shader combines the functions of vertex and geometry shader and with the right knowledge you can discard game based primitives at an incredible rate" https://pcper.com/2017/01/amd-vega-gpu- ... tecture/2/
MSI MPG GUNGNIR 110R White, CPU AMD Ryzen 7 9700X Granite Ridge, DeepCool AK500 White, GPU Sapphire Radeon RX 7600 8GB, MB MSI MAG X670E GAMING PLUS WIFI, 32GB DDR5 Patriot Viper Elite 5 32GB KIT 6600MHz, system HDD SSD M.2 Kingston FURY Renegade NVMe 1TB, Seagate Baracuda HDD 1TB SATA III , data HDD WD RED 1TB SATA III, Quad HD VA monitor 27" MSI Optix G27CQ4 Free Sync 165 Hz 10bit HDR, zdroj Be quiet! SYSTEM POWER 9 CM700W 80 PLUS Bronze, Win 10-64 bit Pro
Vega Primitive Shader combines the functions of vertex and geometry shader and with the right knowledge you can discard game based primitives at an incredible rate" https://pcper.com/2017/01/amd-vega-gpu- ... tecture/2/
MSI MPG GUNGNIR 110R White, CPU AMD Ryzen 7 9700X Granite Ridge, DeepCool AK500 White, GPU Sapphire Radeon RX 7600 8GB, MB MSI MAG X670E GAMING PLUS WIFI, 32GB DDR5 Patriot Viper Elite 5 32GB KIT 6600MHz, system HDD SSD M.2 Kingston FURY Renegade NVMe 1TB, Seagate Baracuda HDD 1TB SATA III , data HDD WD RED 1TB SATA III, Quad HD VA monitor 27" MSI Optix G27CQ4 Free Sync 165 Hz 10bit HDR, zdroj Be quiet! SYSTEM POWER 9 CM700W 80 PLUS Bronze, Win 10-64 bit Pro
- rbclass
- Žlutá karta
-
- Registrován: 20. úno 2008
Re: AMD FX-81xx, 61xx, 41xx - recenze, zkušenosti, dotazy
cize zhrnie to co tvrdis..
tvrdis ze dx 11 dokaze pomocou ovladaca GK donutit CPU ktomu aby, vyuzilo nezatazene jadra v hre tym, ze rozdeli pracu medzi vsetky ?
podla mna je MTR len gpu obdoba HT..a za dalsie neviem preco do toho tahaju BF3,kedze ta hra je vyrazne gpu limitovana
tvrdis ze dx 11 dokaze pomocou ovladaca GK donutit CPU ktomu aby, vyuzilo nezatazene jadra v hre tym, ze rozdeli pracu medzi vsetky ?
podla mna je MTR len gpu obdoba HT..a za dalsie neviem preco do toho tahaju BF3,kedze ta hra je vyrazne gpu limitovana
- DOC_ZENITH
- Středně pokročilý
- Registrován: 08. kvě 2010
- Bydliště: Praha
Re: AMD FX-81xx, 61xx, 41xx - recenze, zkušenosti, dotazy
Protože je to jedna ze 2 her na světě kde Buldozer nepropadá.
- del42sa
- Pokročilý
- Registrován: 18. lis 2009
- Bydliště: Omicron Persei 8
Re: AMD FX-81xx, 61xx, 41xx - recenze, zkušenosti, dotazy
nejde přece jenom o Bulldozer, ale o všechna vícejádrová CPU (netýká se hyperthreadingu !), je to jedna z prvních her, která dokáže smysluplně zatížit více jader v CPU a o to je oč tu běží. Doufám, že takových bude do budoucna více.DOC_ZENITH píše:Protože je to jedna ze 2 her na světě kde Buldozer nepropadá.
DX11 MTR nabízí tvůrcům her jednodušeji programovat/optimalizovat herní engine pro vícejádrové CPU. Ale rozhodně se tak neděje automaticky, jak jsi napsal. Záleží na vyvojářich jak přesně ty úlohy rozdělí mezi jednotlivá jádra. Je to ale mnohem snadnější pro vývojáře a dává jim to i větší svobodu než klasické programování herního engine na multithread, na kterém si mnozí vylámali zuby.Vzhledem k tomu že nás čeká mnohojádrová budoucnost, troufám si říct že to je krok správným směrem.
"The more you buy, the more you save" AI everywhere - Nvidia CEO at Computex 2023 https://www.youtube.com/watch?v=FhlE3m1trM4
Vega Primitive Shader combines the functions of vertex and geometry shader and with the right knowledge you can discard game based primitives at an incredible rate" https://pcper.com/2017/01/amd-vega-gpu- ... tecture/2/
MSI MPG GUNGNIR 110R White, CPU AMD Ryzen 7 9700X Granite Ridge, DeepCool AK500 White, GPU Sapphire Radeon RX 7600 8GB, MB MSI MAG X670E GAMING PLUS WIFI, 32GB DDR5 Patriot Viper Elite 5 32GB KIT 6600MHz, system HDD SSD M.2 Kingston FURY Renegade NVMe 1TB, Seagate Baracuda HDD 1TB SATA III , data HDD WD RED 1TB SATA III, Quad HD VA monitor 27" MSI Optix G27CQ4 Free Sync 165 Hz 10bit HDR, zdroj Be quiet! SYSTEM POWER 9 CM700W 80 PLUS Bronze, Win 10-64 bit Pro
Vega Primitive Shader combines the functions of vertex and geometry shader and with the right knowledge you can discard game based primitives at an incredible rate" https://pcper.com/2017/01/amd-vega-gpu- ... tecture/2/
MSI MPG GUNGNIR 110R White, CPU AMD Ryzen 7 9700X Granite Ridge, DeepCool AK500 White, GPU Sapphire Radeon RX 7600 8GB, MB MSI MAG X670E GAMING PLUS WIFI, 32GB DDR5 Patriot Viper Elite 5 32GB KIT 6600MHz, system HDD SSD M.2 Kingston FURY Renegade NVMe 1TB, Seagate Baracuda HDD 1TB SATA III , data HDD WD RED 1TB SATA III, Quad HD VA monitor 27" MSI Optix G27CQ4 Free Sync 165 Hz 10bit HDR, zdroj Be quiet! SYSTEM POWER 9 CM700W 80 PLUS Bronze, Win 10-64 bit Pro
- DOC_ZENITH
- Středně pokročilý
- Registrován: 08. kvě 2010
- Bydliště: Praha
Re: AMD FX-81xx, 61xx, 41xx - recenze, zkušenosti, dotazy
Ano ale BF3 to nepoužívá, neni bottleneckovanej geometrií. MTR by mu tedy niak nepomáhalo, možná i naopak, je to jen dobře multithreadově napsanej engine. Limit geometrie u kterého zapojení MTR znamenalo citelné zlepšení FPS bylo právě v civilizaci, a upřímě řečeno, tohle je přesně to co potřebujou budoucí RTS a MMO hry, přesně tohle. BF je hezkej v tom žě běhá rychle ale revoluční v ničem vizuálně neni. Je to jen dalš í hra se stupidníma Amíka a M16 které se nikam neposouvá od předchozách bad company. Toť můj upřímnej názor.
Čeká nás mnohojárová budoucnost, ale stylem že poleze výkon jader o 20% za generaci a počet o 50%, možná více. Rozhodně ne to co předvádí AMD, ala že výkon klesne o 20-50% a počet naroste o 100%.
Budoucnost grafik a rel-time 3D renderingu vidim v zvyšování geometrie, to nám umožní dělat více věcí masově a dát více detailů na vše. Síla shaderů je jediný na co se ATI zaměřuje, měli první DX11 grafiky ale výkon jejich teselace stojí za prd, soustředěj se pouze na fillrate a pixel shader power, ala to co bylo in od roku 2003 dále, ale dle mého názoru je cesta kterou si vzala NV budoucnost. ATI tehdy vsadila na dobrého koně, protože masivní nárůst různého bumpmapingu, normal mapingu, atd. Tu byl jen proto aby se emulovalo to na co byly naše CPU příliš slabé aby to real-time geometricky dali. Ale jsme v jiné dekádě a už by jsme měli bejt schopni to opravdu reálně renderovat. a na to ATI absolutně přpravena neni. Jejich gemetrická prostupnost stojí za prd, jejich drivery doteď neuměj MTR ani nic takového nikdy neprosazovali a jejich GPU jdou doslova proti jejich CPU divizi. CPU vsadili na max multithread, GPU divize na toto nevsadila vůbec. Tak tahnou za jeden team nebo ne? Vypadá to že ne.
Čeká nás mnohojárová budoucnost, ale stylem že poleze výkon jader o 20% za generaci a počet o 50%, možná více. Rozhodně ne to co předvádí AMD, ala že výkon klesne o 20-50% a počet naroste o 100%.
Budoucnost grafik a rel-time 3D renderingu vidim v zvyšování geometrie, to nám umožní dělat více věcí masově a dát více detailů na vše. Síla shaderů je jediný na co se ATI zaměřuje, měli první DX11 grafiky ale výkon jejich teselace stojí za prd, soustředěj se pouze na fillrate a pixel shader power, ala to co bylo in od roku 2003 dále, ale dle mého názoru je cesta kterou si vzala NV budoucnost. ATI tehdy vsadila na dobrého koně, protože masivní nárůst různého bumpmapingu, normal mapingu, atd. Tu byl jen proto aby se emulovalo to na co byly naše CPU příliš slabé aby to real-time geometricky dali. Ale jsme v jiné dekádě a už by jsme měli bejt schopni to opravdu reálně renderovat. a na to ATI absolutně přpravena neni. Jejich gemetrická prostupnost stojí za prd, jejich drivery doteď neuměj MTR ani nic takového nikdy neprosazovali a jejich GPU jdou doslova proti jejich CPU divizi. CPU vsadili na max multithread, GPU divize na toto nevsadila vůbec. Tak tahnou za jeden team nebo ne? Vypadá to že ne.
Naposledy upravil(a) DOC_ZENITH dne sob 22. říj 2011, 22:39, celkem upraveno 1 x.
- del42sa
- Pokročilý
- Registrován: 18. lis 2009
- Bydliště: Omicron Persei 8
Re: AMD FX-81xx, 61xx, 41xx - recenze, zkušenosti, dotazy
právě že BF3 tuto technologii také podporuje:
Mění to ale něco na tom, že MTR přináší benefit u vícejádrových CPU (všeobecně)??? Někdy mám fakt pocit, že tady vedeš svatou válku proti Bulldozeru a když už je v běžných hrách BD propadák, tak z něj mermomocí musíme udělat propadák i v té jediné oblasti, kde by těch více jader mohlo dávat smysl, že ? Fakt tě nechápu, sorry....
DOCENTE, proboha proč furt do toho taháš AMD ??? Ano všichni víme že se Bulldozer nepovedl, že má blbej výkon na jádro, že je více orientován na multithread apps.The new Frostbite 2 engine has been constructed with PCs in mind, while remaining multi-platform. This allows DICE to utilize of all sorts of PC technology, like multi-core optimization, multi-threading support, compute shader support, and tesselation. It will also take advantage of 64 bit OS installs
Mění to ale něco na tom, že MTR přináší benefit u vícejádrových CPU (všeobecně)??? Někdy mám fakt pocit, že tady vedeš svatou válku proti Bulldozeru a když už je v běžných hrách BD propadák, tak z něj mermomocí musíme udělat propadák i v té jediné oblasti, kde by těch více jader mohlo dávat smysl, že ? Fakt tě nechápu, sorry....
"The more you buy, the more you save" AI everywhere - Nvidia CEO at Computex 2023 https://www.youtube.com/watch?v=FhlE3m1trM4
Vega Primitive Shader combines the functions of vertex and geometry shader and with the right knowledge you can discard game based primitives at an incredible rate" https://pcper.com/2017/01/amd-vega-gpu- ... tecture/2/
MSI MPG GUNGNIR 110R White, CPU AMD Ryzen 7 9700X Granite Ridge, DeepCool AK500 White, GPU Sapphire Radeon RX 7600 8GB, MB MSI MAG X670E GAMING PLUS WIFI, 32GB DDR5 Patriot Viper Elite 5 32GB KIT 6600MHz, system HDD SSD M.2 Kingston FURY Renegade NVMe 1TB, Seagate Baracuda HDD 1TB SATA III , data HDD WD RED 1TB SATA III, Quad HD VA monitor 27" MSI Optix G27CQ4 Free Sync 165 Hz 10bit HDR, zdroj Be quiet! SYSTEM POWER 9 CM700W 80 PLUS Bronze, Win 10-64 bit Pro
Vega Primitive Shader combines the functions of vertex and geometry shader and with the right knowledge you can discard game based primitives at an incredible rate" https://pcper.com/2017/01/amd-vega-gpu- ... tecture/2/
MSI MPG GUNGNIR 110R White, CPU AMD Ryzen 7 9700X Granite Ridge, DeepCool AK500 White, GPU Sapphire Radeon RX 7600 8GB, MB MSI MAG X670E GAMING PLUS WIFI, 32GB DDR5 Patriot Viper Elite 5 32GB KIT 6600MHz, system HDD SSD M.2 Kingston FURY Renegade NVMe 1TB, Seagate Baracuda HDD 1TB SATA III , data HDD WD RED 1TB SATA III, Quad HD VA monitor 27" MSI Optix G27CQ4 Free Sync 165 Hz 10bit HDR, zdroj Be quiet! SYSTEM POWER 9 CM700W 80 PLUS Bronze, Win 10-64 bit Pro
- Hladis
- Moderátor
- Registrován: 24. čer 2004
- Bydliště: Varnsdorf - Athens
Re: AMD FX-81xx, 61xx, 41xx - recenze, zkušenosti, dotazy
Finalni soudy o BF3 bych nechal az to bude uplne venku. Jelikoz AMD v ovladacich podporu nema ,tak bude zajimavy vykonostni srovnani s nV a jak bude vypadat vytizeni vlaken. Pokud teda autori nekecaj nebo to tam narvou az s nejakym patchem.
- DOC_ZENITH
- Středně pokročilý
- Registrován: 08. kvě 2010
- Bydliště: Praha
Re: AMD FX-81xx, 61xx, 41xx - recenze, zkušenosti, dotazy
multi-thread support je support více threadů, to mi nenzní jako DX11 multithread render pro geometrii. Neni to náhodou n ěco naprosto diametrálně odlišného, ala co se tu poslední stránku snažíme říci? Že podpora více threadů enginem a schopnost enginu používat MTR pro geometrii je něco úplně jiného.
- del42sa
- Pokročilý
- Registrován: 18. lis 2009
- Bydliště: Omicron Persei 8
Re: AMD FX-81xx, 61xx, 41xx - recenze, zkušenosti, dotazy
ne je to features DX11, hned předtím máš jasně napsáno multi-core optimization. Proč by to tam psali dvakrát
Poslední tři schopnosti enginu jsou právě ty nejčastěji vyzdvihované features DX11.
http://sites.amd.com/us/game/technology ... tx-11.aspx

http://sites.amd.com/us/game/technology ... tx-11.aspx
Naposledy upravil(a) del42sa dne sob 22. říj 2011, 22:47, celkem upraveno 1 x.
"The more you buy, the more you save" AI everywhere - Nvidia CEO at Computex 2023 https://www.youtube.com/watch?v=FhlE3m1trM4
Vega Primitive Shader combines the functions of vertex and geometry shader and with the right knowledge you can discard game based primitives at an incredible rate" https://pcper.com/2017/01/amd-vega-gpu- ... tecture/2/
MSI MPG GUNGNIR 110R White, CPU AMD Ryzen 7 9700X Granite Ridge, DeepCool AK500 White, GPU Sapphire Radeon RX 7600 8GB, MB MSI MAG X670E GAMING PLUS WIFI, 32GB DDR5 Patriot Viper Elite 5 32GB KIT 6600MHz, system HDD SSD M.2 Kingston FURY Renegade NVMe 1TB, Seagate Baracuda HDD 1TB SATA III , data HDD WD RED 1TB SATA III, Quad HD VA monitor 27" MSI Optix G27CQ4 Free Sync 165 Hz 10bit HDR, zdroj Be quiet! SYSTEM POWER 9 CM700W 80 PLUS Bronze, Win 10-64 bit Pro
Vega Primitive Shader combines the functions of vertex and geometry shader and with the right knowledge you can discard game based primitives at an incredible rate" https://pcper.com/2017/01/amd-vega-gpu- ... tecture/2/
MSI MPG GUNGNIR 110R White, CPU AMD Ryzen 7 9700X Granite Ridge, DeepCool AK500 White, GPU Sapphire Radeon RX 7600 8GB, MB MSI MAG X670E GAMING PLUS WIFI, 32GB DDR5 Patriot Viper Elite 5 32GB KIT 6600MHz, system HDD SSD M.2 Kingston FURY Renegade NVMe 1TB, Seagate Baracuda HDD 1TB SATA III , data HDD WD RED 1TB SATA III, Quad HD VA monitor 27" MSI Optix G27CQ4 Free Sync 165 Hz 10bit HDR, zdroj Be quiet! SYSTEM POWER 9 CM700W 80 PLUS Bronze, Win 10-64 bit Pro
- DOC_ZENITH
- Středně pokročilý
- Registrován: 08. kvě 2010
- Bydliště: Praha
Re: AMD FX-81xx, 61xx, 41xx - recenze, zkušenosti, dotazy
Protože je to in? uvidíme dle testů jestli fakt ano nebo ne.
- del42sa
- Pokročilý
- Registrován: 18. lis 2009
- Bydliště: Omicron Persei 8
Re: AMD FX-81xx, 61xx, 41xx - recenze, zkušenosti, dotazy
máš zvláštní logiku, proč dvakrát psát v jedné větě o multithread supoportu a vzápětí o multi-core optimization, když je to podle tebe to samé ?
"The more you buy, the more you save" AI everywhere - Nvidia CEO at Computex 2023 https://www.youtube.com/watch?v=FhlE3m1trM4
Vega Primitive Shader combines the functions of vertex and geometry shader and with the right knowledge you can discard game based primitives at an incredible rate" https://pcper.com/2017/01/amd-vega-gpu- ... tecture/2/
MSI MPG GUNGNIR 110R White, CPU AMD Ryzen 7 9700X Granite Ridge, DeepCool AK500 White, GPU Sapphire Radeon RX 7600 8GB, MB MSI MAG X670E GAMING PLUS WIFI, 32GB DDR5 Patriot Viper Elite 5 32GB KIT 6600MHz, system HDD SSD M.2 Kingston FURY Renegade NVMe 1TB, Seagate Baracuda HDD 1TB SATA III , data HDD WD RED 1TB SATA III, Quad HD VA monitor 27" MSI Optix G27CQ4 Free Sync 165 Hz 10bit HDR, zdroj Be quiet! SYSTEM POWER 9 CM700W 80 PLUS Bronze, Win 10-64 bit Pro
Vega Primitive Shader combines the functions of vertex and geometry shader and with the right knowledge you can discard game based primitives at an incredible rate" https://pcper.com/2017/01/amd-vega-gpu- ... tecture/2/
MSI MPG GUNGNIR 110R White, CPU AMD Ryzen 7 9700X Granite Ridge, DeepCool AK500 White, GPU Sapphire Radeon RX 7600 8GB, MB MSI MAG X670E GAMING PLUS WIFI, 32GB DDR5 Patriot Viper Elite 5 32GB KIT 6600MHz, system HDD SSD M.2 Kingston FURY Renegade NVMe 1TB, Seagate Baracuda HDD 1TB SATA III , data HDD WD RED 1TB SATA III, Quad HD VA monitor 27" MSI Optix G27CQ4 Free Sync 165 Hz 10bit HDR, zdroj Be quiet! SYSTEM POWER 9 CM700W 80 PLUS Bronze, Win 10-64 bit Pro
- Hladis
- Moderátor
- Registrován: 24. čer 2004
- Bydliště: Varnsdorf - Athens
Re: AMD FX-81xx, 61xx, 41xx - recenze, zkušenosti, dotazy
Ehhh nejak se ta debata zamotala......
Multithread support je da se rici rozhazeni vice uloh na vic threadu. Tohle udelali i u historyckyho Lineage II a jinych her ,ale pro rendering se stale pouziva jen jeden thread.
Multithread rendering je ,ze hra dokaze pro render pouzit ne jedno ale vice vlaken.
Ted je rozdil zda hra podporuje multicore/thread support nebo multithreadrendering. U BF3 nevim jak to je a co vse je tam napsano ,ale tyhle dva nazvy jsou dost odlisne. Multithread hra je uz snad kazda modernejsi hra. Multithread rendering ma snad jen Civ5 a momentalne zadna jina. Pokud bude mit BF3 multithreadrendering nebo jen multithread support se dozvime velice zahy po releasu diky podpore u nV a nepodpore u AMD. Jestli kecam tak sorry.
Multithread support je da se rici rozhazeni vice uloh na vic threadu. Tohle udelali i u historyckyho Lineage II a jinych her ,ale pro rendering se stale pouziva jen jeden thread.
Multithread rendering je ,ze hra dokaze pro render pouzit ne jedno ale vice vlaken.
Ted je rozdil zda hra podporuje multicore/thread support nebo multithreadrendering. U BF3 nevim jak to je a co vse je tam napsano ,ale tyhle dva nazvy jsou dost odlisne. Multithread hra je uz snad kazda modernejsi hra. Multithread rendering ma snad jen Civ5 a momentalne zadna jina. Pokud bude mit BF3 multithreadrendering nebo jen multithread support se dozvime velice zahy po releasu diky podpore u nV a nepodpore u AMD. Jestli kecam tak sorry.
No jasne, teds to rozsekrbclass píše:cize zhrnie to co tvrdis..
tvrdis ze dx 11 dokaze pomocou ovladaca GK donutit CPU ktomu aby, vyuzilo nezatazene jadra v hre tym, ze rozdeli pracu medzi vsetky ?
podla mna je MTR len gpu obdoba HT..a za dalsie neviem preco do toho tahaju BF3,kedze ta hra je vyrazne gpu limitovana

- DOC_ZENITH
- Středně pokročilý
- Registrován: 08. kvě 2010
- Bydliště: Praha
Re: AMD FX-81xx, 61xx, 41xx - recenze, zkušenosti, dotazy
del42sa píše:máš zvláštní logiku, proč dvakrát psát v jedné větě o multithread supoportu a vzápětí o multi-core optimization, když je to podle tebe to samé ?
no, protože to co napsali je. Kdybi napsali mutithreaded-rendering či DX11 multithread render support, bylo by to jasné, to co napsali je krajně dvojsmyslné.
Jenomže to stejně vypadá že ta hra bude mít 60+ fps s Athlonem X3 takže to asi bude fuk.
- del42sa
- Pokročilý
- Registrován: 18. lis 2009
- Bydliště: Omicron Persei 8
Re: AMD FX-81xx, 61xx, 41xx - recenze, zkušenosti, dotazy
Hladis: ne, napsal jsi to dobře
Jde o to, že u her, kde jede rendering pořád na jednom vlákně, ale hra má optimalizace pro multicore CPU využiješ max. tak 4 jádra (viz GTA IV). Protože na jednom hlavním ti běží hra a ten nelze normálně paralelizovat a na těch dalších máš už jen nádstavbu v podobě AI, Fyziky (Havok), co dalšího tam může být mě teď fakt nenapadá.... (možná ta fyzika může být sama o sobě multicore v nějaké novější verzi ) Prostě ti už nezbyde, co bys hodil na ty ostatní volné jádra.
Naproti tomu u DX11 multithreaded rendering, kromě toho co jsem už napsal nahoře (AI, Fyzika,...) rozhodí render na více vláken. Takže může ten engine více benefitovat z multicore CPU
Pokud BF3 vytěžuje i bez MTR více jak 4 jádra, tak by mě docela zajímalo, jakým způsobem a co přesně na těch jádrech běží. Ví to někdo ?
DOC_ZENITH: ano souhlasím že to není napsáno úplně jednoznačně, ale dá se to tak pochopit.
A jak jsem říkal, vůbec nejde o AMD, nejde ani o BF3, jde jen o to, že pokud se ve hrách (DX11 based) začne konečně využívat MTR, tak by konečně uživatelé vícejádrových procesorů, které budou mít více jader než 4 , mohli mít ve hrách nějakou výhodu (kterou zatím nemají IMHO)
Důležité je ale aby to :
podporoval engine hry
ovladače grafické karty

Jde o to, že u her, kde jede rendering pořád na jednom vlákně, ale hra má optimalizace pro multicore CPU využiješ max. tak 4 jádra (viz GTA IV). Protože na jednom hlavním ti běží hra a ten nelze normálně paralelizovat a na těch dalších máš už jen nádstavbu v podobě AI, Fyziky (Havok), co dalšího tam může být mě teď fakt nenapadá.... (možná ta fyzika může být sama o sobě multicore v nějaké novější verzi ) Prostě ti už nezbyde, co bys hodil na ty ostatní volné jádra.
Naproti tomu u DX11 multithreaded rendering, kromě toho co jsem už napsal nahoře (AI, Fyzika,...) rozhodí render na více vláken. Takže může ten engine více benefitovat z multicore CPU
Pokud BF3 vytěžuje i bez MTR více jak 4 jádra, tak by mě docela zajímalo, jakým způsobem a co přesně na těch jádrech běží. Ví to někdo ?
DOC_ZENITH: ano souhlasím že to není napsáno úplně jednoznačně, ale dá se to tak pochopit.
A jak jsem říkal, vůbec nejde o AMD, nejde ani o BF3, jde jen o to, že pokud se ve hrách (DX11 based) začne konečně využívat MTR, tak by konečně uživatelé vícejádrových procesorů, které budou mít více jader než 4 , mohli mít ve hrách nějakou výhodu (kterou zatím nemají IMHO)
Důležité je ale aby to :
podporoval engine hry
ovladače grafické karty
Naposledy upravil(a) del42sa dne sob 22. říj 2011, 23:38, celkem upraveno 1 x.
"The more you buy, the more you save" AI everywhere - Nvidia CEO at Computex 2023 https://www.youtube.com/watch?v=FhlE3m1trM4
Vega Primitive Shader combines the functions of vertex and geometry shader and with the right knowledge you can discard game based primitives at an incredible rate" https://pcper.com/2017/01/amd-vega-gpu- ... tecture/2/
MSI MPG GUNGNIR 110R White, CPU AMD Ryzen 7 9700X Granite Ridge, DeepCool AK500 White, GPU Sapphire Radeon RX 7600 8GB, MB MSI MAG X670E GAMING PLUS WIFI, 32GB DDR5 Patriot Viper Elite 5 32GB KIT 6600MHz, system HDD SSD M.2 Kingston FURY Renegade NVMe 1TB, Seagate Baracuda HDD 1TB SATA III , data HDD WD RED 1TB SATA III, Quad HD VA monitor 27" MSI Optix G27CQ4 Free Sync 165 Hz 10bit HDR, zdroj Be quiet! SYSTEM POWER 9 CM700W 80 PLUS Bronze, Win 10-64 bit Pro
Vega Primitive Shader combines the functions of vertex and geometry shader and with the right knowledge you can discard game based primitives at an incredible rate" https://pcper.com/2017/01/amd-vega-gpu- ... tecture/2/
MSI MPG GUNGNIR 110R White, CPU AMD Ryzen 7 9700X Granite Ridge, DeepCool AK500 White, GPU Sapphire Radeon RX 7600 8GB, MB MSI MAG X670E GAMING PLUS WIFI, 32GB DDR5 Patriot Viper Elite 5 32GB KIT 6600MHz, system HDD SSD M.2 Kingston FURY Renegade NVMe 1TB, Seagate Baracuda HDD 1TB SATA III , data HDD WD RED 1TB SATA III, Quad HD VA monitor 27" MSI Optix G27CQ4 Free Sync 165 Hz 10bit HDR, zdroj Be quiet! SYSTEM POWER 9 CM700W 80 PLUS Bronze, Win 10-64 bit Pro
- DOC_ZENITH
- Středně pokročilý
- Registrován: 08. kvě 2010
- Bydliště: Praha
Re: AMD FX-81xx, 61xx, 41xx - recenze, zkušenosti, dotazy
Což bych viděl strašně rád, otevřelo by to nové dveře, možnosti, a cestu do budoucna, jen nemůžu vystát že ATI ( AMD) to doteď nemá funkční v driverech!
- del42sa
- Pokročilý
- Registrován: 18. lis 2009
- Bydliště: Omicron Persei 8
Re: AMD FX-81xx, 61xx, 41xx - recenze, zkušenosti, dotazy
no mají holt skluz, nevím jak to že NV už to v ovladačích má a AMD ne
Ale napsali, že na tom pracují.... Je fakt že už to tu být mohlo. Nicméně Nvidia to zatím má taky jen v beta release, oficiální driverys MTR myslím také ještě venku nemá....

"The more you buy, the more you save" AI everywhere - Nvidia CEO at Computex 2023 https://www.youtube.com/watch?v=FhlE3m1trM4
Vega Primitive Shader combines the functions of vertex and geometry shader and with the right knowledge you can discard game based primitives at an incredible rate" https://pcper.com/2017/01/amd-vega-gpu- ... tecture/2/
MSI MPG GUNGNIR 110R White, CPU AMD Ryzen 7 9700X Granite Ridge, DeepCool AK500 White, GPU Sapphire Radeon RX 7600 8GB, MB MSI MAG X670E GAMING PLUS WIFI, 32GB DDR5 Patriot Viper Elite 5 32GB KIT 6600MHz, system HDD SSD M.2 Kingston FURY Renegade NVMe 1TB, Seagate Baracuda HDD 1TB SATA III , data HDD WD RED 1TB SATA III, Quad HD VA monitor 27" MSI Optix G27CQ4 Free Sync 165 Hz 10bit HDR, zdroj Be quiet! SYSTEM POWER 9 CM700W 80 PLUS Bronze, Win 10-64 bit Pro
Vega Primitive Shader combines the functions of vertex and geometry shader and with the right knowledge you can discard game based primitives at an incredible rate" https://pcper.com/2017/01/amd-vega-gpu- ... tecture/2/
MSI MPG GUNGNIR 110R White, CPU AMD Ryzen 7 9700X Granite Ridge, DeepCool AK500 White, GPU Sapphire Radeon RX 7600 8GB, MB MSI MAG X670E GAMING PLUS WIFI, 32GB DDR5 Patriot Viper Elite 5 32GB KIT 6600MHz, system HDD SSD M.2 Kingston FURY Renegade NVMe 1TB, Seagate Baracuda HDD 1TB SATA III , data HDD WD RED 1TB SATA III, Quad HD VA monitor 27" MSI Optix G27CQ4 Free Sync 165 Hz 10bit HDR, zdroj Be quiet! SYSTEM POWER 9 CM700W 80 PLUS Bronze, Win 10-64 bit Pro
- DOC_ZENITH
- Středně pokročilý
- Registrován: 08. kvě 2010
- Bydliště: Praha
Re: AMD FX-81xx, 61xx, 41xx - recenze, zkušenosti, dotazy
del42sa píše:no mají holt skluz, nevím jak to že NV už to v ovladačích má a AMD neAle napsali, že na tom pracují.... Je fakt že už to tu být mohlo. Nicméně Nvidia to zatím má taky jen v beta release, oficiální driverys MTR myslím také ještě venku nemá....
Má, ve zkušebním beta provozu to bylo někde v 26x.xx sérii a bylo to jen pro civilizaci. v 27x.xx driverech je to už funkční globálně. Co je ale ostudné globálně je že to prostě nebylo rovnou ready při launchi DX11 karet. U ani jednoho výrobce. A NV to narychlo spíchla až když přišla první hra schopná to používat a ATI to nespíchlo doteď....