DirectX 12 - info a vše okolo

Libovolný výrobce, technologie, informace, rady, výběr, ovladače.

Moderátoři: morke, Walker1134, PKBO, Hladis

Odpovědět
Ache
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 26. zář 2006
Bydliště: Plzeň

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od Ache »

spajdr píše:Compute shader simulation and culling is the cost of our foliage physics sim,
collision and also per-instance culling, all of which run on the GPU. Again, this work runs asynchronously on supporting hardware.
Apparently it does support ASync and apparently Nvidia is faster than AMD at it in this particular test.
Tak jak to dedy s těmi ASync shadery je? Umí je Maxwell, nebo neumí... :? A kepler to tedy zvládá také? (vzhledem k výsledkům v té hře)
AMD Ryzen 7 9800X3D | MSI X670 Tomahawk | 64GB DDR5 6000 cl30 | INNO3D RTX 4070 Ti | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + EDIFIER S1000MKII + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od Krteq »

Hra podle vyjadření Lionhead studios využívá Async Compute jen v ojedinělých případech. Z těch výsledků těžko soudit.
Ache
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 26. zář 2006
Bydliště: Plzeň

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od Ache »

Krteq píše:Hra podle vyjadření Lionhead studios využívá Async Compute jen v ojedinělých případech. Z těch výsledků těžko soudit.
Tak se nabízí otázka druhá: Pokud má hra vypadat dobře (jako to Fable), musí se masivně používat ty AsyncShadery, nebo ne?... třeba ta AMD strategie AoS co těží hlavně s těch Async Shaderů vypadá příšerně. :!:

EDIT: navíc jestli to chápu dobře, tak ty dílčí testy v tom Fable monitorují kolik ms, trvala ta a ta operace při renderu snímku, tak zrovna ta co je závislá na ASync shaderech je výrazně rychlejší na Nvidii. :|
AMD Ryzen 7 9800X3D | MSI X670 Tomahawk | 64GB DDR5 6000 cl30 | INNO3D RTX 4070 Ti | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + EDIFIER S1000MKII + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od Hladis »

U nV bude stacit, pokud ty AS budou pouzivany v urcity mire, aby to neshodilo vykon do kopru. Viz. par stranek zpet. Samo ocekavam, ze u AMD Evolved her to tam naserou masivne :-D

PS: Jinak ze třeba v Dynamic Global Illumination vede nV je logicky aneb VXGI. Nezapomenout, ze se na tomhle engine nV dost podílela.
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od Krteq »

Hladis píše:U nV bude stacit, pokud ty AS budou pouzivany v urcity mire, aby to neshodilo vykon do kopru. Viz. par stranek zpet. Samo ocekavam, ze u AMD Evolved her to tam naserou masivne :-D
Myslíš něco jako AsyncWorks? :mrgreen: :lol:
Ache
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 26. zář 2006
Bydliště: Plzeň

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od Ache »

Krteq píše:Myslíš něco jako AsyncWorks? :mrgreen: :lol:
:-D Jo, jen aby to tak nakonec nedopadlo a AMD nám neničilo zbytečně hry nějakými složitými výpočty, když by se to dalo udělat jednodušeji. :|
AMD Ryzen 7 9800X3D | MSI X670 Tomahawk | 64GB DDR5 6000 cl30 | INNO3D RTX 4070 Ti | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + EDIFIER S1000MKII + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od Hladis »

Krtku, a nerikal jsem to od zacatku ? nV zvlada rychleji jen asi do 31 simultaneous command lists pokud se nepletu, pak se to s AMD postupne srovna a při 128 simultaneous command lists uz jde do kopru. Takze pokud se ve hre pouzije AS tak, aby to nV vykonostne nezabilo, tak to klidne muze byt i rychlejsi ve zpracovani. AMD do svých titulu pouzije nejspis AS masivneji, protože jejich HW to zvlada s prstem v nose. Spis tedy AsyncEvolved :razz:
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od Krteq »

Ache píše: :-D Jo, jen aby to tak nakonec nedopadlo a AMD nám neničilo zbytečně hry nějakými složitými výpočty, když by se to dalo udělat jednodušeji. :|
To jsou normální compute shadery v queue jen jejich zpracování je submitnuto ke zpracování souběžně s queue standardních ("graphics") shaderů :)
Ache
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 26. zář 2006
Bydliště: Plzeň

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od Ache »

Jo, ale AoS je důkazem, že se ta "fronta" dá přetížit a když to HW nesedne (nvidia), tak je to pak pomalejší než s vypnutým Async (DX11)... přitom logiky to výkon přidávat musí. Vypadá to opravdu jen an to, jak se to v programu ošetří, a zda nebude po nvidii požadováno těch 128 front, když zvládne "jen" 32... no už se na ty AsyncWorks fakt teším. :(
AMD Ryzen 7 9800X3D | MSI X670 Tomahawk | 64GB DDR5 6000 cl30 | INNO3D RTX 4070 Ti | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + EDIFIER S1000MKII + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
webwalker
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 03. úno 2010
Bydliště: Buranov vedle Prahy

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od webwalker »

spajdr píše:Obrázek

Compute shader simulation and culling is the cost of our foliage physics sim,
collision and also per-instance culling, all of which run on the GPU. Again, this work runs asynchronously on supporting hardware.
Apparently it does support ASync and apparently Nvidia is faster than AMD at it in this particular test.
Problém je v tom, že nikdo neví, jestli ty shadery jely na Nvidia asynchronně :(
Stejně tak ta metrika časů jednotlivých úloh je zavádějící. Pokud nějaký shader jede asynchronně, může mu to trvat déle než u toho samého shaderu, který jede sériově (má k dispozici více zdrojů GPU). Sériový shader je ale přičten ke grafickému, takže je vyšší latence snímku, než u asynchronního.

Navíc, co už jsem postoval je, že Fable Lengends je jeden z možných "Best Case Scenario" pro Nvidia - málo shaderů, hodně grafiky, vlastně jen odstraněn API overhead.
Chtěl bych se stát profesionálním pískačem. Už teď jsem v tom sice hvězda, ale chtěl bych se ještě zdokonalit a začít se tím živit.
GPUreport.cz
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od Hladis »

Ache:
Zvladne vic jak 32, jen v tyhle fazi je Maxwel rychlejsi nez AMDcka. S tim jak jde počet nahoru, tak se latence prodluzujou a s AMD se to vyrovnava, az nakonec to zacne byt horsi nez AMD. Nad 128 to myslim zkolabuje. Takze když tam vyvojar nasere třeba 128+, tak u nV to padne na hubu.
Ache
Pokročilý
Pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 26. zář 2006
Bydliště: Plzeň

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od Ache »

webwalker píše:Navíc, co už jsem postoval je, že Fable Lengends je jeden z možných "Best Case Scenario" pro Nvidia - málo shaderů, hodně grafiky, vlastně jen odstraněn API overhead.
No hra má hlavně hezky vypadat a běžet přitom plynule... jak toho dosáhnout je problém vývojářů. Fable třeba hezky vypadá (narozdíl od toho AoS).

A že to je "best scenario"? No hlavně je to Unreal Engine 4 s DX12, který se budou používat ve více hrách. Takže pokud by takhle vyrovnaně měly běžet všechny hry, bude to dobré.
webwalker píše:Problém je v tom, že nikdo neví, jestli ty shadery jely na Nvidia asynchronně :(
:-D Tak to by spíš pro AMD byla potupa ne? Aby nvidia bez async byla rychlejší než AMD s async...
AMD Ryzen 7 9800X3D | MSI X670 Tomahawk | 64GB DDR5 6000 cl30 | INNO3D RTX 4070 Ti | 500GB SSD (NVME) + 2x 3,84TB Micron 5300 PRO
Sound Blaster Z + EDIFIER S1000MKII + Beyerdynamic DT 990 | Seasonic X850 | Cooler Master HAF-X Nvidia Edition | MSI Optix MAG274QRF-QD Quantum Dot bestie
webwalker
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 03. úno 2010
Bydliště: Buranov vedle Prahy

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od webwalker »

Hladis píše:Ache:
Zvladne vic jak 32, jen v tyhle fazi je Maxwel rychlejsi nez AMDcka. S tim jak jde počet nahoru, tak se latence prodluzujou a s AMD se to vyrovnava, az nakonec to zacne byt horsi nez AMD. Nad 128 to myslim zkolabuje. Takze když tam vyvojar nasere třeba 128+, tak u nV to padne na hubu.
Jak víš, že do 32 AS je Maxwell rychlejší než GCN?

@Ache:
V AotS benchmarku se alespoň něco děje a není to jen prakticky statický průjezd scénou jako u FL. UT4 je engine, do kterého si každý bude moci implementovat co chce. Jako například Thief a Mantle.

Ve FL vyhrála pouze GTX 980 Ti nad FuryX. A o kolik? Při Best case scenario? Jak budou vypadat testy při Worst case scenario?
Chtěl bych se stát profesionálním pískačem. Už teď jsem v tom sice hvězda, ale chtěl bych se ještě zdokonalit a začít se tím živit.
GPUreport.cz
Hladis
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar
Registrován: 24. čer 2004
Bydliště: Varnsdorf - Athens

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od Hladis »

webwalker píše:Jak víš, že do 32 AS je Maxwell rychlejší než GCN?
Zalistuj zpet kde se to resilo a testilo.
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od Krteq »

Ale ten program byl napsán čistě jen k otestování fukčnosti async compute. Sám autor tam psal, že to není míněno jako benchmark a výkon z toho nelze ani odvozovat :roll:

Sám tam pak ještě psal, že samotný kód není pro GCN vůbec vhodný.
yuri.cs
Mírně pokročilý
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar
Registrován: 03. led 2007
Bydliště: hl.m. piva
Kontaktovat uživatele:

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od yuri.cs »

Tady z toho hromadneho srovnani z B3D jde uplne hruza. Vylepsena Hawaii je mnohdy pomalejsi nez Fiji rozdilem chyby mereni. Ten bottleneck musi byt sileny.

http://i.imgur.com/dy3EqEC.png
It will be amazing in case after 10GHz we will see 20GHz, 30GHz and so on, just like we witnessed the thorny way from 10MHz to 33MHz in the eighties. -xbitlabs.com
Krteq
Čestný člen
Čestný člen
Registrován: 22. dub 2005
Bydliště: Brno

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od Krteq »

To jsou časy zpracování určitých úloh při renderu snímku. Jejich součet ti pak dá čas na vykreslení jednoho celého snímku, tzv. frametime ;)
hnizdo
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 29. bře 2007
Kontaktovat uživatele:

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od hnizdo »

Hladis píše:Krtku, a nerikal jsem to od zacatku ? nV zvlada rychleji jen asi do 31 simultaneous command lists pokud se nepletu, pak se to s AMD postupne srovna a při 128 simultaneous command lists uz jde do kopru. Takze pokud se ve hre pouzije AS tak, aby to nV vykonostne nezabilo, tak to klidne muze byt i rychlejsi ve zpracovani. AMD do svých titulu pouzije nejspis AS masivneji, protože jejich HW to zvlada s prstem v nose. Spis tedy AsyncEvolved :razz:
Tak jest. Znovu rikam. Vyvojar hry se ted musi postarat, aby vykon hry zbuzeroval co nejmene zakazniku. Ale kdyz si udela amd hru k obrazu svemu, a pokreje to vyrobci hry financne (AotS), at to async computuje treba i audio. A to same nvidie ve zpetnem gardu.

Zminils AsyncEvulved, nebo Krtquv Huangworks. Ale proc ne? Nektery efekty jako ambient occlusion, stiny, AA, chlupworks atd. muzou byt krasne napsany jako v GTA-V nebo Witcherovi - pro nvidii a amd zvlast. Kazdy podle sveho. Win-win situace.
MB: Asrock Z690 Extreme CPU: Core i9-12900K cooler: Be quiet! Dark Rock PRO 4 RAM: 32GB 2x16 DDR4-3600 CL16 Kingston Renegade, VGA: MSI 4090 Suprim Liquid SSD: Samsung 960Pro 1TB + EK-M.2 HS HDD: 3TB Toshiba, 18TB WD DC HC550, 8TB Seagate SMR, 2x12TB HGST DC HC520 - RAID1, Optical: LG BH16NS55 BR-RW , Mouse: Roccat Kone XTD Keyb.: Logitech G15+G13+F710, Case: BQ Dark Base PRO 900 r2 PSU: Seasonic Platinum 860W SS-860XP2, Monitor: Asus PG27UQ, Repro: Logitech Z-5500, Headset: Turtle Beach Stealth 700X Gen 2 MAX, OS: Win11/64 Pro

>>>>Fórum pro much VRAM much doge věrozvěsty otevřeno! Vstup ZDARMA<<<<
webwalker
Začátečník
Začátečník
Uživatelský avatar
Registrován: 03. úno 2010
Bydliště: Buranov vedle Prahy

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od webwalker »

No, AotS zase až tak "friendly" hra pro Radeony není. Je to RTS s velkým počtem objektů na scéně a příliš mnoho trojúhelníků (zvláště malých) není to, co GCN zrovna příliš pomáhá. Spíše naopak a těží z toho zase Nvidia.

Jinak
The Star Wars Battlefront Beta is Coming October 8th
Chtěl bych se stát profesionálním pískačem. Už teď jsem v tom sice hvězda, ale chtěl bych se ještě zdokonalit a začít se tím živit.
GPUreport.cz
heroutm
Nováček
Nováček
Uživatelský avatar
Registrován: 23. črc 2008
Bydliště: Mladá Boleslav
Kontaktovat uživatele:

Re: DirectX 12 - info a vše okolo

Příspěvek od heroutm »

Stejně s postupem času nabývám dojmu, že DirectX 12 zatím nebude tak masivně rozšířený. Sice umí spoustu nových věcí, ale nijak extra nic nového oproti Mantle, který je tu podstatně delší dobu a i těch her s Mantle bylo více. Zatím pouze cca 10 ohlášených, nových DX12 her. Kolik je tu také "nepodporovaného" hardwaru, který je stále dostatečně výkonný na spuštění i nejnovějších her v DirectX 11 - myslím tím i mobilní platformy. Lidé jen tak upgradovat nebudou.. K tomu upgradu by je fakt muselo něco dohnat. Buď nepodpora starších API (DX11 a DX10) a nebo nějaké vážně luxusní tituly, které by za upgrade stály.
Eurocase MiddleTower 9801 X2 Cooling; Thermaltake Toughpower DPS G 750W GOLD;
Gigabyte GA-970A UD3 Rev. 1.1; AMD FX-8120 4.6GHz - 1.475V, AM3+ - Corsair H80; Patriot Gamer 2 Series 8GB DDR3 1333MHz CL9;
MSI R9 390X Gaming 8GB 1100MHz/1525MHz; SB X-Fi Xtreme Audio; TV LifeView FlyDVB-T Hybrid; HDD 2x 2TB, 1TB, 320GB, 250GB, 2x 160GB; Philips 229C4QSB LED IPS
__HP Probook 455 G1 - AMD A10 + HD8650G up to 3.5GHz; AMD Radeon 8750M 2GB 1045MHz/1395MHz; A-DATA 8GB DDR3L 1600MHz; 1TB; 2TB USB 3.0 Seagate Expansion
__HP Compaq 6830s - Intel Pentium T3400; 4GB RAM DDR2 800MHz; 320GB - home server
Odpovědět

Zpět na „Grafické karty“