Re: Analýza latencí gpu - FrapsCut
Napsal: pát 1. bře 2013, 14:19
@del42sa: No on viditelný micro-stuttering už z povahy věci samotné změřit, resp. matematicky vyjádřit, imho ani nejde
Každý to jeho vnímání má od přírody "rozdaný" trochu jinak. Pokud si dobře vzpomínám, tak průměrný člověk začíná vnímat "trhliny" v plynulém pohybu obrazu někde kolem 20 ms, tedy 50Hz. Jenže to je právě ten "průměrný" člověk. Někdo to začíná vnímat dříve, už nad 60Hz a někdo daleko později třeba až u 40ms (25Hz)
Takže co s tím? No s tím asi těžko něco provedeme. Můžeme se při porovnávání gpu spokojit s "plochým" porovnáváním průměrných fps a nebo se pokusit výstup frametimes z frapsu nějak přesněji analyzovat.
Výsledkem analýzy třeba MS bude vždy nějaké číslo, které bude říkat "pozor na téhle kartě a hře by se vám mohl projevit MS", ale to neznamená, že se tam právě tomuhle jedinci onen MS nakonec projeví (ale druhému třeba jo). Však vidíš ty diskuse, kde někdo MS na multi-gpu řešení nevnímá a někdo další je z toho zoufalej (a při tom ani jeden z nich nemusí kecat).
V každém případě ale analýzou křivky můžeme říct "tohle gpu podává celkově vyrovnanější výstup snímků než to druhé gpu. Váš herní zážitek s tímhle gpu bude asi v téhle hře lepší". Imho o nic jiného ani nejde.

Každý to jeho vnímání má od přírody "rozdaný" trochu jinak. Pokud si dobře vzpomínám, tak průměrný člověk začíná vnímat "trhliny" v plynulém pohybu obrazu někde kolem 20 ms, tedy 50Hz. Jenže to je právě ten "průměrný" člověk. Někdo to začíná vnímat dříve, už nad 60Hz a někdo daleko později třeba až u 40ms (25Hz)

Takže co s tím? No s tím asi těžko něco provedeme. Můžeme se při porovnávání gpu spokojit s "plochým" porovnáváním průměrných fps a nebo se pokusit výstup frametimes z frapsu nějak přesněji analyzovat.
Výsledkem analýzy třeba MS bude vždy nějaké číslo, které bude říkat "pozor na téhle kartě a hře by se vám mohl projevit MS", ale to neznamená, že se tam právě tomuhle jedinci onen MS nakonec projeví (ale druhému třeba jo). Však vidíš ty diskuse, kde někdo MS na multi-gpu řešení nevnímá a někdo další je z toho zoufalej (a při tom ani jeden z nich nemusí kecat).
V každém případě ale analýzou křivky můžeme říct "tohle gpu podává celkově vyrovnanější výstup snímků než to druhé gpu. Váš herní zážitek s tímhle gpu bude asi v téhle hře lepší". Imho o nic jiného ani nejde.