Stránka 35 z 38
Re: NVIDIA Blackwell - Info a spekulace
Napsal: ned 12. led 2025, 16:32
od Delarge
No tahle počáteční pasáž okopírovaná z Dobyvatelů ztracené archy je celá intro. A ne, nic takovýho tam není, teď jsem to zkoušel. Ten obraz se v tý jeskyni chová stejně s PT i s PT off (tedy normální RT), takže to není problém PT. Už jenom ten tvůj odkaz na Steam "diskusi", kde nikdo další problém nepotvrzuje, trochu napovídá.
To, že PT výrazně snižuje výkon, fakt nic objevnýho není. Zbytek jsou jenom tvoje dojmy. Srovnání rozdílů RT/PT je na Youtube dostatek.
Re: NVIDIA Blackwell - Info a spekulace
Napsal: ned 12. led 2025, 16:37
od Ripper6
iambenny píše: ↑pát 10. led 2025, 14:49S path tracingem, ve 4K, ultra jim v tom nepomůže ani za 2-3 roky 6090, jestli má teď 5090 kolem 30FPS.
Volba je na každém přeci. Jsou lidé, co si koupí 5090 na 1440p a další se těší, že s tím nakrmí svojí 165Hz 4K OLED telku v obýváku nebo 240Hz monitor pomocí Frame-gen na Ultra.
disclaimer: nepoužívám framegen/dlss
Sel jsem ted kvuli updatu se podivat na update driveru ke grafice. Ctu pozorne, asi to zase zkusim zapnout ale bojim se ze moc spokojen nebudu i kdyz me slibuji 200+
Radeji budu mit min nez prepaleny PT kde to domrsi. Proste AI si vymejsli, je to videt i u filmu ve 4K, kde byl pouzil upscale s AI.
Tady mam ted pocit ze je tu honba za FPS, kdo ma 200fps plus je top hrac. Jenze hra jako je Indiana Jones tohle nevyzaduje, to neni strilecka
NVIDIA DLSS je naše oceňovaná technologie vykreslování AI, která zvyšuje grafický výkon ve hrách a aplikacích pomocí vyhrazených procesorů Tensor Core AI na GPU GeForce RTX. Ve stovkách vydaných her a aplikací uvedených zde mohou všichni uživatelé GeForce RTX vylepšit své zážitky pomocí DLSS Super Resolution, které využívá sílu neuronové sítě s hlubokým učením ke zvýšení snímkové frekvence a generování nádherných a ostrých snímků.
Pro ještě vyšší snímkové frekvence mohou majitelé grafických karet a notebooků GeForce RTX 40 Series zrychlit výkon v Indiana Jones and the Great Circle pomocí NVIDIA DLSS 3 s Frame Generation. V průměru se výkon zvýší 2x při rozlišení 4K, se zapnutým osvětlením Ray Traced Global Illumination spolu s přednastavením nejvyšší kvality hry Supreme.
Na GeForce RTX 4090 vám tento multiplikátor výkonu umožňuje hrát rychlostí více než 200 snímků za sekundu pro definitivní zážitek z Indiana Jonese a Great Circle PC.
Delarge: treba po updatu to tam uz neni
Re: NVIDIA Blackwell - Info a spekulace
Napsal: ned 12. led 2025, 20:19
od yut
Kdyz zapnu DLSS 3.5 a DLSS 4, znamena to, ze oboji ma stejnou kvalitu obrazu nebo to znamena, ze vykon vzroste diky dalsim artefaktum, cmouham apod.? Pak je taky otazka realnyho chovani pri 3.5 a 4. Aby se z nejakyho AI duvodu nestalo, ze pri vyslednem stejnem poctu FPS to bezi stejne na 3.5 lip.
Re: NVIDIA Blackwell - Info a spekulace
Napsal: ned 12. led 2025, 20:38
od Sobo
Pro tebe zadna verze 3.5 a 4 neexistuje. DLSS ma dve komponenty - upscaling a frame gen. Ty jsou na sobe nezavisle a muzes je pouzivat samostatne - upscaling z nizsiho rozliseni do vyssiho bez generovani snimku, vcetne generovani snimku, nebo generovani snimku bez upscalingu (render v nativnim rozliseni, ale kazdy druhy frame generovany AI). Uplne stejne jako to je uz 2 roky, nic se na tom nemeni, akorat u 50 serie muzes generovat vice nez jeden snimek (az tri).
To, ze nvidia pouzila uplne dementni pojmenovani, kdyz treba DLSS 2.5.10 je upscaling, DLSS 3 je frame gen, DLSS 3.5.10 je zase upscaling knihovna, ale DLSS 4 je MFG (multi frame generation - az 3 snimky misto jednoho), uz neni tvuj problem a na nejaka cisla se muzes efektivne uplne vykaslat. Proste si ve hre nastavis, jestli chces upscaling v rezimu quality / balanced / performance, pripadne jestli k tomu chces jeste frame gen s az tremi generovanymi snimky, pokud to hra podporuje a mas RTX 5000 grafiku.
Zadna zavislost mezi DLSS upscalingem a frame genem neni. Samozrejme plati, ze kdyz upscaling zrovna vyrobi nejaky artefakt, tak ho frame gen "zkopiruje" i do generovaneho snimku, pripadne muze prinest jeste dalsi artefakty navic, ale to uz zalezi na konkretni hre a kvalite implementace. Osobne jsem nektere hry dohral cele s frame genem i uspcalingem, u nekterych jsem frame gen vypnul, protoze mi nevyhovoval hlavne z pohledu kvality obrazu.
Re: NVIDIA Blackwell - Info a spekulace
Napsal: ned 12. led 2025, 20:49
od yut
Takze MFG bude stejne jako FG z hlediska kvality obrazu a nikdo nepozna, zda je to FG nebo MFG?
Re: NVIDIA Blackwell - Info a spekulace
Napsal: ned 12. led 2025, 20:55
od Srandista
To si logicky povieme az po tom, co to otestuju recenzenti. Momentalne mame len slovo Jensena, ktoreme prirodzene neverim ani nos medzi ocami...
Re: NVIDIA Blackwell - Info a spekulace
Napsal: ned 12. led 2025, 20:58
od iambenny
Když vidím, jaký je v tom zmatek i na IT fóru i když to tady bylo řečeno vícerokrát...
FG (i MFG) změní způsob fungování. Přechází se z CNN na Transformer model, i pro starší generace grafik. Zapomeňte tedy, že jste kdysi nějaké FG zkoušeli a nelíbilo se vám. To je stejné jako hodnotit nové DLSS protože se vám před mnoha lety nelíbilo DLSS1.9.
Jak vypadá nový Transformer model na prvních ukázkách s 5080 a beta driverama ukázala třeba DF na tomhle videu https://youtu.be/xpzufsxtZpA?list=PLY9c ... 04hNO4tYdT
Masivní redukce hlavních neduhů jako ghosting/smering oproti FG na CNN modelu, které tu bylo doteď. Ne, není to 100%, ale je tam vidět masivní posun.
Pro velkou část lidí je FG/MFG zbytečný, toť fakt.
Re: NVIDIA Blackwell - Info a spekulace
Napsal: ned 12. led 2025, 21:07
od marek16
Yut: Vypadá to, že i starší RTX4000 dostanou generování přes novej Transformer model, namísto staršího CNN. Takže kvalita obrazu by měla být teoreticky stejná.
Teoreticky proto, že min. 5000 budou mít taky Frame Warp (v podstatě dokreslování části obrazu za objektem co se pohnul, z předchozího snímku, neuronovkou), a tam jsem neviděl, jestli to půjde i na starších kartách.
Re: NVIDIA Blackwell - Info a spekulace
Napsal: ned 12. led 2025, 21:13
od Delarge
iambenny píše: ↑ned 12. led 2025, 20:58
Když vidím, jaký je v tom zmatek i na IT fóru i když to tady bylo řečeno vícerokrát...
FG (i MFG) změní způsob fungování. Přechází se z CNN na Transformer model, i pro starší generace grafik. Zapomeňte tedy, že jste kdysi nějaké FG zkoušeli a nelíbilo se vám. To je stejné jako hodnotit nové DLSS protože se vám před mnoha lety nelíbilo DLSS1.9.
Jak vypadá nový Transformer model na prvních ukázkách s 5080 a beta driverama ukázala třeba DF na tomhle videu https://youtu.be/xpzufsxtZpA?list=PLY9c ... 04hNO4tYdT
Masivní redukce hlavních neduhů jako ghosting/smering oproti FG na CNN modelu, které tu bylo doteď. Ne, není to 100%, ale je tam vidět masivní posun.
Pro velkou část lidí je FG/MFG zbytečný, toť fakt.
No nevim, jestli ses do toho taky trochu nezamotal. Ten novej transformer model se imho podle nvidií vydaných videí týká DLSS Super Resolution (klasickej upscaling), DLAA a Ray Reconstruction. Frame Generation je něco jinýho, žádnej transformer. Tam jsou zlepšení jinde a u 5000 řady samozřejmě MFG.
https://www.nvidia.com/en-us/geforce/ne ... novations/
Tady je to celkem polopaticky vysvětleno.
Re: NVIDIA Blackwell - Info a spekulace
Napsal: ned 12. led 2025, 21:22
od iambenny
Mýlíš se. Přímo na tom snímku, kde popisují rozdíl nového FG oproti starému v DLSS3 je vidět u "Rendered Frame 1" jak Super Resolution tak Ray Reconstruction Transformer jako zdroj pro generování snímku. Všechny DLSS4 features tedy profitují z toho nového transformeru. U starého pojmenování "transformer" logicky chybí.
Re: NVIDIA Blackwell - Info a spekulace
Napsal: ned 12. led 2025, 21:37
od Sobo
Ne, napsal jsi to ve stylu, ze prechod z CNN na Transformer zmeni zpusob fungovani frame genu, coz je nepravda, protoze to ma vliv ciste na upscaling cast a s frame genem nic spolecneho nema. Ze pokud bude min artefaktu v nativnich framech, tak jich logicky bude min i v tech generovanych, to snad ani nestoji za znimku...
U frame genou budou pro Blackwell nejake zmeny, ale to je z duvodu veci jako prechod z CPU frame pacingu na hardware Flip Metering, diky cemuz si to bude presneji ridit GPU.
Re: NVIDIA Blackwell - Info a spekulace
Napsal: ned 12. led 2025, 21:42
od iambenny
Přechod z CNN na transformer není změna způsobu fungování?
FG profituje ze všech součástí DLSS4, kvalita výsledného obrazu teda bude jiná.
Re: NVIDIA Blackwell - Info a spekulace
Napsal: ned 12. led 2025, 21:44
od DOC_ZENITH
Pointa je že ten novej DLSS transformer based model bojuje proti TAA artefaktům typu ghosting/smearing a má pozitivní efekt obecně, jestli si nad tim člověk zapne framegen nebo ne nemá vliv, zvyšuje kvalitu už samotného DLSS upscalu takže logicky i ony generované framy budou nyní lepší. Podporovanej bude na všech RTX kartách, kdežto framegen bude 2x na Adě a 2x3x4x na Blackwellu, to jest vše.
Re: NVIDIA Blackwell - Info a spekulace
Napsal: ned 12. led 2025, 22:14
od Sobo
iambenny píše: ↑ned 12. led 2025, 21:42
Přechod z CNN na transformer není změna způsobu fungování?
Ne, je to zmena u prepocitavni snimku z nizsiho rozliseni do vyssiho rozliseni. Na funkci generovani snimku B na zaklade vstupu ze snimku A nema zadny vliv, to je uplne jiny proces a zadne cachry s rozlisenim uz se tam nedelaji. Doslova jsem nahore psal, ze DLSS upscaling a frame gen jsou dve ruzne na sobe nezavisle komponenty. Kdyz nastavim nativni rozliseni (bez upscale) a zapnu frame gen, tak kde je teda ten tvuj jiny zpusob fungovani s Transformerem? Aha, vubec se v takove situaci nepouziva, protoze s frame genem nema nic spolecneho...
DOC_ZENITH píše: ↑ned 12. led 2025, 21:44
zvyšuje kvalitu už samotného DLSS upscalu takže logicky i ony generované framy budou nyní lepší.
Muj nejvetsi problem s aktualnim FG nejsou artefakty z DLSS upscalingu, ale artefakty, ktere vyrabi ciste samotny framegen. Treba v Jedi Survivor otocim kamerou kolem dokola postavy a kolem jeji siluety vidim proste maras, cele to tam nejak podivne preskakuje. Nebo kdyz postava bezi, tak jak soupe nozickama, dela se tam ruzny bordel, kde ty pixely jakoby nevedely, kde maji vlastne byt. Docela to rusi, a na tohle prechod z CNN na Transformer nebude mit vliv, protoze to proste neni problem upscalu, ale samotneho frame genu. Na to jsem nejvic zvedavy.
Re: NVIDIA Blackwell - Info a spekulace
Napsal: pon 13. led 2025, 05:03
od Delarge
iambenny píše: ↑ned 12. led 2025, 21:22
Mýlíš se. Přímo na tom snímku, kde popisují rozdíl nového FG oproti starému v DLSS3 je vidět u "Rendered Frame 1" jak Super Resolution tak Ray Reconstruction Transformer jako zdroj pro generování snímku. Všechny DLSS4 features tedy profitují z toho nového transformeru. U starého pojmenování "transformer" logicky chybí.
A Rendered Frame 1 je co asi? S rendered frames nemá FG nic společnýho, už z jeho názvu a definice se týká jenom generated frames. Jak už napsali další, je docela logický, že z toho transformer modelu u DLSS bude benefitovat i FG, když budou zapnutý zároveň, ale nepřímo. Napsat, že FG přechází na transformer model, prostě není úplně správně. FG má svoje vlastní issues, jak taky už zmínil Sobo.
Re: NVIDIA Blackwell - Info a spekulace
Napsal: pon 13. led 2025, 07:54
od iambenny
Asi bych to podruhé napsal lépe, moje pointa byla, že pokud se někdo zeptá, jestli bude FG jiný, tak bude, protože se změnili komponenty, které FG využívá. Vizuální zážitek by tedy měl být lepší.
Omlouvám se, pokud jsem způsobil nějaké nedorozumění a zbytečný OT.
Re: NVIDIA Blackwell - Info a spekulace
Napsal: pon 13. led 2025, 09:09
od Krteq
Takže když zapneš FG v nativu tak to bude teda jak?
Re: NVIDIA Blackwell - Info a spekulace
Napsal: pon 13. led 2025, 09:38
od Natural
Někomu vyrobí artefakty FG, protože má malý framerate a někomu upscaling a FG je okopiruje. Takže prostě je potřeba mít nejlíp vysoký framerate bez upscale, kde fg bude mít nejlepší výsledky, ale pak je otázka, jestli je vůbec potřeba
Re: NVIDIA Blackwell - Info a spekulace
Napsal: pon 13. led 2025, 09:47
od satik
Transformer se podle NV používá jak pro upscaling, tak pro frame gen, takže obojí by se mělo zlepšit, viz
https://www.nvidia.com/en-us/geforce/ne ... novations/
Re: NVIDIA Blackwell - Info a spekulace
Napsal: pon 13. led 2025, 09:51
od mouldy
Nemám tušení jestli to tady v tom mrdníku někde už není. Ale vcelku zajímavé srovnání výkonu.
IMG_20250113_093106_389.jpg
Jinak tuším, že DLSS má své vlastní vlákno.