Stránka 32 z 56
Re: NVIDIA Ada Lovelace - Info a spekulace
Napsal: čtv 29. zář 2022, 18:12
od satik
Trek píše: ↑čtv 29. zář 2022, 17:03
DLSS frame generation vypadá snad ještě hůře než OLED motion interpolation.
Tohle je vtip, žejo? Nebo jsi jen nikdy neviděl nějakej rozbor, jak tohle vypadá na televizi?
Právě že díky tomu rozboru na DF je vidět, že tohle je něco úplně jinýho, než co dělaj běžný televize i drtivá většina SW, co umí přidávat fps do videí.
Re: NVIDIA Ada Lovelace - Info a spekulace
Napsal: čtv 29. zář 2022, 18:34
od Delarge
Ache píše: ↑čtv 29. zář 2022, 17:57
madPav3L píše: ↑čtv 29. zář 2022, 16:15 Kde je ten větší inpulag než native?
že by v CPU limitovaným spidermanovi?
2 ms ve hře běžící na nějakých 100+ fps, to bude dealbreaker pro DOCa
satik píše: ↑čtv 29. zář 2022, 18:12
Trek píše: ↑čtv 29. zář 2022, 17:03
DLSS frame generation vypadá snad ještě hůře než OLED motion interpolation.
Tohle je vtip, žejo? Nebo jsi jen nikdy neviděl nějakej rozbor, jak tohle vypadá na televizi?
Právě že díky tomu rozboru na DF je vidět, že tohle je něco úplně jinýho, než co dělaj běžný televize i drtivá většina SW, co umí přidávat fps do videí.
To je marný, ještě se možná dozvíš, že nejlepší je stejně hrát ve "filmových" 24 fps
Re: NVIDIA Ada Lovelace - Info a spekulace
Napsal: čtv 29. zář 2022, 18:38
od Trek
Hele je to parádní technologie, vůbec nechybí kusy obrazu
Zlatý OLED motion interpolation, tyhle DLSS fake frames mají větší potenciál na to bejt domrvený.
Re: NVIDIA Ada Lovelace - Info a spekulace
Napsal: čtv 29. zář 2022, 18:53
od satik
Trek píše: ↑čtv 29. zář 2022, 18:38
Zlatý OLED motion interpolation
Takže neviděl, to mi stačí
Re: NVIDIA Ada Lovelace - Info a spekulace
Napsal: čtv 29. zář 2022, 20:10
od Delarge
Trek píše: ↑čtv 29. zář 2022, 18:38
Hele je to parádní technologie, vůbec nechybí kusy obrazu
Zlatý OLED motion interpolation, tyhle DLSS fake frames mají větší potenciál na to bejt domrvený.
Viděl jsi vůbec to video, z kterýho ten obrázek je? Jak tam mluví o tom, že v normálním běhu je ten artefakt v podstatě nezachytitelnej, protože tam je na 0.001 sekundy mezi bezartefatkovýma?
Nehledě na to, že to je pre-release verze nový technologie, která se určitě v čase nebude lepšit jako klasický DLSS před ní.
Re: NVIDIA Ada Lovelace - Info a spekulace
Napsal: čtv 29. zář 2022, 20:40
od hnizdo
Koukám že dost lidí tu hraje hry po jednotlivých frejmech...
Re: NVIDIA Ada Lovelace - Info a spekulace
Napsal: čtv 29. zář 2022, 22:34
od DOC_ZENITH
No chci to fakt vidět v praxi. Staticky nebo v malym pohybu vypadá vše ok, ale u většina FSR 2.0 her se stačí pohnout a stane se z toho ghosting fest. DLSS se celou svou existenci snaží bojovat s ghostingem, je na tom podstatně déle, nicméně ne dokonale a pak si člověk pustí něco co vypadá decentně třeba death stranding a řekneš si ok fajn, no jo ale pak začne pršet, a kapky deště z "ok fajn" udělaj "OMG to mi něko poblil monitor".
Něco takového čekám i zde. U spousty her je jen s blbym TAA ghosting nebo naopak mizející objekty co se prudce pohybujou (eghm BDO, někdo sekne mečem a s TAA se ten meč ve vzduchu defakto ztrácí). To že na jeden frame támhle vypadne kus trubky může bejt ok, ale teď si představnte že dojdete k ňákýmu pletivu, takovýmu tomu jak se dříve třeba testovalo TRAA, dovedete si představit co udělá pletivo nebo opět třeba déšť s timhle algoritmem? Ono se to easy předvání na easy scénách.
Btw v minulosti zde byly formy ditheringu které se snažily svou funkcí cosi zakrejvat, třeba u historickejch ATI grafik problémy v 16-bit renderingu, později byly AA metody co měly každej sudej frame jiné rozložení vzorků a doufalo se že vysokej fps to zprůměruje, zapadne to a vizuálně to pak bude vypadat třeba jako 4x AA místo 2x. V obou případech to dopadlo zle, ani při 100fps to totiž neni dost aby to člověk nevnímal. I zde to bude vidět, argumenty typu " toho si za pohybu nevšimneš" nebo "nestudujme každej frame" neberu protože si toho sakra všimneš. Se vsadim že první proběhnutí kolem ňákýho pletiva bude rychlé probuzení i kdyby ty ostatní věci zapadly.
Re: NVIDIA Ada Lovelace - Info a spekulace
Napsal: čtv 29. zář 2022, 22:41
od Raikkonen
hnizdo - Jenže pokud se uživatelé proti takovým "optimalizacím" pořádně neozvou, tak se z toho stane standard. A že už takových pokusů o "optimalizaci" v minulosti bylo hafo. Neozývat se u všech dřívějších případů, tak dnešní grafiky by jednoznačně měly nižší hrubý výkon a dohánělo by se to právě různými obezličkami. Samozřejmě perfekně optimalizované a vyladěné by byly vždy jen top hry a běžely by se stejnými fps. Ale problém by byl u toho "zbytku" hw náročnějších her, které se pravidelně neobjevují v recenzích a přesto je hrají spousty hráčů.
Re: NVIDIA Ada Lovelace - Info a spekulace
Napsal: čtv 29. zář 2022, 23:06
od satik
DOC_ZENITH píše: ↑čtv 29. zář 2022, 22:34
Se vsadim že první proběhnutí kolem ňákýho pletiva bude rychlé probuzení i kdyby ty ostatní věci zapadly.
Zkus se kouknout na tohle video
https://www.youtube.com/watch?v=6pV93Xh ... talFoundry tady to rozebíraj, maj tam i zpomalený záběry a máš tam i pletivo
Re: NVIDIA Ada Lovelace - Info a spekulace
Napsal: čtv 29. zář 2022, 23:24
od skaven321
DF, to su ti, co nevideli ghosting pri DLSS 1.0
...oni toho vela nevidia, ked nechcu
Re: NVIDIA Ada Lovelace - Info a spekulace
Napsal: čtv 29. zář 2022, 23:26
od DOC_ZENITH
Satik -
Ano viděl jsem to ale nebylo tam toho moc a moc se na to nezaměřili. Jako super věc ale vidim to že je to LEPŠÍ jak algoritmy od Adobe nebo Topazu, to je samo o sobě masivní úspěch a oěpt doufám že vydaj ňákej tool, nebo to jinak zpřístupněj aby se tento algoritmus dal použít na videa, ne jen v DLSS compatible hrách.
Re: NVIDIA Ada Lovelace - Info a spekulace
Napsal: čtv 29. zář 2022, 23:35
od satik
Nic lepšího zatím nemáme, jsou tam 4K záběry zpomalený a i tak třeba to pletivo podle mě vypadá naprosto v pohodě.
Jasně, může tam bejt ještě něco schovanýho za kompresí videa, ale myslím si, že by to bylo aspoň trochu vidět + v reálu to běží rychlejc, tak je menší šance, že to postřehneš.
Problém třeba FSR byl ten, že to lehce měnilo celej dojem z výslednýho obrazu, pravděpodobně tím, že se charakteristika frekvence změn barev v snímku měnila víc než třeba s DLSS. Tohle (aspoň to tak z těch záběrů vypadá) ani v tom dopočítávaným snímku moc není, tam jsou jen drobný artefakty kolem pohybujících se míst a díky tomu budou taky nejspíš mnohem míň vidět.
Obzvlášť, pokud to jsou artefakty ve stylu, že vidíš pixely, co bys vidět neměl, ale v minulým snímku na tom místě byly nebo právě nebyly.
A ještě míň to bude člověk vnímat díky tomu, že se tím zvýší fps.
Re: NVIDIA Ada Lovelace - Info a spekulace
Napsal: čtv 29. zář 2022, 23:42
od Delarge
Raikkonen píše: ↑čtv 29. zář 2022, 22:41
hnizdo - Jenže pokud se uživatelé proti takovým "optimalizacím" pořádně neozvou, tak se z toho stane standard. A že už takových pokusů o "optimalizaci" v minulosti bylo hafo. Neozývat se u všech dřívějších případů, tak dnešní grafiky by jednoznačně měly nižší hrubý výkon a dohánělo by se to právě různými obezličkami. Samozřejmě perfekně optimalizované a vyladěné by byly vždy jen top hry a běžely by se stejnými fps. Ale problém by byl u toho "zbytku" hw náročnějších her, které se pravidelně neobjevují v recenzích a přesto je hrají spousty hráčů.
Tak pořád můžeš hrát ve FullHD na 60Hz bez těch ošklivejch "optimalizací", to ti nikdo nebere.
Re: NVIDIA Ada Lovelace - Info a spekulace
Napsal: pát 30. zář 2022, 08:43
od ArgCZ
tak když není hrubý výkon tak přijdou tyhle udělátka, nakonec stejně už hafo z vás hraje na velkých OLED TV protože prostě obraz je jinde, tam se ze 2m lecos stratí
Re: NVIDIA Ada Lovelace - Info a spekulace
Napsal: pát 30. zář 2022, 09:56
od satik
Re: NVIDIA Ada Lovelace - Info a spekulace
Napsal: pát 30. zář 2022, 12:37
od hnizdo
Raikkonen píše: ↑čtv 29. zář 2022, 22:41
hnizdo - Jenže pokud se uživatelé proti takovým "optimalizacím" pořádně neozvou, tak se z toho stane standard.
Neozvou? Jakože jsou proti? Svatá prostato. Já k tomu přistupuju opatrně jako DF. Je to too good to be true, viz to srovnání s jinžmi technologiemi, které vypadají naprosto otřesně a přesto se používají. Jestli to bude fungovat jenom tak jak to ukázali teď a ne hůř, tak pro mně je to přelomovější technologie (opatrné použití slova milestone) než DLSS1-2 a jasná killer feature.
Re: NVIDIA Ada Lovelace - Info a spekulace
Napsal: pát 30. zář 2022, 18:58
od Ache
Re: NVIDIA Ada Lovelace - Info a spekulace
Napsal: pát 30. zář 2022, 19:05
od jctrnacty
Graphics guessing unit?
Re: NVIDIA Ada Lovelace - Info a spekulace
Napsal: sob 1. říj 2022, 11:32
od hnizdo
Pokud to bude fungovat, tak za mně hurá. A co kdo okopíruje bych byl velmi opatrný, abychom na polofunkční kopii zas nečekali čtyři roky.
Uvidíme, DyingLight2 - s ním teď určitě počkám, Atomic Heart, Chernobylite, RTX Portal bych dal znova natuty, pozdějc Stalker.... moje peněženka se právě s řevem uchýlila do kouta....
Re: NVIDIA Ada Lovelace - Info a spekulace
Napsal: sob 1. říj 2022, 13:07
od Ache
Umí to i televize, tak proč by to v lepší kvalitě (byť třeba ne v té DLSS 3 - i když to také není dokonalý ani z daleka) nemohlo jít přes shadery jak i klasický FSR 2.0 nebo Intel XeSS. Navíc jak intely Arc, tak nový Zeny ML výpočty budou umět... pokud by to měla být killer feature, tak to jistě co nejdřív konkurence nějak okopíruje. Zatím je killer featura akorát jen ty ceny Lovelace.