Stránka 33 z 78

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Napsal: čtv 24. zář 2015, 15:48
od HEAD
Ache píše: Ty jo, že by na DX12 stačila blbá dvoujádrová i3 s HT? :-D Neříkali spíš něco o lepším využívání více jader. Tenhle test tomu moc neodpovídá... no co... upgarde na skylake se odkládá. :)
A pak si to doma spustis a zjistis, ze v cpu limitovany scene mas 20fps :twisted: i kdyz na webu maj 100fps vsak to zname. :)

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Napsal: čtv 24. zář 2015, 15:52
od Hladis
Krteq píše:To sice ano, ale taky by DX12 měl těžit z většího počtu jader/vláken díky vyšším možnostem paralelizace úloh.
To je hudba delší budoucnosti, pokud myslis skalovani renderu na 8 a vic threadu.

HEAD:
Pod DX12 asi tezko. Tam je brutalni CPU limitace odbourana podobne, jako u Mantle ;-)

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Napsal: čtv 24. zář 2015, 15:56
od Ache
Hladis píše:Pod DX12 asi tezko. Tam je brutalni CPU limitace odbourana podobne, jako u Mantle ;-)
To bych si taky nebyl úplně jistej, stačí náročnější scéna na fyziku... a mantle s celým vulkánem a DX12 ti nepomůže. :P

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Napsal: čtv 24. zář 2015, 16:02
od Hladis
Pomuze. Uz se nepere fyzika s renderem o prostředky. A hlavne to cely nebrzdi API.

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Napsal: čtv 24. zář 2015, 16:15
od ArgCZ
Jsem v řiti prostě... další upgrade GK příští rok :x

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Napsal: čtv 24. zář 2015, 16:19
od hnizdo
Zase vsichni delaji zavery dle early release hry bez finalnich drv :roll:
Hladis píše:Pomuze. Uz se nepere fyzika s renderem o prostředky. A hlavne to cely nebrzdi API.
Pokud je fyzika pocitana hw, tak mas jiste pravdu. Coz ovsem nevime :)


Hladis// Upraveno. Pouzivej Edit.

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Napsal: čtv 24. zář 2015, 16:25
od VeCkO
No a to mám v plánu po výplatě koupit GTX980 nebo GTX980Ti..
Abych ještě nekupoval nakonec Fury :lol: :lol:

Ale ne.. jak bylo psáno je ještě brzo na závěry, ale je to zajímavé :P

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Napsal: čtv 24. zář 2015, 16:25
od Krteq
hnizdo píše:Zase vsichni delaji zavery dle early release hry bez finalnich drv :roll:
:? Pokud vím, tak všichni IHVs už mají WHQL verze driverů pro Win 10/WDDM 2.0 venku. Jaké "finální" drivery máš na mysly?

Ty si opravdu myslíš že se ve finální verzi hry něco nějak výrazně změní?

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Napsal: čtv 24. zář 2015, 16:30
od Hladis
hnizdo píše:Pokud je fyzika pocitana hw, tak mas jiste pravdu. Coz ovsem nevime :)
To se tyka i fyziky pocitany přes CPU.
VeCkO píše:No a to mám v plánu po výplatě koupit GTX980 nebo GTX980Ti.. Abych ještě nekupoval nakonec Fury
Podle toho testu GTX 980Ti ma stale vykonostni trun. Fury je nekde bottleneckla a spis to vypada jak demo karta. Ale myslim, ze je ted uz trochu pozde Maxwella kupovat. A stale bych si pockal na finalni první hry, pak bych to resil.

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Napsal: čtv 24. zář 2015, 16:30
od hnizdo
Krteq píše:
hnizdo píše:Zase vsichni delaji zavery dle early release hry bez finalnich drv :roll:
:? Pokud vím, tak všichni IHVs už mají WHQL verze driverů pro Win 10/WDDM 2.0 venku. Jaké "finální" drivery máš na mysly?
WHQL znamena certifikovane, ne vyladene, a uz vubec ne game ready. Napr. nvidia nema podporu Fable vubec v r.n., coz neni divu, kdyz je hra ve fazi early beta.
Krteq píše:Ty si opravdu myslíš že se ve finální verzi hry něco nějak výrazně změní?
Jiste, a to obema moznymi smery, staci se podivat jak maly je rozdil mezi Fury a R290.

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Napsal: čtv 24. zář 2015, 16:32
od ArgCZ
kdyby člověk tušil jak moc trvalý karty budou ty s Hawaii tak tu desítku mělo smysl do toho dát, fakt že jo, podávaj i po dvou letech pořád výkony na stejný úrovni jako při lauchu :lol:


Hladis//Smazan příspěvek. Upozorneni na existenci tlačítka Edit davam jen jednou.

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Napsal: čtv 24. zář 2015, 16:36
od Krteq
hnizdo píše:WHQL znamena certifikovane, ne vyladene, a uz vubec ne game ready. Napr. nvidia nema podporu Fable vubec v r.n., coz neni divu, kdyz je hra ve fazi early beta.
Tak opět
Krteq píše:Jak už tu bylo několikrát řečeno, driver pod explicitními API hraje druhé housle, skoro vše si skrze API řídí aplikace.
To jednoduše znamená že se žádné "Driver side optimization" jako pod dřívějšími verzemi DX API prostě ani konat nemůžou :roll:

Prostě už žádne "Driver ready" pod DX12 nebudou

Driver jen hlásí čeho je hardware schopen (skrze caps) a aplikace si skrze API řídí všechno ostatní, včetně resource managenentu atd.

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Napsal: čtv 24. zář 2015, 16:42
od Ache
Krteq píše:To jednoduše znamená že se žádné "Driver side optimization" jako pod dřívějšími verzemi DX API prostě ani konat nemůžou :roll:

Prostě už žádne "Driver ready" pod DX12 nebudou.
Hmm... tohle si pro jistotu někam uložím :twisted: (protože tomu vůbec nevěřím)

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Napsal: čtv 24. zář 2015, 16:44
od hnizdo
Krteq píše:To jednoduše znamená že se žádné "Driver side optimization" jako pod dřívějšími verzemi DX API prostě ani konat nemůžou :roll:

Prostě už žádne "Driver ready" pod DX12 nebudou

Driver jen hlásí čeho je hardware schopen (skrze caps) a aplikace si skrze API řídí všechno ostatní, včetně resource managenentu atd.
To si jenom myslis, a je to zrejmy nesmysl :) Samozrejme se optimalizovat bude nadale, DX12 neni low level API, porad ma znacnou miru abstrakce a je stale nezavisle na gpu hw. Nicmene, a to rikam od zacatku, vyrobce hry bude muset v dx12 daleko vice zohlednovat vlastnosti rozdilnych schopnosti (tier, level) a vlastnosti (realne chovani) jedntolivych gpu architektur.
Hladis píše:
hnizdo píše:Pokud je fyzika pocitana hw, tak mas jiste pravdu. Coz ovsem nevime :)
To se tyka i fyziky pocitany přes CPU
Ano? Vysvetli mi, jak API ovlivnuje vykon fyziky pocitane enginem.

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Napsal: čtv 24. zář 2015, 16:55
od havli
ArgCZ píše:kdyby člověk tušil jak moc trvalý karty budou ty s Hawaii tak tu desítku mělo smysl do toho dát, fakt že jo, podávaj i po dvou letech pořád výkony na stejný úrovni jako při lauchu :lol:
Moje pripravenost na DX12 je zhruba takova - 760 ma podporu jen na papire... takze nic. R9 290 sice po HW strance dobra, ale kvuli ovladacum dokaze s bidou zobrazit desktop, takze taky nic. :-D
Ache píše:
Krteq píše:To jednoduše znamená že se žádné "Driver side optimization" jako pod dřívějšími verzemi DX API prostě ani konat nemůžou :roll:

Prostě už žádne "Driver ready" pod DX12 nebudou.
Hmm... tohle si pro jistotu někam uložím :twisted: (protože tomu vůbec nevěřím)
Minimalne budou optimalizace typu - tady odrbeme teselaci / AS / AF... on si toho stejne nikdo nevsimne. A pokud vsimne, tak ma stejne smulu.

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Napsal: čtv 24. zář 2015, 17:12
od Ache
havli píše:Minimalne budou optimalizace typu - tady odrbeme teselaci / AS / AF... on si toho stejne nikdo nevsimne. A pokud vsimne, tak ma stejne smulu.
Přesně tak! Nebo i samotné odrbání shaderů. Dříve označované jako Catalyst AI. :) Si ještě dodnes pamatuju jak mi NO-X povídal, že to nemá vliv na obraz a že to jen urychluje. Ha pak v HL2 byly některé bump-mapy kostičkovaný, když Catalyst AI bylo aktivní.

Takže nevěřim tomu, že driver do toho nebude moct pod DX12 zasahovat. A jistě jak na straně AMD tak Nvidie se ovladače budou "optimalizovat" na danou hru.... dělalo se to vždycky, dělá se to a bude se to dělat. DX12 pseudo low-level API na tom nic nezmění.

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Napsal: čtv 24. zář 2015, 17:17
od spajdr
btw. async shadery pod UE4 jdou zatim jenom pres Xbox One (?)
https://docs.unrealengine.com/latest/IN ... index.html

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Napsal: čtv 24. zář 2015, 19:05
od Hladis
Promaz OT a upraveny příspěvky. Kvalitu driveru si reste jinde.
hnizdo píše:Ano?
Jednoduchou veta "Pomuze. Uz se nepere fyzika s renderem o prostředky. A hlavne to cely (v globale) nebrzdi API." Pokud ji nechapes, tak s tim nepomůžu, protože jednodušeji uz to ani nejde.

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Napsal: čtv 24. zář 2015, 22:12
od hnizdo
Opravdu nechapu. Pokud je scena cpu bound pocitanim fyziky pres sw, viz thread pocinajici Headovym prispevkem, pak ti skutecne zadne API nepomuze. Bude se akorat flakat:
A pak si to doma spustis a zjistis, ze v cpu limitovany scene mas 20fps :twisted: i kdyz na webu maj 100fps vsak to zname. :)
Buzzwordy jako "drawcalls", "low overhead API" atd, to neni vselek panove. To nevyresi vsechny problemy a jak je videt, hodne jich to taky pridela. Cim bliz jste hw, tim vic mu musite psat namiru, alespon do doby, nez budou mit ruzne gpu naprosto shodne parametry (=nikdy).

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Napsal: čtv 24. zář 2015, 22:35
od Hladis
Takze když nV rozhodila render driveru na vice vlaken a v crysis 3 to zvýšilo vykon o 10fps, tak to dle tvy logiky jako nepomuze ? Samozrejme to jaksi pomohlo. Dojde k zefektivneni práce s CPU a odpadnou botlenecky na strane API, viz. hromada grafu jak rozdilne k tomu jednotlivy API pristupuji. To samozrejme zvysi v globale vykon i přes fyzicky vypocty. A rad bych upozornil, ze i ten bordel pohanenej fyzikalnim enginem na scene produkuje draw calls.