Zprávy, novinky a zajímavosti nejen z oblasti AMD procesorů
Moderátoři: flanker, Eddward, Baneshee
- flanker
- Moderátor
- Registrován: 13. pro 2005
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zprávy, novinky a zajímavosti nejen z oblasti AMD procesorů
wow, takže Kaveri bude vlastně 8 pracovních vláken,jen to již nazvali 4-jádrem?
ROG Power PC1:AMD Ryzen 7 5700X, Crosshair VII Hero, ROG Ryuo II 360, 512GB NVMe+500GB Samsung SSD, 2x 16GB GSkill TridentZ Neo RGB 3600 MHz, Dual RTX 2060,CM V750, Lian Li O11 Dynamic XL. PC2:AMD FX-8370, Silentium Fera, Asus 970 Pro Gaming/Aura, 240GB SSD HyperX 3K, R9-270X OC, 2x 4GB GSkill RipjawsX 2400 MHz, Corsair AX750, Bitfenix Pandora
- del42sa
- Pokročilý
- Registrován: 18. lis 2009
- Bydliště: Omicron Persei 8
Re: Zprávy, novinky a zajímavosti nejen z oblasti AMD procesorů
ne to jsi špatně pochopil, jedná se stále o 4 jádro ( 4 C CPU) + 8 GCN compute units ( 8 CU GPU)flanker píše:wow, takže Kaveri bude vlastně 8 pracovních vláken,jen to již nazvali 4-jádrem?
Jen pro porovnání :Carpe Verde alias Radeon HD7770 jich má 10 ( 10 CU = 10x64 SP = 640SP)
"The more you buy, the more you save" AI everywhere - Nvidia CEO at Computex 2023 https://www.youtube.com/watch?v=FhlE3m1trM4
Vega Primitive Shader combines the functions of vertex and geometry shader and with the right knowledge you can discard game based primitives at an incredible rate" https://pcper.com/2017/01/amd-vega-gpu- ... tecture/2/
Case NZXT H230 Silent, CPU AMD Cezanne, Ryzen 7 5700G + SilentiumPC Spartan 3 PRO HE1024, GPU Sapphire Radeon RX 7600 8GB, MB Gigabyte Aorus B550-PRO V2, 16GB DDR4 4400Mhz CL18 Patriot Viper 4 Blackout, system HDD SSD M.2 Kingston FURY Renegade NVMe 1TB, Seagate Baracuda HDD 1TB SATA III , data HDD WD RED 1TB SATA III, Quad HD VA monitor 27" MSI Optix G27CQ4 Free Sync 165 Hz 10bit HDR, Win 10-64 bit Pro, zdroj Cooler Master V550 Semi-Modular 550W 80 PLUS GOLD
Vega Primitive Shader combines the functions of vertex and geometry shader and with the right knowledge you can discard game based primitives at an incredible rate" https://pcper.com/2017/01/amd-vega-gpu- ... tecture/2/
Case NZXT H230 Silent, CPU AMD Cezanne, Ryzen 7 5700G + SilentiumPC Spartan 3 PRO HE1024, GPU Sapphire Radeon RX 7600 8GB, MB Gigabyte Aorus B550-PRO V2, 16GB DDR4 4400Mhz CL18 Patriot Viper 4 Blackout, system HDD SSD M.2 Kingston FURY Renegade NVMe 1TB, Seagate Baracuda HDD 1TB SATA III , data HDD WD RED 1TB SATA III, Quad HD VA monitor 27" MSI Optix G27CQ4 Free Sync 165 Hz 10bit HDR, Win 10-64 bit Pro, zdroj Cooler Master V550 Semi-Modular 550W 80 PLUS GOLD
- dexterav
- Mírně pokročilý
- Registrován: 26. pro 2003
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zprávy, novinky a zajímavosti nejen z oblasti AMD procesorů
to sú zase pekné zavádzačky, len aby pekne zase nenarazili ako z 8c BD
Intel Core i9 14900kf@6/6,2GHz,Strix Z790 F, 2X24GB 7,2GHz CL32 GSkill, Asus TUF 4090 3/23GHz , H2O + Carbide 600Q,ROG-THOR-1600T, 10TB 850X, Topping D50s + A50s + T5, MPG 321URX QD-OLED, S23Ultra, ITX 13700k + 4070Ti + Audinst Hud-Mx2 + THX-M50X
- webwalker
- Začátečník
- Registrován: 03. úno 2010
- Bydliště: Buranov vedle Prahy
Re: Zprávy, novinky a zajímavosti nejen z oblasti AMD procesorů
Samsung a HKMG:
http://eetimes.com/electronics-news/423 ... ke-on-TSMC
http://eetimes.com/electronics-news/423 ... ke-on-TSMC
Chtěl bych se stát profesionálním pískačem. Už teď jsem v tom sice hvězda, ale chtěl bych se ještě zdokonalit a začít se tím živit.
GPUreport.cz
GPUreport.cz
- webwalker
- Začátečník
- Registrován: 03. úno 2010
- Bydliště: Buranov vedle Prahy
Re: Zprávy, novinky a zajímavosti nejen z oblasti AMD procesorů
Že by AMD grafika byla i v next-gen Playstation?
http://www.forbes.com/sites/briancaulfi ... -graphics/
http://www.forbes.com/sites/briancaulfi ... -graphics/
Chtěl bych se stát profesionálním pískačem. Už teď jsem v tom sice hvězda, ale chtěl bych se ještě zdokonalit a začít se tím živit.
GPUreport.cz
GPUreport.cz
- DOC_ZENITH
- Středně pokročilý
- Registrován: 08. kvě 2010
- Bydliště: Praha
Re: Zprávy, novinky a zajímavosti nejen z oblasti AMD procesorů
Nevěřím. AMD grafiku se spekuluje že má mít novej Xbox, nová PS3 má mít podle prozatimních informací čip od PowerVR.
- del42sa
- Pokročilý
- Registrován: 18. lis 2009
- Bydliště: Omicron Persei 8
Re: Zprávy, novinky a zajímavosti nejen z oblasti AMD procesorů
a jsou známé aspoň nějaké předběžné specifikace té grafiky DOCu ?
"The more you buy, the more you save" AI everywhere - Nvidia CEO at Computex 2023 https://www.youtube.com/watch?v=FhlE3m1trM4
Vega Primitive Shader combines the functions of vertex and geometry shader and with the right knowledge you can discard game based primitives at an incredible rate" https://pcper.com/2017/01/amd-vega-gpu- ... tecture/2/
Case NZXT H230 Silent, CPU AMD Cezanne, Ryzen 7 5700G + SilentiumPC Spartan 3 PRO HE1024, GPU Sapphire Radeon RX 7600 8GB, MB Gigabyte Aorus B550-PRO V2, 16GB DDR4 4400Mhz CL18 Patriot Viper 4 Blackout, system HDD SSD M.2 Kingston FURY Renegade NVMe 1TB, Seagate Baracuda HDD 1TB SATA III , data HDD WD RED 1TB SATA III, Quad HD VA monitor 27" MSI Optix G27CQ4 Free Sync 165 Hz 10bit HDR, Win 10-64 bit Pro, zdroj Cooler Master V550 Semi-Modular 550W 80 PLUS GOLD
Vega Primitive Shader combines the functions of vertex and geometry shader and with the right knowledge you can discard game based primitives at an incredible rate" https://pcper.com/2017/01/amd-vega-gpu- ... tecture/2/
Case NZXT H230 Silent, CPU AMD Cezanne, Ryzen 7 5700G + SilentiumPC Spartan 3 PRO HE1024, GPU Sapphire Radeon RX 7600 8GB, MB Gigabyte Aorus B550-PRO V2, 16GB DDR4 4400Mhz CL18 Patriot Viper 4 Blackout, system HDD SSD M.2 Kingston FURY Renegade NVMe 1TB, Seagate Baracuda HDD 1TB SATA III , data HDD WD RED 1TB SATA III, Quad HD VA monitor 27" MSI Optix G27CQ4 Free Sync 165 Hz 10bit HDR, Win 10-64 bit Pro, zdroj Cooler Master V550 Semi-Modular 550W 80 PLUS GOLD
- DOC_ZENITH
- Středně pokročilý
- Registrován: 08. kvě 2010
- Bydliště: Praha
Re: Zprávy, novinky a zajímavosti nejen z oblasti AMD procesorů
Ne, neni vlastně potvrzeno nic. Takže kdyby se tam nakonec ukázala ATI grafika tak by to stále nebyl takovej poprask.
Ale kdyby se tak stalo, ala ATI/AMD grafika byla v obouch konzolích, tak by měli totálně vyhráno a nahrabáno. Mohli by tu úmornou smradlavou PC divizi s nízkými ziksy klidně zavřít, jen ty konzole by jim daly x-krát tolik.
Ale kdyby se tak stalo, ala ATI/AMD grafika byla v obouch konzolích, tak by měli totálně vyhráno a nahrabáno. Mohli by tu úmornou smradlavou PC divizi s nízkými ziksy klidně zavřít, jen ty konzole by jim daly x-krát tolik.
- del42sa
- Pokročilý
- Registrován: 18. lis 2009
- Bydliště: Omicron Persei 8
Re: Zprávy, novinky a zajímavosti nejen z oblasti AMD procesorů
heh to máš recht, asi na tom něco bude. Demerjan naznačil, že ATi grafika bude i v PS 4 http://semiaccurate.com/forums/showpost ... ostcount=8
"The more you buy, the more you save" AI everywhere - Nvidia CEO at Computex 2023 https://www.youtube.com/watch?v=FhlE3m1trM4
Vega Primitive Shader combines the functions of vertex and geometry shader and with the right knowledge you can discard game based primitives at an incredible rate" https://pcper.com/2017/01/amd-vega-gpu- ... tecture/2/
Case NZXT H230 Silent, CPU AMD Cezanne, Ryzen 7 5700G + SilentiumPC Spartan 3 PRO HE1024, GPU Sapphire Radeon RX 7600 8GB, MB Gigabyte Aorus B550-PRO V2, 16GB DDR4 4400Mhz CL18 Patriot Viper 4 Blackout, system HDD SSD M.2 Kingston FURY Renegade NVMe 1TB, Seagate Baracuda HDD 1TB SATA III , data HDD WD RED 1TB SATA III, Quad HD VA monitor 27" MSI Optix G27CQ4 Free Sync 165 Hz 10bit HDR, Win 10-64 bit Pro, zdroj Cooler Master V550 Semi-Modular 550W 80 PLUS GOLD
Vega Primitive Shader combines the functions of vertex and geometry shader and with the right knowledge you can discard game based primitives at an incredible rate" https://pcper.com/2017/01/amd-vega-gpu- ... tecture/2/
Case NZXT H230 Silent, CPU AMD Cezanne, Ryzen 7 5700G + SilentiumPC Spartan 3 PRO HE1024, GPU Sapphire Radeon RX 7600 8GB, MB Gigabyte Aorus B550-PRO V2, 16GB DDR4 4400Mhz CL18 Patriot Viper 4 Blackout, system HDD SSD M.2 Kingston FURY Renegade NVMe 1TB, Seagate Baracuda HDD 1TB SATA III , data HDD WD RED 1TB SATA III, Quad HD VA monitor 27" MSI Optix G27CQ4 Free Sync 165 Hz 10bit HDR, Win 10-64 bit Pro, zdroj Cooler Master V550 Semi-Modular 550W 80 PLUS GOLD
- DOC_ZENITH
- Středně pokročilý
- Registrován: 08. kvě 2010
- Bydliště: Praha
Re: Zprávy, novinky a zajímavosti nejen z oblasti AMD procesorů
Pokud bude grafika ATI v obouch novejch konzolích tak Nvidia dohrála. Nikdo z vývojářů nebude optimalizovat hru pro NV či univerzálně na PC když oba výrobci budou mít ATInu a 50% PC desktopu taky.
Všechny hry v tu chvíli budou na železo optimalizované pro architekturu ATI, GPU-wise se asi ani nebudou muset přeoptimalizovávat na jinou konzoli když bude mít taky ATInu a port na PC by znamenal že taky sedne jak prdel na hrnec kartám ATI. Nvidia by se dostala do těžkého průseru a možná bych to viděl i na stahnutí z trhu (výhledově tak do 2 let). Konzole vládnou všemu a jakmile jedna firma ovládne ty tak to ta druhá může zabalit
Všechny hry v tu chvíli budou na železo optimalizované pro architekturu ATI, GPU-wise se asi ani nebudou muset přeoptimalizovávat na jinou konzoli když bude mít taky ATInu a port na PC by znamenal že taky sedne jak prdel na hrnec kartám ATI. Nvidia by se dostala do těžkého průseru a možná bych to viděl i na stahnutí z trhu (výhledově tak do 2 let). Konzole vládnou všemu a jakmile jedna firma ovládne ty tak to ta druhá může zabalit
- del42sa
- Pokročilý
- Registrován: 18. lis 2009
- Bydliště: Omicron Persei 8
Re: Zprávy, novinky a zajímavosti nejen z oblasti AMD procesorů
tak určité směrování k tomu trendu už je u Nvidie vidět imho. Nvidia to hodně "tlačí" do profesionální výpočetní sféry (Tesla) a do tabletů a mobilů (Tegra) To je zřejmě pro ně stěžejní program. Zatím co AMD/ATi jde spíše cestou "herní" (PC/konzole) a částečně "výpočetní" (GCN)
"The more you buy, the more you save" AI everywhere - Nvidia CEO at Computex 2023 https://www.youtube.com/watch?v=FhlE3m1trM4
Vega Primitive Shader combines the functions of vertex and geometry shader and with the right knowledge you can discard game based primitives at an incredible rate" https://pcper.com/2017/01/amd-vega-gpu- ... tecture/2/
Case NZXT H230 Silent, CPU AMD Cezanne, Ryzen 7 5700G + SilentiumPC Spartan 3 PRO HE1024, GPU Sapphire Radeon RX 7600 8GB, MB Gigabyte Aorus B550-PRO V2, 16GB DDR4 4400Mhz CL18 Patriot Viper 4 Blackout, system HDD SSD M.2 Kingston FURY Renegade NVMe 1TB, Seagate Baracuda HDD 1TB SATA III , data HDD WD RED 1TB SATA III, Quad HD VA monitor 27" MSI Optix G27CQ4 Free Sync 165 Hz 10bit HDR, Win 10-64 bit Pro, zdroj Cooler Master V550 Semi-Modular 550W 80 PLUS GOLD
Vega Primitive Shader combines the functions of vertex and geometry shader and with the right knowledge you can discard game based primitives at an incredible rate" https://pcper.com/2017/01/amd-vega-gpu- ... tecture/2/
Case NZXT H230 Silent, CPU AMD Cezanne, Ryzen 7 5700G + SilentiumPC Spartan 3 PRO HE1024, GPU Sapphire Radeon RX 7600 8GB, MB Gigabyte Aorus B550-PRO V2, 16GB DDR4 4400Mhz CL18 Patriot Viper 4 Blackout, system HDD SSD M.2 Kingston FURY Renegade NVMe 1TB, Seagate Baracuda HDD 1TB SATA III , data HDD WD RED 1TB SATA III, Quad HD VA monitor 27" MSI Optix G27CQ4 Free Sync 165 Hz 10bit HDR, Win 10-64 bit Pro, zdroj Cooler Master V550 Semi-Modular 550W 80 PLUS GOLD
- webwalker
- Začátečník
- Registrován: 03. úno 2010
- Bydliště: Buranov vedle Prahy
Re: Zprávy, novinky a zajímavosti nejen z oblasti AMD procesorů
No, pokud by to byla pravda tak by AMD získala zřejmě "grandslam", protože dle xbit by měla být i v Nintendu.
Já bych se toho tak nebál, opuštěním VLIW se obě architektury hodně přiblížili.
Já bych se toho tak nebál, opuštěním VLIW se obě architektury hodně přiblížili.
Chtěl bych se stát profesionálním pískačem. Už teď jsem v tom sice hvězda, ale chtěl bych se ještě zdokonalit a začít se tím živit.
GPUreport.cz
GPUreport.cz
- DOC_ZENITH
- Středně pokročilý
- Registrován: 08. kvě 2010
- Bydliště: Praha
Re: Zprávy, novinky a zajímavosti nejen z oblasti AMD procesorů
Přiblížili se tak leda shader-wise and GPGPU-wise, rozhodně ne co se týče optimalizace a způsobu klasického real-time rasterizečního renderingu. Naopak od sebe ještě nikdy nebyly dále.
- webwalker
- Začátečník
- Registrován: 03. úno 2010
- Bydliště: Buranov vedle Prahy
Re: Zprávy, novinky a zajímavosti nejen z oblasti AMD procesorů
O tomhle mnoho nevím, popiš ty rozdíly podrobněji.
Chtěl bych se stát profesionálním pískačem. Už teď jsem v tom sice hvězda, ale chtěl bych se ještě zdokonalit a začít se tím živit.
GPUreport.cz
GPUreport.cz
- DOC_ZENITH
- Středně pokročilý
- Registrován: 08. kvě 2010
- Bydliště: Praha
Re: Zprávy, novinky a zajímavosti nejen z oblasti AMD procesorů
No v podstatě eh.... jako to bylo dříve? Všechny karty soutěžily o to která bude mít lepší fillrate, lepší kvalitu obrazu, atd. Vše stálo na prostupnosti, síle a počtu TMU a TMU fungovaly zhruba stejně, měly určitej feature-set kterej je spojoval a byly velice podobně efektivní.
Jak šel ale čas a postupně tu zůstala jen ATI a NV tak se začaly rozdělovat. Nejprve to začalo shaderama, každá karte je zpracovává jinak, jinak si to přerozděluje dokonce dříve mívaly i vizuálně snadno rozeznatelné rozdíly kvality.
Dále se to rozjelo co ATI předvedla Rxx řadu kde TMU již pracovaly naprosto nezávisle na shader pipeline a niak se navzájem nebrzdily a nelimitovaly. A největší ránu tomu zasadily unifikovaný shadery. Jedna firma měla FP-16 v jednom průchodu capable TMU druhá ne ale zase jich měla tunu. Jedna měla ten či ten typ shaderů a druhá ten či ten. Oba dva se k výsledku dopracovávaj úplně jinak a oboje dvoje značně neefektivě.
Jde o to že se prostě příkaz pošle DX či OpenGL API, tam si to přebere driver a karta to ňák zaemuluje do řeči pro ní srozumitelné a provede to. Je to děsná brzda ztráta a neefektivní použití výkonu, ale jedinej způsob jak držet kompatibilitu jednoho softu mezi NV a ATI.
Jakmile můžeš psát rovnou na železo, což se u PC dělo naposledy s 3DFX glide, tak jde výkon prudce nahoru. Koukni co dovedou vykouzit s konzolovym HW (ala Xbox má GPU na úrovni Radeonu X1800XT a PS3 na úrovni Geforce 6800GT). Tam se píše rovnou na železo, optimalizuje pro jeden čip/architekturu a jak to jede.
A teď si představ situaci kdyby všechny konzole (nebo alespoň ty velký, Wii nikoho moc nebere ale tam je taky ATIna že, ale jen HD48xx based) používaly karty jendoho výrobce s prakticky stejnou architekturou a ten samej výrobce měl i 50+% PC trhu a hry byly prostě optimalizované pro tu jednu architekturu. Konkurence by v tu chvíli naprosto odpadla. Šance konkurovat ve výkonu by byla ta tam, nemáš šanci když je SW psanej na míru HW konkurence.
Jak šel ale čas a postupně tu zůstala jen ATI a NV tak se začaly rozdělovat. Nejprve to začalo shaderama, každá karte je zpracovává jinak, jinak si to přerozděluje dokonce dříve mívaly i vizuálně snadno rozeznatelné rozdíly kvality.
Dále se to rozjelo co ATI předvedla Rxx řadu kde TMU již pracovaly naprosto nezávisle na shader pipeline a niak se navzájem nebrzdily a nelimitovaly. A největší ránu tomu zasadily unifikovaný shadery. Jedna firma měla FP-16 v jednom průchodu capable TMU druhá ne ale zase jich měla tunu. Jedna měla ten či ten typ shaderů a druhá ten či ten. Oba dva se k výsledku dopracovávaj úplně jinak a oboje dvoje značně neefektivě.
Jde o to že se prostě příkaz pošle DX či OpenGL API, tam si to přebere driver a karta to ňák zaemuluje do řeči pro ní srozumitelné a provede to. Je to děsná brzda ztráta a neefektivní použití výkonu, ale jedinej způsob jak držet kompatibilitu jednoho softu mezi NV a ATI.
Jakmile můžeš psát rovnou na železo, což se u PC dělo naposledy s 3DFX glide, tak jde výkon prudce nahoru. Koukni co dovedou vykouzit s konzolovym HW (ala Xbox má GPU na úrovni Radeonu X1800XT a PS3 na úrovni Geforce 6800GT). Tam se píše rovnou na železo, optimalizuje pro jeden čip/architekturu a jak to jede.
A teď si představ situaci kdyby všechny konzole (nebo alespoň ty velký, Wii nikoho moc nebere ale tam je taky ATIna že, ale jen HD48xx based) používaly karty jendoho výrobce s prakticky stejnou architekturou a ten samej výrobce měl i 50+% PC trhu a hry byly prostě optimalizované pro tu jednu architekturu. Konkurence by v tu chvíli naprosto odpadla. Šance konkurovat ve výkonu by byla ta tam, nemáš šanci když je SW psanej na míru HW konkurence.
- Raikkonen
- Začátečník
-
- Registrován: 05. kvě 2008
Re: Zprávy, novinky a zajímavosti nejen z oblasti AMD procesorů
Nevidíte to náhodou trochu moc černě pro nVidii? Vždyť zatím vždy nebyly grafiky v konzolích identické s těmi desktopovými, potom taky každá konzole měla jinou architekturu procesoru než PC a nakonec i ty porty z konzolí nějak nezvýhodňovaly toho konkrétního výrobce grafik. Taky nesmíme zapomenout na to, že grafika v konzoli je trhač asfaltu tak v době oznámení, ale už krátce po uvedení konzole do prodeje jsou zase grafiky v PC lepší. Ono se vzhledem k možnostem chlazení a plánované ceně konzolí ani není moc co divit, vždyť grafika je jen jednou z mnoha součástí, takže tam prostě moc dobře nejde nacpat obdobu PC highendu. Třeba PS3 byl na začátku za 500 dolarů a ještě na něm Sony dost prodělávala. Za tu dobu, co je pak konzole na trhu, se v PC vystřídá několik dalších generací grafik, které zase úplně zpřehází rozložení sil soupeřů.
A že by konzole zase byly takový zlatý důl pro výrobce grafik? To se mi taky nějak moc nezdá - nVidia přece dělala grafiku do prvního Xboxu a teď do Playstationu 3 a že by ta tom zázračně zbohatla? A stejně tak AMD s Xboxem360?
edit:
DOC_ZENITH - I kdyby AMD dodávala grafiku do všech tří konzolí, tak asi těžko můžeme očekávat, že budou ve všech třech stejné. Nové Wii bude tak lehce nad úrovní současné generace, budou zase sázet spíš na originalitu než na výkon, nový Xbox přijde nejdřív za rok a Playstation nejspíš opět o něco později.
edit2:
DOC_ZENITH - Jen bych ještě dodal, že s tou optimalizací to to taky není úplně ideální - spousta her je multiplatformních. Dost je to právě vidět na té PS3 - jakmile je nějaká PS3 exklusivní hra na něj přímo dělaná, tak vypadá skvěle. A i když má PS3 o něco více výkonu, tak většinou při multiplatformních hrách pak konkrétní hra vypadá na PS3 stejně jak na Xboxu, někdy dokonce i trošku hůř.
A že by konzole zase byly takový zlatý důl pro výrobce grafik? To se mi taky nějak moc nezdá - nVidia přece dělala grafiku do prvního Xboxu a teď do Playstationu 3 a že by ta tom zázračně zbohatla? A stejně tak AMD s Xboxem360?
edit:
DOC_ZENITH - I kdyby AMD dodávala grafiku do všech tří konzolí, tak asi těžko můžeme očekávat, že budou ve všech třech stejné. Nové Wii bude tak lehce nad úrovní současné generace, budou zase sázet spíš na originalitu než na výkon, nový Xbox přijde nejdřív za rok a Playstation nejspíš opět o něco později.
edit2:
DOC_ZENITH - Jen bych ještě dodal, že s tou optimalizací to to taky není úplně ideální - spousta her je multiplatformních. Dost je to právě vidět na té PS3 - jakmile je nějaká PS3 exklusivní hra na něj přímo dělaná, tak vypadá skvěle. A i když má PS3 o něco více výkonu, tak většinou při multiplatformních hrách pak konkrétní hra vypadá na PS3 stejně jak na Xboxu, někdy dokonce i trošku hůř.
Naposledy upravil(a) Raikkonen dne sob 25. úno 2012, 01:30, celkem upraveno 1 x.
- DOC_ZENITH
- Středně pokročilý
- Registrován: 08. kvě 2010
- Bydliště: Praha
Re: Zprávy, novinky a zajímavosti nejen z oblasti AMD procesorů
Generací grafik? R600-based architektura tu pro ATI byla přes 4 roky. Když by jsi pro ní zoptimalizoval hru pojede dobře na všem od HD2xxx po HD5xxx. Pokud vyvinou GPU pro konzole, neni důvod aby v každé z nich mělo jinou architekturu, bude mít stejnou a to tu nejmodernější protože s HD7770 nám ATI předvedlo že GCN architektura dovede bejt solidně efektivní na plochu + je technologicky dost vyspělá.
Jakmile budeš tu achitekturu mít stejnou v obojích konzolíc což ihmo chtěj všichni. Všichni krom NV a Intelu. Protože těm se asi líbit nebude že všechny konzole budou mít Power-PC based CPU a grafiku od ATI. A vývojáři SW všichni chtěji aby měly oba stroje stejnou architekturu GPU, ušetřilo by jim to tunu vývoje a optimalizací.
Pokud se tedy teorie že ATIna bude jak v PS4 tak Xbox 720 potvrdí tak Nvidia končí. Jinak to nevidim. Dále budou vyrábět ty své mobilní cetky a výpočetní karty ze kterejch odstraněj nepotřebné tranzistory jako rops, tmu, atd, prostě věci pro render, ale na poli desktopovejch a laptopovejch grafik skončej. Dále budou rozvíjet svoji architekturu, makat i na CPU a o X-let později se pokusej o průnik u další generace, v době kdy win nebou čistě x86 SW based a tudiž tam bude šance na průnik s non-PC platformou, pokud to teda do té doby přežijou a uživěj vývoj.
Jakmile budeš tu achitekturu mít stejnou v obojích konzolíc což ihmo chtěj všichni. Všichni krom NV a Intelu. Protože těm se asi líbit nebude že všechny konzole budou mít Power-PC based CPU a grafiku od ATI. A vývojáři SW všichni chtěji aby měly oba stroje stejnou architekturu GPU, ušetřilo by jim to tunu vývoje a optimalizací.
Pokud se tedy teorie že ATIna bude jak v PS4 tak Xbox 720 potvrdí tak Nvidia končí. Jinak to nevidim. Dále budou vyrábět ty své mobilní cetky a výpočetní karty ze kterejch odstraněj nepotřebné tranzistory jako rops, tmu, atd, prostě věci pro render, ale na poli desktopovejch a laptopovejch grafik skončej. Dále budou rozvíjet svoji architekturu, makat i na CPU a o X-let později se pokusej o průnik u další generace, v době kdy win nebou čistě x86 SW based a tudiž tam bude šance na průnik s non-PC platformou, pokud to teda do té doby přežijou a uživěj vývoj.
- Raikkonen
- Začátečník
-
- Registrován: 05. kvě 2008
Re: Zprávy, novinky a zajímavosti nejen z oblasti AMD procesorů
Nevím, nedovedu si to prostě představit, že by tímto AMD úplně vymazala nVidii z PC trhu grafik. Ano, bylo by to pro nVidii mnohem těžší, ale nevěřím, že úplně zničující. Pořád budou rozdíly mezi PC a konzolemi, takže optimalizace budou potřeba. A nVidia je přeci dost pověstná svojí podporou vývojářům, takže by se s tím určitě snažila něco dělat. A Intel vlastně taky, protože jinak by jeho integrované grafiky byly opět maximálně na Windows a net. Jestliže taky máme dva výrobce grafik s zhruba polovičním podílem na trhu PC (když tedy nepočítáme Intel do herních grafik), to by si prodejci (tedy podle tvého scénáře minimálně zpočátku) nechali dobrovolně pustit polovinu PC trhu?
- DOC_ZENITH
- Středně pokročilý
- Registrován: 08. kvě 2010
- Bydliště: Praha
Re: Zprávy, novinky a zajímavosti nejen z oblasti AMD procesorů
Ano.
A co jsi to řeklo Intelu? Ten fakt použitelnej neni.
NV podporuje vývojáře ano, ale to dělá jen proto aby se vůbec ten trh diskrétních PC grafik ňák držel a od hráčů (těch pár co na PC ještě hry kupujou) za to místo potlesku dostávaj pískot že se tím snažej podrejvat konkurenci která nepodporuje nic a nikoho a jen brečí když něco nejde.
Nezapomínej, že u mnoha her se vůbec rozhoduje zdali je na PC portnout nebo ne. A když už ano tak jsou to cheap nekvalitní porty, aby to bylo co nejlevnější protože prodeje na PC jsou oproti konzolím minimální. Nebavíme se tady o 50% ale 10%.
+ Teď najednou to budou mít už před-optimalizované pro jednoho z výrobců, to se bude portovat mnohem snáze. A Co vyjde výhodněji, optimalizovat a celé to překopávat nebo to prostě jen vzít jak to je a hodit to už optimalizované pro 60% trhu. (ono i více protože APU ty podíly časem stahnou na stranu ATI, pak tyto optimalizace z konzolí to stahnou ještě více na stranu ATI a do roka to NV může balit s pod 10% trhu a to si nedělám srandu to se může stát.
Byly tu už společnosti co se vypařili jak voda nad hrncem. Kdo by v roce 1996/7 kdy 6x86_L drtila vše v integer performance řekl že za 2 roky nebude Cyrix vůbec existovat a bude jen Intel a AMD? Kdo by ještě v polovině roku 2000 řekl že 3DFx, společnost jenž vytvořila trh desktopových 3D grafik, vždy měla nejlepší SW support kompatibilitu, atd, náhle zmizí ze dne an den? Niko.
Pokud se ATI prosadí do všech majoritních konzolí, NV ztratí PC grafickej trh, nemá se jak udržet, vše bude optimalizované pro konkurenci a to zadarmo, protože vývojáři sami to budou psát pro ty GPU v těch konzolích, ATI nebude muset do žádné podpory investovat nic.
Zároveň to přinese stagnaci trhu protože ATI nebude tlačit na žádnou novou architekturu když se vše optimalizuje pro tu současnou. Tam hrozí ještě větší stagnace než se děje u CPU poslední roky.
A co jsi to řeklo Intelu? Ten fakt použitelnej neni.
NV podporuje vývojáře ano, ale to dělá jen proto aby se vůbec ten trh diskrétních PC grafik ňák držel a od hráčů (těch pár co na PC ještě hry kupujou) za to místo potlesku dostávaj pískot že se tím snažej podrejvat konkurenci která nepodporuje nic a nikoho a jen brečí když něco nejde.
Nezapomínej, že u mnoha her se vůbec rozhoduje zdali je na PC portnout nebo ne. A když už ano tak jsou to cheap nekvalitní porty, aby to bylo co nejlevnější protože prodeje na PC jsou oproti konzolím minimální. Nebavíme se tady o 50% ale 10%.
+ Teď najednou to budou mít už před-optimalizované pro jednoho z výrobců, to se bude portovat mnohem snáze. A Co vyjde výhodněji, optimalizovat a celé to překopávat nebo to prostě jen vzít jak to je a hodit to už optimalizované pro 60% trhu. (ono i více protože APU ty podíly časem stahnou na stranu ATI, pak tyto optimalizace z konzolí to stahnou ještě více na stranu ATI a do roka to NV může balit s pod 10% trhu a to si nedělám srandu to se může stát.
Byly tu už společnosti co se vypařili jak voda nad hrncem. Kdo by v roce 1996/7 kdy 6x86_L drtila vše v integer performance řekl že za 2 roky nebude Cyrix vůbec existovat a bude jen Intel a AMD? Kdo by ještě v polovině roku 2000 řekl že 3DFx, společnost jenž vytvořila trh desktopových 3D grafik, vždy měla nejlepší SW support kompatibilitu, atd, náhle zmizí ze dne an den? Niko.
Pokud se ATI prosadí do všech majoritních konzolí, NV ztratí PC grafickej trh, nemá se jak udržet, vše bude optimalizované pro konkurenci a to zadarmo, protože vývojáři sami to budou psát pro ty GPU v těch konzolích, ATI nebude muset do žádné podpory investovat nic.
Zároveň to přinese stagnaci trhu protože ATI nebude tlačit na žádnou novou architekturu když se vše optimalizuje pro tu současnou. Tam hrozí ještě větší stagnace než se děje u CPU poslední roky.
- Hoax-sk
- Nováček
- Registrován: 10. úno 2012
Re: Zprávy, novinky a zajímavosti nejen z oblasti AMD procesorů
To možno zľahčí prácu v prípade vývoja čisto na konzole ( rovnaká architektúra ) , ale v prípade portov na PC budeš mať 2 rozdielne architektúry Konzole - Vliw-5 PC - GCN architektúra . Tam by sa teoreticky výhoda Radeonov vs Nvidia mala strácať .