DirectX 12 - info a vše okolo
Moderátoři: morke, Walker1134, PKBO, Hladis
- Sk1X1
- Začátečník
-
- Registrován: 15. srp 2014
- Bydliště: Plzeň
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
Když vezmeš v potaz, že délka vývoje hry je počítaná v rocích a DX12 se teprve teď zavedl do WIN10 a Xboxu, navíc spousta lidí využívá k vývoji už předem vytvořený enginy jako Unreal, CryEngine a tak podobně. Je teda celkem jasný, že během následujícího roku, dvou se trh nezaplní DX12 hrama. Ale za tři, čtyři, pět let až bude DX12 v těhle enginech zavedenej a začnou vycházet hry, který se budou vyvíjet příští rok tak už to bude vypadat jinak a většina her pravděpodobně bude DX12 používat.
Mantle byla věc, kterou protěžoval jen AMD a tedy výrobci se kterýma se dohodli. DX12 je na tom úplně jinak.
A výkon asi taky takovej problém nebude. Dnes taky hry běžně nabízí přepínání mezi DX11, DX10 a podobně. A ten největší tahák v podobě snížení nároků na procesor bude moct využít většina lidí i se starším hardwarem.
Mantle byla věc, kterou protěžoval jen AMD a tedy výrobci se kterýma se dohodli. DX12 je na tom úplně jinak.
A výkon asi taky takovej problém nebude. Dnes taky hry běžně nabízí přepínání mezi DX11, DX10 a podobně. A ten největší tahák v podobě snížení nároků na procesor bude moct využít většina lidí i se starším hardwarem.
Corsair 400R Carbide Series, EVGA SuperNova G2 750W, MSI Z170A KRAIT GAMING, Intel Core i7-6700K, Scythe SCMGD-1000 Mugen MAX, Sapphire Radeon RX 470 NITRO+ 8GB DDR5, CRUCIAL Ballistix Sport LT Single Ranked 2400MHz CL16 2x8GB, LG 23MP75HM, Trust GXT 280, ConnectIT CI-78
- hnizdo
- Začátečník
- Registrován: 29. bře 2007
- Kontaktovat uživatele:
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
Ano. Jinymi slovy, bude to probihat jako zatim vzdycky.
MB: Asrock Z690 Extreme CPU: Core i9-12900K cooler: Be quiet! Dark Rock PRO 4 RAM: 32GB 2x16 DDR4-3600 CL16 Kingston Renegade, VGA: MSI 4090 Suprim Liquid SSD: Samsung 960Pro 1TB + EK-M.2 HS HDD: 3TB Toshiba, 18TB WD DC HC550, 8TB Seagate SMR, 2x12TB HGST DC HC520 - RAID1, Optical: LG BH16NS55 BR-RW , Mouse: Roccat Kone XTD Keyb.: Logitech G15+G13+F710, Case: BQ Dark Base PRO 900 r2 PSU: Seasonic Platinum 860W SS-860XP2, Monitor: Asus PG27UQ, Repro: Logitech Z-5500, Headset: Turtle Beach Stealth 700X Gen 2 MAX, OS: Win11/64 Pro
>>>>Fórum pro much VRAM much doge věrozvěsty otevřeno! Vstup ZDARMA<<<<
>>>>Fórum pro much VRAM much doge věrozvěsty otevřeno! Vstup ZDARMA<<<<
- killerek
- Začátečník
-
- Registrován: 09. pro 2003
- Bydliště: Praha
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
Ja zase ocekavam rychlejsi nastup DX12, protoze si to vyvojari mohli osahat uz s Mantle. Win 10 navic MS tlaci dost agresivne, aby melo co nejvetsi uzivatelskou zakladnu.
- Marek4
- Červená karta
-
- Registrován: 26. čer 2014
- Bydliště: Frýdek-Místek
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
nějaký náznaky kdy by to mělo vyjít ? moc to nesleduji.
- Vlastik80
- Začátečník
-
- Registrován: 18. zář 2007
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
Co kdy by mělo vyjít? Dx12? První hry snad koncem roku, nebo začátkem 2016.
- Marek4
- Červená karta
-
- Registrován: 26. čer 2014
- Bydliště: Frýdek-Místek
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
Dx12 uz je obsazen ve windows 10 a je v provozu ?
- Krteq
- Čestný člen
-
- Registrován: 22. dub 2005
- Bydliště: Brno
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
Ano a všichni IHVs už mají i funkční drivery, tedy někteří moc ne
- nou
- Začátečník
-
- Registrován: 11. pro 2009
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
Ovladace v driveroch sa budu asi robit aj nadalej. V jednom z komentarou k Vulkan od jedneho z vyvojarov. DX12/Vulkan je teraz explicitne API a teda sa nic nebude diat bez toho aby to nechcel vyvojar aplikacie. V obydvoch API sa vytvaraju dopredu definovane pipelines ktore sa neskor pouzivaju pri renderingu. Ak si pozriete prezentaciu z XDC mozete si tam precitat ake problemy su so shadermi v OpenGL. Podobne aj ked v mensej miere to je aj v DX11. Kym v DX11/OpenGL sa graficka pipeline tvorila implicitne a teda casto obsahovala aj nadbytocne operacie. DX12/Vulkan ma teraz pipeline definovanu explicitne a teda uz ju nejde v driveri osekat. DX12/Vulkan len zmensia rozsah moznych optimalizacii ktore bude mozne robit v ovladaci.
Nahradzovanie shaderov aby lepsie sadli na danu architekturu sa bude robit urcite aj nadalej. Castym zdrojom optimalizacii pre hry bolo odstranenie nadbytocnych prenosov cez PCIe ci uz medzi GPU<=>CPU alebo GPU<=>GPU pri crossfire. Teraz bude kazdy prenos explicitny a aj umiestnenie ci uz v RAM alebo VRAM.
Nahradzovanie shaderov aby lepsie sadli na danu architekturu sa bude robit urcite aj nadalej. Castym zdrojom optimalizacii pre hry bolo odstranenie nadbytocnych prenosov cez PCIe ci uz medzi GPU<=>CPU alebo GPU<=>GPU pri crossfire. Teraz bude kazdy prenos explicitny a aj umiestnenie ci uz v RAM alebo VRAM.
- Octopuss
- Začátečník
- Registrován: 04. čer 2007
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
Ovladač v driveru?
- Elkim
- Redaktor PCT
- Registrován: 01. lis 2014
- Bydliště: Olomouc
- Krteq
- Čestný člen
-
- Registrován: 22. dub 2005
- Bydliště: Brno
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
Už tu bylo linkováno pár stránek zpět.
- Elkim
- Redaktor PCT
- Registrován: 01. lis 2014
- Bydliště: Olomouc
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
Aha, mě to přišlo v gameworks mejlu teď. Tak klidně promaz.
- havli
- Mírně pokročilý
- Registrován: 15. zář 2009
- Bydliště: Hradec Králové
- Kontaktovat uživatele:
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
https://scalibq.wordpress.com/2015/09/0 ... ts-review/
Docela zajimave pocteni...
Docela zajimave pocteni...
Ryzen 9 5900X ; Asus Prime X570-P ; 32 GB DDR4 3733 ; Inno3D RTX 4070 Super ; FireCuda 530 2 TB, MX500 4 TB ; Dell G3223Q
Retro PC: Core i3-3250, Quadro 5000, 4 GB DDR3, X-Fi, WinXP + 7 x64; Pentium 4 3.06 @ 3.33 GHz, Voodoo5 5500 AGP, 512MB DDR, Audigy, Win98SE; VIA C3 1000, 512MB DDR, ESS Solo-1 + DreamBlaster X2 GS, Win98SE & DOS
Retro PC: Celeron 220, Voodoo4 4500 PCI, 512MB DDR2, Win98SE; 2× Pentium Pro 233/256, Voodoo Graphics, 1024MB EDO, AWE32 28MB (CT3980), Win98SE & DOS
Retro NTB: IBM ThinkPad 600, ThinkPad T20; Toshiba Satellite Pro 430CDT, 460CDT, Portege 3010CT
HW museum.cz - muzeum grafických karet a procesorů
Retro PC: Core i3-3250, Quadro 5000, 4 GB DDR3, X-Fi, WinXP + 7 x64; Pentium 4 3.06 @ 3.33 GHz, Voodoo5 5500 AGP, 512MB DDR, Audigy, Win98SE; VIA C3 1000, 512MB DDR, ESS Solo-1 + DreamBlaster X2 GS, Win98SE & DOS
Retro PC: Celeron 220, Voodoo4 4500 PCI, 512MB DDR2, Win98SE; 2× Pentium Pro 233/256, Voodoo Graphics, 1024MB EDO, AWE32 28MB (CT3980), Win98SE & DOS
Retro NTB: IBM ThinkPad 600, ThinkPad T20; Toshiba Satellite Pro 430CDT, 460CDT, Portege 3010CT
HW museum.cz - muzeum grafických karet a procesorů
- Krteq
- Čestný člen
-
- Registrován: 22. dub 2005
- Bydliště: Brno
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
Heh, tohohle maníka zdiskreditovali snad na všech tech fórech počínaje B3D atd.
Divím se, že ten svůj "fan-boy blog" ještě píše
Divím se, že ten svůj "fan-boy blog" ještě píše
- havli
- Mírně pokročilý
- Registrován: 15. zář 2009
- Bydliště: Hradec Králové
- Kontaktovat uživatele:
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
Ze se to par fanatikum nehodi do kramu jeste neznamena, ze to neni pravda. V tom clanku jsou celkem trefne postrehy... trebas ohledne Oxide "do these guys actually ever make any actual games?" Proste jen parta vyvojaru, co vyrabi pro AMD PR techdema. Coz samozrejme je v poradku... proc ne, jen se z toho nedaji vyvozovat zadne zavery, jak bude ten ci onen HW fungovat v praxi.
Ryzen 9 5900X ; Asus Prime X570-P ; 32 GB DDR4 3733 ; Inno3D RTX 4070 Super ; FireCuda 530 2 TB, MX500 4 TB ; Dell G3223Q
Retro PC: Core i3-3250, Quadro 5000, 4 GB DDR3, X-Fi, WinXP + 7 x64; Pentium 4 3.06 @ 3.33 GHz, Voodoo5 5500 AGP, 512MB DDR, Audigy, Win98SE; VIA C3 1000, 512MB DDR, ESS Solo-1 + DreamBlaster X2 GS, Win98SE & DOS
Retro PC: Celeron 220, Voodoo4 4500 PCI, 512MB DDR2, Win98SE; 2× Pentium Pro 233/256, Voodoo Graphics, 1024MB EDO, AWE32 28MB (CT3980), Win98SE & DOS
Retro NTB: IBM ThinkPad 600, ThinkPad T20; Toshiba Satellite Pro 430CDT, 460CDT, Portege 3010CT
HW museum.cz - muzeum grafických karet a procesorů
Retro PC: Core i3-3250, Quadro 5000, 4 GB DDR3, X-Fi, WinXP + 7 x64; Pentium 4 3.06 @ 3.33 GHz, Voodoo5 5500 AGP, 512MB DDR, Audigy, Win98SE; VIA C3 1000, 512MB DDR, ESS Solo-1 + DreamBlaster X2 GS, Win98SE & DOS
Retro PC: Celeron 220, Voodoo4 4500 PCI, 512MB DDR2, Win98SE; 2× Pentium Pro 233/256, Voodoo Graphics, 1024MB EDO, AWE32 28MB (CT3980), Win98SE & DOS
Retro NTB: IBM ThinkPad 600, ThinkPad T20; Toshiba Satellite Pro 430CDT, 460CDT, Portege 3010CT
HW museum.cz - muzeum grafických karet a procesorů
- Krteq
- Čestný člen
-
- Registrován: 22. dub 2005
- Bydliště: Brno
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
Ale zajisté, např. Dan Baker dělal DX11 rendering path pro Civ 5
Stačí mi jeden pohled na jeho "blog" a mám jasno aneb - Yes, AMD fanboys *are* idiots a další perly.
To sem rovnou můžeš nalinkovat něco z "DDblogu", vyjde to úplně na stejno
Stačí mi jeden pohled na jeho "blog" a mám jasno aneb - Yes, AMD fanboys *are* idiots a další perly.
To sem rovnou můžeš nalinkovat něco z "DDblogu", vyjde to úplně na stejno
- Hladis
- Moderátor
- Registrován: 24. čer 2004
- Bydliště: Varnsdorf - Athens
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
Tenhle blog znam. Ale je to takova konspirace. On vytahl uz před tim konspiraci, ze AMD vesmes slohli MS casti vyvijeneho DX12 a vydali to jako Mantle, aby zatlacili na MS s vydanim DX12 a W10. K tomu ale neexistuje jediny dukaz. Prokazatelne se vi, ze Mantle byla hlavne práce DICE a pochybuju, ze DICE to slohli MS, který pry vyvíjelo DX12 spolu s nV uz 2 roky. Nebrat vazne a nebrat to jako zdroj.
PS: Ten linknuty clanecek sis mel Krtku precist. Tyka se CPU s tehdejší kauzou okolo Bulldozeru a ne GPU a za druhy tam resi spis perly jinych. Tohle sem uz nepatri.
PS: Ten linknuty clanecek sis mel Krtku precist. Tyka se CPU s tehdejší kauzou okolo Bulldozeru a ne GPU a za druhy tam resi spis perly jinych. Tohle sem uz nepatri.
- hnizdo
- Začátečník
- Registrován: 29. bře 2007
- Kontaktovat uživatele:
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
Je otazka, co pak brat jako zdroj. Oxide?
Pise to na co upozornuju od zacatku, a to ze mnoho tvrzeni udajnych vyvojaru Oxide mantle pocinaje a DX12 pokracujme jsou podivne netechnicky neurcita ci primo nesmyslna, plus to nasledne zainteresovani AMD tech PR...
Navic prezentovat AS jako svaty gral DX12, doubling performance atd., ktery dle sve definice muze pouzit pouze nevyuzite prostredky k priprave dat mimo hlavni pipeline (ktera ma bezet zaroven), takze jak uz se uvedlo se hodi na postprocess, filtr-AA a dalsi veci, ktere momentalne nepredstavuji vykonovy blok, je dalsi podezrelost.
Pokud jsem sakra developer, a dlouhodobe vypoustim z huby tvrzeni, ktere jsou bud sporne, nebo vyslovene nepravdive, tak lze mit samozrejme opravnene pochyby o kvalite me prace. Zduraznuji pochyby, ne jasne zavery. A stejne tak nelze na zaklade nich nejake jasne zavery delat.
Myslim, ze momentalne je kauza i jeji puvod zcela jasny.
Pise to na co upozornuju od zacatku, a to ze mnoho tvrzeni udajnych vyvojaru Oxide mantle pocinaje a DX12 pokracujme jsou podivne netechnicky neurcita ci primo nesmyslna, plus to nasledne zainteresovani AMD tech PR...
Navic prezentovat AS jako svaty gral DX12, doubling performance atd., ktery dle sve definice muze pouzit pouze nevyuzite prostredky k priprave dat mimo hlavni pipeline (ktera ma bezet zaroven), takze jak uz se uvedlo se hodi na postprocess, filtr-AA a dalsi veci, ktere momentalne nepredstavuji vykonovy blok, je dalsi podezrelost.
Pokud jsem sakra developer, a dlouhodobe vypoustim z huby tvrzeni, ktere jsou bud sporne, nebo vyslovene nepravdive, tak lze mit samozrejme opravnene pochyby o kvalite me prace. Zduraznuji pochyby, ne jasne zavery. A stejne tak nelze na zaklade nich nejake jasne zavery delat.
Myslim, ze momentalne je kauza i jeji puvod zcela jasny.
MB: Asrock Z690 Extreme CPU: Core i9-12900K cooler: Be quiet! Dark Rock PRO 4 RAM: 32GB 2x16 DDR4-3600 CL16 Kingston Renegade, VGA: MSI 4090 Suprim Liquid SSD: Samsung 960Pro 1TB + EK-M.2 HS HDD: 3TB Toshiba, 18TB WD DC HC550, 8TB Seagate SMR, 2x12TB HGST DC HC520 - RAID1, Optical: LG BH16NS55 BR-RW , Mouse: Roccat Kone XTD Keyb.: Logitech G15+G13+F710, Case: BQ Dark Base PRO 900 r2 PSU: Seasonic Platinum 860W SS-860XP2, Monitor: Asus PG27UQ, Repro: Logitech Z-5500, Headset: Turtle Beach Stealth 700X Gen 2 MAX, OS: Win11/64 Pro
>>>>Fórum pro much VRAM much doge věrozvěsty otevřeno! Vstup ZDARMA<<<<
>>>>Fórum pro much VRAM much doge věrozvěsty otevřeno! Vstup ZDARMA<<<<
- havli
- Mírně pokročilý
- Registrován: 15. zář 2009
- Bydliště: Hradec Králové
- Kontaktovat uživatele:
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
Hladis:
Tak o tom jsem nikdy neslysel. Kazdopadne - je to blog, cili se to musi brat s nadhledem, ale par zajimavych postrehu a informaci tam je. Rozhodne prinosnejsi nez plzenska garaz, protoze tenhle clovek evidentne ma aspon nejakou praxi.
Tak o tom jsem nikdy neslysel. Kazdopadne - je to blog, cili se to musi brat s nadhledem, ale par zajimavych postrehu a informaci tam je. Rozhodne prinosnejsi nez plzenska garaz, protoze tenhle clovek evidentne ma aspon nejakou praxi.
Ryzen 9 5900X ; Asus Prime X570-P ; 32 GB DDR4 3733 ; Inno3D RTX 4070 Super ; FireCuda 530 2 TB, MX500 4 TB ; Dell G3223Q
Retro PC: Core i3-3250, Quadro 5000, 4 GB DDR3, X-Fi, WinXP + 7 x64; Pentium 4 3.06 @ 3.33 GHz, Voodoo5 5500 AGP, 512MB DDR, Audigy, Win98SE; VIA C3 1000, 512MB DDR, ESS Solo-1 + DreamBlaster X2 GS, Win98SE & DOS
Retro PC: Celeron 220, Voodoo4 4500 PCI, 512MB DDR2, Win98SE; 2× Pentium Pro 233/256, Voodoo Graphics, 1024MB EDO, AWE32 28MB (CT3980), Win98SE & DOS
Retro NTB: IBM ThinkPad 600, ThinkPad T20; Toshiba Satellite Pro 430CDT, 460CDT, Portege 3010CT
HW museum.cz - muzeum grafických karet a procesorů
Retro PC: Core i3-3250, Quadro 5000, 4 GB DDR3, X-Fi, WinXP + 7 x64; Pentium 4 3.06 @ 3.33 GHz, Voodoo5 5500 AGP, 512MB DDR, Audigy, Win98SE; VIA C3 1000, 512MB DDR, ESS Solo-1 + DreamBlaster X2 GS, Win98SE & DOS
Retro PC: Celeron 220, Voodoo4 4500 PCI, 512MB DDR2, Win98SE; 2× Pentium Pro 233/256, Voodoo Graphics, 1024MB EDO, AWE32 28MB (CT3980), Win98SE & DOS
Retro NTB: IBM ThinkPad 600, ThinkPad T20; Toshiba Satellite Pro 430CDT, 460CDT, Portege 3010CT
HW museum.cz - muzeum grafických karet a procesorů
- Hladis
- Moderátor
- Registrován: 24. čer 2004
- Bydliště: Varnsdorf - Athens
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
Ja na tenhle blog narazil uz drive. Jeho problem je, ze vari z vody a vesmes vytvari svoji verzi udalosti, ale primy dukazy a podklady nema. Samo je to nazorovy blog, tak si to tam psat muze jak chce, ale kolem kauzy Mantle a DX12 spis konspiruje a ma to postaveny na vode. Je to zajimavy si precist, ale nejde to pouzit jako overeny zdroj informaci, ze takhle to je.