Stránka 31 z 56
Re: NVIDIA Ada Lovelace - Info a spekulace
Napsal: stř 28. zář 2022, 20:20
od Ache
Něco málo z Digital foundry:
https://www.youtube.com/watch?v=6pV93XhiC1Y
Za mě asi je tohle jasný... prostě hlavně nahonit fps... DLSS 2 bez reflexu může mít výrazně nižší inputlag, než DLSS 3 s REFLEX!
Re: NVIDIA Ada Lovelace - Info a spekulace
Napsal: stř 28. zář 2022, 21:28
od satik
Mě to docela přesvědčilo a v podstatě potvrdilo, co jsem čekal, ve většině her to nejspíš zapnu
Re: NVIDIA Ada Lovelace - Info a spekulace
Napsal: stř 28. zář 2022, 21:33
od DOC_ZENITH
U mě to taky potvrdilo co jsem zhruba tak předpokládal a rozhodně to nikdy nezapnu.
Ale je dobře že jsme spokojeni se závěrem, jen máme úplně jiné požadavky co je pro nás při haní prioritou. Já jakožto někdo kdo vyrůstal na CRTčkách a voodočkách budu vždy bojovat za co nejmenší inputlag a tenhle "trade" co DLSS 3.0 nabízí nikdy neudělám.
Re: NVIDIA Ada Lovelace - Info a spekulace
Napsal: stř 28. zář 2022, 21:42
od Sobo
Vidim to situacne. RTX 4090 je takove hovado, ze Spidermana s RT zvladne na 120 FPS v nativu bez jakehokoliv DLSS
DLSS obcas prida tak 15% v nekterych scenach, DLSS 3 uz vyrazne vice, ale zase obcas nejaky artefakt a vetsi input lag.
Cili pro 4K 120Hz TV bych to urcite nepouzival, protoze proste nebude treba (mysleno ve Spidermanovi a asi i dost dalsich hrach). Ale jestli mi to v nejake narocnejsi hre udela z 60 FPS 120 FPS pri stejnem input lagu jako 60 FPS, tak to urcite beru, protoze aspon budu mit krasne plynuly obraz.
Re: NVIDIA Ada Lovelace - Info a spekulace
Napsal: stř 28. zář 2022, 22:04
od Ache
Sobo píše: ↑stř 28. zář 2022, 21:42Vidim to situacne. RTX 4090 je takove hovado, ze Spidermana s RT zvladne na 120 FPS v nativu bez jakehokoliv DLSS
DLSS obcas prida tak 15% v nekterych scenach
Až tu bude nějaký Ryzen 7800X3D, dočkáš se vyššího nárůstu fps s DLSS i bez fake snímků - tam to sedí jen na CPU limitu... proto taky ty fake snímky takhle zvyšují lag zpět na nativ
Přesně jak se potvrdilo... musí to počkat na vyrenderování 2 snímků a pak dopočítat fake. Zatímco nativ, nebo DLSS2 prostě vygeneruje snímek a rovnou může jít do světa.
Takže Reflex sice omezuje "buffer" snímků od CPU, ale DLSS 3 je přidává zase na výstup. Sami na tom DF říkají, že na competitive hry rozhodně bude lepší volba DLSS 2, kde je lag logicky nejnižší.
Re: NVIDIA Ada Lovelace - Info a spekulace
Napsal: stř 28. zář 2022, 22:05
od satik
DOC_ZENITH píše: ↑stř 28. zář 2022, 21:33
U mě to taky potvrdilo co jsem zhruba tak předpokládal a rozhodně to nikdy nezapnu.
Ale je dobře že jsme spokojeni se závěrem, jen máme úplně jiné požadavky co je pro nás při haní prioritou. Já jakožto někdo kdo vyrůstal na CRTčkách a voodočkách budu vždy bojovat za co nejmenší inputlag a tenhle "trade" co DLSS 3.0 nabízí nikdy neudělám.
To já mám podobný, právě proto jsem zvyklej na vysoký fps a Hz a nízkej inputlag a jak jde fps pod 100, tak už mi to fakt hodně vadí.
Třeba ve hrách jako CSko bych to nikdy nezapnul, ale ve hrách typu Kingdom Come bych to zapnul hned, kdyby to tam bylo, tam mě ty nízký fps hodně deptaly a pořád čekám s hraním, až bude HW, kde nebude fps padat třeba pod 80, v takovýhlech hrách tu trochu inputlagu navíc nemám problém oželet
Re: NVIDIA Ada Lovelace - Info a spekulace
Napsal: stř 28. zář 2022, 22:16
od madPav3L
Jsem rád, že v tom máte všichni jasno
Já si počkám až to bude venku a budu si to moci vyzkoušet na vlastní kůži, pak se rozhodnu, jestli mně to stojí za to nebo ne, hra od hry. Jelikož nehraju MP hry, tak mě trochu větší input lag asi vadit nebude, ale co mě vadí je to, když nemám 100+ fps. Takže pokud nebude stíhat DLLS2, zkusím klidně DLLS3 a uvidím.
Re: NVIDIA Ada Lovelace - Info a spekulace
Napsal: stř 28. zář 2022, 22:23
od Pepa07
Z toho co to tu tak čtu, tak mě to přijde takový rozporuplný. Jestli jste zvyklý na 100+ fps a co největší plynulost, tak předpokládám, že vám bude vadit i navýšení input lagu. Samozdřejmě uvidíme v praxi, ale zatim mi to přijde, že si pomocí DLSS zvýšim fps, ale zhoršim input lag = budu natom stejně jako s vyplým DLSS.
Re: NVIDIA Ada Lovelace - Info a spekulace
Napsal: stř 28. zář 2022, 22:26
od Ache
madPav3L píše: ↑stř 28. zář 2022, 22:16Jsem rád, že v tom máte všichni jasno
Stejná situace jako ze SLI/crossfire, nebo těch šílených dvoučipovek alá GTX 590, HD5970 apod. Někteří tohle byly schopni vzít na milost kvůli fps (které ale lag moc nezlepšovalo - pokud měl být dobrý framepacing). Já si vyzkoušel v těch dobách obojí a na SLI GTX580 sem akorát viděl, že corsair HX750 byl schopný ustát peak spotřebu 900W
Užitek z vyšších fps se při hraní her jako crysis nedostavil.
Prostě existuje sorta lidí, kterým jde o fps a vůbec ne o to, jaká je odezva hry. A ano, u nějakých závodů nebo leteckých simulátorů to fakt úplně jedno. Ale fps hry - tam to bude (hlavně v případech kdy se lag jasně zvýší proti situaci s DLSS2 + reflex) i přes vyšší fps na škodu. Jediná výhoda je, že na to nepotřebuješ druhou grafiku, nevýhoda je, že RTX 4080 a "4070" stojí dvojnásobek těch původních modelů, takže si defakto ty dvě grafiky kupuješ
btw. edit, ot: byly to EVGA 580tky
Re: NVIDIA Ada Lovelace - Info a spekulace
Napsal: čtv 29. zář 2022, 01:56
od keistown
No zajimavy, i v tom videu rikaji, ze to generuje kazdy druhy frame, ale je videt pomer nativ : dlss2 : dlss3 jako 1 : 2,4 : 3,5-4 a rozdil mezi dlss2 a dlss3 lita nekde na 33 az 66% navic.
Ale je mozny ze zaklad pro trojku neni Dlss2 performance.
Re: NVIDIA Ada Lovelace - Info a spekulace
Napsal: čtv 29. zář 2022, 14:51
od Baneshee
Nechápu kdo může být z tohohle DLSS 3 fakování nadšenej, kdo hraje na TV, co má motion interpolation funkci (tj. skoro každá), tak mohl mít tuhle pecku už dávno, jestli mi něco neuniklo. A že jsou TV i s "600Hz", kde si těch snímků mohli nechat přimyslet celou hromadu, ne jen každej druhej a mít stovky FPS i v 4k Cyberpunku. To že mají reálně 50Hz obrazovku je detail.
Předpokládám, že recenze nebudou tyhle fakový snímky uznávat, protože nejsou vyrenderovaný a vypadají hrozně (i když beru, že se to při vysokých FPS asi ztratí). Z principu se může na 1 reálnej snímek přimyslet klidně dalších 10 jako na těch TV a takovej další vývoj snad nikdo nechce.
To opravdu podstatný - chování enginu a responzivnost ovládání to nezlepší nijak, vše bude odpovídat původním FPS a input lag bude ještě horší - při nízkých bude hra pořád nehratelná, díky většímu input lagu vlastně ještě hůř, jen se to na monitoru bude zdát obraz plynulejší a ukazatel FPS bude mít větší čísílko. Nemůžu se dočkat
Re: NVIDIA Ada Lovelace - Info a spekulace
Napsal: čtv 29. zář 2022, 15:11
od jctrnacty
Jj , cely dlss3 s jeho vymyslenim snimku je pouze siditko. Je jenom otazka casu, kdy to dojde i ostatnim.
Re: NVIDIA Ada Lovelace - Info a spekulace
Napsal: čtv 29. zář 2022, 15:27
od hnizdo
Baneshee píše: ↑čtv 29. zář 2022, 14:51
Předpokládám, že recenze nebudou tyhle fakový snímky uznávat, protože nejsou vyrenderovaný a vypadají hrozně (i když beru, že se to při vysokých FPS asi ztratí).
"že se to při vysokých FPS asi ztratí" no, když to nebude vidět, tak snad o to jde, ne? Já si hru po snímcích běžně nepauzuju, zato rozdíl mezi 40 a 80ti fps poznám hned
Re: NVIDIA Ada Lovelace - Info a spekulace
Napsal: čtv 29. zář 2022, 15:32
od DOC_ZENITH
Jo a při těch 80 budeš mít ještě větší inputlag jak při těch 40 lahůdka. Mnohem lepší by bylo nasadit jen DLSS2 na quality a měl by jsi 60 + s menšim lagem.
Re: NVIDIA Ada Lovelace - Info a spekulace
Napsal: čtv 29. zář 2022, 15:56
od hnizdo
Mně je inputlag i Cyberpunku dost ukradenej, docu....
Re: NVIDIA Ada Lovelace - Info a spekulace
Napsal: čtv 29. zář 2022, 16:04
od Trek
To DLSS 3 je joke, koupil jsem si OLED protože minimální input lag a 120Hz, samotřejmě motion interpolation a ostatní bullshit vypnutej protože artefakty a do toho Nvidia nasadí fejk snímky s artefakty a input lagem. Co jsem zkoušel tak maximálně snesu DLSS 2.0 Quality, doufám že to půjde nějak nastavit.
U filmů motion interpolation nevadí, protože člověk sedí daleko a neinteraguje s tím, u her to bude hrůza, na to není třeba čekat, stačí se nad tím zamyslet a hlavně je to obdoba již existujících věci.
Re: NVIDIA Ada Lovelace - Info a spekulace
Napsal: čtv 29. zář 2022, 16:09
od satik
Přijde mi úsměvné srovnání některých diskutujících kvality těch dopočítaných snímků na televizi vs DLSS3
Re: NVIDIA Ada Lovelace - Info a spekulace
Napsal: čtv 29. zář 2022, 16:15
od madPav3L
DOC_ZENITH píše: ↑čtv 29. zář 2022, 15:32
Jo a při těch 80 budeš mít ještě větší inputlag jak při těch 40 lahůdka. Mnohem lepší by bylo nasadit jen DLSS2 na quality a měl by jsi 60 + s menšim lagem.
Vždyť to podle toho dřívější screenu z CP2077 je blbost... native 108 ms nebo 62 ms reflex on. DLLS3 54 ms. Kde je ten větší inpulag než native?
Re: NVIDIA Ada Lovelace - Info a spekulace
Napsal: čtv 29. zář 2022, 17:03
od Trek
satik píše: ↑čtv 29. zář 2022, 16:09
Přijde mi úsměvné srovnání některých diskutujících kvality těch dopočítaných snímků na televizi vs DLSS3
DLSS frame generation vypadá snad ještě hůře než OLED motion interpolation. Na DigitalFoundry jsou ukázky. Dobrý je že to lze vypnout, vybere se standardně DLSS 2 kvalita a tohle je toggle vedle alespoň ve Spidermanovi. Takže nakonec ok, jde to vypnout.
Re: NVIDIA Ada Lovelace - Info a spekulace
Napsal: čtv 29. zář 2022, 17:57
od Ache
madPav3L píše: ↑čtv 29. zář 2022, 16:15 Kde je ten větší inpulag než native?
že by v CPU limitovaným spidermanovi?