Stránka 33 z 263

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd.

Napsal: pon 9. dub 2018, 22:29
od Srandista
Doc, oh a btw, co sa tych DX10 kariet tyka. Nemyslim, ze to havli bere v prvom dare preto, ze by to malo DX10. DX10 sa nepresadilo, to vsetci vieme, a aj sa na tom zhodneme. Lenze po vykonnych DX9 kartach neprisli este vykonnejsie DX9 only karty, ale este vykonnejsie DX9 karty, ktore mali zhodou okolnosti aj podporu DX10. S DX9 boli plne kompatibilne, a DX9 karty uplne nahradili. Takze je jasne, ze ak chces nieco vykonnejsie ako X1950 XTX, tak si kupis... No, mozes si kupit aj HD 2900 XT, ale to asi nespravis, takze si kupis HD 3870 :roll: A co na tom, ze to nie je cisto DX9 karta? Dane API plne podporuje, a je to vykonnejsie, ako to co si mal predtym...

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd.

Napsal: pon 9. dub 2018, 22:48
od maltra
Ak HD 3870, tak ja len tuto:Obrázek

resp. tuto:
Obrázek
:mrgreen:

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd.

Napsal: pon 9. dub 2018, 23:03
od DOC_ZENITH
3870 neni o co stát, slow krám, stejně slow jak 2900XT jen úspornější. Sám jsem jí tehdy ve svý době chvíli mněl, stálo to za prd a šla pryč a dovnitř 8800GT a to se bavíme o situaci bez AA, jakmile došlo na AA tak rv670 mněla stále nefunkční HW AA resolve tzn MSAA pomalé jak šnek, to se pak i ta stará X1900XT začne blížit. Z týhle řady snad jen tu 3850AGP, ala nejvýkonější AGP karta.

U DX10 karet pod DX9.0C API je ještě jedna zajímavost. Obecně to API vs HW... něco tam nehraje.

Existuje totiž spousta titulů co používaj DX9.0C, ala běžej na winXP, ale neběžej na DX9.0C HW, potřebujou DX10 HW. Neběžej stylem že buďto vůbec nebo blackscreen ale audio jede nebo artefakty. Například Mafia3, mass effect 2 myslim taky ňákej problém byl. Vim že jsem mněl cca 5 her ale teď si nemůžu vzpomenout co na NV DX9HW šly do backscreenu a na X1xxx radeonech artefakty, chyby a slow, ač paírově to byly DX9.0C hry (ač min specs byla 8800GT).

A další zajímavost, TRAA. TRAA na starejch kartách NV40-G71 u NV a Rv5xx u ATI funguje ač slow, funguje ok. U novějších karet ale problém. na XP u AMD DX10 karet s early drivery ano, později ne (začalo tam blbnout i vynucování vsync). Co mně ale překvauje je že u NV pod XP na DX10 kartách jede TRAA OK. Pod DX10 kartama ale pod NT6 ne, prostě nejede. Pokud ale použiješ min Fermi tzn DX11 kartu tak tam už pod NT6 TRAA zase ok...

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd.

Napsal: pon 9. dub 2018, 23:48
od havli
Srandista píše:Doc, oh a btw, co sa tych DX10 kariet tyka. Nemyslim, ze to havli bere v prvom dare preto, ze by to malo DX10. DX10 sa nepresadilo, to vsetci vieme, a aj sa na tom zhodneme. Lenze po vykonnych DX9 kartach neprisli este vykonnejsie DX9 only karty, ale este vykonnejsie DX9 karty, ktore mali zhodou okolnosti aj podporu DX10. S DX9 boli plne kompatibilne, a DX9 karty uplne nahradili. Takze je jasne, ze ak chces nieco vykonnejsie ako X1950 XTX, tak si kupis... No, mozes si kupit aj HD 2900 XT, ale to asi nespravis, takze si kupis HD 3870 :roll: A co na tom, ze to nie je cisto DX9 karta? Dane API plne podporuje, a je to vykonnejsie, ako to co si mal predtym...
Jo, to je presne ono, vsak existuje spousta her jedoucich jen DX9 a presto potrebuji spoustu vykonu pro solidni hratelnost. Treba GTA 4 jsem uspokojivym zpusobem rozjel az na GTX 1080 :-D 1070 jeste padala pod 60 fps v narocnejsich scenach, 1080 uz ne... a to je DX9 hra. No ale polehcujici okolnosti budiz, ze to bylo v 5k rozliseni (2560x1440 + DSR naplno) kvuli nepodpore AA v GTA.

Ale najdou se i DX10 nativni hry, resp. ty, co uz nejdou na Xp a/nebo ciste DX9 kartach. Videl jsem takle treba video z GF 8800 GTX v GTA 5 a nevypadalo to zase az tak zle. Takze takhle v nejruznejcich hrach hodlam ty karty proklepnout a jsem zvedavej na vysledky. Prave na to davam dokupy tu testovaci platformu na bazi SB-E, aby se daly jet bez omezeni i 2-way a 3-way multi GPU (jak uz jsem daval info pred nedavnem, 3-way CF na HD3800 chodi... minimalne v Crysis... az prekvapive dobre).

Tabulku karet na prvni fazi jsem uz daval driv, tak ted nastrel toho, co bude nasledovat pak. Tady uz bude OS win7 a mix DX9-10 her, co presne jeste rozmysleno nemam, ale karty asi nejak takhle. Jako top bych videl GTX 480 a HD 5970, ono to tak i nejakou dobu bylo, ze sly proti sobe. A chci udelat aspon jeden test, kde Nejakej Radeon ma sanci vyhrat :P Protoze v prvim testu nad R7500 spolehlive vyhrala GF2 Ultra. V druhem muzu zaspoilerovat ze 7800 GT je rychlejsi nez X1800 XL :) No a v tretim R600 vs G80 je uz predem jasno kdo vyhraje, akorat je otazka o kolik. :-D

Obrázek

Do 50 polozek to bude v grafu jeste rozumne citelne, nemam rad ty mega grafy, co clovek musi rolovat pres 3 obrazovky. Zaroven by snad mohlo vyjit nejak rozumne i meritko, kdy to nejlepsi neni az tak extremne rychlejsi nez nejpomelejsi karty a od pohledu je videt rozlozeni sil. V opacnem pripade pak je mito grafu spis tabulka a citelnost utrpi.

Jeste jeden postreh z aktualniho testovani - zaradil jsem do seznamu tech starsich GPU (+/- do r2005) i S3 Chrome S25 abych trochu zpestril porovnani nv / Ati. A ackoliv samotna karta nijak zvlast svym vykonem neoslnila - cca jako GF4 Ti, tak pozitivne prekvapily ovladace. Sice ovladaci panel jak z pulky 90. let a moznosti nastaveni malo (mimo jine treba nepodporuje AA pod OGL)... tak narozdil od GF a Radeonu v D3D vynucene AA + AF vzdy fungovalo. Propady vykonu pravda jsou obrovske, ale opravdu to bylo funkcni vsude. To treba ten zmineny X1800XL si casto delal co chtel. V HL2 treba jsem nastavil AA + AF (v ovladacich podle volby aplikace) a presto se zapnulo jen AA. Az teprve po nastaveni obojiho natvrdo v ovladacich to chodilo korektne. Nebo obvykla legracka - u nekterych her se sam zapinal 2xAA pri rozliseni 1600x1200, ackoliv samotna hra (GTA Vice City) to vubec v menu nema a nedokaze to ovlivnit. Cili ve finale to jelo vzdycky 2xAA, ikdyz v ovladacich byla volba podle aplikace nebo natvrdo 4xAA. Jo, to jsou ty radosti testovani. :mrgreen:

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd.

Napsal: úte 10. dub 2018, 00:55
od DOC_ZENITH
Jestli jsi mněl na X1xxx problémy s vynucenim AF přes drivery tak máš ihmo špatnej driver. Post R600 drivery jsou na těhlech kartách dost hrozný, zkoušel jsi poslední omega drivery pro tyhle karty? To jsem ve svý době používal a celkem goood (taky nemaj CCC ala mor). To nejhorší co jim můžeš udělat je stanout poslední nejnovější kompatibilní legacy catalyst ze stránek AMD, u toho vim že tam fakt vynucování čehokoliv dost hapruje obecně od příchodu VLIW se u AMD total rozpadl support pro starší karty, podporovaný byly jen na papíře ale v praxi se funkčnost naopak zhoršovala. Dokonce si pamatuju dobu před cca 5 lety kdy jsem ještě jel X1950XTX v druhym kompu a začala mi na NT5 vytuhávat browsery u některýho akcelerovanýho flashe protože 2D jádro driveru se nezměnilo od roku 2007 ač to byly ty poslední drivery teď nevim jestli 2010 či 12. Já řikam omega driver + ATI tray tools, CCC vůbec neinstalovat. Na těch špatnejch driverech ale ani ATT nepomůže.

Pokud chceš aby AMD vyhrálo tak jim musíš dát šanci s kartou která fakt ve své době vyhrávala. situaci s 9700 a 9800 všichni známe. X850XT taky mněla vyšší hrubej vkon jak NV40, a hlavně pokud chceš drtivý vítězství ATI na něčem modernějšim tak proti sobě postav 1950XTX vs 7900GTX v moderních titulech. Pokud to bude starý typu UT2004,Far cry, HL2, Doom/Quake4 a pod tak to bude cca plichta možná někde i GTX vyhraje, ale hoď tam Crysis, bioshock, Assasins creed, prostě takový ty DX9 hry z éry DX10 GPU a ten Radeon bude mít až dvojnásobej výkon tam se strašně ukazujou slabiny NV40 architektury.

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd.

Napsal: úte 10. dub 2018, 08:49
od havli
Jo, jsou to posledni 10.2 legacy. Zase takova hruza to neni, vesmes nic, co by vybocovalo ze zabehnuteho standadu. Na nv kartach mi taky v nekterych pripadech nefungovalo treba AA... takze ve finale je to plichta. S timhle testem jsem zacal myslim uz v roce 2012 a mam namereno cca 90% planovanych karet, cili ted uz nic menit nemuzu. Ale pro dalsi kolo budu drivery vybitat peclive aby to co nejlip chodilo a urcite vyzkousim i ty Omegy.

Presne tyhle novejsi hry budu testovat novou metodikou. Akorat, ze tam bude i G80 a R600, takze X1950 XTX stejne moc nahore nebude. Ale GF7 porazi o dost, o tom nepochybuju.

Tady jsem chtel puvodne skoncit na 6800U a X800XT, ale dodatecne jsem to rozsiril o lowend/mainstream X1000 radu a konec je prave u X1800 XL a 7800GT. V dobovych recenzich to vychazelo vesmes jako plichta, tady ma GT o kousek navrch, ikdyz hrubym vykonem by to mohlo byt spis naopak. Tech novejsich titulu tady moc neni, protoze musim celou metodikou obsahnout rozpeti od GF256 az po tyhle zminene karty. Samozrejme jsem tam dal i DX9 hry, ale tyhle novejsi ne, protoze krome top karet by to na nicem nejelo pouzitelne.
Asi udelam prumery separatne z DX7 / DX8 / DX9 her a mozna ciste v DX9 uz zacne NV40 trochu vadnout. Ve starych hrach a zejmena OGL ma naskok dost masivni... dost mozna to pada i na vrub ovladacum nez HW schopnostem karty, ale to se neda nic delat.

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd.

Napsal: úte 10. dub 2018, 10:05
od Srandista
DOC_ZENITH píše:3870 neni o co stát, slow krám, stejně slow jak 2900XT jen úspornější. Sám jsem jí tehdy ve svý době chvíli mněl, stálo to za prd a šla pryč a dovnitř 8800GT a to se bavíme o situaci bez AA, jakmile došlo na AA tak rv670 mněla stále nefunkční HW AA resolve tzn MSAA pomalé jak šnek, to se pak i ta stará X1900XT začne blížit. Z týhle řady snad jen tu 3850AGP, ala nejvýkonější AGP karta.
Zas ma beries moc doslovne Doc. Kludne si za HD 3870 dosad GTX 1080Ti, to je jedno. Ide o to, ze skratka po X1950 XTX uz neprisli DX9 only karty. Prisli DX10 karty, co bolo sice API, ktore sa nepresadilo, ale to je uplne irelevantne, nakolko karty stale ponukali daleko vacsi vykon aj v DX9, to je cele.
havli píše:Jo, to je presne ono, vsak existuje spousta her jedoucich jen DX9 a presto potrebuji spoustu vykonu pro solidni hratelnost. Treba GTA 4 jsem uspokojivym zpusobem rozjel az na GTX 1080 :-D 1070 jeste padala pod 60 fps v narocnejsich scenach, 1080 uz ne... a to je DX9 hra. No ale polehcujici okolnosti budiz, ze to bylo v 5k rozliseni (2560x1440 + DSR naplno) kvuli nepodpore AA v GTA.
Tu si zas priznajme, ze GTA IV bol extremne neoptimalizovany crappy PoS port z konzole. Hra to bola sice dobra, ale dodnes to je ukazkovy priklad, ako sa z konzol neportuje... :evil:

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd.

Napsal: úte 10. dub 2018, 15:01
od DOC_ZENITH
To je pravda, sám se divim jak tyhlenty šílený enginy (přidejme tam fallout4 což je based stále na Enginu oblivionu!!!) co jsou na PC těžce CPU limited na těch konzolích jedou jakžtakž ok když se tam hraje defakto na Atomu. Prostě PC hraje druhé housle, 0 optimalizace jen se to projede ňákym C++ compilerem pro windows a bum. Co se týče tvého argumentu s DX10 jasný a beru ho, taky jsem kupoval 8800Gt abych na ní hrál DX9 hry (G80+ byla v tomhle super díky skvělému AF a TRAA tak i starší tituly vypadaly lépe jak na NV4x/G7x). Škoda akorát toho že DX10 karty mněly větší CPU overhead v driverech a bez Core2 jsi se nechytal. Na starších DX9 kartách šly sigle thread hry dobře i na 1 jádru. Ale co, já jsem mněl Core2 tehdy ještě na AGP (s asrock 865 deskou) tzn CPU už jsem solidní mněl z minula. Tehdy jsem hrál hlavně mmo Lineage2 a tam CPU byl na prvnim místě, takže mi nevadilo že hraju na oclý unlock 6800LE v AGP systému s DDR1 hlavně že tam byla ta Core2 na siege jsem mněl 3x tolik fps jak lidi s P4 a 2x tolik jak s K8.

Havli no, 1950XTX dole, když zapneš MSAA občas se ta 1950XTX dostane i nad 2900XT či 3870 heh. G80 ale mizí v prachu v dáli to jo no. Co se týče 7800GT a X1800XL tak jednozančně X1800XL. Resp ve své době ne, ale X1800XL šly pokud vim odemknout na XT a pokud se to povedlo a vymněnil se chladič + OC tak jsi se dostal nad stock X1800XT.

Taky jsem si všimnul jedné věci když jsem proti sobě namátkou porovnal X1800XT a 1950XT, tak ta konfigurace jádra 16 TMU + 16 SP u R520 vs 16TMU + 48 SP u R580 so hodně projeví práve v moderních hrách. Třeba takovej crysis, X1800XT to jest 1024x768 medium detail. o 1/3 menší 1950pro s 12PP obdobmej možná i ochlup vyšší výkon, X1950XTX o třídu lepší výkon dalo se i spousta věcí hodit na high. Starší hry co jsou více o fillrate a rops (high ress a AA) tak tam ti zas R520 drží dost no. Prostě to rozhodnutí pro overkill na compute části u 580 jádra mu prodloužilo životnost v moderních titulech.

Co se G70 týče, nikdy jsem jí neměl moc rád. Přišla mi že oproti NV40 to nebyl dost dobrej pokrok. A hlavně ta architektura byla hrozně limited na prostupnosti paměti, tzn dát jí stejně rychlý ram ( a o 100Mhz více u GTX) jak 6800U uff... proto taky byla GTX512 o tolik rychlejší, nešlo jen o jádro šlo o to že dostala fast RAM, a ve většině testů pak byla cca stejně rychlá jak 7900GTX co dostala rychlejší jádr ale paměti zůstaly stejné a už zase byly bottleneckem.

Tehdy jsem vedle X1800XT mněl ještě 7900GT na který jsem udělal pencil mod na 1,4v core což okamžitě vyhnalo OC jádra až na 740Mhz a paměti jsem dostal na 1700 a to stačilo na Crysis v 1024x768 medium taktéž. Resp v džungli, jakmile ke konci nasněžilo byl konec, svou roli ale taky hrálo to že jsem mněl jen 256MB verzi té 7900 tzn v těhlech titulech už docházela Vram.

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd.

Napsal: stř 11. dub 2018, 15:15
od Srandista
Inak, ked uz tu bola ta debata o FX5800:

https://www.ebay.com/itm/253551333769

Nie, ani ja tomu nechapem...

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd.

Napsal: stř 11. dub 2018, 18:35
od DOC_ZENITH
Nechápu...

Tak jo hoši, pojďme všichni koupit Vegu64 360W water edition. Počkáme 15 let.... profit! FX5800U mněla launch price 400 dolarů.

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd.

Napsal: čtv 12. dub 2018, 08:39
od MV
lol, to asi udělala teď ta videa na youtube s 5800U, přitom quadroFX 1000 stojí něco málo přes litr, kdyby teda jó někdo chtěl NV30 z ebaye https://www.ebay.com/itm/Grafikkarte-Nv ... 2080881017
A za 5900XT jsem dával loni tři stovky i s poštou

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd.

Napsal: čtv 12. dub 2018, 09:23
od Srandista
No ale henta Quadro nema legendarny "start prudoveho lietadla" Dustbuster :mrgreen:

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd.

Napsal: čtv 12. dub 2018, 09:33
od MV
Jj, předpokládám, že lidi si to kupujou jen a jen kvůli tomu fiasku s chladičem :roll:

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd.

Napsal: čtv 12. dub 2018, 15:00
od DOC_ZENITH
Já nevim proč to kupovali, hlavně existuje NV35, ala refresh NV30 použitej v 5900 řadě což má jaksi menší odběr, 256-bit sběrnici, vyšší IPC, celkovej výkon o chlup vyšší a nepotřebuješ turbínu tzn proč proboha chtít NV30. To jako HD2900XT vs 3870 a vzít raději 2900XT.

Btw přesně tohle NV30 quadro mam, ale dostal jsem se na max 460Mhz ne 500+ ultry protože to quadro běží na menší voltáži ale taky se dá rozumně chladit. Chladič byl dead tak jsem tam píchnul mini chladiž z ňákýho chipsetu sice je žhavej ale drží to. Chvíli jsem tam mněl Acelero S1 passive a taky ok.

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd.

Napsal: čtv 12. dub 2018, 15:48
od werygood
Dá se na tom Quadru i nějak rozumně hrát?

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd.

Napsal: čtv 12. dub 2018, 16:47
od DOC_ZENITH
Úplně stejně jak na Geforce. OGL tam občas jede i lépe, kor v situacích kde by mohla docházet Vram třeba.

Btw když už jsem mluvili o těch FX tak tohle je MSI FX5900XT za stovku:

https://pc.bazos.cz/inzerat/88087590/AGP-grafika.php

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd.

Napsal: čtv 12. dub 2018, 19:39
od Srandista
FX 5900 XT ma akurat tu nevyhodu, ze uz nie je podporovana na 4x.xx Detonatoroch, a neskorsie vraj na Win98 uz nie su uplne bezproblemove. Posledne FX karty, co su podporovane s 45.23 su FX 5900 a FX 5900 Ultra.

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd.

Napsal: čtv 12. dub 2018, 20:20
od DOC_ZENITH
To nevim já mam oblíbené pro FX (a vše pod ní) 56 řadu driverů a nikdy jsem s ní neměl problém. 60 a 70 řadu vynechávám a 80 pro NV40, 80 je mizerné pro pre NV40 to jo, ale 50 řada byla fajn, neměl jsem s ní problémy s inputlagem a hlavně v ní přibyla spousta nastavení a featur jako úrpava saturace.

I v 70 řadě se určitě najdou dobrý drivery protože tu mam jeden spešl co se jmenuje 72.30 a je to longhorn beta driver co funguje i v 32-bit windows7, ale neni to WDDM driver (tzn žádný aero a pod) zas je ale mnohem rychlejší než ofiko NT6 drivery a hlavně funguje s nim vše od TNT vejš, je to jedinej způsob jak slušně rozběhat staré pre NV40 GPU na NT6, a tento experimentální driver rovněž běhal skvěle.

Co se 5900XT týče tak je to NV35 tzn s tim staršim driverem chodit bude, prostě ho nainstaluješ na tvrdo a řekneš že je to 5900 ultra třeba. Nebo flashnes bios, pokud by nedávala takty RAM 5900 biosu tak to nbitorem upravíš a je to.

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd.

Napsal: pát 13. dub 2018, 08:28
od MV
DOC_ZENITH píše:Úplně stejně jak na Geforce. OGL tam občas jede i lépe, kor v situacích kde by mohla docházet Vram třeba.

Btw když už jsem mluvili o těch FX tak tohle je MSI FX5900XT za stovku:

https://pc.bazos.cz/inzerat/88087590/AGP-grafika.php
Ke quadru měl teď phil nedávno video, v OGL je samo quadro lepší bez softmodu na geforce https://www.youtube.com/watch?v=V4tOBgoMuwM
Takže ani nemá cenu quadro na geforce přehazovat. Kdysi jsem měl chvíli v notebooku quadroFX go700. No a na to, že to byla notebooková FX5600, tak to zas tak hrozné nebylo (samozřejmě mobility R9600 byl jinde), něco jsem i na tom za hry tehdy zkoušel a nepřepínal to na geforce. Celej ten noťas (precision M60) byl celkem super. Pěknej 15,4" 1920x1200 displej, Pentium-M, dokovací stanice s PCI slotem. Jen byl velkej a tak šel z domu.

Jo přesně tohle MSI 5900XT jsem vloni pořídil.

A jak jsi psal DOCi, tak to jsi podle mě vystihl, další rarita bude HD2900XT. Takže stačí nasyslit pár grafik, pak vydat nějaký youtube videa a články, jak to bylo pokrokový a rare a voilá, cenový bump je na světě 8)

Re: Retro thread: 3Dfx Voodoo, Rage, Riva atd.

Napsal: pát 13. dub 2018, 10:31
od Srandista
Tak len pre info, ten Dustbuster z eBayu par postov naspat sa nakoniec predal za £1580...

No comment...