Tak jak to dedy s těmi ASync shadery je? Umí je Maxwell, nebo neumí... A kepler to tedy zvládá také? (vzhledem k výsledkům v té hře)spajdr píše:Compute shader simulation and culling is the cost of our foliage physics sim,
collision and also per-instance culling, all of which run on the GPU. Again, this work runs asynchronously on supporting hardware.
Apparently it does support ASync and apparently Nvidia is faster than AMD at it in this particular test.
DirectX 12 - info a vše okolo
Moderátoři: morke, Walker1134, PKBO, Hladis
- Ache
- Pokročilý
- Registrován: 26. zář 2006
- Bydliště: Plzeň
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
AMD Ryzen 7 9800X3D | MSI X670 Tomahawk | 64GB DDR5 6000 cl30 | INNO3D RTX 4070 Ti | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + EDIFIER S1000MKII + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
Sound Blaster Z + EDIFIER S1000MKII + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
- Krteq
- Čestný člen
-
- Registrován: 22. dub 2005
- Bydliště: Brno
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
Hra podle vyjadření Lionhead studios využívá Async Compute jen v ojedinělých případech. Z těch výsledků těžko soudit.
- Ache
- Pokročilý
- Registrován: 26. zář 2006
- Bydliště: Plzeň
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
Tak se nabízí otázka druhá: Pokud má hra vypadat dobře (jako to Fable), musí se masivně používat ty AsyncShadery, nebo ne?... třeba ta AMD strategie AoS co těží hlavně s těch Async Shaderů vypadá příšerně.Krteq píše:Hra podle vyjadření Lionhead studios využívá Async Compute jen v ojedinělých případech. Z těch výsledků těžko soudit.
EDIT: navíc jestli to chápu dobře, tak ty dílčí testy v tom Fable monitorují kolik ms, trvala ta a ta operace při renderu snímku, tak zrovna ta co je závislá na ASync shaderech je výrazně rychlejší na Nvidii.
AMD Ryzen 7 9800X3D | MSI X670 Tomahawk | 64GB DDR5 6000 cl30 | INNO3D RTX 4070 Ti | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + EDIFIER S1000MKII + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
Sound Blaster Z + EDIFIER S1000MKII + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
- Hladis
- Moderátor
- Registrován: 24. čer 2004
- Bydliště: Varnsdorf - Athens
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
U nV bude stacit, pokud ty AS budou pouzivany v urcity mire, aby to neshodilo vykon do kopru. Viz. par stranek zpet. Samo ocekavam, ze u AMD Evolved her to tam naserou masivne
PS: Jinak ze třeba v Dynamic Global Illumination vede nV je logicky aneb VXGI. Nezapomenout, ze se na tomhle engine nV dost podílela.
PS: Jinak ze třeba v Dynamic Global Illumination vede nV je logicky aneb VXGI. Nezapomenout, ze se na tomhle engine nV dost podílela.
- Krteq
- Čestný člen
-
- Registrován: 22. dub 2005
- Bydliště: Brno
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
Myslíš něco jako AsyncWorks?Hladis píše:U nV bude stacit, pokud ty AS budou pouzivany v urcity mire, aby to neshodilo vykon do kopru. Viz. par stranek zpet. Samo ocekavam, ze u AMD Evolved her to tam naserou masivne
- Ache
- Pokročilý
- Registrován: 26. zář 2006
- Bydliště: Plzeň
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
Jo, jen aby to tak nakonec nedopadlo a AMD nám neničilo zbytečně hry nějakými složitými výpočty, když by se to dalo udělat jednodušeji.Krteq píše:Myslíš něco jako AsyncWorks?
AMD Ryzen 7 9800X3D | MSI X670 Tomahawk | 64GB DDR5 6000 cl30 | INNO3D RTX 4070 Ti | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + EDIFIER S1000MKII + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
Sound Blaster Z + EDIFIER S1000MKII + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
- Hladis
- Moderátor
- Registrován: 24. čer 2004
- Bydliště: Varnsdorf - Athens
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
Krtku, a nerikal jsem to od zacatku ? nV zvlada rychleji jen asi do 31 simultaneous command lists pokud se nepletu, pak se to s AMD postupne srovna a při 128 simultaneous command lists uz jde do kopru. Takze pokud se ve hre pouzije AS tak, aby to nV vykonostne nezabilo, tak to klidne muze byt i rychlejsi ve zpracovani. AMD do svých titulu pouzije nejspis AS masivneji, protože jejich HW to zvlada s prstem v nose. Spis tedy AsyncEvolved
- Krteq
- Čestný člen
-
- Registrován: 22. dub 2005
- Bydliště: Brno
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
To jsou normální compute shadery v queue jen jejich zpracování je submitnuto ke zpracování souběžně s queue standardních ("graphics") shaderůAche píše: Jo, jen aby to tak nakonec nedopadlo a AMD nám neničilo zbytečně hry nějakými složitými výpočty, když by se to dalo udělat jednodušeji.
- Ache
- Pokročilý
- Registrován: 26. zář 2006
- Bydliště: Plzeň
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
Jo, ale AoS je důkazem, že se ta "fronta" dá přetížit a když to HW nesedne (nvidia), tak je to pak pomalejší než s vypnutým Async (DX11)... přitom logiky to výkon přidávat musí. Vypadá to opravdu jen an to, jak se to v programu ošetří, a zda nebude po nvidii požadováno těch 128 front, když zvládne "jen" 32... no už se na ty AsyncWorks fakt teším.
AMD Ryzen 7 9800X3D | MSI X670 Tomahawk | 64GB DDR5 6000 cl30 | INNO3D RTX 4070 Ti | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + EDIFIER S1000MKII + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
Sound Blaster Z + EDIFIER S1000MKII + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
- webwalker
- Začátečník
- Registrován: 03. úno 2010
- Bydliště: Buranov vedle Prahy
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
Problém je v tom, že nikdo neví, jestli ty shadery jely na Nvidia asynchronněspajdr píše:
Compute shader simulation and culling is the cost of our foliage physics sim,
collision and also per-instance culling, all of which run on the GPU. Again, this work runs asynchronously on supporting hardware.
Apparently it does support ASync and apparently Nvidia is faster than AMD at it in this particular test.
Stejně tak ta metrika časů jednotlivých úloh je zavádějící. Pokud nějaký shader jede asynchronně, může mu to trvat déle než u toho samého shaderu, který jede sériově (má k dispozici více zdrojů GPU). Sériový shader je ale přičten ke grafickému, takže je vyšší latence snímku, než u asynchronního.
Navíc, co už jsem postoval je, že Fable Lengends je jeden z možných "Best Case Scenario" pro Nvidia - málo shaderů, hodně grafiky, vlastně jen odstraněn API overhead.
Chtěl bych se stát profesionálním pískačem. Už teď jsem v tom sice hvězda, ale chtěl bych se ještě zdokonalit a začít se tím živit.
GPUreport.cz
GPUreport.cz
- Hladis
- Moderátor
- Registrován: 24. čer 2004
- Bydliště: Varnsdorf - Athens
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
Ache:
Zvladne vic jak 32, jen v tyhle fazi je Maxwel rychlejsi nez AMDcka. S tim jak jde počet nahoru, tak se latence prodluzujou a s AMD se to vyrovnava, az nakonec to zacne byt horsi nez AMD. Nad 128 to myslim zkolabuje. Takze když tam vyvojar nasere třeba 128+, tak u nV to padne na hubu.
Zvladne vic jak 32, jen v tyhle fazi je Maxwel rychlejsi nez AMDcka. S tim jak jde počet nahoru, tak se latence prodluzujou a s AMD se to vyrovnava, az nakonec to zacne byt horsi nez AMD. Nad 128 to myslim zkolabuje. Takze když tam vyvojar nasere třeba 128+, tak u nV to padne na hubu.
- Ache
- Pokročilý
- Registrován: 26. zář 2006
- Bydliště: Plzeň
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
No hra má hlavně hezky vypadat a běžet přitom plynule... jak toho dosáhnout je problém vývojářů. Fable třeba hezky vypadá (narozdíl od toho AoS).webwalker píše:Navíc, co už jsem postoval je, že Fable Lengends je jeden z možných "Best Case Scenario" pro Nvidia - málo shaderů, hodně grafiky, vlastně jen odstraněn API overhead.
A že to je "best scenario"? No hlavně je to Unreal Engine 4 s DX12, který se budou používat ve více hrách. Takže pokud by takhle vyrovnaně měly běžet všechny hry, bude to dobré.
Tak to by spíš pro AMD byla potupa ne? Aby nvidia bez async byla rychlejší než AMD s async...webwalker píše:Problém je v tom, že nikdo neví, jestli ty shadery jely na Nvidia asynchronně
AMD Ryzen 7 9800X3D | MSI X670 Tomahawk | 64GB DDR5 6000 cl30 | INNO3D RTX 4070 Ti | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + EDIFIER S1000MKII + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
Sound Blaster Z + EDIFIER S1000MKII + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
- webwalker
- Začátečník
- Registrován: 03. úno 2010
- Bydliště: Buranov vedle Prahy
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
Jak víš, že do 32 AS je Maxwell rychlejší než GCN?Hladis píše:Ache:
Zvladne vic jak 32, jen v tyhle fazi je Maxwel rychlejsi nez AMDcka. S tim jak jde počet nahoru, tak se latence prodluzujou a s AMD se to vyrovnava, az nakonec to zacne byt horsi nez AMD. Nad 128 to myslim zkolabuje. Takze když tam vyvojar nasere třeba 128+, tak u nV to padne na hubu.
@Ache:
V AotS benchmarku se alespoň něco děje a není to jen prakticky statický průjezd scénou jako u FL. UT4 je engine, do kterého si každý bude moci implementovat co chce. Jako například Thief a Mantle.
Ve FL vyhrála pouze GTX 980 Ti nad FuryX. A o kolik? Při Best case scenario? Jak budou vypadat testy při Worst case scenario?
Chtěl bych se stát profesionálním pískačem. Už teď jsem v tom sice hvězda, ale chtěl bych se ještě zdokonalit a začít se tím živit.
GPUreport.cz
GPUreport.cz
- Hladis
- Moderátor
- Registrován: 24. čer 2004
- Bydliště: Varnsdorf - Athens
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
Zalistuj zpet kde se to resilo a testilo.webwalker píše:Jak víš, že do 32 AS je Maxwell rychlejší než GCN?
- Krteq
- Čestný člen
-
- Registrován: 22. dub 2005
- Bydliště: Brno
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
Ale ten program byl napsán čistě jen k otestování fukčnosti async compute. Sám autor tam psal, že to není míněno jako benchmark a výkon z toho nelze ani odvozovat
Sám tam pak ještě psal, že samotný kód není pro GCN vůbec vhodný.
Sám tam pak ještě psal, že samotný kód není pro GCN vůbec vhodný.
- yuri.cs
- Mírně pokročilý
- Registrován: 03. led 2007
- Bydliště: hl.m. piva
- Kontaktovat uživatele:
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
Tady z toho hromadneho srovnani z B3D jde uplne hruza. Vylepsena Hawaii je mnohdy pomalejsi nez Fiji rozdilem chyby mereni. Ten bottleneck musi byt sileny.
http://i.imgur.com/dy3EqEC.png
http://i.imgur.com/dy3EqEC.png
It will be amazing in case after 10GHz we will see 20GHz, 30GHz and so on, just like we witnessed the thorny way from 10MHz to 33MHz in the eighties. -xbitlabs.com
- Krteq
- Čestný člen
-
- Registrován: 22. dub 2005
- Bydliště: Brno
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
To jsou časy zpracování určitých úloh při renderu snímku. Jejich součet ti pak dá čas na vykreslení jednoho celého snímku, tzv. frametime
- hnizdo
- Začátečník
- Registrován: 29. bře 2007
- Kontaktovat uživatele:
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
Tak jest. Znovu rikam. Vyvojar hry se ted musi postarat, aby vykon hry zbuzeroval co nejmene zakazniku. Ale kdyz si udela amd hru k obrazu svemu, a pokreje to vyrobci hry financne (AotS), at to async computuje treba i audio. A to same nvidie ve zpetnem gardu.Hladis píše:Krtku, a nerikal jsem to od zacatku ? nV zvlada rychleji jen asi do 31 simultaneous command lists pokud se nepletu, pak se to s AMD postupne srovna a při 128 simultaneous command lists uz jde do kopru. Takze pokud se ve hre pouzije AS tak, aby to nV vykonostne nezabilo, tak to klidne muze byt i rychlejsi ve zpracovani. AMD do svých titulu pouzije nejspis AS masivneji, protože jejich HW to zvlada s prstem v nose. Spis tedy AsyncEvolved
Zminils AsyncEvulved, nebo Krtquv Huangworks. Ale proc ne? Nektery efekty jako ambient occlusion, stiny, AA, chlupworks atd. muzou byt krasne napsany jako v GTA-V nebo Witcherovi - pro nvidii a amd zvlast. Kazdy podle sveho. Win-win situace.
MB: Asrock Z690 Extreme CPU: Core i9-12900K cooler: Be quiet! Dark Rock PRO 4 RAM: 32GB 2x16 DDR4-3600 CL16 Kingston Renegade, VGA: MSI 4090 Suprim Liquid SSD: Samsung 960Pro 1TB + EK-M.2 HS HDD: 3TB Toshiba, 18TB WD DC HC550, 8TB Seagate SMR, 2x12TB HGST DC HC520 - RAID1, Optical: LG BH16NS55 BR-RW , Mouse: Roccat Kone XTD Keyb.: Logitech G15+G13+F710, Case: BQ Dark Base PRO 900 r2 PSU: Seasonic Platinum 860W SS-860XP2, Monitor: Asus PG27UQ, Repro: Logitech Z-5500, Headset: Turtle Beach Stealth 700X Gen 2 MAX, OS: Win11/64 Pro
>>>>Fórum pro much VRAM much doge věrozvěsty otevřeno! Vstup ZDARMA<<<<
>>>>Fórum pro much VRAM much doge věrozvěsty otevřeno! Vstup ZDARMA<<<<
- webwalker
- Začátečník
- Registrován: 03. úno 2010
- Bydliště: Buranov vedle Prahy
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
No, AotS zase až tak "friendly" hra pro Radeony není. Je to RTS s velkým počtem objektů na scéně a příliš mnoho trojúhelníků (zvláště malých) není to, co GCN zrovna příliš pomáhá. Spíše naopak a těží z toho zase Nvidia.
Jinak
The Star Wars Battlefront Beta is Coming October 8th
Jinak
The Star Wars Battlefront Beta is Coming October 8th
Chtěl bych se stát profesionálním pískačem. Už teď jsem v tom sice hvězda, ale chtěl bych se ještě zdokonalit a začít se tím živit.
GPUreport.cz
GPUreport.cz
- heroutm
- Nováček
- Registrován: 23. črc 2008
- Bydliště: Mladá Boleslav
- Kontaktovat uživatele:
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
Stejně s postupem času nabývám dojmu, že DirectX 12 zatím nebude tak masivně rozšířený. Sice umí spoustu nových věcí, ale nijak extra nic nového oproti Mantle, který je tu podstatně delší dobu a i těch her s Mantle bylo více. Zatím pouze cca 10 ohlášených, nových DX12 her. Kolik je tu také "nepodporovaného" hardwaru, který je stále dostatečně výkonný na spuštění i nejnovějších her v DirectX 11 - myslím tím i mobilní platformy. Lidé jen tak upgradovat nebudou.. K tomu upgradu by je fakt muselo něco dohnat. Buď nepodpora starších API (DX11 a DX10) a nebo nějaké vážně luxusní tituly, které by za upgrade stály.
Eurocase MiddleTower 9801 X2 Cooling; Thermaltake Toughpower DPS G 750W GOLD;
Gigabyte GA-970A UD3 Rev. 1.1; AMD FX-8120 4.6GHz - 1.475V, AM3+ - Corsair H80; Patriot Gamer 2 Series 8GB DDR3 1333MHz CL9;
MSI R9 390X Gaming 8GB 1100MHz/1525MHz; SB X-Fi Xtreme Audio; TV LifeView FlyDVB-T Hybrid; HDD 2x 2TB, 1TB, 320GB, 250GB, 2x 160GB; Philips 229C4QSB LED IPS
__HP Probook 455 G1 - AMD A10 + HD8650G up to 3.5GHz; AMD Radeon 8750M 2GB 1045MHz/1395MHz; A-DATA 8GB DDR3L 1600MHz; 1TB; 2TB USB 3.0 Seagate Expansion
__HP Compaq 6830s - Intel Pentium T3400; 4GB RAM DDR2 800MHz; 320GB - home server
Gigabyte GA-970A UD3 Rev. 1.1; AMD FX-8120 4.6GHz - 1.475V, AM3+ - Corsair H80; Patriot Gamer 2 Series 8GB DDR3 1333MHz CL9;
MSI R9 390X Gaming 8GB 1100MHz/1525MHz; SB X-Fi Xtreme Audio; TV LifeView FlyDVB-T Hybrid; HDD 2x 2TB, 1TB, 320GB, 250GB, 2x 160GB; Philips 229C4QSB LED IPS
__HP Probook 455 G1 - AMD A10 + HD8650G up to 3.5GHz; AMD Radeon 8750M 2GB 1045MHz/1395MHz; A-DATA 8GB DDR3L 1600MHz; 1TB; 2TB USB 3.0 Seagate Expansion
__HP Compaq 6830s - Intel Pentium T3400; 4GB RAM DDR2 800MHz; 320GB - home server