Stránka 36 z 78
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
Napsal: ned 27. zář 2015, 18:10
od Sk1X1
Když vezmeš v potaz, že délka vývoje hry je počítaná v rocích a DX12 se teprve teď zavedl do WIN10 a Xboxu, navíc spousta lidí využívá k vývoji už předem vytvořený enginy jako Unreal, CryEngine a tak podobně. Je teda celkem jasný, že během následujícího roku, dvou se trh nezaplní DX12 hrama. Ale za tři, čtyři, pět let až bude DX12 v těhle enginech zavedenej a začnou vycházet hry, který se budou vyvíjet příští rok tak už to bude vypadat jinak a většina her pravděpodobně bude DX12 používat.
Mantle byla věc, kterou protěžoval jen AMD a tedy výrobci se kterýma se dohodli. DX12 je na tom úplně jinak.
A výkon asi taky takovej problém nebude. Dnes taky hry běžně nabízí přepínání mezi DX11, DX10 a podobně. A ten největší tahák v podobě snížení nároků na procesor bude moct využít většina lidí i se starším hardwarem.
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
Napsal: pon 28. zář 2015, 15:18
od hnizdo
Ano. Jinymi slovy, bude to probihat jako zatim vzdycky.
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
Napsal: pon 28. zář 2015, 16:08
od killerek
Ja zase ocekavam rychlejsi nastup DX12, protoze si to vyvojari mohli osahat uz s Mantle. Win 10 navic MS tlaci dost agresivne, aby melo co nejvetsi uzivatelskou zakladnu.
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
Napsal: pon 28. zář 2015, 16:28
od Marek4
nějaký náznaky kdy by to mělo vyjít ? moc to nesleduji.
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
Napsal: pon 28. zář 2015, 18:40
od Vlastik80
Co kdy by mělo vyjít? Dx12? První hry snad koncem roku, nebo začátkem 2016.
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
Napsal: úte 29. zář 2015, 08:19
od Marek4
Dx12 uz je obsazen ve windows 10 a je v provozu ?
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
Napsal: úte 29. zář 2015, 08:23
od Krteq
Ano a všichni IHVs už mají i funkční drivery, tedy někteří moc ne
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
Napsal: úte 29. zář 2015, 17:15
od nou
Ovladace v driveroch sa budu asi robit aj nadalej. V jednom z komentarou k Vulkan od jedneho z vyvojarov. DX12/Vulkan je teraz explicitne API a teda sa nic nebude diat bez toho aby to nechcel vyvojar aplikacie. V obydvoch API sa vytvaraju dopredu definovane pipelines ktore sa neskor pouzivaju pri renderingu. Ak si pozriete prezentaciu z
XDC mozete si tam precitat ake problemy su so shadermi v OpenGL. Podobne aj ked v mensej miere to je aj v DX11. Kym v DX11/OpenGL sa graficka pipeline tvorila implicitne a teda casto obsahovala aj nadbytocne operacie. DX12/Vulkan ma teraz pipeline definovanu explicitne a teda uz ju nejde v driveri osekat. DX12/Vulkan len zmensia rozsah moznych optimalizacii ktore bude mozne robit v ovladaci.
Nahradzovanie shaderov aby lepsie sadli na danu architekturu sa bude robit urcite aj nadalej. Castym zdrojom optimalizacii pre hry bolo odstranenie nadbytocnych prenosov cez PCIe ci uz medzi GPU<=>CPU alebo GPU<=>GPU pri crossfire. Teraz bude kazdy prenos explicitny a aj umiestnenie ci uz v RAM alebo VRAM.
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
Napsal: úte 29. zář 2015, 19:37
od Octopuss
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
Napsal: stř 30. zář 2015, 14:44
od Elkim
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
Napsal: stř 30. zář 2015, 14:44
od Krteq
Už tu bylo linkováno pár stránek zpět.
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
Napsal: stř 30. zář 2015, 14:47
od Elkim
Aha, mě to přišlo v gameworks mejlu teď. Tak klidně promaz.
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
Napsal: čtv 1. říj 2015, 14:50
od havli
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
Napsal: čtv 1. říj 2015, 15:09
od Krteq
Heh, tohohle maníka zdiskreditovali snad na všech tech fórech počínaje B3D atd.
Divím se, že ten svůj "fan-boy blog" ještě píše
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
Napsal: čtv 1. říj 2015, 15:19
od havli
Ze se to par fanatikum nehodi do kramu jeste neznamena, ze to neni pravda.
V tom clanku jsou celkem trefne postrehy... trebas ohledne Oxide "do these guys actually ever make any actual games?"
Proste jen parta vyvojaru, co vyrabi pro AMD PR techdema. Coz samozrejme je v poradku... proc ne, jen se z toho nedaji vyvozovat zadne zavery, jak bude ten ci onen HW fungovat v praxi.
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
Napsal: čtv 1. říj 2015, 15:27
od Krteq
Ale zajisté, např. Dan Baker dělal DX11 rendering path pro Civ 5
Stačí mi jeden pohled na jeho "blog" a mám jasno aneb -
Yes, AMD fanboys *are* idiots a další perly.
To sem rovnou můžeš nalinkovat něco z "DDblogu", vyjde to úplně na stejno
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
Napsal: čtv 1. říj 2015, 15:29
od Hladis
Tenhle blog znam. Ale je to takova konspirace. On vytahl uz před tim konspiraci, ze AMD vesmes slohli MS casti vyvijeneho DX12 a vydali to jako Mantle, aby zatlacili na MS s vydanim DX12 a W10. K tomu ale neexistuje jediny dukaz. Prokazatelne se vi, ze Mantle byla hlavne práce DICE a pochybuju, ze DICE to slohli MS, který pry vyvíjelo DX12 spolu s nV uz 2 roky. Nebrat vazne a nebrat to jako zdroj.
PS: Ten linknuty clanecek sis mel Krtku precist. Tyka se CPU s tehdejší kauzou okolo Bulldozeru a ne GPU a za druhy tam resi spis perly jinych. Tohle sem uz nepatri.
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
Napsal: čtv 1. říj 2015, 15:50
od hnizdo
Je otazka, co pak brat jako zdroj. Oxide?
Pise to na co upozornuju od zacatku, a to ze mnoho tvrzeni udajnych vyvojaru Oxide mantle pocinaje a DX12 pokracujme jsou podivne netechnicky neurcita ci primo nesmyslna, plus to nasledne zainteresovani AMD tech PR...
Navic prezentovat AS jako svaty gral DX12, doubling performance atd., ktery dle sve definice muze pouzit pouze nevyuzite prostredky k priprave dat mimo hlavni pipeline (ktera ma bezet zaroven), takze jak uz se uvedlo se hodi na postprocess, filtr-AA a dalsi veci, ktere momentalne nepredstavuji vykonovy blok, je dalsi podezrelost.
Pokud jsem sakra developer, a dlouhodobe vypoustim z huby tvrzeni, ktere jsou bud sporne, nebo vyslovene nepravdive, tak lze mit samozrejme opravnene pochyby o kvalite me prace. Zduraznuji pochyby, ne jasne zavery. A stejne tak nelze na zaklade nich nejake jasne zavery delat.
Myslim, ze momentalne je kauza i jeji puvod zcela jasny.
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
Napsal: čtv 1. říj 2015, 15:51
od havli
Hladis:
Tak o tom jsem nikdy neslysel. Kazdopadne - je to blog, cili se to musi brat s nadhledem, ale par zajimavych postrehu a informaci tam je. Rozhodne prinosnejsi nez plzenska garaz, protoze tenhle clovek evidentne ma aspon nejakou praxi.
Re: DirectX 12 - info a vše okolo
Napsal: čtv 1. říj 2015, 15:58
od Hladis
Ja na tenhle blog narazil uz drive. Jeho problem je, ze vari z vody a vesmes vytvari svoji verzi udalosti, ale primy dukazy a podklady nema. Samo je to nazorovy blog, tak si to tam psat muze jak chce, ale kolem kauzy Mantle a DX12 spis konspiruje a ma to postaveny na vode. Je to zajimavy si precist, ale nejde to pouzit jako overeny zdroj informaci, ze takhle to je.