Stránka 31 z 183
Napsal: čtv 17. dub 2008, 18:28
od Sobo
Ale prijde mi to nejake divne. Pri 1920*1200 0xAA ma HD 3870 X2 50,5 FPS a pri 1920*1200 4xAA ma 48,2 FPS, wtf??? A potom kdo tady ma velke propady....
Jinak muze mi nekdo vysvetlit, jakto, ze DX 10.1 dokaze provest jeste kvalitnejsi antialiasing(viz ta recenze), nez DX10 a porad setrit v prumeru 20% vykonu?? Co ta karta dela jinak, ze je scena kvalitnejsi a jeste rychlejsi??
Napsal: čtv 17. dub 2008, 19:21
od no-X
Sobo píše:Co ta karta dela jinak...
Ta karta se přestává drbat levou nohou za pravým uchem a místo toho k drbání konečně začíná používat pravou ruku, jak jí dovolily specifikace DX10.1
Napsal: čtv 17. dub 2008, 20:11
od Sobo
Kolik myslite, ze bude v nejblizsi dobe asitak vychazet DirectX 10.1 her?? Napadla me zajimava uvaha:
Kdyz si k vykonu vsech ATi karet pripoctu 20% s FSAA, tak z toho vychazi, ze:
1. HD 3870 X2 bude zhruba stejne rychly jako 9800GX2, ovsem za o 50% nizsi cenu.
2. HD 3870 bude tim padem rychlejsi, nez 8800GT a v podstate bude dotahovat GTS, rovnez za mnohem vyssi cenu.
3. HD 3850 512MB taky bez problemu strci do kapsy 9600GT za nizsi cenu.
Myslite, ze se v horizontu nekolika mesicu, mozna pul roku da takto uvazovat?? Ja myslim, ze globalne nejspise nikoliv, ale je to pekne.
Napsal: čtv 17. dub 2008, 20:18
od Thellwin
Podívej se u kolika her proběhne na začátku logo Nvidie a odpověď na otázku, kolik her bude DX 10.1 se nabízí sama :
Napsal: čtv 17. dub 2008, 20:22
od no-X
S optimismem bych to nepřeháněl. Vyjde jedna-dvě hry s podporou DX10.1, kde se Radeony posunou o příčku nahoru, ale zároveň k tomu vyjdou 3-4 hry s nVidia logem, kde se Radeony posunou o příčku dolů...
Napsal: čtv 17. dub 2008, 20:33
od DEVastor
ale myslim ze nebude zadna DX10.1 only hra
Napsal: čtv 17. dub 2008, 20:37
od Thellwin
To určitě v nejbližší době nebude, protože nikdo si nedovolí vydat hru, která na více jak polovině používaných GK neběží a snížil by se tak razantně počet potencionálních zákazníků.
Napsal: čtv 17. dub 2008, 20:55
od no-X
DEVastor píše:ale myslim ze nebude zadna DX10.1 only hra
To je samozřejmé, ale nějak nechápu, na co tím narážíš. Cituješ tím marketingové slajdy nVidie, jenže tohle tvrzení samo o sobě neznamená vůbec nic. Ty (i nVidia) to totiž říkáte, jako by s vydáním SM4.0 přišly kopy SM4.0 only her. Neexistuje žádná. Stejně tak do dvou let po vydání SM3.0 nevyšla žádná SM3.0 only hra...
Ze strany nVidie to chápu jako projev zoufalství - říkají tím totiž něco ve smyslu "ano, náš hardware je technologicky zaostalejší, ale tak hrozný, abyste si na něm nový hry ani nespustili, to není"
Faktem je, že DX10.1 výhoda bude. Nijak výrazná, ale nepopiratelná.
//Thellwin - a ze strany ATi je to co ?
Náš HW je sice technologicky o trochu dál než konkurence, ale takřka nic, než ten pocit, že někdo má "pokročilejší" HW v komopu z toho stejně nikdo mít nebude, protože všechno si spustíte i na tom zastaralejším od konkurence a těch pár titulů, kde přinese podpora DX 10.1 nějakou malou výhodu to těžko zachrání. Ale na krabici a ve spec. to vypadá líp
Napsal: čtv 17. dub 2008, 20:59
od Sanchez
Pěkné, tohle muselo časem přijit, teď může Ati říct jen:
BTW mám bohužel pocit že Assassin's Creed je taky ve slavném Nvidia programu TWIMTBP, ale je pravda že pokud tu bude něco takového, tak kvalitu her bude stejně diktovat úroveň technologií Nvidie. Mám trochu pocit že AMD-ATI se tomuto méně věnuje a her s jejich logem je proto jako šafránu.
Napsal: čtv 17. dub 2008, 21:11
od no-X
Thellwin píše:a ze strany ATi je to co ?
Náš HW je sice technologicky o trochu dál než konkurence, ale takřka nic, než ten pocit, že někdo má "pokročilejší" HW v komopu z toho stejně nikdo mít nebude, protože všechno si spustíte i na tom zastaralejším od konkurence a těch pár titulů, kde přinese podpora DX 10.1 nějakou malou výhodu to těžko zachrání. Ale na krabici a ve spec. to vypadá líp
Architektura R6xx je od začátku navržená tak, že s použitím technologií, které jsou vyžadované specifikacemi DX10.1, od začátku počítala. Takže samotná implementace DX10.1 nezvětšuje čipy, tím pádem nezvyšuje výrobní a ani prodejní cenu, ani nezhoršuje poměr cena/výkon. V žádném ohledu to tedy není nevýhoda a minimálně v jedné hře to výhoda bude.
Pokud by implementace DX10.1 byla takovou zbytečností, že by se to skutečně nikde a nijak neprojevilo, tak proč by nVidia věnovala tolik energie kritice takové technologie? Kdyby nVidia měla pravdu, musela by se ATi implementací DX10.1 přeci znemožnit sama a nepotřebovala by k tomu asistenci. Nebo ne?
Napsal: čtv 17. dub 2008, 21:38
od Lukfi
=>Thellwin: O něčem podobném jsme se kdysi bavili v souvislosti s GeForce 6600 a podporou SM3.0, teda nevím, jestli jsi u toho byl. no-X tvrdil, že to (stejně jako tady) je feature navíc, která ale není na úkor ostatních parametrů karty a poměru cena/výkon. Já jsem tvrdil, že to byl jen marketingový tahák, protože to stejně nešlo rozumně využít (ať už kvůli nedostatku her nebo přílišné náročnosti těch, které SM3.0 využívaly). Ať tak, nebo onak, D3D10.1 na Radeonech HD 3000 byl doteď taky jen marketing, ale nyní je vidět hmatatelný přínos těch technologií. Samozřejmě bude záležet na tom, kolika vývojářům bude záležet na tom, aby jejich hry dobře běhaly na kartách výrobce, který drží 30-40% discrete trhu. Osobně si myslím, že DX10.1 by mohl využít Valve, Gabe Newell si pochvaloval už tesselator na R600, takže mu zřejmě technologie nad rámec DirectX, které nabízí pouze jeden výrobce, nejsou proti srsti (a tohle navíc není nad rámec DX).
Napsal: čtv 17. dub 2008, 21:41
od Thellwin
Já netvrdím, že implementace DX 10.1 je nevýhoda. Jenom v tom nevidím
zatím takřka žádnou výhodu. Samozřejmě je fajn, že je tam něco navíc, aniž by to jakkoliv zvyšovalo cenu, ale reálný dopad se blíží k hodnotě nula.
Nvidia musí zákazníkům vysvětlit, že nesmí naletět a pořizovat si zbytečně kartu s DX 10.1 když tím nezískají takřka nic navíc. Pochybuju, že by se ATi chovala jinak. Nvidii je tu vždycky vyčítáno, jak její karty prodává hlavně chytrý marketing, ale když teď něco podobného je u ATi, tak je to najednou velká výhoda zdarma a žádný marketing
Prostě mi přijde význam DX 10.1 u současných ATi GK mírně (více) přeceňovaný.
Napsal: čtv 17. dub 2008, 22:07
od Partyman
Přeceňovaný je i DX10. Pár DX10 her mám, ale stejně hraju v DX9, protože se mi zdá DX10 neadekvátně náročné a vizuální zlepšení diskutabilní.
Možná by stálo zato udělat anketu kolik lidí hraje v DX10 a komu zatím stačí DX9.
Taky mě baví jedinci, kteří na jedné straně obhajují DX10.1 a zároveň považují Visty za šmejd
tím nemyslím nikoho konkretního:)
Napsal: čtv 17. dub 2008, 22:11
od Lukfi
Je možné, že nějaké lamky považují verzi DirectX za bernou minci, to popravdě nevím, ale má osobní zkušenost je, že lamky kupují nVidii a lidé, co sledují situaci a staví počítače ostatním, kupují ATi
Pokud se ale zaměříme na odbornější kruhy, tak si nemyslím, že by podpora DX10.1 na HD 3000 byla přeceňovaná, rozhodně to nikdo nevytahuje jako výhodu, protože je to irelevantní. Teď už tedy s jednou výjimkou, kterou budiž Assassin's Creed.
Thellwin píše:Nvidia musí zákazníkům vysvětlit, že nesmí naletět a pořizovat si zbytečně kartu s DX 10.1 když tím nezískají takřka nic navíc.
Lidé, co si kupují Radeony HD 3800, si je kupují ze zcela jiných důvodů, než je podpora DX10.1. Stačí se porozhlédnout po nákupní poradně. V době, když vyšla G80, ještě ani nebylo veřejně dostupné DX10, ale karty byly dobré i bez toho. Že pak dokázaly provozovat hry se SM4.0 efekty, pak byl pro jejich majitele také bonus zdarma - i když, od podpory DX10 se očekávalo, že to přinese něco navíc, kdežto od DX10.1 se po prohlášeních nVidie a Microsoftu nečekalo spíš nic. V tom je to kouzlo
Napsal: čtv 17. dub 2008, 22:16
od no-X
Samotný MS se ohledně DX10.1 vyjadřoval pochvalně, mám pár prezentací (nemělo by smysl, aby hanil vlastní produkt). Druhá věc bylo pár vět vytržených z kontextu, které si z prenzenací MS vybrala do vlastních slajdů nV.
Kdy má vůbec Assassin's Creed vyjít?
Napsal: čtv 17. dub 2008, 22:20
od Herkis
Zajímavá diskuse.
Výhoda DX10.1 by měla spočívat především v lepší kvalitě zobrazení - např. lepší AA (korektní AA u HDR) - jak je vidět na zvětšeném obrázku na Rage3D.
K posouzení příčiny nárůstu výkonu je tam příliš moc málo dat (jen údaje 3870X2 a 2900XT s/bez Vista SP1). Chybí mi tam hlavně single 3870, která má DX10.1 a není CF - je totiž otázka, zda SP1 také nezvyšuje výkon CF řešení. U 3870X2 je navýšení výkonu o 9% bez AA a o 19% s AA. Odkud se tedy bere navýšení výkonu bez AA? (U 2900XT je to cca 3,5% bez AA.)
Jinak z těchto testů -
http://www.pcgameshardware.de/aid,63747 ... ls/&page=1 - je patrné, že HW nároky jsou vysoké, 3870 je s AA pod DX9 téměř o 20% pomalejší než 9600GT a 3870 má větší propad mezi DX9 a DX10 než 8800Ultra (nechápu proč porovnávali takhle de..lním způsobem). Takže každé % navíc v této hře pro HD3xxx pod DX10 bude jedině přínosem.
Jinak je naprosto jasné, že dokud nebude mít nvidia DX10.1, bude využití téměř nulové. AC je prostě snaha o demonstraci výhod DX10.1 - je ovšem otázkou, zda se nejedná o totéž, jako DX9c v době NV40 (tzn. marketing).
Napsal: čtv 17. dub 2008, 22:40
od no-X
Herkis: SM3.0 ale GF6 výkon navíc nepřineslo, kdežto DX10.1 (alespoň podle této zprávy) nějaký výkon navíc přidá.
Co se týká MSAA a DX10.1 týká, jde hlavně o lepší přístup aplikace k AA datům a nižší nároky na datové přenosy. HDR-correct MSAA je realizovatelný už s DX10.
Napsal: čtv 17. dub 2008, 23:14
od Herkis
no-x:
V tom případě se výhodami zvýšení kvality AA při HDR ATI chlubí úplně zbytečně:
http://www.rage3d.com/articles/assassin ... ex.php?p=1 (Directx10.1-Enabling breakthrough graphics on the ATI Radeon HD3800 series pg.3).
/edit:
SM3.0 (částečně - geometry instancing, long shader - i SM2.0b na ATI) v době NV40 přinesly zvýšení výkonu. Bylo to demonstrováno na patchi 1.2 FarCry.
Napsal: pát 18. dub 2008, 05:18
od graup15
re Sanchez
Přesně kvůli tomu jsem přešel od Ati k n-Vidii.....prostě dnes běží drtivá většina her líp na těchto kartách.Momentálně mám 8800GT-Zotac OC (je srovnatelná s GTS) a maximální spokojenost.Za pár kaček výkon jako hrom....i Crysis mi jede 40 snímkama naprosto v pohodě(DX9) na 1440/900 nativ rozlišení monitoru.A je tichounká.
Napsal: pát 18. dub 2008, 08:01
od lukas85
Taky bych připisoval zvýšení výkonu SP1 než jsem si ho včera naistaloval tak jsem hral Assassin's Creed na DX9 (v DX10 na max nehratelne) Po naistalováni SP1 hraju v pohodě na DX10 min FPS nejde pod 20.Díky SP1 jsem si polepšil tak o 6-8 FPS v DX10
//Tím nijak nezpochybnuju DX10.1 myslím si že to bude hodně užitečné.DX10.1 je vlastně konečne DX10 ne ten co mame ted(nvidia vydala 8800 a potrebovala nalepku DX10 tak se domluvila M$ a hurá DX10 byl na světe).Proto vše pod DX10 náročnější a hůř to běhá než všichni slibovali....
Nemám nic proti nvidii ani microsoftu