Stránka 34 z 40
Napsal: úte 14. lis 2006, 20:37
od no-X
Thellwin píše:To no-X - jenže ve chvíli, kdy bude nárčonost scény opravdu velká a až tady bude potřeba aby se SP staraly i o geometry shading, tak tady nějaký takový management být imho musí, aby nějaká z těch tří složek nebyla zanedbávaná a výkon nešel zbytečně dolů.
Jak by mohla být zanedbaná? Já si to představuju tak, že scheduler pouze monitoruje vytížení výpočetních jednotek a jakmile má některá spočteno, tak jí předá další požadavek, který stojí ve frontě. Pokud je scéna náročná na PS, tak se logicky většina požadavků ve frontě týká PS a tudíž se z většiny počítají pixel shadery.
Jak říkala moje fyzikářka na gymplu (RIP) - "nedělejte mi z tý fyziky vědu!"
Tím chci říct, že se mi zdá, že si to zbytečně komplikujete...
Rentigo píše:Jenže pokud by to bylo tak jednoduché, jak píšeš, tak proč byly dříve rozdělené?
Protože unifikovaná jednotka stojí víc tranzistorů, než fixní. Už z toho důvodu ATi nevydala R400. Byla unifikovaná, ale málo výkonná.
Napsal: úte 14. lis 2006, 20:46
od fanik
to je začaovaný kruh... tvá fyzikářka měla značné množství milionkrát potvrzených informací =) ale kdyby jsi se ji zeptal na dynamiku exploze středně silné vodíkové bomby ve vzdálenosti 100000Km od černé díry střední velikosti, tak by věděla stejné prd jako my =/
Napsal: úte 14. lis 2006, 21:16
od Jája
Já o tom vím sice kulový, ale myslím že to rozdělování výpočtů nebude tak jednoduchý. Když jsou všechny SP jen 1D, tak by se mohlo klidně stát že určitý operace by pak mohly být rozházený na volných jednotkách po celým čipu a přitom imho by bylo efektivnější kdyby se počítaly ve společném bloku, takže nějaká předpověď výpočtu by tam být měla, ale asi zatím nefunguje dobře, když údajně nvidia unifikaci architektury nemá ještě povolenou.
Napsal: úte 14. lis 2006, 22:11
od no-X
Jo, to je rozumný názor. Alternativou by bylo, že 4D operace bude zpracována jednou 1D jednotnou ve 4 cyklech, čímž by tenhle problém odpadl. Ale otázkou je, jestli je toho G80 schopna... připadá mi to už trochu jak věštění z kávový sedliny - ani pořádně nevíme, jak fungujou a čeho jsou schopný přes rok starý čipy jako Xenos nebo RV530 a snažíme se pochopit týden vydaný čip skládající se ze 700 milionů tranzistorů
Napsal: sob 25. lis 2006, 04:07
od fanik
Damien Triolet je prostě borec a boss... už v tom mám zase trochu více jasno
hardware.fr + forum
Napsal: úte 16. led 2007, 20:48
od Lukfi
Napsal: pát 19. led 2007, 01:19
od fanik
No takže před časem jsme tu řešili jak to vlastně fungují unifikované shadery... já )možná i další) tvrdil že musí být nějaká jednotka (scheduler či něco podobného), jinak to prostě nedává smysl...
Takže tady je pro mě dost podstatný grafický popis
http://www.beyond3d.com/reviews/nvidia/ ... g-full.png
celá recenze NVIDIA G80: Image Quality Analysis - pak tady
http://www.beyond3d.com/reviews/nvidia/g80-iq/
Napsal: stř 14. úno 2007, 12:35
od crux2005
Geforce 8900 GTX has 25 per cent more shaders
http://uk.theinquirer.net/?article=37610
Inquirer zle interpretuje ...
Napsal: stř 14. úno 2007, 14:42
od Lukfi
crux2005 píše:Inquirer zle interpretuje ...
kdybych to věděl dřív...
Napsal: stř 14. úno 2007, 14:49
od crux2005
+25 % ALUs by znamenalo:
GeForce 8900(GTX? Ultra?) so 160 SPs, 40 TMUs, 32 ROPs, 512Bit zbernicou a 1024 MB Vram
Napsal: stř 14. úno 2007, 14:56
od MichiGen
Myslim ze prirovnavat v tom clanku 8900GTX ku 7800GTX 512MB nieje nijak opodstatnene, 7900GTX ma jadro tiez takmer totozne so 7800GTX ale nasledkom zlepsenia vyrobneho procesu priniesla vyssi vykon a dostupna urcite bola. 8900GTX nemusi mat len "vyberove" jadra pracujuce na vyssej frekvencii , 7800GTX/7800GTX 512 mali rovnaky vyrobny proces tu bude situacia podobna skor 7800GTX/7900GTX.Takze si nemyslim ze sa bude konat nejaka "ostuda pro nVidii".
Napsal: stř 14. úno 2007, 15:00
od crux2005
MichiGen píše:7900GTX ma jadro tiez takmer totozne so 7800GTX ale nasledkom zlepsenia vyrobneho procesu priniesla vyssi vykon a dostupna urcite bola.
myslíš asi vďaka vyšším frekvenciám ...
Napsal: stř 14. úno 2007, 15:00
od Kamikadze
A stale 90nm proces? To by ovsem znamenalo jeste vetsi plochu jadra, vetsi vydavane teplo a hlavne vetsi spotreba.
S takovouto to vypada v pomeru spotreby:
G80<R600<G81
Mne chcete rict, ze timto tempem bude nejaka X3800 a G90 brat nejakych 300-350W?
Napsal: stř 14. úno 2007, 15:05
od MichiGen
crux2005 píše:myslíš asi vďaka vyšším frekvenciám ...
áno lepsi vyrobny proces=>vyssia frekvencia=>vyssi vykon.
Napsal: stř 14. úno 2007, 15:06
od crux2005
Kamikadze píše:A stale 90nm proces?
kde bolo napísané, že G81 bude vyrábaný v 90nm ?
Napsal: stř 14. úno 2007, 15:08
od crux2005
MichiGen píše:crux2005 píše:myslíš asi vďaka vyšším frekvenciám ...
áno lepsi vyrobny proces=>vyssia frekvencia=>vyssi vykon.
samostatný výrobný proces, ale neovplyvňuje výkon - ten výkon bol dosiahnutý zvýšením pracovných frekvencií.
Ale to sa navzájom nepodmieňuje
Keby to niekto čítal, kto sa v tom nevyzná mohol by si práve to z tvojho príspevku myslieť.
Napsal: stř 14. úno 2007, 15:08
od Koro
crux2005 píše:Kamikadze píše:A stale 90nm proces?
kde bolo napísané, že G81 bude vyrábaný v 90nm ?
Podle informací ze serveru The Inquirer ovšem žádná G81 neexistuje a GeForce 8900 bude používat staré 90nm jádro G80
tu na PCT
Napsal: stř 14. úno 2007, 15:12
od crux2005
zatiaľ "neexituje"
Napsal: stř 14. úno 2007, 15:12
od Kamikadze
crux2005 píše:Kamikadze píše:A stale 90nm proces?
kde bolo napísané, že G81 bude vyrábaný v 90nm ?
z toho INQ:
Kód: Vybrat vše
We heard that the card still has the same G80, 90 nanometre core but Nvidia might be veiling some info.
Takze v soucasne situaci ma spise 90.
a identicka zprava tady na PCT
http://www.pctuning.cz/index.php?option ... itstart=99
EDIT: Koro mne predbeh
Napsal: stř 14. úno 2007, 15:14
od MichiGen
crux2005 píše:samostatný výrobný proces, ale neovplyvňuje výkon - ten výkon bol dosiahnutý zvýšením pracovných frekvencií.
Ale to sa navzájom nepodmieňuje Wink
Keby to niekto čítal, kto sa v tom nevyzná mohol by si práve to z tvojho príspevku myslieť.
Ano viem preto som to napisal potom vyrobny proces=>.. atd ale nechcem tym povedat ani ze vyssi vykon je podmieneny vyrobnym procesom ani nic podobne len ze nV pouzila toto pri prechode z 7800GTX na 7900GTX a ked 8900 bude 80nm nevidim dovod preco by mala byt nedostupna ked cipy budu zvladat vyssiu frekvenciu bez problemov, a nemusia to byt ziadne "vybery"
Kamikadze píše:Z toho INQ
Takze v soucasne situaci ma spise 90.
a identicka zprava tady na PCT
A myslis si ze PCT to ma odkial?
Myslis naozaj ze nV ostane v mainstreeme a druhej polgeneracii high endu oproti ATI stale na 90nm vs 80nm,65nm?