Stránka 4 z 9

Re: AMD Graphics news

Napsal: stř 30. srp 2023, 03:26
od Adam Vágner
skaven321 píše: pát 25. srp 2023, 20:17
Ache píše: pát 25. srp 2023, 14:49 Vida, tak doufejme, že v té zprasené UE5 hře aspoň zase vyblokují DLSS3, když už tady bude spása všech - FSR3 :-D
hmm, nie
https://www.sector.sk/novinka/292207/am ... -hrach.htm

ale to nevadi, rumors sa budu vymyslat dalej :)
Mám pocit, že jsem to slyšel, ale nejsem si jistý, kde přesně a nechce se mi prolejzat kvůli tomu hodinu videa. Jak zněl originál a v celém? Protože na mě vyjádření „Ide tam o peniaze, ale keď robíme balíky, pýtame sa ich - 'Ste ochotný uprednostniť FSR?' Ak nás požiadajú o podporu DLSS, vždy im povieme áno.“ dělá spíš dojem, že to v marketingštině znamená "jestli jste ochotní dát tam FSR a ne DLSS, tak vám dáme víc peněz." A když požádají o DLSS, tak prostě dostanou míň. :D

A pak jsem ještě zaznamenal vyjádření “If Bethesda wants to include DLSS in the game, they have our full support.“, což ovšem taky nevyvrací možnost, že udělali dost pro to, aby Bethesda DLSS nechtěla, a že ví, že chtít nebude. :D

AMD do toho muselo nalejt strašný prachy, jestli nejočekávanější AAA hru roku 2023 dávají už v den uvedení zadara v podstatě ke všemu, co prodávají včetně grafik za pět litrů.

Re: AMD FSR vs. nVidia DLSS "Blokovací válka"

Napsal: stř 30. srp 2023, 12:59
od FabledWarrior
"jestli jste ochotní dát tam FSR a ne DLSS, tak vám dáme víc peněz."

Adame a ty bys jako za AMD platil vývojáři více peněz za to, že tam nacpou i konkurenční technologii? :D Tak ať jim to doplatí nVidia, když to tam chtějí ne?

No nasypali tam asi dost, nicméně bůh ví, jak velká mohla být podpora od AMD... možná se to vyplatilo oběma, protože si ty klíče zdarma k produktům zaplatili tou podporou a nějaký HW a pod... jakože "OK Bethesdo, my vám pomůžeme s vývojem, optimalizací, poskytneme stroje a podporu a vy nám za to uvolníte milion klíčů do bundlů..."

Re: AMD FSR vs. nVidia DLSS "Blokovací válka"

Napsal: stř 30. srp 2023, 21:21
od Adam Vágner
To jsem si říkal taky. Jenže je možný, že by byl rozdíl takový, že by Nvidii nestálo za to mít při třech čtyřech stovkách her s DLSS za další implementace platit. Vývojáři už to implementují masově a dobrovolně, na rozdíl od FSR.

A pak – jako PR Nvidie by mi po tom shitstormu na AMD přišlo pro PR užitečnější, když DLSS ve Starfieldu nebude, než když tam bude. Protože to lidi jenom utvrdí v tom, že AMD platí, aby v jeho hrách DLSS nebylo. :D

Re: AMD FSR vs. nVidia DLSS "Blokovací válka"

Napsal: stř 30. srp 2023, 21:27
od AllowedCry
Nakonec se stejně smějí majitelé Nvidií. Pokud chybí DLSS a je přítomno FSR, tak v quality módu zase takový rozdíl není, ale naopak to uživatele AMD karet může zabolet... Taky se těším na FSR3 :-D

Re: AMD FSR vs. nVidia DLSS "Blokovací válka"

Napsal: stř 30. srp 2023, 21:34
od VeCkO
vtipné je, že FSR zapneš i na nVidii ale stejně lidi nadávají, ale když je jen DLSS a FSR chybí tak je vše v pořádku :D

Re: AMD FSR vs. nVidia DLSS "Blokovací válka"

Napsal: čtv 31. srp 2023, 12:21
od _DAVE_
njn protože (ne)poměr nV vs AMD 9:1, to číslo je vyloženě alarmující.
Majitel nV si absence FSR v nastavení opravdu prakticky ani nevšimne.
Vlastně všimnou si jen majitelé Pascalů těm AMD doslova vytahuje trn z paty.

Re: AMD FSR vs. nVidia DLSS "Blokovací válka"

Napsal: čtv 31. srp 2023, 13:03
od DOC_ZENITH
Tak měli jsme tady někoho kdo si zapínal DLSS na 4090 v Baldur's gate 3 ač ta karta má bohatě výkonu tu hru ject ve 4K na max bez něj. Někteří to evidentně nechávaj zapnutý by default, tzn hezky si Nv ty ovečky vychovává. Za chvíli se protlačí framegen by default protože to tam "prostě nechaj" a tím si masy přivyknou na ty latence + další snížení detailů/artefaktů v pohybu a pak jim nebude až tak moc vadit ten přechod na ten cloud gaming že....

Re: AMD FSR vs. nVidia DLSS "Blokovací válka"

Napsal: čtv 31. srp 2023, 13:17
od TankGeorge
DOC_ZENITH píše: čtv 31. srp 2023, 13:03 Tak měli jsme tady někoho kdo si zapínal DLSS na 4090 v Baldur's gate 3 ač ta karta má bohatě výkonu tu hru ject ve 4K na max bez něj. Někteří to evidentně nechávaj zapnutý by default, tzn hezky si Nv ty ovečky vychovává. Za chvíli se protlačí framegen by default protože to tam "prostě nechaj" a tím si masy přivyknou na ty latence + další snížení detailů/artefaktů v pohybu a pak jim nebude až tak moc vadit ten přechod na ten cloud gaming že....
Dobrá šavle. Mám dojem, že jsem psal o stavu DLSS ve hře Baldurs Gate 3. Nějak si nepamatuji zmínku, že tam zapínám specificky DLSS upscale. Kdyby jsi měl nějakou praxi s BG3 a ne jen teorii, tak je ti jasný jak facka, že krom DLAA tam všechny ostatní AA vypadají jak shit.

Takže ano, zapnu si DLAA, který je vlastně DLSS nativ/nativ, a je to nejlepší obraz ze všech dostupných možností specificky v BG3 (BTW zkoušel jsem i 8k v BG3 nativ, 8k balanced DLSS a jiné skopičiny přes DSR faktory). A budu si zapínat DLSS všude, klidně i upscale, pokud bude mít hra špatné AA, protože to není jen o výkonu.

Kdyby obecně ve hrách bylo nějaké hetero AA a ne současné TAA, tak ten kult DLSS nebude mít takový vliv.

Re: AMD FSR vs. nVidia DLSS "Blokovací válka"

Napsal: čtv 31. srp 2023, 15:25
od Ache
Ono i to původní "poctivé" MSAA nebyl žádný zázrak, když se nezaplo k tomu SSTRAA... takový crysis (tuna vegetace) byl s MSAA stejný aliasing mess jako bez AA. a TRAA tam tehdy slušně tankovalo výkon (hlavně na Ati kartách). TAA maže, ale aspoň vyhlazuje vše. DLSS je pak "takové lepší TAA" s tím že hlavně i navyšuje výkon. DLAA je pak ideál. A nebo ještě lépe, když je na to výkon - tak DL-DSR. :)

Re: AMD FSR vs. nVidia DLSS "Blokovací válka"

Napsal: čtv 31. srp 2023, 15:58
od DOC_ZENITH
Jak je na tom vůbec dnes FSR se shimmeringem? Protože DLSS už od začátko celkem dobře eliminovalo shimmer transparentních textur ale early verze FSR v tomhle byly totální humus a žádná velká redakce/recenzent to tehedy nerozmázla zakže to hned uticho a mnozí tyto technologie považovali za mnohem více rovnocenné než byla realita.

Jinak já DLAA (ve stavu kde se nic neupsacluje/negeneruje) nepovažuji za DLSS a jeho použití ihmo schvaluji. Tam jediné co může nastat zlého je TAA-based syndrom, ala ghosting a nejen ten občas i "ztráta" určitejch věcí. Si pamatuju v Black desertu když to bylo ON a vzdálená postava švihla mečem tak meč se v pohybu úplě ztratil, protože byl vidět na onom místě třeba jen 1 frame a neměl žádnej vektor tzn TAA/DLSS jej kompletně "vyretušovalo" ze scény což bylo naprosto příšerné.

V situaci absence MSAA + SSTRAA jsem jsel v DSR4x + 0% smoothing. Byly časy kdy to i ve většině her šlo. Třeba když jsem měl prvního Titana + 1080p obrazovku, nebo později TXP se stále 1080p. Dnes ale na stole sedí 4K monitor takže toto už se nevrátí.

Re: AMD FSR vs. nVidia DLSS "Blokovací válka"

Napsal: čtv 31. srp 2023, 16:05
od Ache
No nečekaně to bez AI není takový zázrak - některé hry, přímo sponzorované i AMD, mají s DLSS méně shimmeringu - proto "blokovací válka" smysl dává :idea:

https://youtu.be/1WM_w7TBbj0?t=438

Re: AMD FSR vs. nVidia DLSS "Blokovací válka"

Napsal: čtv 31. srp 2023, 16:28
od DOC_ZENITH
Jo, to pletivo tve... + u her s vegetací to i popisujou. Tzn FSR stále blitka "shimmering and flickering". Fajn. Za chvíli tu máme 3.0 co nám dá framegen ale bude na 99% stále blivajz plnej shimmeru a bordelu. Kam jsme to dospěli. Ty masivní artefakty na geometrii těch baráků vypadaj jako by FSR ani nekomponovalo ňákej AA. Přijde mi to jako pure upscaler i se všim negativnim.

Re: AMD FSR vs. nVidia DLSS "Blokovací válka"

Napsal: čtv 31. srp 2023, 19:02
od TankGeorge
Eliminace shimmeringu je nejvíc killer featura DLSS/DLAA. Jenže to na sreenshotu neukážeš a na videu velice těžko - bez zoomu, bez menší %speed, s youtube kompresí nemá AMD Franta na svém non4k monitoru šanci vidět, o jakém shimmeringu se v tom videu vlastně mluví.

Za to AMD Franta bude postovat "srovnávací" screenshoty "ostrého" FSR s okouřeným sharpeningem proti "mázlému" DLSS bez sharpenu. Co na tom, že v pohybu je hra zážitek, jak jízda autem v noci za deště s dioptrickými brýlemi navrch. Díky tomu máme sharpening i u DLSS, který se chová jak agresivní overdrive na VA panelu.

Úplně top je, že sharpening toogle pro DLSS developeři né vždycky dávají do menu a prostě ten sharpen s jejich random hodnotou natvrdo připečou ke všem úrovním DLSS od ultra performance až po quality/DLAA = případ právě toho Baldurs Gate, kde je nejlepší tam hodit jakoukoliv jinou nvngx_dlss.dll, která nemá zaplý sharpen.

Moc nechápu, co chce AMD předvést pokusem o framegen. Ten nevypadá nejlíp ani v zelené verzi a nechci vidět plovoucí texty/UI s FSR3 obyč interpolací. Za to by AMD mohlo zabodovat nějakým jejich DLAA, jestli vůbec jde nativ/nativ FSR.

Re: AMD FSR vs. nVidia DLSS "Blokovací válka"

Napsal: čtv 31. srp 2023, 19:59
od Hladis
DOC_ZENITH píše: čtv 31. srp 2023, 15:58 Jak je na tom vůbec dnes FSR......
https://www.youtube.com/watch?v=JxxIx9ZE_8A&t=311s
v pohybu humus, pro me je FSR nepouzitelny.
VeCkO píše: stř 30. srp 2023, 21:34 vtipné je, že FSR zapneš i na nVidii ale stejně lidi nadávají
Vzhledem k (ne)kvalite FSR se nedivim ze lidi nadavaji.

Re: AMD FSR vs. nVidia DLSS "Blokovací válka"

Napsal: čtv 31. srp 2023, 21:47
od Ache
Hladis píše: čtv 31. srp 2023, 19:59https://www.youtube.com/watch?v=JxxIx9ZE_8A&t=311s
v pohybu humus, pro me je FSR nepouzitelny.
Až na tohle naroubují Frame-gen bez AI... to bude teprve lahoda. :-D Nebo AMD výpočty přes shadery budou fungovat lépe než Nvidia Optical Flow akcelerátory (lepší kvalita, nižší zátěž) ?

Re: AMD FSR vs. nVidia DLSS "Blokovací válka"

Napsal: čtv 31. srp 2023, 22:00
od DOC_ZENITH
Nevim jestli se mi chce brečet více z té kvality FSR nebo z toho že tam prohlásili že ta hra na PS5 renderuje v 720p. To jsem rychle spadli z "4K generace konzolí" hodně hluboko do bahna.

Re: AMD FSR vs. nVidia DLSS "Blokovací válka"

Napsal: čtv 31. srp 2023, 23:31
od Sasakr
TankGeorge píše: čtv 31. srp 2023, 19:02Moc nechápu, co chce AMD předvést pokusem o framegen. Ten nevypadá nejlíp ani v zelené verzi a nechci vidět plovoucí texty/UI s FSR3 obyč interpolací. Za to by AMD mohlo zabodovat nějakým jejich DLAA, jestli vůbec jde nativ/nativ FSR.
Mám televizi, která tohle umí a funguje to velmi slušně. Z 30 FPS udělá podstatně plynulejší věc, z 60 FPS zase něco, co vypadá hodně blízko 120 FPS. A pozor, bavíme se o srovnatelné technologii, kdy televize dle vektorů pohybu předpokládá, co bude následovat, tzn. nečeká na další snímek a nevkládá mezisnímek. To by mělo latenci jak kráva a nebylo použitelné. No a když vidím, jak dobře to zvládá televize na základě hotových obrázků obdržených přes HDMI, tak něco přímo u zdroje bude fungovat o to lépe. Ano, bude to asi mazat HUD, jako to dělá ta televize, ale paradoxně to nebývá tak hrozné, jak by člověk čekal. A mázlý HUD za větší plynulost určitě stojí.

A tohle je hlavně bomba pro hry, které mají lock na 30 nebo 60 FPS. Tam skutečně nic jiného, než takováhle interpolace v reálném čase nepomůže.

Re: AMD FSR vs. nVidia DLSS "Blokovací válka"

Napsal: čtv 31. srp 2023, 23:42
od jctrnacty
“Prasice” nativu, hodne si uzijte jejich zapinani a nezapomente se tu hadat jak jsou tyhle “featury” dulezite pri vyberu graficke karty :mrgreen:
A pak uz to jen dodelat nazorem , ze “ je to lepsi nez nativ” :-D

Re: AMD FSR vs. nVidia DLSS "Blokovací válka"

Napsal: čtv 31. srp 2023, 23:47
od Natural
Jo, kde jsou ty časy, kdy se snažili, aby to bylo plynulejší. Dneska vymýšlí způsoby, aby si to lidi mysleli, že je to plynulejší :)

Re: AMD FSR vs. nVidia DLSS "Blokovací válka"

Napsal: pát 1. zář 2023, 00:04
od DOC_ZENITH
Sasakr píše: čtv 31. srp 2023, 23:31
TankGeorge píše: čtv 31. srp 2023, 19:02Moc nechápu, co chce AMD předvést pokusem o framegen. Ten nevypadá nejlíp ani v zelené verzi a nechci vidět plovoucí texty/UI s FSR3 obyč interpolací. Za to by AMD mohlo zabodovat nějakým jejich DLAA, jestli vůbec jde nativ/nativ FSR.
Mám televizi, která tohle umí a funguje to velmi slušně. Z 30 FPS udělá podstatně plynulejší věc, z 60 FPS zase něco, co vypadá hodně blízko 120 FPS. A pozor, bavíme se o srovnatelné technologii, kdy televize dle vektorů pohybu předpokládá, co bude následovat, tzn. nečeká na další snímek a nevkládá mezisnímek. To by mělo latenci jak kráva a nebylo použitelné. No a když vidím, jak dobře to zvládá televize na základě hotových obrázků obdržených přes HDMI, tak něco přímo u zdroje bude fungovat o to lépe. Ano, bude to asi mazat HUD, jako to dělá ta televize, ale paradoxně to nebývá tak hrozné, jak by člověk čekal. A mázlý HUD za větší plynulost určitě stojí.

A tohle je hlavně bomba pro hry, které mají lock na 30 nebo 60 FPS. Tam skutečně nic jiného, než takováhle interpolace v reálném čase nepomůže.
Má to už z principu latenci jako kráva, já bych tohle používat nemohl. Tohle tu máme už 20 let a nikoho nenapadlo s tim hrát... krom jehoho mého bývalého kolegy co takhle hrál Grand Turismo na PS3 a chvástal se že má 60fps, pak jsem to vzal do ruky a inputlag tak půl sekundy... I u DLSS3 co má inputlag penalizaci tak malou jak to jen jde se debatuje jestli ano/ne a je to typ hry od hry. Ale na straně TV kde se to bufferuje x framů dopředu uff. Navíc TV tohle vůbec nepodporujou (vypínaj) v game modu. Tzn aby jsi to použil už by default jsi mimo game mode tzn kolem 40ms + nad to celá tahle věc. K tomu neni co dodat. Lidé jako ty by mohli hrát online v cloudu a nevadilo by jim to. Sorry ale tohle já nejsem, ani nevim jestli ve 100letech budu. Nevim zdali mi smysly takhle zdegenerujou, a pokud ano rozhodně bych v té době neměl mít povoleno třeba řídit a tak, protože člověk kterému nevadí kolem 80ms v FPS hře nemůže reagovat na auto co vjede ze zatáčky do jeho pruhu třeba.