Stránka 35 z 37
Re: Ray Tracing - info a vše okolo
Napsal: pát 11. úno 2022, 10:08
od skaven321
https://diit.cz/clanek/poznate-ktery-sn ... ing-anketa
mozete hlasovat, velmi zaujimava anketa ohladom toho, ci vidite raytracing(alebo mate stastie v tipovani)
Re: Ray Tracing - info a vše okolo
Napsal: pát 11. úno 2022, 12:39
od madPav3L
Tak já jsem si tipnul a myslím, že dobře, jelikož hru hraju. DL2 je zrovna graficky paskvil...
Re: Ray Tracing - info a vše okolo
Napsal: pát 11. úno 2022, 12:47
od Delarge
1. a 4. mi teda přijdou identický a určitě nejhorší... 3. a 6. určitě s RT (minimálně použito RTGI), tipuju, že poslední 6. je Full RT.
Re: Ray Tracing - info a vše okolo
Napsal: pát 11. úno 2022, 12:58
od madPav3L
Mezi 1 a 4 je rozdíl vpravo nahoře ve stromu, jeden má stín a druhý ne, RT sun shadow.
Re: Ray Tracing - info a vše okolo
Napsal: pát 11. úno 2022, 13:03
od Ache
1 nebo 4 je bez RT - respektive tam se liší jen sunshadows, ty mázlejší bych tipoval na RT - ale je to jen odhad, nevím přesně z jakého objektu (jak vzdáleného jsou). Každopádně nejpravděpodobněji je bez RT efektů 4.
Ty RT sun-shadows by byly lépe poznat v nějaký open scéně - prostě DIIT & souček s.r.o.
EDIT: dle výsledků ankety jsou tam samý tydííti nejvíc hlasů má 6tka

přitom tam je na 100% RTGI.
Re: Ray Tracing - info a vše okolo
Napsal: pát 11. úno 2022, 13:14
od Delarge
Tak je jasný, že tu anketu no-X nastavil tak, aby výsledek byl: "No jo, jenom pár lidí správně uhádlo všechny RT efekty, tzn. RT nejde poznat"

a AMD fans budou happy.
Re: Ray Tracing - info a vše okolo
Napsal: pát 11. úno 2022, 13:25
od Ache
Vono nejhorší je, že někdy klidně může nějaká scéna vypadat s RT hůře, než uměle nafejkovaná scéna bez RT - někdy prostě reálné odrazy světla můžou nasvítit scénu hůře než když tam autoři naflákají fake světla a odrazy ručně namíru. To se pak snadno udělá taková anketa. Já bych taky jistě dokázal najít scénu v nějaké hře kde bude RT na škodu, to není žádný umění.
Tady je to krásný příklad - nejsem schopen bez dalších screenů nebo videa říct, zda je lepší 1 nebo 4, protože tahle scéna ty RT sun-shadows příliš dobře nevystihuje.
Ale účel té ankety chápu.
- zhodnocení bude ve stylu, že RT není poznat, a nebo naopak si většina lidí myslí, že bez RT je RT full snímek 6 (možná tam nejsou ty sun-shadows - opět stejná situace jako u 1-4). DIIT je díky noxovi jen takový "chytřejší" (rozumněj vychcanější) DDsvět.

Re: Ray Tracing - info a vše okolo
Napsal: pát 11. úno 2022, 14:53
od DOC_ZENITH
Když už mluvíš o videu v pohybu tak taky pozor na to že RT může některé věci kreslit se spožděním (vzpomínám na odrazy v Controlu), mít šum (voda ve vícero hrách) a pod další nedluhy. or když se to zkombinuje s DLSS a jeho TAA based nedluhy typu ztráta detailů v pohybu, ghosting, atd. Prostě já souhlasim s tim že RT v současné době tak jak je tlačeno je tfuj a nestojí to za to.
Re: Ray Tracing - info a vše okolo
Napsal: pát 11. úno 2022, 15:01
od Ache
DOC_ZENITH píše: ↑pát 11. úno 2022, 14:53 Prostě já souhlasim s tim že RT v současné době tak jak je tlačeno je tfuj a nestojí to za to.
S tím souhlasím jen částečně. Odrazy pomocí RT mají proti SSR jen tu výhodu, že fungují i jako ofscreen, ale jinak v pohybu je to to samé - šum, nepřesnosti, ghosting.
Jiná liga je ale RT GI a nebo stíny. Vem si Metro Exodus to je v enhanced edici jasně hezčí hra, tam to GI stínování je dokonalejší než to fejkové v původní verzi s naroubovaným RT

Zatím asi nejhorší RT implementaci předvedlo FarCry 6, tam není poznat skoro vůbec a jen to žere výkon (kupodivu hlavně procesor)

Re: Ray Tracing - info a vše okolo
Napsal: pát 11. úno 2022, 15:08
od Atapi
Ache píše: ↑pát 11. úno 2022, 13:03
EDIT: dle výsledků ankety jsou tam samý tydííti nejvíc hlasů má 6tka

přitom tam je na 100% RTGI.
To jsem tam dal taky, předtím byl nadpis jinak, nebylo tam nemá (viz link a název tabu), takže anketa k chovnu.

V době kdy jsem to dával já tak měla šestka zdaleka nejvíc, teď už je to tak nějak vyrovnané.
Re: Ray Tracing - info a vše okolo
Napsal: pát 11. úno 2022, 15:22
od Ache
Jestli tam předtím bylo má, tak to pak chápu

To ale měli resetovat anketu. Takhle je to opravdu účelné manipulování.
3 a 6 vypadají díky RTGI nejlépe s tím že na 6tce jsou navíc ty odrazy a ON/OFF sun-shadows. Ono defakto by se dalo vyjmenovat, co na těch screenech je nebo neni aktivní. Ale na stíny slunce je to fakt blbá scéna, takže tam je to jen tipovačka. Ještě tam mohl být efekt RT flash-light ON/OFFz, když na snímku ani tohle světlo neni.

Pak by to byl dokonalý chyták a RT by klidně mohlo být i na všech snímcích.
Re: Ray Tracing - info a vše okolo
Napsal: pát 11. úno 2022, 17:21
od Delarge
Přijde mi to napsaný pořád stejně jako dopoledne - schválně aby to spoustu lidí zmátlo. V odkazu na článek je
má , v nadpisu článku je
(ne)má a až u ankety je který snímek je
bez RT

Nějaká zmínka o tom, že nastavit jde víc RT efektů, samozřejmě žádná.
Re: Ray Tracing - info a vše okolo
Napsal: pát 11. úno 2022, 17:48
od ArgCZ
tak já třeba Raytracing v novým Ratchetovi hodně uvítal, stejně tak Metro Enhanced, nepřijde mě že je to v dnešní době nepoužitelný pokud s tím vývojář trochu umí, ale o tom to bylo vždy co se grafiky týče, první pokus v Metru byl taky děs naopak Insomniaci od začátku uměj.
Re: Ray Tracing - info a vše okolo
Napsal: pát 11. úno 2022, 21:58
od Hladis
Ache píše: ↑pát 11. úno 2022, 13:25Ale účel té ankety chápu.
Proto jsem na to ani nekliknul, je mi jasne o co jde. Full RT on/off pri hrani DL2 v pohybu pozna snad i poloslepy.
Re: Ray Tracing - info a vše okolo
Napsal: pát 11. úno 2022, 22:37
od Riku
No třeba RT odrazy ve Spidermanech na PS5 netrpí ghostingem a vypadají "skvěle" když si vezmu, na jakém HW to jede. Hlavně to dost prohloubí imerzi, když se v baráku po kterém lezete odráží to, co za vámi opravdu je.
Ratcheta jsem ještě nezkoušel.
Re: Ray Tracing - info a vše okolo
Napsal: pon 14. úno 2022, 01:31
od Ache
Anketa u tydíítů vyhodnocena -
byla to fakt 4ka 
Link dávat nebudu.
Autor je jistě spokojen, že raytracing je k prdu (když už někdo nedal "srabáckou" odpověď , tak převažují hlasy, že RT neni požit tam, kde je RTGI - tedy snímky 3 a 6 jak jsme si tady dobře tipovali) hlavně tedy RTGI - zbytečný efekt

.
To je věc, co nechápu - zrovna tyhle dva snímky byly jasné, že na nich je RTGI - to stínování na první pohled je přesnější. Nejzrádnější byly 1,2. Kde použitý efekt je nevýrazný (Sun-Shadows a RTAO). Každopádně RTGI změní nasvícení výrazně, tam se prostě nedalo tipovat - že je to bez RT.

Podle mě spíš lidi to zadání muselo zmást a hlasovali pro "snímek kde je použit RT"... jenže i tohle je divné protože 3 a 6 jsou jasně odlišné, takže na nich logicky RT použito být muselo - vybírat mezi 3 a 6 byl tak nesmysl.
Re: Ray Tracing - info a vše okolo
Napsal: sob 2. dub 2022, 23:50
od HEAD
Re: Ray Tracing - info a vše okolo
Napsal: ned 3. dub 2022, 12:27
od Ache
Sem si myslel že to je apríl a ono to fakt funguje

Re: Ray Tracing - info a vše okolo
Napsal: úte 5. dub 2022, 10:19
od HEAD
Jo ale zatim jen prvni 3 epizody.Ale je to parada, ze to lidi predelavaj.Ted jeste Quake 1 a 3

a pak jeste mozna Doom3 a quake4

Re: Ray Tracing - info a vše okolo
Napsal: úte 5. dub 2022, 10:27
od havli
Q3A a Doom3 s RT bych si celkem i zahral. Aspon bych konecne vyuzil na neco RTX grafiku
